Jump to content

William Gallas


Radney

Recommended Posts

Et herlig innlegg Vieira!

Det er bra han får ut frustrasjonen sin på reklameskiltene issteden for dommeren eller noen spillere.

For det er ikke likegyldig om man tar tre eller ett poeng. Straffen kan nå koste oss seriegull og skaden på Eduardo likeså.

Skulle trudd at Gallas spilte i Arsenal hele sin karriere.

En ekte Gooner, rett og slett! :(

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Hvis han så at det ikke var straffe, burde han gå bort til Clichy å snakke med han. (Det skulle han gjort uansett) Tror ikke det hjalp noe for clichy at Gallas reagerte på den måten han gjorde. Det gjør vell egentlig bare at clichy sitter igjen med en enda verre skyldfølese.

 

Det er positivt at han føler så mye for laget og klubben. Men den måten han gjør det på er ikke like positiv. Ved å prøve å forlate banen virker han litt egoistisk...Hvis han vill framstå som en god kaptein skulle han vært der med laget og støtta resten av gutta. Det var jo ikke avgjort enda, som en annen her inne nevnte, det kunne jo kommet en retur.

 

Etter både igår og ManU kampen, har jeg miste respekt for Gallas som kaptein. : /

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke så sikker lengre på hva jeg syns lengre om Gallas som kaptein. Sitter igjen med litt blandede følelser.

Gallas reagerte som du og meg gjorde igår. Frustrasjon over et uriktig straffe og sannsynligvis tårer for Eduardo.

Og det er det sjelden en ser blant overbetalte fotballspillere idag.

En ting er sikkert..respekten for Gallas ,for sine emosjonelle følelser er definitivt steget for meg. Tross alt er det godt å se en kaptein så følelsesmessig engasjert.

 

Men et klaps på skuldrene til Clichy hadde vært en ting du burde gjort Gallas..

Link to comment
Share on other sites

Han er ingen maskin, han lar seg påverke av følelsene, men uansett årsak til utblåsninga hans burde han tatt grep om dei andre spelarane og gitt noen oppmuntrende gloser. Det gagner ingen å sparke i stykker reklameskilter og sitte mutters aleine på bana og smågrine. Da har man nesten gitt opp allerede, i staden for å gi Clichy støtte og signalisere til laget at slaget kanskje er tapt, men vi er fortsatt på god veg til å vinne ligaen.

 

Det er dette som er rolla til ein kaptein, holde laget samla, støtte oppunder medspelarar og aldri gi opp!

Tony Adams hadde vert den første til å gå bort til Clichy, dra handa over den blanke skallen og sagt; shit happends, parnaby the cunt dived you're the best freakin' leftback in the world, and that comes from one who have played alongside with Nigel 'Nutty' Winterburn!

 

Men eg meiner fortsatt Gallas er overall ein god kaptein, men i går reagerte han på feil måte meiner eg. Clichy treng ikkje ekstra belastning for den tabben der.

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet mitt er da til dere som mener Gallas burde snakke med Clichy (noe som en god kaptein hadde gjort ifølge de siste innleggene), hva veit dere om tiden etter kampen?

Kan det være at Gallas opptrer med positivitet, oppmuntring til hver enkelt spiller (Clichy i dette tilfellet), gir spillerene motivasjon, og ikke minst gir de troa på at ting årnær sæ?

 

Dette er fotballspillere, og jeg tror ikke Clichy følte seg så veldig liten (eller mer skyldfølelse) pga Gallas sin oppførsel. Kanskje ikke han så opptrinnet engang pga avstanden hvor Gallas var i forhold til straffesparket?

 

Nei, jeg støtter Gallas 100%, og jeg vil også nevne at Adams var heller ikke en som ALLTID gikk bort å klappet spillere på skuldra eller snakket med spillere rett etter situasjoner som dette. Det er ikke et must at man må gjøre det, for å være en god kaptein.

Tvertimot. En kaptein opptrer i 90 minutter på banen, men også før, pausen, etter kamp.....for å ikke snakke om treningsfeltet, eller på det private plan.

 

Vi har lett for å sitte her å dømme ut ifra det ene og det andre, men hva er fasiten?

