Jump to content

2007.12.29 Everton B


Mr Chapman

Hvem går seirende av banen?  

70 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Arteta er selvsagt tilbake. Spilte mot Bolton også han.

 

Her får vi kjørt oss og regner med et knepent tap. Laget er ikke i form, rytmen i spillet er borte og Adebayor er dessverre falt tilbake til sitt gamle nivå. Vi er ikke bra nok framover i 4-5-1 når spillet ikke sitter, for at den formasjonen skal fungere så må løp og spill være tilnærmet perfekt. Wenger må gå tilbake til 4-4-2 for at vi skal få skikkelige resultater framover.

 

Ut med Eboue inn med Eduardo.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 210
  • Created
  • Last Reply

Rakne? De neste kampene etter denne er letter, West Ham hjemme, birmingham hjemme og fulham borte er vel de neste seriekampene. Men klart Everton blir vanskelig, wenger tar selvfølgelig 4-5-1 igjen, men det kommer til å fungere bedre enn mot Pompey, everton kommer aldri til å ligge så patetisk lavt som Pompey. Forventer en Cesc tilbake mot everton, spiller han som mot Pompey så bør han benkes. Aldri sett Cesc så dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Rakne? De neste kampene etter denne er letter, West Ham hjemme, birmingham hjemme og fulham borte er vel de neste seriekampene. Men klart Everton blir vanskelig, wenger tar selvfølgelig 4-5-1 igjen, men det kommer til å fungere bedre enn mot Pompey, everton kommer aldri til å ligge så patetisk lavt som Pompey. Forventer en Cesc tilbake mot everton, spiller han som mot Pompey så bør han benkes. Aldri sett Cesc så dårlig.

 

Det rakner vel ikke.. men vi kan fort gå på en smell i de neste kampene da..

men det skjer ikke uansett.. Vi slår Everton 0-2

Link to comment
Share on other sites

 

Selv om jeg og mange andre her inne tror vi taper så er det jo alltid en sjanse for seier. Tror at hvis vi skulle vinne denne, så tar vi ligagull. Men først må Wenger stille med to spisser!

 

Ligagullet blir avgjort i mai!

Vet det, men jeg skrev "tror". Ikke at vi gjør det.

Link to comment
Share on other sites

Sorry lads, på lørdag risikerer vi å få en på trynet.

Så enig, så enig.

 

Men jeg visste ikke at du var blitt pessimist, Chaz. Regnet med at du skulle gi meg en voldsom reprimande da jeg så du hadde postet i denne tråden like etter meg.

 

Du har jo klaget på mine pessimistiske utsagn før. :blink:

 

Joda, Chaz er en voldsom pessimist. Han liker bare å overraske, og tar derfor en annen tone innimellom. Ingen overraskelse at mange er pessimistiske foran dette møtet. Men jeg tror det er en slik kamp vi trenger nå. Everton kommer ikke til å legge seg bakpå, og det skulle være muligheter for oss også da. Men, men - vi får se!

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen tror jeg vi faktisk taper, Everton er i knallform for tida. Arsenal må spille opp mot sitt beste for at det skal bli seier, og spiller vi det kan det fort bli kalassifre !

 

 

 

2 plass i serien og ikkje tapt ein kamp i år!!!!

 

Middlesbrough 9.12 1-2

Konklusjon: Vi har tapt i serien i år

 

Pluss 3-1-tapet mot Sevilla i Spania.

 

Selv om jeg og mange andre her inne tror vi taper så er det jo alltid en sjanse for seier. Tror at hvis vi skulle vinne denne, så tar vi ligagull. Men først må Wenger stille med to spisser!

 

 

du har heil rett der feil av meg :blink:

 

pluss wenger bør også sette inn ein annen spiss ja;)

 

mitt lag:

 

--------------------Almunia--------------------

Eboue------Toure-----Gallas/Senderos----------Clichy

 

Hleb-------Fabregas------Flamini-----------Rosicky

 

-----------------Adebayor-----Bendtner/Van Persie*

 

* når han er tilbake

Link to comment
Share on other sites

Er uenig at vi må være fornøyd med 1 poeng mot Everton. Skal vi kjempe i toppen, må vi vinne denne kampen. Fikk kun sett deler av 2 omgang mot portsmouth, men jeg synes vi hadde bra spill, og desverre var ikke marginene på vår side at vi klarte å sette ballen i mål.

