Jump to content

Andrej Arsjavin


Dannialdo

Recommended Posts

Etter halvannen sesong med den lille magikeren må jeg si det har vært noen ups and downs. Han er helt i verdensklasse noen ganger med sine driblinger og avslutninger. Andre ganger synes jeg ikke han representerer Arsenal på noen god måte. Giddalaus i gjenvinning, lat i kroppsspråket sitt og noen merkelige utspill i media.

 

En annen ting er spørsmålet om hvilken posisjon han skal brukes i. Som midtspiss funket det ganske dårlig, spør du meg. I mine øyne er han heller ingen venstreving i 4-3-3.

 

One bit of worrying news that was shared with us by one of the Grovers in the know, was that Arshavin could be off this summer.

 

Er det andre enn meg som synes det er greit om han forsvinner? Selvfølgelig under forutsetning at vi får inn en skikkelig venstreving.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

Må inrømme at Arshavin denne sesongen i mine øyne har vært en liten skuffelse.

 

Fra å komme inn som en Messias i laget i fjor, og være svært delaktig i at vi klarte å kapre en topp 4 plassering, har det dessverre denne sesongen vært for lenge mellom de gode kampen fra russeren.

Fortsatt viser han fram fotballmagi til tider, men alt for sjelden i mine øyne. Denne sesongen husker jeg han like godt for å ha blåst 110% sjanser utenfor, rotet bort ballen på merkelig vis, og ett kroppsspråk som ikke akkurat gir smittende spilleglede.

 

At han deler av sesongen måtte spille midtspiss alene får ta litt av skylden, da dette er en posisjon han ikke passer og helt tydelig heller ikke trivdes i, men syns heller ikke Arshavin på kanten har gnistret i år.

 

Som jeg tidligere skrev i formasjonstråden her på forumet, tror jeg Arshavin ville passet meget god i en 4-4-2 formasjon uten spillere på kanten. Her kunne han ha fått en fri posisjon foran midtbanen, og vandret mye mer en per idag.

 

Jeg er ikke helt enig i at det er greit om Arshavin forsvinner, om han klarer å holde sitt toppnivå over tid er Arshavin en av de aller beste spillerene på balløya og ikke minst en artist.

Både han selv og Wenger og resten av trenerteamet har derimot en jobb å gjøre for å få Arshavin opp på ønsket nivå og prestere jevnt over tid.

Link to comment
Share on other sites

Såklart vi ikke vil la Arshavin forsvinne. Vi har klagd lenge på at at midtbanespillerene våre ikke scorer nok mål. Og han ligger på 9 mål, 2.plass etter Fabregas, (Hvor er spissene våres?) i ligaen og folk vil ha han ut?

Mens vi vil tviholde på Rosicky som dessverre i mine øyne ikke har mye annet en navnet sitt igjen.

 

Arshavin er en spiller som alltid prøver på det umulige. Noen ganger går det, andre ganger ikke. Det kan være frustrerende og se på. Men når han har dagen er det ikke mange bedre en han. Og jeg mener vi skyter oss selv i foten om vi selger han. Han er vel også en av de mest frykta spillerene vi har ovenfor andre lag også. Pluss at han har alder og rutine.

Link to comment
Share on other sites

"Det vanskelig å tilpasse seg den engelske fotballen og livsstilen". Mange spillere som har nevnt denne grunnen for å så forlate England. Og jeg håper virkelig at Arshavin ikke blir en av dem!

Regner med at vi får se en Arshavin med jevnere formkurve neste sesong. En utmerket spiller som er en trussel for alle lag.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor i helvete skulle Arshavin forsvinne? I så fall til hvor? Jeg vet om 3 klubber som er dumme nok til å betale 30-40 millioner pund for en 29 åring; Barcelona, Real Madrid og Manchester city. Hvorfor skulle han være interessert? Han får aldri i verden fast plass på de to førstnevnte lagene, og jeg regner med at han er for smart og ambisiøs til å stikke Man.City.

