Jump to content

2007.12.29 Everton B


Mr Chapman

Hvem går seirende av banen?  

70 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 210
  • Created
  • Last Reply

 

Joda, Chaz er en voldsom pessimist.

 

Nei Helge, nå må du ikke tillegge meg meninger som ikke stemmer. Jeg gjentar; jeg er ikke pessimist, ei heller VOLDSOM pessimist. Jeg er som sagt en realist. Og kan Arenal i morgen kveld motbevise mine realistiske og analytiske evner/holdninger så blir jeg særdeles fornøyd. Og til din og andres informasjon; jeg har tatt feil før. Ikke ofte dog, men likevel..... :D

Link to comment
Share on other sites

Mange her mener Everton kommer til å peise på offensivt og åpner for kontringer for oss.

 

Jeg tror ikke dette nødvendigvis kommer til å skje, mest pga. at Arsenal ofte har 55-60% ballbesittelse mot nesten enhver motstander.

Dvs. at vi har ballen mye og Everton vil prøve å bryte mønsteret vårt med ballvinninger og kontringer fra midten.

 

De er alltid kompakte i forsvar og spiller aggressivt, så jeg kan ikke se for meg at de åpner seg opp noe særlig. Spesielt mot oss.

 

Uansett kommer dødballer til å bli en viktig faktor her. Jeg syns vi alltid sliter i duellene defensivt og hvis vi ikke er mer aggressiv i forsvar kommer baklengsmålene.

Toure og Gallas er glimrende stoppere, men sliter i hodeduellene. Nå møter de Yakubu og Johnson som kanskje ikke er de verste av hodespillere å møte, men de er veldig sterke og løper konstant, så det blir nok å duellere mot.

 

Kanskje jeg er for pessimistisk foran denne kampen, men føler jeg har grunn til det.

Håper naturligvis på 3 poeng, men tviler egentlig..

Link to comment
Share on other sites

Mange her mener Everton kommer til å peise på offensivt og åpner for kontringer for oss.

 

Jeg tror ikke dette nødvendigvis kommer til å skje, mest pga. at Arsenal ofte har 55-60% ballbesittelse mot nesten enhver motstander.

Dvs. at vi har ballen mye og Everton vil prøve å bryte mønsteret vårt med ballvinninger og kontringer fra midten.

 

De er alltid kompakte i forsvar og spiller aggressivt, så jeg kan ikke se for meg at de åpner seg opp noe særlig. Spesielt mot oss.

 

Uansett kommer dødballer til å bli en viktig faktor her. Jeg syns vi alltid sliter i duellene defensivt og hvis vi ikke er mer aggressiv i forsvar kommer baklengsmålene.

Toure og Gallas er glimrende stoppere, men sliter i hodeduellene. Nå møter de Yakubu og Johnson som kanskje ikke er de verste av hodespillere å møte, men de er veldig sterke og løper konstant, så det blir nok å duellere mot.

 

Kanskje jeg er for pessimistisk foran denne kampen, men føler jeg har grunn til det.

Håper naturligvis på 3 poeng, men tviler egentlig..

 

Jeg innrømmer glatt at din analyse er bedre enn min :D Everton har mer respekt for oss enn Chelsea. Men på den annen side: "Enhver fotballkamp lever sitt eget liv" (NAE). Har en god følelse for denne.

Link to comment
Share on other sites

Har faktisk en bedre følelse foran denne kampen enn mot

Pmouth. Her kan vi ligge bak og kontre.

Kunne faktisk tenkt meg farten til Walcott el Dudu på topp i denne kampen med Ade. Og 4-4-2 så ikke Hleb springer i veien for

Cesc som han gjorde sist kamp.

Tror det blir en jevn kamp og en glatt 2-0 seier;-)

 

Almunia

 

Sagna Kolo Gallas Clichy

 

Hleb Fab Gattuso Mozart

 

Ade Dudu/Walcott

Link to comment
Share on other sites

Det blir en vanskelig kamp, men nok en god test for laget på om vi virkelig er gode nok til å kjempe om gullet i år.

 

Everton vil helt sikkert komme ut og angripe og det kan være positivt for oss hvis vi klarer å spille vårt spill og utnytte overgangene. Må uansett si at jeg veldig imponert over hvor gode Everton har blitt. De har fått jobbet i det stille og bygget opp et sterkt lag.