 

Husk, vi reiste oss fra tapet mot middlesbrough, og "knuste" kjessla 1-0! Vi skal reise oss igjen, og ta 3 poeng i denne kampen!

Link to comment
Share on other sites

Virker som Wenger planlegger en 4-4-2 mot Everton. Han skal i alle fall hvile walcott og eboue. Dette tror jeg kan være en stor fordel for oss!

 

Jeg vil da tro vi spiller slik:

 

-----------Almunia------------

Sagna--toure--gallas--clichy

Hleb--Cesc---Flamini--Rosicky

---Bendtner/eduardo--Ade-----

 

Personløig ønsker jeg bendtner pga luftstyrke og muskelstyrke. Så kan heller eduardo komme inn i slutten med sine frekke løp og kyniske avslutninger!

 

Har trua på 3-1 i morra!

Link to comment
Share on other sites

Ser man bort fra Manu kampen der Everton tapte ene og alene pga dummheten til en fjott, har de ikke tapt på år og dag. Tapet mot Liverpool i høst var det siste ser man bort fra Manu kampen. Så det er et lag i form, og bortekamp mot dette laget er en av de vanskligste kampene i sesongen. Det blir tøft og fysisk og spillerne må spille med hjerte utapå drakta. Jeg kunne tenkt med to svære spisser på topp i Ade og Bendtner. Da skal nok forsvaret deres få kjørt seg. Jeg spår en kamp med mye kjemping og duellspill, så her må det trås til. Jeg håper på denne startellveren:

 

Almunia

Sagna - Kolo - Gallas - Clichy

Hleb - Cesc - Flamini - Rosicky

Adebayor - Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Blir det ikke litt enkelt å skrike på 4-4-2 med en gang angrepsspillet svikter? Slik Eboue spilte sist ser jeg ingen grunn til å benke/omskolere han. Rosicky og Hleb er soleklare førstevalg. Jeg tror, slik situasjonen er nå med RvP ute, at den beste løsningen mot Everton er at Rosicky og Hleb bytter plass. Ingen av de var veldig gode sist. 4-4-1-1-formasjonen vår blir veldig avhengig av at den hengende spissen fungerer, men nå den gjør det virker det veldig bra. Adebayor må og variere med å innimellom holde seg inni boksen. Trekker han ut som han gjorde MYE mot Pompey må midtbanespillerne komme på helhjertede løp. Flamini pleier å gjøre dette tilgagns men jeg savnet det litt sist. Kanskje han er litt sliten og Diarra bør få prøve seg istedet? Belastningen i julen er altfor hard til at vi skal kjøre med samme lag hele veien.

 

Almunia

Sagna-Toure-Gallas(Senderos)-Clichy

Eboue-Fabregas-Diarra-Hleb

Rosicky

Adebayor

 

Om ikke Gallas er 110% klar må ikke Wenger nøle med å slippe til Senderos. Gallas skadet under ANC må vi for all del unngå. Han er mye viktigere for laget da enn nå.

 

Om Everton er fornøyd med ett poeng håper jeg spillerne og trenerne fokuserer på det vi kan gjøre noe med; vårt eget spill. Er pinlig å lese om en manager som sutrer over motstanderen når eget spill ikke flyter i det hele tatt. Jeg er slettes ikke sikker på at Everton kommer til å angripe mer enn Pompey, vi må være forberedt på at også de kan legge seg bakpå. Everton er flinke til å forsvare seg og har i tillegg meget dyktige offensive spillere som Cahil, Johnson og Yakubu som kan prikke inn scoringer mye på egenhånd.

Link to comment
Share on other sites

Her ser jeg ingen grunn til å deppe!

