Jump to content

William Gallas


Radney

Recommended Posts

Eg må faktisk seie meg einig med Herbert, etter å ha sett den nokre gongar og trykt play pause play pause, så ser det ut som det er ei spyttklyse som kommer ut, om det er med vilje eller ei det er ein annan sak.

 

Eg trudde dette ihvertfall var bare påstandar utan nokon form for rot i seg da eg først las dei, men no ser eg det sjølv at det faktisk kommer ut meir enn ein dusj. Og at Bendtner bare tørka vekk litt svette/blod(etter at eg las at han skulle blø fra nasa etter samanstøytet med Ade), men er ganske sikker på at han tørker vekk ei lita klyse, og litt seinare ser du Bendtner spytter og tørker seg litt til. Liten tvil om at han har blitt truffet av ein aldri så liten prosjektil.

 

Uansett, ta det på kammerset, gi dei alle ein kraftig irettesettelse, og bli venner! Det er ingen større sak enn det!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

http://thegoonerforum.wordpress.com/2008/0...-is-a-disgrace/

 

Se på denne videon her. Her ser du nesten alt som skjer. Adebayor løper fram til Bendter, en eller annen form for uenighet skjer, om han blir skallet til eller ei veit jeg ikke, men uenige er de ihvertfall. Gallas kommer løpende og drar vekk adebayor og "rydder" opp. Kjefter litt på Ade og ber han ta dette et helt annet sted en på banen eventuelt glemme det og gjør seg klar for frisparket. Så kommer Bendter etter Adebayor og skal fortsette krangelen. Gallas drar så vekk Bendter og da skriker Bendtner ut et eller annet. Ser så ut som Galls sier det samme som til Ade, ikke at jeg kan lese på lepper :P, og ber han ta krangelen et annet sted en på banen. At han spytter synes jeg er tull. Har sett videon mange ganger og jeg synes ikke det ser ut som han spytter. Kan være litt "daffy språk kanskje. Mannen er da sliten etter 80 min med hardkjør og har da sikkert spytt og sikkel både her og der.

 

Alt i alt synes jeg det virkelig ser ut som Gallas gjør som en kaptein skal gjøre, og prøver og roe ned og ber de fortsette med det de skal gjøre på en fotballbane. Og jeg synes virkelig ikke han fortjener noe kjeft.

 

Gallas har derimot virkelig overrasket med positivt med kapteinegenskapene sine denne sesongen

Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke noe skyld i denne saken Kim. Dette er jo rett og slett en ikke sak. Man ser jo ikke noe spytt. Men man ser at Bendtner snur seg bort og tørker seg demonstrativt etter at Gallas har snakket.

Ingen stor greie i det hele tatt.

 

Jeg tenker ikke generelt på diskusjonen mellom Gallas og Bendtner. Jeg tenker generelt på hele saken.

 

Jeg ser det heller ikke som barnslig/umodent av Bendtner å tørke seg i ansiktet etter "samtalen" med Gallas hvis tilfellet er at han fikk seg en liten "dusj" av franskmannen.

 

Hadde jeg blitt spyttet på av ville jeg tørket meg med engang, ikke latt det ligg å godgjort seg i 2-3 sekunder. Og bildene viser jo IKKE noe som tyder på at det ble spyttet Akkurat det virket litt demonstrativt og barnslig.

Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke noe skyld i denne saken Kim. Dette er jo rett og slett en ikke sak. Man ser jo ikke noe spytt. Men man ser at Bendtner snur seg bort og tørker seg demonstrativt etter at Gallas har snakket.

Ingen stor greie i det hele tatt.

 

Jeg tenker ikke generelt på diskusjonen mellom Gallas og Bendtner. Jeg tenker generelt på hele saken.

 

Jeg ser det heller ikke som barnslig/umodent av Bendtner å tørke seg i ansiktet etter "samtalen" med Gallas hvis tilfellet er at han fikk seg en liten "dusj" av franskmannen.

 

Hadde jeg blitt spyttet på av ville jeg tørket meg med engang, ikke latt det ligg å godgjort seg i 2-3 sekunder. Og bildene viser jo IKKE noe som tyder på at det ble spyttet Akkurat det virket litt demonstrativt og barnslig.

Hva med å legge denne død? tviler på at sannheten vil komme frem offentlig uansett, så dette blir bare synsing.

