Jump to content

2007.12.29 Everton B


Mr Chapman

Hvem går seirende av banen?  

70 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Flamini reddet oss i første og i andre omgang. Helt klart MoM. Begge utvisningene er helt greie, kan ikke klage på dem. Eduardo er utrolig rolig foran mål og vil bli en viktig brikke i sesongavslutningen. Med denne seieren tror jeg vi vinner serien 2008. Laget er per i dag helt komplett.

 

Dette er et sinnsykt sterkt resultat, og viser på godt og vondt United tendenser, spiller middelmådig og knuser motstanderen totalt!

 

Ja, det er et sterkt resultat, og ja det likner mye på ManU, spille dårlig, men vinne klart likevel på grunn av høy effektivitet. Men selv om dette var et glimrende resultat, var det jo mye å rette på her. Man kan ikke fortsette med slik spill dersom man skal bli mester! Dette var i det hele tatt en av de merkeligste kampene jeg noen gang har sett av Arsenal. SÅ effektive har de vel allerede vært? Og selv om seieren ikke var SÅ ufortjent - Everton skapte ikke mange sjansene av sitt store overtak på midtbanene - så var Arsenal alt for mye på etterskudd nesten gjennom hele kampen. Synes heller ikke de kontroversielle dommeravgjørelsene var så uriktige, de gikk i hvertfall ikke i Arsenals favør alene, så langt der i fra.

Etter utvisningen av Bendtener gikk vel de fleste avgjørelser i vår favør. Blir ofte slik i en tett kamp. Nesten umulig å ikke kompensere. Dommeren er i mine øyne nokså god i denne kampen. Får håpe resten av dommerstanden tar lærdom av dette.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 210
  • Created
  • Last Reply

Flamini reddet oss i første og i andre omgang. Helt klart MoM. Begge utvisningene er helt greie, kan ikke klage på dem. Eduardo er utrolig rolig foran mål og vil bli en viktig brikke i sesongavslutningen. Med denne seieren tror jeg vi vinner serien 2008. Laget er per i dag helt komplett.

 

Dette er et sinnsykt sterkt resultat, og viser på godt og vondt United tendenser, spiller middelmådig og knuser motstanderen totalt!

 

Ja, det er et sterkt resultat, og ja det likner mye på ManU, spille dårlig, men vinne klart likevel på grunn av høy effektivitet. Men selv om dette var et glimrende resultat, var det jo mye å rette på her. Man kan ikke fortsette med slik spill dersom man skal bli mester! Dette var i det hele tatt en av de merkeligste kampene jeg noen gang har sett av Arsenal. SÅ effektive har de vel allerede vært? Og selv om seieren ikke var SÅ ufortjent - Everton skapte ikke mange sjansene av sitt store overtak på midtbanene - så var Arsenal alt for mye på etterskudd nesten gjennom hele kampen. Synes heller ikke de kontroversielle dommeravgjørelsene var så uriktige, de gikk i hvertfall ikke i Arsenals favør alene, så langt der i fra.

Etter utvisningen av Bendtener gikk vel de fleste avgjørelser i vår favør. Blir ofte slik i en tett kamp. Nesten umulig å ikke kompensere. Dommeren er i mine øyne nokså god i denne kampen. Får håpe resten av dommerstanden tar lærdom av dette.

 

 

i dag var dommeren ræva dårlig, greit med utvisningen til Bendtner, men resten dømminga var helt elendig, feilaktige cornere og Everton spillerene filmet i hytt og pine, rart han ikke delte ut kort til de, det er nå min mening... ;)

 

Bendtner ble som sagt utvist ja og eg synes synd på han for han ville virkelig vise verden som bodde i han i hans første kamp fra start i Premier League, han er bare 19 år, så han er blitt en erfaring rikere med dette røde kortet og får vi håpe han starter neste kamp hjemme mot West Ham, for eg vil se mer til denne karen! :D

 

edit: her er høydepunktene fra kampen: Everton V Arsenal 29.12.07 MotD highlights. credit to fred54

Link to comment
Share on other sites

Eduardo er en iskald avslutter, men er bortkastet på kant. Eduardo avgjør kampen i dag. Kolo gjør flere og flere feil, og kunne kostet oss poengene i dag. Det er ikke kødd fra min side, nå er "armer og bein faktoren" snart tilbake på gamle høyder fra hans side. Skjerpings, Kolo!!

 

Forøvrig er 4-1 i dag en ren gavepakke, men verdien av dette kan fort bli langt mer enn kun de 3 poengene.........

Link to comment
Share on other sites

Dog MÅ spillet hans skjerpes betydelig til West Ham-kampen. Ikke bare er dette ulikt Cesc, men faktisk regner jeg, slik det så ut i dag, både Denilson og Diaby mer kapable enn ham.

 

Diaby??? Det mener du ikke hvis du så hele kampen idag håper jeg... Han gjorde vell knapt en ting riktig. Og det har han ikke gjort på lenge. Cesc gjorde ikke mye bra idag han heller, men ikke sett han ut pga to-tre dårlige kamper. må få lov å ha noen dårlige kamper han også .

 

Eduardo... Hva kan man si...?

Ingenting, og da absolutt INGENTING, fikk han til i første omgang! Mottakene var for lange, pasningene stemte aldri,Tofees tok han i hver eneste duell. Så får han to muligheter og setter begge med den største selvfølgelighet. Uten for 16 meteren synes han, litt strengt, å være bortimot hjelpeløs. Men inne i 16 meteren er han Ole Gunnar Solskjær! ;)

 

I pausen tenkte jeg at får vi med oss poeng fra denne kampen er jeg storfornøyd med tanke på at united tapte, at vi i løpet av 45 min ikke skapte en forbanna sjanse, og at våre kanskje to fremste spillere denne sesongen, Hleb og Cesc, ikke bare var usynlige men faktisk dårlige denne førsteomgangen. I tillegg hvilte vi toppscoreren vår og Rosicky. Liten tvil om at Wenger ba gutta om å kjøre noen langballer for å variere litt og strekke opp Everton. Med suksess! De to første målene våre er Drillo-style! :D For en herlig dag

Link to comment
Share on other sites

Flamini var lagets hærfører!!!