Siste kamp i 2007, fasiten så langt er 1 poeng bak Manchester United og 2 plass i ligaen.

 

Jeg ser for meg et Arsenal i storslag og scoringer i bøtter, men med smultringen inntakt bak Almunia.

 

Everton 0-3 Arsenal, dette resulterer i ligatopp ettersom Manchester United går på et forsmedelig 2-1 tap mot West Ham.

 

Få humøret opp nå gutter! :D

Link to comment
Share on other sites

Leste akkurat litt på The Sun: Arsenal will have captain William Gallas available for the trip to Everton tomorrow after recovering from a foot problem. However, Emmanuel Eboue will be rested. Robin van Persie is also still sidelined by a muscle problem, the Dutch striker having only just recovered from a knee injury. Theo Walcott could come back into contention after being sidelined following a bout of flu.

 

Eboue skal vist hviles? Det åpner vel opp for en 4-4-2 formasjon håper jeg :D

 

Almunia

Sagna-Gallas-Toure-Clichy

Hleb-Fabregas-Flamini-Rosicky

Eduardo-Adebayor

 

Håper på å se ett slikt lag, Diaby og Bendter kommer inn for Rosicky og Eduardo.

 

Edit: Det står også på Arsenal.com at Eboue bli hvilt.

Link to comment
Share on other sites

En vanskelig bortekamp som jeg håper og tror Arsenal vinner. Ser ingen grunn til å være pessimist, vi er Arsenal og vi har sålangt vært premier leagues beste lag.

Jeg ønsker som mange andre her en ren 442-formasjon med adebayor sammen med Nicklas. Da får vi muskler, hodespill som trengs mot Yobo og gjengen hans bak hos Everton.

 

Laget som slår Everton 2-1 etter scoringer av Hleb og Bendtner er

 

Almunia

 

Sagna Toure Gallas Clichy

 

Hleb Fabregas Flamini Rosicky

 

Adebayor Bendtner

 

Benken: Lehmann, Eduardo, Senderos, Diarra og Diaby.

Link to comment
Share on other sites

Mye forutsigbar pessimisme å spore her ja. Everton har såpass medgang nå at jeg håper og tror at de kommer til å gå framover på banen. BIG MISTAKE! Endelig et lag som vi kan spille fotball mot.

 

Som jeg sa til en fyr i United-trøye da 2. omgang mot Chelsea startet: Chelsea flytter fram laget nå og da vet vi hva som kommer; VOLDSOMME KONTRINGER IMOT!

 

Relax boys, dette går veien...

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig så ser jeg at flere her bruker Bolton kampen som et eksempel, sammen med kampene før den, på at Everton er i god form. I den sammenhengen vil jeg gjerne vise til følgende fakta. Motstander lagets liga plassering i parentes.

- 26.des: Eve 2-0 Bol (15)

- 23.des: Manu 2-1 Eve (1)

- 15.des: W'Ham 0-2 Eve (10)

- 8.des: Eve 3-0 Ful (18)

- 1.des: Port 0-0 Eve (7)

 

Med andre ord...det er kun lag et stykke ned på tabellen som er blitt slått.

Jeg ser heller ikke noen grunn nå til at Everton skal by på store problemer.

NB: tabellplasseringen er tatt ut i fra ajourført tabell 28.des.

Link to comment
Share on other sites

Det blir helt sikkert en ganske tøff kamp, men for at Man U ikke skal stikke ifra er vi nødt til å vinne. Spessielt vist Man U taper.

 

Håper Wenger går tilbake til en 4-4-2 formasjon med 2 reine spisser og ikke henge spiss som hleb har vært de siste kampene.

Link to comment
Share on other sites

Dudu burde starta som SPISS IKKE PÅ KANT der fungerer han ikke.

 

Etter kampen mot Blackburn burde han få en sjangse som spiss.

 

Ser jo han er giftigste spissen vi har, han skorer alltid vær kamp han for starte som spiss.

 

Wenger har prøvd han på kant 2 kamper det gikk rett vest.

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...