Kan jo også godt tenkes at Bendtner bare tørket av seg litt svette for å gjøre seg klar for den påfølgende corneren? :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at den ene videoen kan det se sånn ut. Men ejg syntes det ser ut som det er manipulert og. For en spytteklyse er ikke totalt hvit å så stor. Og kommer ikke så stor fart uten at han må lage spytteansikt. JEg har full tillit til Gallas. Adebayor er kun 23 og Bendtner er 20 eller hva han er. Når man taper 5-1 mot Tottenham syntes jeg man skal være litt forbanna. Og trur dette ikke vil få noen vidre konsekvenser. Men det er tull. Ikke ordentlig fotballmoral av noen. Og btw, hvis du ser på vdeoen fra daily motion er det denne jeg mener er manipulert fordi ser man på de andre videoene ser man ingenting. Trur faktisk at Gallas er smartere enn som så. Og at Bendtner hadde hatt en annen reaksjon hvis han ble spyttet i tryne. Som sagt media kan skryte opp alt de vil. Lage saker ut av ingenting. Så jeg velger å tru det var en uoverstemmelse som førte til situasjonen og at det er løst nå

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at den ene videoen kan det se sånn ut. Men ejg syntes det ser ut som det er manipulert og. For en spytteklyse er ikke totalt hvit å så stor. Og kommer ikke så stor fart uten at han må lage spytteansikt.

 

Når du sier det, så virker det som denne videoen er manipulert. Legg merke til hvor "spyttklysa" kommer og hvor Bendtner tørker seg. Det er ikke på nøyaktig samme plass. Dessuten; hadde Gallas levert ei slik spyttklyse ville Bendtner garantert reagert på en annen måte.

Link to comment
Share on other sites

Det er utrolig hvordan man får vridd hele denne saken til å virke som alt er Bendtners skyld, og at han bare er en barnslig liten drittunge.

kim, stikk fingeren litt i jorda nå, det er IKKE!!!!!!!!!!!! spytting med vilje, å det ligger IKKE!!!!!!!! et eneste bilde ute at ade har skalla Bendtner, jeg har hatt inntrykk fra dag en at han(bendtner) er en blærete, arogant, selvgod fyr.. men skal ikke dømme han eller noen av de andre før beviset ligger på bordet!

Link to comment
Share on other sites

Det er utrolig hvordan man får vridd hele denne saken til å virke som alt er Bendtners skyld, og at han bare er en barnslig liten drittunge.

kim, stikk fingeren litt i jorda nå, det er IKKE!!!!!!!!!!!! spytting med vilje, å det ligger IKKE!!!!!!!! et eneste bilde ute at ade har skalla Bendtner, jeg har hatt inntrykk fra dag en at han(bendtner) er en blærete, arogant, selvgod fyr.. men skal ikke dømme han eller noen av de andre før beviset ligger på bordet!

 

Gå å stikk fingeren i jorda selv. Jeg har aldri påstått at Gallas har spyttet Bendtner i trynet, og iallefall ikke med vilje.

 

Hvis du leser Adebayor-tråden, så ligger det en beskrivelse fra ett eventuelt øyenvitne der, og alt tyder på at det har vært mer enn munnhuggeri som foregår.

 

Det er så jævla forbanna norsk å sitte her å kalle Bendtner for blærete og arrogant. Men vi kan jo ikke forvente noe annet fra landet med janteloven

Link to comment
Share on other sites

http://www.dailymotion.com/video/x450cz_ga...-bendtner_sport

 

Håper ikke han gjør det med vilje, men ser ikke bra ut..

 

Etter å ha studert denna videoen mange ganger kan det faktisk se ut som Gallas slenger ut ei spytteklysa.

Klarte å pausa videoen på 81:11, og der ser det ut som det er noko meir enn "spyttpartiklar" som kommer ut.

Beklagelivis!

oj, der hadde vi en manipulert video også...hehe, ser jo til å med at gallas prater samtidig.. MEN fra de seriøse videone, der er ikke tvil om at det kommer spytt, for det gjør det, men det er IKKE IKKE IKKE med vilje, det er en typisk "daffy" tibg som skjer..

man er sint, skriker, å vips kommer litt spytt..

 

kan vi ikke legge denne diskusjonen død nå, den er bare tullete.. er som å høre ivar hoff komentere fotball!!

 

Det er utrolig hvordan man får vridd hele denne saken til å virke som alt er Bendtners skyld, og at han bare er en barnslig liten drittunge.

kim, stikk fingeren litt i jorda nå, det er IKKE!!!!!!!!!!!! spytting med vilje, å det ligger IKKE!!!!!!!! et eneste bilde ute at ade har skalla Bendtner, jeg har hatt inntrykk fra dag en at han(bendtner) er en blærete, arogant, selvgod fyr.. men skal ikke dømme han eller noen av de andre før beviset ligger på bordet!