 

Herlig å se hvordan "Gattuso" prøver å tenne spillerne. Spesielt på hjørnespark i mot. Han roper og klapper til medspillerne og gir tydelige meldinger, selv om han ikke er kaptein. Dette er det vi har manglet. En tent, konsentrert og god løpsmaskin. - Mathieu er en av våre beste spillere.

Link to comment
Share on other sites

Flamini var lagets hærfører!!!

 

Herlig å se hvordan "Gattuso" prøver å tenne spillerne. Spesielt på hjørnespark i mot. Han roper og klapper til medspillerne og gir tydelige meldinger, selv om han ikke er kaptein. Dette er det vi har manglet. En tent, konsentrert og god løpsmaskin. - Mathieu er en av våre beste spillere.

 

 

Ja Flamini er blitt en skikkelig leder på midtbanen og fortjener mye skryt.

Det som bekymrer meg litt er Diaby. Han har blikket konstant ned i bakken og dribler

og roter vekk ballen i de fleste situasjoner.

Her bør Wenger veilede.

Link to comment
Share on other sites

Eduardo er en iskald avslutter, men er bortkastet på kant. Eduardo avgjør kampen i dag. Kolo gjør flere og flere feil, og kunne kostet oss poengene i dag. Det er ikke kødd fra min side, nå er "armer og bein faktoren" snart tilbake på gamle høyder fra hans side. Skjerpings, Kolo!!

 

Forøvrig er 4-1 i dag en ren gavepakke, men verdien av dette kan fort bli langt mer enn kun de 3 poengene.........

 

Enig i det du skriver her. Toure hadde en rotete kamp, og naturligvis var 4-1 en gavepakke som kan komme til å vise seg svært så viktig. Og ja, Eduardo er en "rar" spiller. Så til de grader ute av det stpre deler av tiden, for så å vise avslutteregenskaper man forbinder med de største navnene ute i fotballverdenen. Ja, han ser nesten ut til å være en mer rendyrket måltyv enn både Ian Wright og Thierry. Han kan komme til å bli svært viktig ut over våren... For øvrig enig i det mange skriver om Flamini. Han er blitt den nye motoren på midtbanen, og en av lagets viktigste spillere. Og Cesc er ikke helt i fom, det er kanskje en viktig grunn til at Arsenal sliter med å få spillet til å flyte...?

Link to comment
Share on other sites

Eduardo er en iskald avslutter, men er bortkastet på kant. Eduardo avgjør kampen i dag. Kolo gjør flere og flere feil, og kunne kostet oss poengene i dag. Det er ikke kødd fra min side, nå er "armer og bein faktoren" snart tilbake på gamle høyder fra hans side. Skjerpings, Kolo!!

 

Forøvrig er 4-1 i dag en ren gavepakke, men verdien av dette kan fort bli langt mer enn kun de 3 poengene.........

 

Enig i det du skriver her. Toure hadde en rotete kamp, og naturligvis var 4-1 en gavepakke som kan komme til å vise seg svært så viktig. Og ja, Eduardo er en "rar" spiller. Så til de grader ute av det stpre deler av tiden, for så å vise avslutteregenskaper man forbinder med de største navnene ute i fotballverdenen. Ja, han ser nesten ut til å være en mer rendyrket måltyv enn både Ian Wright og Thierry. Han kan komme til å bli svært viktig ut over våren... For øvrig enig i det mange skriver om Flamini. Han er blitt den nye motoren på midtbanen, og en av lagets viktigste spillere. Og Cesc er ikke helt i fom, det er kanskje en viktig grunn til at Arsenal sliter med å få spillet til å flyte...?

 

Han er ansatt for å score mål. Fortsetter han med det vil sikkert resten av spillet heve seg i takt med selvtillitten. Moro å se gutta kjempe og få litt ekstra betalt igår. Får man det ikke helt til spillemessig, synes jeg det er helt greit å ta det igjen med litt aggressivitet. Mye bedre det enn å gå rundt utpå der å klage og syte.

Link to comment
Share on other sites

Scousers, you fucking Scousers

You're only happy, on Giro day

Your mums out stealing, you're dad's drugdealing

So please take, these Scousers away

 

Det er lenge siden en trepoenger har smakt bedre. Mye dårlig spill i dag, men vi vinner med overbevisende sifre og det er det viktigste. Eduardo er ikke bare en genial avslutter, men han har den nesten like viktige egenskapen av å holde roen i avgjørende situasjoner, og det snur matchen for oss i dag. En typisk goalgetter, helt usynlig, men dukker ofte opp i målprotokollen. Adebayor med årets frekkeste, og Rosicky scorer igjen. Han har vel to-tre ligascoringer i desember, og det er ganske bra.

 

For en måned siden gikk vi inn i en svært tøff desembermåned. Når vi nå har unnagjort alle desemberkampene er vi ikke lenger ubeseiret, men vi står igjen med ett tap og to uavgjorte og fortsatt tabelltopp, og det er jeg veldig fornøyd med. Nå venter mange kamper som ikke er sååå vanskelige på papiret, men nå mister vi også Kolo. La oss bare håpe vi justerer opp nivået på spillet, og holder dampen oppe :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...