Adams, O`Leary, og Vieira var logså edere som Gallas, men ikke kom å si at de alltid trøstet spillere i situasjoner som dette. Nei, de sparket kanskje ikke i reklameskilt, men oppførselen og språket kunne også da være omstridt.

 

Når man mister respekten for Gallas som kaptein etter disse to kampene (Utd og Birmingam), så da lurer jeg på hvor lista skal ligge for en kaptein. Hvem kan være en kaptein om man ikke kan ha følelser, eller vinnerkultur?

Proud to be a Gooner: Hvem mener du burde være kaptein, og hvorfor?

Har det i det hele tatt vært gode kapteiner i historien, siden det skal så lite til for å miste respekten i følge deg selv?

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet mitt er da til dere som mener Gallas burde snakke med Clichy (noe som en god kaptein hadde gjort ifølge de siste innleggene), hva veit dere om tiden etter kampen?

Kan det være at Gallas opptrer med positivitet, oppmuntring til hver enkelt spiller (Clichy i dette tilfellet), gir spillerene motivasjon, og ikke minst gir de troa på at ting årnær sæ?

 

Dette er fotballspillere, og jeg tror ikke Clichy følte seg så veldig liten (eller mer skyldfølelse) pga Gallas sin oppførsel. Kanskje ikke han så opptrinnet engang pga avstanden hvor Gallas var i forhold til straffesparket?

 

Nei, jeg støtter Gallas 100%, og jeg vil også nevne at Adams var heller ikke en som ALLTID gikk bort å klappet spillere på skuldra eller snakket med spillere rett etter situasjoner som dette. Det er ikke et must at man må gjøre det, for å være en god kaptein.

Tvertimot. En kaptein opptrer i 90 minutter på banen, men også før, pausen, etter kamp.....for å ikke snakke om treningsfeltet, eller på det private plan.

 

Vi har lett for å sitte her å dømme ut ifra det ene og det andre, men hva er fasiten?

Adams, O`Leary, og Vieira var logså edere som Gallas, men ikke kom å si at de alltid trøstet spillere i situasjoner som dette. Nei, de sparket kanskje ikke i reklameskilt, men oppførselen og språket kunne også da være omstridt.

 

Når man mister respekten for Gallas som kaptein etter disse to kampene (Utd og Birmingam), så da lurer jeg på hvor lista skal ligge for en kaptein. Hvem kan være en kaptein om man ikke kan ha følelser, eller vinnerkultur?

Proud to be a Gooner: Hvem mener du burde være kaptein, og hvorfor?

Har det i det hele tatt vært gode kapteiner i historien, siden det skal så lite til for å miste respekten i følge deg selv?

 

Nei, om Gallas snakka med Clichy etter kampen vet hverken du eller meg. Eg kommenterte bare ut ifra det eg såg, og for all del, einaste eg kritiserer Gallas for er at eg ikkje likte haldninga om å sitte mutters aleine og sutre istadenfor å ta seg saman og skape glød i laget igjen samt gi nokre godord til Clichy som må ha hatt det grusomt, det er dèt som trengs. Det er det han må gjøre no på treninger og i forkant av neste kamp mot Villa. Det tviler eg ikkje på at han gjør og klarer.

Link to comment
Share on other sites

William Gallas er etter min mening den beste kapteinen vi har hatt siden Tony Adams. But then again, han er ingen Tony Adams. Tony Adams var "the captain of the captains". Han var den beste type leder man kunne ha. Han ville gi deg ros, trøste deg, kjefte på deg, motivere deg osv, han ville gi deg hva du trengte for å bli bedre.

 

Han hadde alle disse ingrediensene. Idag er fotballspillere annerledes. Idag finnes det ikke sånne ledere, det finnes spillere som John Terry og Gerrard som folk nevner når de tenker ledere. De to har noen av egenskapene Adams hadde, Gallas og forøvrig. Men det finnes rett og slett ikke flere Tony Adamser lenger, fotball spillere har mer enn de trenger nå tildags. Livet til Adams eraen og før den, dreide seg bare om klubben de spilte for. Det var alt som betydde noe for dem.