Link to comment
Share on other sites

Ser man bort fra Manu kampen der Everton tapte ene og alene pga dummheten til en fjott, har de ikke tapt på år og dag. Tapet mot Liverpool i høst var det siste ser man bort fra Manu kampen

 

Både mot Pool og United skulle de ikke tapt. Mot united tapte de på grunn av idiotiske Pienaar og mot Liverpool var dommeren alene åraken til at Scouserne vant. Mao; Moyes menn er bedre enn noensinne...

 

Redd for Dødballene til Arteta og den dødelig effektive naboen til Riise, kengeruen Tim Cahill !

 

Rosicky scorer. Drømte det i natt :P

Link to comment
Share on other sites

Alle snakker om at det er enkeltfeil som har gjort at Everton har tapt...selvfølgelig er det enkeltfeil!!!!!

 

Hvor ofte er det kollektive feil er grunnen til et tap? Meget sjelden!

 

Nei, jeg står på mitt - Manu taper i dag 2-1 mot West Ham, og Arsenal vinner overraskende lett 3-0!

 

Back on top! :P

Link to comment
Share on other sites

Sorry lads, på lørdag risikerer vi å få en på trynet.

Så enig, så enig.

 

Men jeg visste ikke at du var blitt pessimist, Chaz. Regnet med at du skulle gi meg en voldsom reprimande da jeg så du hadde postet i denne tråden like etter meg.

 

Du har jo klaget på mine pessimistiske utsagn før. :P

 

 

Det kan hende pessimisten har rett, men optimisten har det så mye bedre i mellomtiden. er det ikke sånn man sier det?! :D

Link to comment
Share on other sites

En både trist og gledelig nyhet ; Solano gikk akkurat ut med en hamstring-skade. Peruvianeren er i skjelden god form nå og var mitt største håp for en West-Ham scoring :P Men på den lyse siden slepper vi den farlige foten hans når gutta fra Boleyn Ground kommer til Emirates tirsdag! :D

 

Anton Ferdinand inn for Scott Parker????

 

Spudz på vei tilbake til god gammel "form" ! :P

Link to comment
Share on other sites

Bare sjekk posten min før Manu matchen...jeg sa følgende: "Manu går på et forsmedelig 2-1 tap..." Når man bommer på en straffe, og i løpet av de siste 15 minuttene presterer å tape 2-1, vel det kan vel ikke kalles annet enn surt og forsmedelig om du er en liten rød djevel, haha! :D

 

Skjønt det er 10 min igjen da.

 

Forresten, hva skjer med Spurs?!?! Helt sykt...4 mål av Berbatov!?

Link to comment
Share on other sites

Her ser jeg ingen grunn til å deppe!

Siste kamp i 2007, fasiten så langt er 1 poeng bak Manchester United og 2 plass i ligaen.

 

Jeg ser for meg et Arsenal i storslag og scoringer i bøtter, men med smultringen inntakt bak Almunia.

 

Everton 0-3 Arsenal, dette resulterer i ligatopp ettersom Manchester United går på et forsmedelig 2-1 tap mot West Ham.

 

Få humøret opp nå gutter! :)

 

 

får håpe du har rett i vår kamp og da :D

Link to comment
Share on other sites

Spennende gambling fra Wenger. Tror dette går veien.

 

Nicklas og Eduardo på topp. Det har gått fint i Liga Cupen, så jeg ser ikke bort fra at det kan skje også her.

 

COME ON YOU GOONERS!!! :D

Har ikke så dårlig følelse på lengre!

 

Laget:

 

Manuel Almunia

Bacary Sagna :: Kolo Toure :: William Gallas :: Gael Clichy

Alex Hleb :: Mathieu Flamini :: Cesc Fabregas :: Abou Diaby

Nicklas Bendtner :: Eduardo da Silva

Link to comment
Share on other sites

Her ser jeg ingen grunn til å deppe!

Siste kamp i 2007, fasiten så langt er 1 poeng bak Manchester United og 2 plass i ligaen.

 

Jeg ser for meg et Arsenal i storslag og scoringer i bøtter, men med smultringen inntakt bak Almunia.

 

Everton 0-3 Arsenal, dette resulterer i ligatopp ettersom Manchester United går på et forsmedelig 2-1 tap mot West Ham.

 

Få humøret opp nå gutter! :D

Dæven. Håper du virkelig er synsk.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...