 

Kort sagt - det er klin umulig at Arshavin forsvinner til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Hvem er det Barcelona vanligvis spiller med på venstre kant?

 

Vet ikke...Henry har vel et og annet innhopp der iblant, men som alle andre tidligere Arsenalspillere før han (med unntak av von Bronckhorst?) har han ikke klart å få fast plass på det laget.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor i helvete skulle Arshavin forsvinne? I så fall til hvor? Jeg vet om 3 klubber som er dumme nok til å betale 30-40 millioner pund for en 29 åring; Barcelona, Real Madrid og Manchester city. Hvorfor skulle han være interessert? Han får aldri i verden fast plass på de to førstnevnte lagene, og jeg regner med at han er for smart og ambisiøs til å stikke Man.City.

 

Kort sagt - det er klin umulig at Arshavin forsvinner til sommeren.

 

Hvorfor? Han er for ujevn. Hvor? Valencia.

 

Vi sender AA ned til solfylte Spania sammen med noen millioner euro - og får David Silva tilbake. Dverg mot dverg. Valencia tvinges også til å selge David Villa, og Arshavin får heltestatus i klubben. David Silva blir verdens beste venstreving for Arsenal som vinner alt som vinnes kan.

 

Eller noe... :P

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke...Henry har vel et og annet innhopp der iblant, men som alle andre tidligere Arsenalspillere før han (med unntak av von Bronckhorst?) har han ikke klart å få fast plass på det laget.

 

Av de spillerne jeg har sett i Barcelona som har hatt spilletid på venstrekanten, må vel det være Henry, Pedro og eventuelt Bojan. Og så skal ikke Arshavin være istand til å kunne få fast plass på Barcelona? Henry er bare en skygge av seg selv, og de to andre er langt unna nivået til Arshavin ennå.

 

Nei, dersom Barcelona skulle kjøpe Arshavin, så kommer han garantert til å få fast plass på Barcelona.

Link to comment
Share on other sites

De har hvertfall brukt Pedro flittigst på venstresiden de siste månedene. Jeg anser Arshavin som en bedre fotballspiller enn både han og Henry, men Pedro er ung og er fostret opp i klubben. Jeg er helt enig i at Arshavin ikke spiller i nærheten av hva han presterte i EM og fjorårsesongen hans i Arsenal. Det har mange grunner, men vi ser at han glimter i tide og utide. Han er 29 år nå, og er en av bærebjelkene våre, og da kan vi forvente at han presterer jevnt og trutt.

 

Jeg er uenig i at vi skal selge han, men hvis han ikke tar seg opp neste sesong så vil nok også jeg begynne å øyne muligheten. Han brukes muligens feil, men at han ikke har fulgt opp fjorårsesongen er fordi han ikke klarer å holde seg stabil. Enkelte kamper på kanten herjer han, mens han kan være usynlig i den neste.

Link to comment
Share on other sites

Arshavin kunne ha hjulpet oss mye mer, hvis han bare hadde giddet. I fjor startet han ganske bra, men i år synes jeg han har vært altfor lat og sytet hele tiden. Han jobber ikke bra nok defensivt og han har også vært ego i mange tilfeller.

Gi han en sesong til!

Link to comment
Share on other sites

At Arsenal ikke har hatt en eneste spiss å sende på banen er neppe Arshavins feil. Arshavin har i store deler av sesongen hatt en rolle han ikke behersker, ensom spiss i Arsenals versjon av 4-3-3 (som egentlig er mer 4-1-4-1). I tillegg har han også spillt det meste av 2010 med skade, men likevel har han vært en av dem som har tippet kamper i vår favør.

Ellers vil jeg si at det er akkurat da Arshavin ser som mest giddalaus ut han er farligst. Pluteslig skjer det noe ekstremt som ingen andre i Arsenal kan gjøre, selv ikke Cesc. Det er nettopp en slik spiller du trenger, en som gjør det lille ekstra. En som bare moser ballen i mål fordi han ikke fikk straffe. En som finter bort 3-4 motstandere før han knuser ballen i nettaket fra død vinkel.