 

Så for meg blir det latterlig å sammenligne Gallas med Adams. Gallas er en veldig bra kaptein etter min mening. Han gir alt, han vil at medspillerne hans skal gi alt. Han var sur og misfornøyd etter kampen mot birmingham, av flere grunner en 1. Og det har jeg ikke noe problem med. Jeg er enig og velger å tro at han har snakket med Clichy, for jeg har inntrykk av at Gallas er den type person som når han er helt ferdig med noe så ser han fremover og blir bedre for det.

Link to comment
Share on other sites

Når man mister respekten for Gallas som kaptein etter disse to kampene (Utd og Birmingam), så da lurer jeg på hvor lista skal ligge for en kaptein. Hvem kan være en kaptein om man ikke kan ha følelser, eller vinnerkultur?

Proud to be a Gooner: Hvem mener du burde være kaptein, og hvorfor?

Har det i det hele tatt vært gode kapteiner i historien, siden det skal så lite til for å miste respekten i følge deg selv?

 

Jeg har ikke mista respekten for Gallas som kaptein, men jeg har ikke like stor respekt for han som kaptein nå som jeg hadde for noen uker siden. Hendelesen mot ManU syns jeg ble litt spesiel. Jeg forstår frustrasjonen til Gallas, vi ble overkjørt og i tillegg opptreden til Nani. Men da henhold til uttalesene hans like før kampstart, ble det en ganske dobbeltmoral. Hvis det hadde vært en united spiller som hadde kommet med slike uttaleser før kampen og i selve kampen gjort det samme mot en Arsenal spiller som Gallas gjorde mot Nani. Ville vi hånet denne spilleren og gjort narr av. Som jeg sa forstår jeg frustrasjonen til Gallas, men snakker mot seg selv og framstår ikke som et godt forbilde for de yngre i klubben som Wenger vill ha det til.

 

Og det igår, ganske sikker på at Gallas prøvde å oppmuntre Gael etter kampen eller på veien hjem. Du sa at du tror ikke Clichy følte seg noe værre, men jeg 100% sikker på at han ikke følte seg noe bedre. Men mener forsatt at han burde gått bort til clichy og hvertfall gitt han en hånd på skuldern, det viser at han laget med seg og at det ikke er bare hans feil for at vi mista 2 pooeng, men laget. Det er uffattelig bra å ha en kaptein som brenner så for klubben og viser at han vill ha den 1. plassen like mye som oss. Og han viser det på samme måte som oss, med frustrasjon og tårer og det gjør han til en av oss. For han er tross alt en av oss, han er "bare" et menneske. Men det er en grunn for at ingen av oss er kaptein.

 

Gallas er den best egna kapteinen som spiller fast på Arsenal den dag idag. Eneste minuset jeg finner ved han er at han lar følesene bestemme til tider ;p Gilberto er mann som vet hva han skal gjøre i slike situasjoner. Det så man mot ManU etter Gallas sitt spark på Nani, (hvis du ikke husker/ikke har sett det burde du se det.) Som Gilberto opptråde der det var noe alla sånt Gallas burde ha opptrått etter straffa igår. Men Gilberto bruker ikke munnen så mye og blir litt for stille til tider og i tillegg han er langt fra samme nivå som han var ifjor så han blir en uaktuell.

 

Håper du forstår mine synspunkter :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Gallas er den best egna kapteinen som spiller fast på Arsenal den dag idag. Eneste minuset jeg finner ved han er at han lar følesene bestemme til tider ;p Gilberto er mann som vet hva han skal gjøre i slike situasjoner. Det så man mot ManU etter Gallas sitt spark på Nani, (hvis du ikke husker/ikke har sett det burde du se det.) Som Gilberto opptråde der det var noe alla sånt Gallas burde ha opptrått etter straffa igår. Men Gilberto bruker ikke munnen så mye og blir litt for stille til tider og i tillegg han er langt fra samme nivå som han var ifjor så han blir en uaktuell.

 

Meget enig. Gilberto virker mer profesjonell, og han burde vel strengt tatt vært kaptein dersom han hadde holdt et høyere nivå. Det har han dessverre ikke gjort denne sesongen. Uansett er det ikke tvil om at Gallas har kapteinskvaliteter, det har vi jo også sett, men jeg synes du beskriver svakhetene hans bra.

