Jump to content

2007.12.29 Everton B


Mr Chapman

Hvem går seirende av banen?  

70 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Everton - Arsenal

29. Desember 2007 Klokken 18.15 Norsk tid

 

Før kampen:

Her kan du lese om kampen.

Ta deg en titt her.

 

TV Kanaler:

Canal + Sport 1 (Kommentator: Øyvind Johannessen)

 

Streams:

Myp2p.eu

Forumets stream-tråd

Myp2p.eu: Everton - Arsenal

 

Hoveddommer:

Martin Atkinson

 

Skadesituasjon:

Arsenal.com - Injury News

 

Høydepunkter:

Verdensvevet.com

 

Tabellplasseringer:

6. Everton 33 poeng

2. Arsenal 44 poeng

 

Formkurve:

Everton: S S S S T S

Arsenal: L S S S S U

 

Siste fem møter:

Premier League 18.03.07 Everton 1-0 Arsenal

Carling Cup 08.11.06 Everton 0-1 Arsenal

Premier League 28.10.06 Arsenal 1-1 Everton

Premier League 21.01.06 Everton 1-0 Arsenal

Premier League 19.09.05 Arsenal 2-0 Everton

 

God kamp!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 210
  • Created
  • Last Reply

Dette blir en utrolig vanskelig kamp. Everton kommer rett fra en seier mot Bolton, og er i storform.

 

Almunia står helt sikkert den kampen her og, ettersom han har spilt bra i det siste. Stopperplassene skulle være bankers, men Gallas er visstnok usikker. Det skal være smellen i første omgang mot Portsmouth som skal være problemet. Blir han ikke klar, kommer Senderos inn på stopperplass. Har litt dårlig minner fra Senderos og Yakubu, men tror nok at det skal gå fint. Backene er sikre.

 

På midtbanen må Fabregas opp flere hakk. Ved siden av ham spiller Flamini, og Hleb og Rosicky på hver sin kant. Denne midtbanen er utrolig sterk, om alle spiller på sitt vanlige nivå. Dvs ikke som mot Portsmouth.

 

På topp blir Adé, men desverre ikke Van Persie. Her står det at han ikke blir klar til kampen. Håper da allikevel at Wenger velger å stille med to spisser. Altså Adé og Bendtner.

 

Dette skulle vel gi et sånt lag:

 

------------------Manuel Almunia-----------------

 

Bacary Sagna--Kolo Toure--William Gallas/Phillipe Senderos--Gaël Clichy

 

Alexander Hleb-- Cesc Fabregas---Mathieu Flamini---Tomas Rosicky--

 

--------Emmanuel Adebayor----------Nicklas Bendtner-------

 

Hvis Wenger derimot velger å stille med en 4-5-1/4-4-1-1, frykter jeg at vi kommer til skape alt for få sjanser, hvis ikke løpene fra midtbanen starter å komme. Er uansett skeptisk foran dette oppgjøret, men håper på en knepen seier.

 

COME ON YOU ARSENAL!

Link to comment
Share on other sites

Er det en mod eller admin som kan legge til poll? Glemte det.

 

Tror ikke vi trenger noen poll her. Denne kampen blir fryktelig vanskelig, men jeg kjenner meg likevel trygg på at vi vinner. Nå kan vi rett og slett ikke tillate oss flere poengtap på en stund. Og da er det like greit å begynne nå. Spørsmålet er hvordan Wenger velger å sette sammen laget?

 

Vi har masse spillere som er trette nå. Og jeg tror det er viktig å bruke hele stallen. Skal vi pirke ballen i nota, må spillerne ha det lille ekstra å ta ut av krefter. Det finnes ikke om man er utslitt i utgangspunktet.

 

Og, jeg tror det blir viktig å satse enda mer offensivt fremover. Det tar på kreftene å spille med kun Adebayor der oppe. Jeg ser ikke bort i fra at Eduardo får flere sjanser fremover. Bendtner er fin å kaste innpå, men blir for lik Adebayor.