 

Gå å stikk fingeren i jorda selv. Jeg har aldri påstått at Gallas har spyttet Bendtner i trynet, og iallefall ikke med vilje.

 

Hvis du leser Adebayor-tråden, så ligger det en beskrivelse fra ett eventuelt øyenvitne der, og alt tyder på at det har vært mer enn munnhuggeri som foregår.

 

Det er så jævla forbanna norsk å sitte her å kalle Bendtner for blærete og arrogant. Men vi kan jo ikke forvente noe annet fra landet med janteloven

det har du helt rett i, beklager, "angrep" feil person..

men er bare så lei av denne utrolig lavmåle diskusjonen..t.o.m har skrinlagt saken nå!!

men nok engang, sorry :P

Link to comment
Share on other sites

 

Men Adebayor derimot kan være vår toppscorer så mye han vil! Men å skalle ned en lagkamerat

Blir fanken meg for drøyt, Wenger trenger å jobbe med disiplin å Adebayor.

 

Hvor har du sett at Ade har skalla ned Bendtner? For der er du isåfall den eneste.

 

Ikke vær naiv da mann! Her siterer jeg jo kunn media... Å det er ikke der poenget mitt ligger!

 

Du siterer ikke,du konkluderer.

 

Nå har FA ikke vurdert episoden så alvorlig at de gir noen form for straff til Ade.

http://www.football.co.uk/arsenal/fa_take_...on_258985.shtml

Han har gitt offentlig beklagelse.

 

Nå bør det konsentreres om neste kamp og legge denne saken død.

Link to comment
Share on other sites

http://www.dailymotion.com/video/x450cz_ga...-bendtner_sport

 

Håper ikke han gjør det med vilje, men ser ikke bra ut..

 

Etter å ha studert denna videoen mange ganger kan det faktisk se ut som Gallas slenger ut ei spytteklysa.

Klarte å pausa videoen på 81:11, og der ser det ut som det er noko meir enn "spyttpartiklar" som kommer ut.

Beklagelivis!

 

 

Man må ta forbehold om at denne videoen kan være tuklet med. Og ingen av oss, på dette forumet, vil noensinne få vite alt hva der ble sagt og alle omstendigheter rundt saken forøvrig.

 

Men; er denne videoen autentisk, så er det skammelig oppførsel fra Gallas. Han har vært en god kaptein i hele år, men spytting er helt uakseptabelt - og definitivt grunn god nok til å plukke av ham kapteinsbind, draktnummer mv. Vi kan ikke og skal ikke ha en kaptein som spytter på medspillere - uansett hvilke ord som eventuelt har falt i forkant.

 

Likevel; det er mange forbehold å ta her - og jeg har tiltro til at Wenger allerede har fått alle fakta på bordet og at passende sanksjoner enten er iverksatt eller er underveis. At alle de tre involverte har lite å gå på i tiden framover synes uansett sannsynlig.

Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke noe skyld i denne saken Kim. Dette er jo rett og slett en ikke sak. Man ser jo ikke noe spytt. Men man ser at Bendtner snur seg bort og tørker seg demonstrativt etter at Gallas har snakket.

Ingen stor greie i det hele tatt.

 

Jeg tenker ikke generelt på diskusjonen mellom Gallas og Bendtner. Jeg tenker generelt på hele saken.

 

Jeg ser det heller ikke som barnslig/umodent av Bendtner å tørke seg i ansiktet etter "samtalen" med Gallas hvis tilfellet er at han fikk seg en liten "dusj" av franskmannen.

 

Hadde jeg blitt spyttet på av ville jeg tørket meg med engang, ikke latt det ligg å godgjort seg i 2-3 sekunder. Og bildene viser jo IKKE noe som tyder på at det ble spyttet Akkurat det virket litt demonstrativt og barnslig.

Hva med å legge denne død? tviler på at sannheten vil komme frem offentlig uansett, så dette blir bare synsing.

Kan jo også godt tenkes at Bendtner bare tørket av seg litt svette for å gjøre seg klar for den påfølgende corneren? :P

 

Bendtner kan umulig ha vært svett etter den elendige innsatsen han hadde i kampen, så den teorien holder ikke ;)

 

Hvem som er skyld i hva osv vil vi nok aldri få vite. Men, jeg holder fast ved at Bendter har veldig mye å lære når det kommer til respekt på banen både ovenfor med- og motspillere. Gutten trenger disiplin uavhengig av denne hendelsen.

Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke noe skyld i denne saken Kim. Dette er jo rett og slett en ikke sak. Man ser jo ikke noe spytt. Men man ser at Bendtner snur seg bort og tørker seg demonstrativt etter at Gallas har snakket.

