Jump to content

William Gallas


Radney

Recommended Posts

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Liker det jeg ser av Gallas! Her har vi en som faktisk bryr seg om at vi taper poeng! Når jeg selv spiller fotball, så reagerer også jeg (nesten) på denne måten ute på banen, dersom vi slipper inn tullemål på overtid!

 

Gallas la seg t.o.m ned på matta etter kampen og begynte å grine!! Det samme gjorde jeg hjemme i min egen stue! En kaptein verdig spør du meg!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg så ikke hele situasjonen med Gallas, jeg var vel opptatt med noe av det samme selv :unsure: Men, dere som har sett det, kan det være noe fare for at Gallas for FA på nakken?

Link to comment
Share on other sites

Liker det jeg ser av Gallas! Her har vi en som faktisk bryr seg om at vi taper poeng! Når jeg selv spiller fotball, så reagerer også jeg (nesten) på denne måten ute på banen, dersom vi slipper inn tullemål på overtid!

 

Gallas la seg t.o.m ned på matta etter kampen og begynte å grine!! Det samme gjorde jeg hjemme i min egen stue! En kaptein verdig spør du meg!!

 

 

samme her. Kunne ikke hatt en bedre kaptein for øyeblikket.

Link to comment
Share on other sites

Gallas burde heller gått bort og tatt seg av Clichy i stedet for å valse rundt som en tullebukk utpå der. Hvis han er uenig og skuffet over ting får han ta det i garderoben etter kampen eller vise sin frustrasjon på en litt annen måte.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så ikke hele situasjonen med Gallas, jeg var vel opptatt med noe av det samme selv :unsure: Men, dere som har sett det, kan det være noe fare for at Gallas for FA på nakken?

Frykter dette litt faktisk. Han så ikke helt tam ut da han var på vei av banen, men ble stoppet av noen jeg ikke så hvem var.

Link to comment
Share on other sites

Liker det jeg ser av Gallas! Her har vi en som faktisk bryr seg om at vi taper poeng! Når jeg selv spiller fotball, så reagerer også jeg (nesten) på denne måten ute på banen, dersom vi slipper inn tullemål på overtid!

 

Gallas la seg t.o.m ned på matta etter kampen og begynte å grine!! En kaptein verdig spør du meg!!

 

Jepp. Synes egentlig han oppførte seg som en drittunge, og ikke som en kaptein, men når jeg tenkte det så var alt helt forferdelig og alt var negativt. Men nå når det demrer for meg, så synes jeg også at dette var stort av Gallas. Han viser en enorm vinnervilje når han begynner å grine etter kampen. Synes bare han kunne fått litt mer kontroll på temperamentet. Tror det fort kan gå ut over medspillere en gang de gjør noe galt, slik Clichy gjorde i dag. Får ikke håpe noe skjedde i garderoben.

 

Men jeg er enig i at det er slike følelser en kaptein skal vise.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så ikke hele situasjonen med Gallas, jeg var vel opptatt med noe av det samme selv :unsure: Men, dere som har sett det, kan det være noe fare for at Gallas for FA på nakken?

Ja det tror jeg. Begynne å gå løs på reklameskilt og bli holdt igjen av banemannskap eller hva det nå var så tror jeg han kan være i fare for å bli straffet av FA. En slik oppførsel er helt tullete.

Link to comment
Share on other sites

Gallas la seg t.o.m ned på matta etter kampen og begynte å grine!! Det samme gjorde jeg hjemme i min egen stue! En kaptein verdig spør du meg!!

Om han først hadde prøvd å trøste Clichy eller oppmuntret han, så kunne jeg ha vært enig med deg.. Eneste som kunne ha hjulpet Clichy der og da, er oppmuntringer fra lagkameratene. Bare et klapp på skuldra kan faktisk hjelpe, men Gallas sprang bare på andre siden av banen, og satt seg ned? Tenkte der og da også på hva Henry ville gjordt i den situasjonen, og jeg tviler ikke på at han hadde gått rett til Clichy!

Link to comment
Share on other sites

I så fall er det ubrukelig urutinert av Gallas. Viktig med vinnervilje, men like viktig med selvdisiplin. La oss håpe FA kan stille opp med litt sympati.

Link to comment
Share on other sites

I så fall er det ubrukelig urutinert av Gallas. Viktig med vinnervilje, men like viktig med selvdisiplin. La oss håpe FA kan stille opp med litt sympati.

Sympatien ble nok brukt opp etter hendelsen mot Man U.

Sansen for vinnerviljen, men desverre ikke en oppførsel som er helt i tråd med hva man burde kunne forvente.

Link to comment
Share on other sites

I så fall er det ubrukelig urutinert av Gallas. Viktig med vinnervilje, men like viktig med selvdisiplin. La oss håpe FA kan stille opp med litt sympati.

Sympatien ble nok brukt opp etter hendelsen mot Man U.

 

Tror det jeg også. Gallas har lite å gå på. Dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Man kan jo skjønne frustrasjonen til Gallas når vi først mister en spiller, kanskje for godt, pga en brukket ankel/legg. Deretter gir dommeren et straffespark som ikke burde vært straffe. Håper FA ser på disse faktorene som kan spille inn på frustrasjonen til Gallas. Og tårene til Gallas på slutten kan jo enten være pga poengtapet, eller Eduardos skade, eller rett og slett begge deler.