 

Jeg tror Wenger bytter noe til denne kampen:

 

Almunia

 

Sagna - Toure - Senderos - Clichy

Rosicky - Fabregas - Flamini - Diaby

Adebayor - Eduardo

 

Sub: Lehmann, Song, Denilson, Hleb, Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Blir det ikke minst dette laget som spiller på lørdag er det takk og farvel til PL-gullet 07/08 sesongen:

 

Almunia

 

Sagna--Toure--Gallas/Senderos--Clichy

 

Hleb--Fabregas--Flamini--Rosicky

 

Bendtner--Adebayor

 

Blir nok dessverre Senderos på stopperplass dersom Gallas er skadet. Håper vi spiller en 4-4-2 formasjon denne kampen, ellers kan vi bare drite å dra i ligagullet for denne sesongen. Trenger også en sterk spiss i Bendtner, tror ikke Eduardo er noe i denne kampen. Kan jo bytte han inn etter 60-70 min. Dette går neppe bra uansett lag vi stiller. Everton på Goodison Park er jævla vanskelig.

Link to comment
Share on other sites

Sorry lads, på lørdag risikerer vi å få en på trynet.

Så enig, så enig.

 

Men jeg visste ikke at du var blitt pessimist, Chaz. Regnet med at du skulle gi meg en voldsom reprimande da jeg så du hadde postet i denne tråden like etter meg.

 

Du har jo klaget på mine pessimistiske utsagn før. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig spent på denne kampen. Vi har tidligere reagert veldig positivt etter en svak kamp og jeg håper Wenger snakker med spillerne om hva som har gått galt i det siste. Se mitt siste inlegg i pompey-tråden for å se hva jeg mener må forbedres til denne kampen. Se på det positive, det offensive spillet kan umulig bli noe særlig verre enn det har vært de siste kampene, og det har kun vært én gang vi ikke har scoret. Videre har vårt defensive spill bedret seg betraktelig med Almunia som den største faktoren. Skal ikke se bort ifra at det blir uavgjort i denne kampen, men å være skråsikre på at vi taper kan jeg ikke skjønne. Vi var inntil i går på førsteplass i ligaen, så det betyr at vi i utgangspunket skal slå de aller fleste lag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fornøyd med uavgjort mot et formlag som Everton!

De spillerne jeg frykter mest er Cahill og Yakubu, de har vært helt fantastisk i år, og som kjent sliter stopperne våre mot lufsterke spillere(spesielt Tourè).

 

Jeg håper på dette laget:

 

Almunia

 

Sagna - Tourè - Gallas - Clichy

 

Hleb - Fabregas - Flamini - Rosicky

 

Bendtner - Adebayor

 

Nå er jeg så lut lei 4-4-1-1!!

Nå må Wenger se å få opp øya, vi skaper ikke en drit med den taktikken. Hvis vi ikke spiller 4-4-2 i denne kampen får vi ikke med oss poeng, 4-4-1-1 blir for defensivt for arsenal's spillestil mener jeg.

Link to comment
Share on other sites

Så enig, så enig.

 

Men jeg visste ikke at du var blitt pessimist, Chaz. Regnet med at du skulle gi meg en voldsom reprimande da jeg så du hadde postet i denne tråden like etter meg.

 

Du har jo klaget på mine pessimistiske utsagn før. ;)

 

Ikke pessimist Imers, bare realist. Everton er sterke for tiden, samtidig som vi har spillere som enten er nylig kommet tilbake fra skade, eller er nede i en formdupp. Så da ser jeg ganske enkelt Everton som favoritt. Men for all del, ingenting ville være triveligere enn at de røde og hvite motbeviser meg. ;)

Link to comment
Share on other sites

Én natt og bortimot to døgn skal være nok for å unngå trøtte bein og slitne fotballspillere på lørdag. Må være noe annet som spiller inn viss det går dårlig. Nå skal jo f.eks. langrennsløperne ut å gå 9 dager i strekk... Nå bør man egentlig ikke sammenligne fotballspillere med langrennsløpere, men rent teoretisk sett skal 2-3 dager være nok restitusjon for en muskel som har jobba hardt ;)

 

Men, men... Vi får håpe på 3 poeng på lørdag, en vanskelig kamp blir det nok, men syns ikke vi bør deppe av at vi ikke klarte 3 poeng i går. Husker ikke hvem som skrev innlegget, men det ble i alle fall nevnt at høstsesongen her har vært over all forventning og at vi bør være veldig fornøyde med 2. plass og kun ett tap (i ligaen) hittil. Go go, gunners ;)

Link to comment
Share on other sites

Det med at fotballspillere har så liten belastning er rett og slett feil.

¨På fotballforbundets c-trener kurs fikk vi lære at å spille en fotballkamp på toppnivå, tilsvarer det samme som å gå en tremil på ski.

I fotball er det masse små bevegelser, stopp-start etc noe som Anders Aukland og co unngår.