Ingen stor greie i det hele tatt.

 

Jeg tenker ikke generelt på diskusjonen mellom Gallas og Bendtner. Jeg tenker generelt på hele saken.

 

Jeg ser det heller ikke som barnslig/umodent av Bendtner å tørke seg i ansiktet etter "samtalen" med Gallas hvis tilfellet er at han fikk seg en liten "dusj" av franskmannen.

 

Hadde jeg blitt spyttet på av ville jeg tørket meg med engang, ikke latt det ligg å godgjort seg i 2-3 sekunder. Og bildene viser jo IKKE noe som tyder på at det ble spyttet Akkurat det virket litt demonstrativt og barnslig.

Hva med å legge denne død? tviler på at sannheten vil komme frem offentlig uansett, så dette blir bare synsing.

Kan jo også godt tenkes at Bendtner bare tørket av seg litt svette for å gjøre seg klar for den påfølgende corneren? :P

 

Bendtner kan umulig ha vært svett etter den elendige innsatsen han hadde i kampen, så den teorien holder ikke ;)

 

Hvem som er skyld i hva osv vil vi nok aldri få vite. Men, jeg holder fast ved at Bendter har veldig mye å lære når det kommer til respekt på banen både ovenfor med- og motspillere. Gutten trenger disiplin uavhengig av denne hendelsen.

Jepp, og det er det kun Wenger og hans "staff" som kan gjøre noe med.

Link to comment
Share on other sites

Du siterer ikke,du konkluderer.

 

Nå har FA ikke vurdert episoden så alvorlig at de gir noen form for straff til Ade.

http://www.football.co.uk/arsenal/fa_take_...on_258985.shtml

Han har gitt offentlig beklagelse.

 

Nå bør det konsentreres om neste kamp og legge denne saken død.

 

 

Jeg konser allerede om neste kamp jeg, men jeg blir forbannet over at du mener jeg konkluderer en sak som dette.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/arti...779&ito=newsnow

 

Gallas får trolig 3 kamper suspensjon pga. sparkingen mot Nani.

Ikke akkurat det vi trenger nå...kapteinen utestengt i viktige PL-kamper.

 

Men det slår jo tilbake når selv de mest erfarne ikke klarer å holde hodet kaldt i kamper der vi taper.

Link to comment
Share on other sites

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/arti...779&ito=newsnow

 

Gallas får trolig 3 kamper suspensjon pga. sparkingen mot Nani.

Ikke akkurat det vi trenger nå...kapteinen utestengt i viktige PL-kamper.

 

Men det slår jo tilbake når selv de mest erfarne ikke klarer å holde hodet kaldt i kamper der vi taper.

 

Alldeles unødvendig av Gallas, tviler på at Wenger er fornøyd etter den situasjonen. Gallas driver jo litt med dobbelt moral etter uttalesene sine før kampen. Absolutt ikke noe godt forbilde for de yngre spillerne, de som ser opp til han eller supporterne som ikke tåler å tape. Å tape med Pride det er noe stort. Noe Gallas burde lære. Hvis jeg ser flere sånne innslag fra kapteinen, vill jeg ha kapteinsbindet på en annen arm. (da mener jeg ikke høyre armen, men på en annen spiller)

Link to comment
Share on other sites

Synes det blir veldig hardt med 3 kampers utestengelse. Dersom Gallas får 3 kamper ute, skal FA være mer konsekvente i framtiden. Dette er garantert ikke den styggeste episoden i år. Nå skal ikke jeg beskytte Gallas for hva han gjorde, for det er under enhver kritikk. Straffen skal derimot ikke være høyere pga korrupte FA skal gi Man U en hjelpende hånd i ligainnspurten!

Link to comment
Share on other sites

Det er så jævla forbanna norsk å sitte her å kalle Bendtner for blærete og arrogant. Men vi kan jo ikke forvente noe annet fra landet med janteloven

janteloven er dansk. :) den ble oppfunnet av den danske forfatteren Aksel Sandemose (visst nok halvt norsk, men) og den beskrev den danske byen Nykøbing.

 

så over til dagens tema

selv synes Gallas viser prov på manglende dømmekraft. selvfølgelig kan dette skje i kampens hete, men jeg synes ikke uttalselsene om at United er arrogante er spesielt smarte. dersom noen united-spillere leste eller hørte om dette gjorde det nok dem bare enda mer sugne på å vise hva de egentlig stod for. United er selvfølgelig "arrogante og blærete", men det var et tåpelig tidspunkt å velge å si det på. han kunne ventet til vi eventuelt hadde slått dem 4-0. det ser ikke bra ut å fokusere på motstandernes "arroganse" som den største utfordringen før en kamp. Gallas var ikke klar til å møte de virkelige utfordringene..