Link to comment
Share on other sites

Hentet fra arseblog:

 

"I was critical of Gallas and his reaction but some of the stuff written about him has been quite risible. I’m told that Gallas spent much of last week with Bacary Sagna after the death of his brother, he then saw a teammate almost crippled for life, then saw the ref give a penalty that was never a penalty in the last minute of the most emotional game any of the Arsenal players have been involved in. I’m not making excuses for him, far from it, but let’s try and put it into a bit of perspective. It was an extraordinary reaction under extraordinary circumstances. It’s over and done with and it’s now time to get on with playing football."

 

Kanskje også Adams, Vieira, O`Leary, eller andre storheter, kunne reagert "annerledes" under slike omstendigheter.

Reagerer man likt uansett hva slags inntrykk (følelsesmessig) man har i kroppen i situasjoner? Jeg kan med hånda på hjertet si, at jeg ikke gjør det. Har jeg en dårlig dag, og ting går mot Arsenal....ja, da blir jeg mer irritert og sårbar, enn om livet er en dans på roser og tilsvarende skjer.

 

Under sesongene så skjer det tabber i ny og ne (eller feilaktige dommeravgjørelser) som koster oss poeng, eller baklengsmål. Dette er ikke en engangshendelse, så hvorfor det ikke har vært et ramaskrik mot Gallas som kaptein tidligere skjønner ikke jeg, siden det er så viktig at han trøster spillere sekunder etter en hendelse.

Jeg respekterer at Gallas gikk unna situasjonen, om han var nær ved å skrike ut dommeren etter straffesparket. Kanskje han merket at han ikke ville kontrollere sine følelser etter alle de følelsesmessige stundene både før og under kampen?

 

Nei, Gallas har min støtte som kaptein, og jeg synes ut ifra dagens moderne fotball at han fremstår med tyngde og vinnervilje som Tony Adams gjorde det tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Ian Wright om Gallas in sin spalte

 

still think refs should get punished for making bad decisions. It was dubious to say the least and, for me, it was hard to take.

As we saw on the pitch afterwards, William Gallas was clearly upset.

 

He is a great captain and Eduardo’s injury — along with the result — clearly got to him.

Tony Adams would not have done it but Gallas isn’t British.

 

The French show their emotions in a different way and I wish all the players cared as much as him.

Link to comment
Share on other sites

Hentet fra arseblog:

 

"I was critical of Gallas and his reaction but some of the stuff written about him has been quite risible. I’m told that Gallas spent much of last week with Bacary Sagna after the death of his brother, he then saw a teammate almost crippled for life, then saw the ref give a penalty that was never a penalty in the last minute of the most emotional game any of the Arsenal players have been involved in. I’m not making excuses for him, far from it, but let’s try and put it into a bit of perspective. It was an extraordinary reaction under extraordinary circumstances. It’s over and done with and it’s now time to get on with playing football."

 

Kanskje også Adams, Vieira, O`Leary, eller andre storheter, kunne reagert "annerledes" under slike omstendigheter.

Reagerer man likt uansett hva slags inntrykk (følelsesmessig) man har i kroppen i situasjoner? Jeg kan med hånda på hjertet si, at jeg ikke gjør det. Har jeg en dårlig dag, og ting går mot Arsenal....ja, da blir jeg mer irritert og sårbar, enn om livet er en dans på roser og tilsvarende skjer.

 

Under sesongene så skjer det tabber i ny og ne (eller feilaktige dommeravgjørelser) som koster oss poeng, eller baklengsmål. Dette er ikke en engangshendelse, så hvorfor det ikke har vært et ramaskrik mot Gallas som kaptein tidligere skjønner ikke jeg, siden det er så viktig at han trøster spillere sekunder etter en hendelse.

Jeg respekterer at Gallas gikk unna situasjonen, om han var nær ved å skrike ut dommeren etter straffesparket. Kanskje han merket at han ikke ville kontrollere sine følelser etter alle de følelsesmessige stundene både før og under kampen?

 

Nei, Gallas har min støtte som kaptein, og jeg synes ut ifra dagens moderne fotball at han fremstår med tyngde og vinnervilje som Tony Adams gjorde det tidligere.