 

Så trøtte bein må vi regne med på lørdag. Jula i England er et rævkjør uten like.

Link to comment
Share on other sites

Ser veldig skummelt ut dette her ja. Men som Wenger uttalte seg med at han skal starte med to spisser, tror jeg mye vil forandre seg. Bendtner eller Eduardo vil gjøre on forskjell i den offensive satsingen, det er sikkert. Hvis Fab finner litt tilbake til formen føler jeg dette kan gå veien. Tror vel Everton kommer til å satse på seier i denne kampen, og det vil jo lage åpninger for oss(noe det ikke var mye av i pompey kampen). Føler også at Pompey kampen var en liten tankevekker for midtbanen vår, kanke bare sitte på rævva og vente på seriegullet!

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen tror jeg vi faktisk taper, Everton er i knallform for tida. Arsenal må spille opp mot sitt beste for at det skal bli seier, og spiller vi det kan det fort bli kalassifre !

 

 

Ja kanskje Everton er i form, men ka med Arsenal??

 

2 plass i serien og ikkje tapt ein kamp i år!!!!

 

2-1 til Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen tror jeg vi faktisk taper, Everton er i knallform for tida. Arsenal må spille opp mot sitt beste for at det skal bli seier, og spiller vi det kan det fort bli kalassifre !

 

 

 

2 plass i serien og ikkje tapt ein kamp i år!!!!

 

Middlesbrough 9.12 1-2

Konklusjon: Vi har tapt i serien i år

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen tror jeg vi faktisk taper, Everton er i knallform for tida. Arsenal må spille opp mot sitt beste for at det skal bli seier, og spiller vi det kan det fort bli kalassifre !

 

 

 

2 plass i serien og ikkje tapt ein kamp i år!!!!

 

Middlesbrough 9.12 1-2

Konklusjon: Vi har tapt i serien i år

 

Pluss 3-1-tapet mot Sevilla i Spania.

 

Selv om jeg og mange andre her inne tror vi taper så er det jo alltid en sjanse for seier. Tror at hvis vi skulle vinne denne, så tar vi ligagull. Men først må Wenger stille med to spisser!

Link to comment
Share on other sites

Sorry lads, på lørdag risikerer vi å få en på trynet.

 

må nok stille med 4 4 2 for å skape nok i denne kampen ja...

 

men kampen skal spilles, og det er nok en ung danske som vil vise at han er god nok for laget, og cesc og adebayor har svært mye å vise etter en og mange dårlige kamper

Link to comment
Share on other sites

Må innrømme at jeg ikke er særlig optimist før denne kampen.

 

Ser man bort fra ligacupen har vi to 1-0-tap på Goodison siste to sesongene og husker jeg ikke feil slet vi veldig i begge oppgjørene. I forrige sesong var det et Johnson-mål på overtid som avgjorde.

Ser ut som Van Persie er ute fortsatt og Gallas tvilsom. Frykter at Yakubu og Johnson kan komme til å herje mye med en alltid usikker Senderos..

 

Desidert en av de vanskeligste bortekampene for sesongen og blir ikke overrasket om vi går på en smell her, men er vi mer effektive og bestemte foran mål ift. Portsmouth-kampen tror jeg vi kan kapre 3 poeng.

Har aldri likt dette oppgjøret. Er alltid ampert og mye kort, delvis pga. Evertons spillestil og etterslenger.

 

Syns det er på tide å få se Bendtner og Adebayor sammen på topp, Hleb på høyre og Eboue på benken. Syns også Diaby kan få prøve seg. Rosicky har spilt mye og trenger kanskje en pause.

Ihvertfall sliter vi med 4-5-1 for tiden.

Link to comment
Share on other sites

 

Selv om jeg og mange andre her inne tror vi taper så er det jo alltid en sjanse for seier. Tror at hvis vi skulle vinne denne, så tar vi ligagull. Men først må Wenger stille med to spisser!

 

Ligagullet blir avgjort i mai!

 

 

Blir knalltøft detta, men har faktisk ein betre følelse foran denna kampen enn mot pompey. Trur Everton vil angripa og gå for tre poeng, det vil åpne opp for kontringar, og det vil bli lettare å spela spelet "vårt"!

 

Trur nok Wenger velger samme startellevar som sist, men då vil eg se Hleb nærare Ade, og Fabregas høgare opp på banen.

 

Er optimist og satser på ein 2-0 seier!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...