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste nå er at moral er inntakt. Laget må innse at det som skjedde var helt unødvendig, og at vi nå ikke kan ha slike poengtap igjen. Clichy er ikke alene om skylden. Frustrasjonen til Gallas kan jeg godt skjønne, men det er helt feil at han viser den slik han gjør. Selv løp jeg rundt i huset ogog skreik mens jeg slo håndflaten så hardt i veggen at jeg fortsatt har vondt i håndleddet. Vinnervilje er viktig, men det som faktisk er viktigere er å evnen til å bruke frustrasjon og sinne til noe positivt, istedenfor å vise nedlatende kropsspråk og uttalelser. Når man for eksempel mister ballen i en farlig posisjon, skal man bruke sinnet sitt til å løpe opp spilleren og ta fra han ballen - ikke dunke spilleren ned i full frustrasjon.

Link to comment
Share on other sites

En kaptein verdig skrives det? Da må jeg bare spørre - ville f.eks Tony Adams oppført seg på en slik måte? NEI! Og der snakker vi hvertfall om en verdig kaptein.

 

 

Adams hadde bare gått rett til puben.

Hadde faktisk akkurat tenkt til å skrive noe av det samme selv. Hadde vel fått et tilbakeslag på sine alkoholproblemer e.l.

Link to comment
Share on other sites

La meg dra en parallell til Tony Adams. Da David Beckham ble utvist mot Argentina i 98 VM, noe som til slutt resulterte i at England røk ut, var Adams første tanke å ta seg av Beckham. Den tanken overfor Clichy tenkte ikke Gallas i dag! Det garanterer jeg!

 

En kaptein verdig skrives det? Da må jeg bare spørre - ville f.eks Tony Adams oppført seg på en slik måte? NEI! Og der snakker vi hvertfall om en verdig kaptein.

 

 

Adams hadde bare gått rett til puben.

 

Les hva jeg nettopp skrev! Historiløs påstand!

Link to comment
Share on other sites

En kaptein verdig skrives det? Da må jeg bare spørre - ville f.eks Tony Adams oppført seg på en slik måte? NEI! Og der snakker vi hvertfall om en verdig kaptein.

 

 

Adams hadde bare gått rett til puben.

Hadde faktisk akkurat tenkt til å skrive noe av det samme selv. Hadde vel fått et tilbakeslag på sine alkoholproblemer e.l.

Skjerp dere karer. Dere skriver om en av de største i klubbens historie.

Når det gjelder Gallas sin oppførsel er det to ting å nevne etter min mening. For det første oppfører han seg noe barnslig, raser emosjonelt noe sammen,men regner med at han klapper Clichy på skulderen i garderoben. For det annet viser han hvor mye han vil vinne. Og det liker jeg.

Link to comment
Share on other sites

En kaptein verdig skrives det? Da må jeg bare spørre - ville f.eks Tony Adams oppført seg på en slik måte? NEI! Og der snakker vi hvertfall om en verdig kaptein.

 

 

Adams hadde bare gått rett til puben.

 

Hva i granskauen er dette for en kommentar??

Tony Adams som kaptein har du definitivt ingen ide om.

 

Gallas sin oppførsel i slutten er ikke en kaptein verdig...dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil hylle Gallas etter gårsdagen, og det gjør jeg pga hans vinnevilje og engasjement til Arsenal.

Mange kritiserer Gallas for måten han oppførte seg på når straffesparket ble gitt bort til Birmingham, men for meg fremstår han som en fantastisk spiller som er EN AV OSS.

 

Han stod nærme Clichy-hendelsen, og så at det IKKE var straffe. Han visste at dette ble siste spark i kampen, og at 2 poeng (antakelig) ble frarøvet Arsenal pga feilaktig avgjørelse.

Han ville ikke havne mer i trøbbel, og bestemte seg da for å gå et helt annet sted enn der "oppstyret" var. (noe jeg tror)

Kanskje han var meget følelsesladet over for Dudu, og samtidig for at disse 2 poengene "kan" bety mye når vi ser tabellen i mai.

Kanskje fotballen og Arsenal betyr så mye for han, at han reagerer litt annerledes enn hva vi mener er rett?

 

Jeg synes Gallas har vært en meget god leder for Arsenal denne sesongen, og han har stått frem kamp etter kamp for et ungt lag som har "overprestert" ut ifra hva alle trodde før sesongen. Han styrer skuta på sin måte (100% innlevelse), og det har gitt resultater.

For meg virker det som om Arsenal er livet hans, og da kan følelser gi sterke reaksjoner i slike stunder. Om det er slik at han ikke ville være ved dommeren/situasjonen av frykt for å bli enda mer provosert over urettferdigheten, ja så synes jeg han gjorde det fornuftig ved å gå vekk.

 

Hvorfor skal ikke en kaptein få reagere ut ifra sine føleleser, så lenge det ikke gir Arsenal ulemper i kampen?

Jeg selv får ofte mange sterke følelser når laget vinner, eller som igår: får en spiller alvorlig skadet samt at vi får dommeravgjørelser mot oss som betyr så mye. Det gjør vondt i lang tid, så jeg forstår at spillere kan reagere sterkt når de i tillegg er utpå der.

 

For meg fremstår Gallas som en fabelaktig kaptein, like sterk som Adams og som Vieira. Spillere med lidenskapen for Arsenal i sitt hjerte, og som tør å vise hvem de er.

En ekte Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...