 

det blir sagt et par steder at Nani "was Showboating" (var arrogant og blærete) før Billy tuppa han på hælene. det la ikke jeg merke til. syns det er litt hardt å ta i etter hva man kan se her. det hadde vel vært bedre å konsentrere seg om å studerer motstandernes bevegelsesmønster og vinne avgjørende dueller enn å irritere seg over arrogant triksing.

 

3 kamper er uansett for mye. holdt med en advarsel fra FA. skulle kanskje hatt orange kort.. hvis Gallas for 3 kamper, så får Eboue 5. tacklingen hans var en "karrieredreper," og kunne fort endt som Roy Keanes mot Alfi Haaland for noen år siden. Fergie prøver seg på alle triks for å vinne ligagullet.

Link to comment
Share on other sites

Det er så jævla forbanna norsk å sitte her å kalle Bendtner for blærete og arrogant. Men vi kan jo ikke forvente noe annet fra landet med janteloven

janteloven er dansk. :) den ble oppfunnet av den danske forfatteren Aksel Sandemose (visst nok halvt norsk, men) og den beskrev den danske byen Nykøbing.

 

så over til dagens tema

selv synes Gallas viser prov på manglende dømmekraft. selvfølgelig kan dette skje i kampens hete, men jeg synes ikke uttalselsene om at United er arrogante er spesielt smarte. dersom noen united-spillere leste eller hørte om dette gjorde det nok dem bare enda mer sugne på å vise hva de egentlig stod for. United er selvfølgelig "arrogante og blærete", men det var et tåpelig tidspunkt å velge å si det på. han kunne ventet til vi eventuelt hadde slått dem 4-0. det ser ikke bra ut å fokusere på motstandernes "arroganse" som den største utfordringen før en kamp. Gallas var ikke klar til å møte de virkelige utfordringene..

 

det blir sagt et par steder at Nani "was Showboating" (var arrogant og blærete) før Billy tuppa han på hælene. det la ikke jeg merke til. syns det er litt hardt å ta i etter hva man kan se her. det hadde vel vært bedre å konsentrere seg om å studerer motstandernes bevegelsesmønster og vinne avgjørende dueller enn å irritere seg over arrogant triksing.

 

3 kamper er uansett for mye. holdt med en advarsel fra FA. skulle kanskje hatt orange kort.. hvis Gallas for 3 kamper, så får Eboue 5. tacklingen hans var en "karrieredreper," og kunne fort endt som Roy Keanes mot Alfi Haaland for noen år siden. Fergie prøver seg på alle triks for å vinne ligagullet.

 

FA er ganske knallhard når det gjelder sånt. Spark eller slag gir ofte 3 kamper...minimum. Her syns jeg vel det har vært ganske lik straff på andre situasjoner hittil i sesongen. Alltids noen som har flaks å slipper unna, men hvis tilfellet først blir at FA velger å se på situasjonen blir det som oftest straff.

Kanskje vi synes det er strengt, men det er reglene.

 

Så får vi se hva FA velger å gjøre..

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke hvorfor FA bare tar tak i noen få slike situasjoner. Det er sinnsykt irriterende, og dette har jeg sagt før det gikk i mot oss også. 3 kamper er også veldig strengt. Fint å likestille den bagatellen der med ting vi nærmest kan kalle drapsforsøk på fotballbanen. Tenk på alt det stygge vi har sett, som har blitt straffet med akkurat det samme.

 

For øvrig ser det ut som om Gilberto opptrer profesjonelt under situasjonen, som vanlig. Som dere kan se på YouTube-videoen over.

Link to comment
Share on other sites

Ta det med ro. Gallas blir ikke straffet:

 

http://www.teamtalk.com/football/story/0,1...3163502,00.html

 

Takk. Vi trenger ikke flere spillere ute nå.

Link to comment
Share on other sites

Ta det med ro. Gallas blir ikke straffet:

 

http://www.teamtalk.com/football/story/0,1...3163502,00.html

 

Puster lettet ut nå! Fått en trekampers i tillegg til skadene hadde vært ille.

 

En trekampers karantene nå, ville ha vært i god FA-ånd. Og selvsagt i tråd med oppgulpene til Sur Alex i etterkant. Selvsagt er dette tåpelig av vår kaptein, men det er et eller annet som skurrer når disse oppgulpene kommer fra den kanten. Forferdelig dumt å kaste stein i glasshus Rudolf.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...