 

Få han frisk og klar til den nye sesongen. Heldigvis skal han ikke spille VM heller. Arshavin er spesiell og slike vokser ikke på trær i stallen vår.

Link to comment
Share on other sites

Arshavin er den offensive spilleren vi har som kan gjøre det

utrolige. Arshavin i form er noe av det mest eksplosive vi har

i PL idag.

Dessverre har han ikke hatt en kjempesesong mye pga skader og han har spilt i en rolle jeg trodde han behersket bedre.

Enig med Sir John...få han frisk og klar til neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Etter halvannen sesong med den lille magikeren må jeg si det har vært noen ups and downs. Han er helt i verdensklasse noen ganger med sine driblinger og avslutninger. Andre ganger synes jeg ikke han representerer Arsenal på noen god måte. Giddalaus i gjenvinning, lat i kroppsspråket sitt og noen merkelige utspill i media.

 

En annen ting er spørsmålet om hvilken posisjon han skal brukes i. Som midtspiss funket det ganske dårlig, spør du meg. I mine øyne er han heller ingen venstreving i 4-3-3.

 

One bit of worrying news that was shared with us by one of the Grovers in the know, was that Arshavin could be off this summer.

 

Er det andre enn meg som synes det er greit om han forsvinner? Selvfølgelig under forutsetning at vi får inn en skikkelig venstreving.

 

Det var det tydeligvis ikke så mange som synes, nei B)

 

Han har jo vært fantastisk på sitt beste. En kunstnertype som scorer fantastiske mål er lett å bli glad i. Jeg håper jeg tar feil og at han får en fantastisk sesong.

 

Ganske fin artikkel om Ourshavin fra Gunnerblog.

Link to comment
Share on other sites

Arshavin er den offensive spilleren vi har som kan gjøre det

utrolige. Arshavin i form er noe av det mest eksplosive vi har

i PL idag.

Dessverre har han ikke hatt en kjempesesong mye pga skader og han har spilt i en rolle jeg trodde han behersket bedre.

Enig med Sir John...få han frisk og klar til neste sesong.

 

Det er heller ikke lett å prestere like godt i sin 2.sesong, etter en forykende "start" i Arsenaldrakta.

Arshavin har for meg vært en liten skuffelse dette året, men jeg forstår at småskader på han selv, formasjonsendring, og medspillere sine skader (spilleforståelsen med andre, og der synes jeg Persie har vært savnet) har påvirket spillet hans.

Vært likevel litt for mange miss av kjempesjanser, og noe svak moral på innsatsen på banen til tider.

Likevel har Arshavin kvaliteter som laget trenger, og som jeg tror vi vil oppleve mye mer neste sesong. Vi trenger en Arshavin i form.

 

Jeg tror at 4-3-3, er en formasjon han kan finne seg til rette i, men vi er avhengig av at bl.a midtbanetrioen gir han støtte på kanten. 2 mot 1 situasjoner offensivt, gi han mer "offensiv" jobb og mindre defensivt, og få en midtspiss (Persie) som trekker med seg forsvarspillere på tur og som skaper de rommene Arshavin kan trekke seg inn i rettvendt mot mål, osv osv.

 

Arshavin må vi for all del ikke selge, og jeg ser det også som svært liten sansynlighet at han forsvinner denne sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Han har vel heller aldri lagt skjul på at han ønsker å spille for Barca, men nå spiller han for oss og er i en klubb som med spillestil som passer han bra.

 

Man kan kanskje betvile lojaliteten hans, men han har alltid vært frittalende om alt og alle og jeg tror han trives bra i Arsenal.

Uansett....jeg blir ikke overrasket om han takker for seg om et par år.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Arshavin prater alt for mye! Hadde bare det som kommer ut av munnen på den gutten vært positive ting så skulle jeg ikke sagt noe. Men synes det stort sett er pisspreik og tull han kommer med. Han virker ikke som den skarpeste kniven i skuffen med mye av det han har kommet ut med.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...