 

Problemet med det Gallas gjorde på lørdag, er ikke nødvendigvis det han gjorde, men konsekvensene av det han gjorde. Hvis Gallas skulle få suspensjon av FA for det han gjorde, kan det skape større problemer for oss enn hva straffen mot Birmingham gjorde. Da står vi plutselig igjen med bare Senderos som rent stopperalternativ, med tanke på at Toure er skadet.

 

Jeg setter stor pris på at Gallas viser vinnervilje, og at han misliker å tape. Men som kaptein, er det også viktig å tenke på konsekvensene av det man gjør. Gallas slapp unna for det han gjorde mot Nani på Old Trafford. Greier han å unnslippe ennå engang?

Link to comment
Share on other sites

Gallas slapp unna for det han gjorde mot Nani på Old Trafford. Greier han å unnslippe ennå engang?

Har ihvertfall ikke lest NOEN steder ennå at Gallas ligger tynt an pga denne episoden. Kanskje den har gått i glemmeboka allerede? Eller kanskje FA skjønner hvorfor Gallas får et slikt utbrudd som han gjør? (Skaden til Eduardo osv)

Link to comment
Share on other sites

Gallas i media, igjen

 

Han har et poeng av at Theo fort blir forutsigbar, men hvor lurt er det å snakke om

det i media? Og i tillegg nevne at unge spillere spør han om tips på dyre biler. Jeg kan forstå

det er vanskelig å holde bakkekontakten når du som 17-18 åring tjener mange millioner i året. Men

det er vel ikke nødvendig for Galls å fortelle om dette heller?

Link to comment
Share on other sites

Gallas i media, igjen

 

Han har et poeng av at Theo fort blir forutsigbar, men hvor lurt er det å snakke om

det i media? Og i tillegg nevne at unge spillere spør han om tips på dyre biler. Jeg kan forstå

det er vanskelig å holde bakkekontakten når du som 17-18 åring tjener mange millioner i året. Men

det er vel ikke nødvendig for Galls å fortelle om dette heller?

Han burde iallefall klare å holde dette internt! Virker som om kapteinen vår slår sprekker, og sliter med å holde fokus nå når presset er høyt-

Link to comment
Share on other sites

Gallas i media, igjen

 

Han har et poeng av at Theo fort blir forutsigbar, men hvor lurt er det å snakke om

det i media? Og i tillegg nevne at unge spillere spør han om tips på dyre biler. Jeg kan forstå

det er vanskelig å holde bakkekontakten når du som 17-18 åring tjener mange millioner i året. Men

det er vel ikke nødvendig for Galls å fortelle om dette heller?

 

Jeg klarer ikke se hva som er så galt med disse uttalelsene? Det burde være innlysende for de fleste at Walcott har godt av å utvide sitt fintereportoar. Kan heller ikke se at det er så galt å be unge spillere om å vente med å bruke masse penger på bil. Han snakket ikke om Walcott vedr bil, bare i generelle vendinger om unge spillere.

Link to comment
Share on other sites

Gallas i media, igjen

 

Han har et poeng av at Theo fort blir forutsigbar, men hvor lurt er det å snakke om

det i media? Og i tillegg nevne at unge spillere spør han om tips på dyre biler. Jeg kan forstå

det er vanskelig å holde bakkekontakten når du som 17-18 åring tjener mange millioner i året. Men

det er vel ikke nødvendig for Galls å fortelle om dette heller?

 

Jeg klarer ikke se hva som er så galt med disse uttalelsene? Det burde være innlysende for de fleste at Walcott har godt av å utvide sitt fintereportoar. Kan heller ikke se at det er så galt å be unge spillere om å vente med å bruke masse penger på bil. Han snakket ikke om Walcott vedr bil, bare i generelle vendinger om unge spillere.

Det er greit nok det, men hvorfor skal han alltid på død og liv ut med det i media? Synes han bør kunne klare å holde slike ting på et internt nivå i klubben.

Vi har også sett ved andre uttalelser som feks rett før 4-0 tapet i FA-cupen, at han ikke akkurat er den beste til å komme med kommentarer før slike kamper...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...