Jump to content

2007.12.29 Everton B


Mr Chapman

Hvem går seirende av banen?  

70 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 210
  • Created
  • Last Reply

Etter en forferdelig 1 omg så klarer gutta virkelig å dra maks ut av kampen.

Synes eduardo er den som redder dagen vår,takk takk :)

Vi har nok av spillere som liker å kose med ballen,får vi eduardo igang så er han den dødelige avslutteren vi har savnet,håper dette var starten på en lys framtid for gutten.

 

Utrolig deilig å vinne en slik slite kamp,nå skal jeg gå inn i det nye året med et stort smil,GODT NYTT ÅR FOLKENS :P

Link to comment
Share on other sites

HERLIG! Hahaha, ikke rart at vi elsker denne klubben! :)

Sykt! - Hvem hadde trodd at vi sitter her og jubler nå, etter den miserable førsteomgangen. Skulle likt å vært flue på veggen i Arsenal-garderoben i pausen, for de ordene Wenger sa der, må ha vært utrolig - utrolig kloke!

 

Herlig at det løsner for Dudu, og at han får - ikke ett, men to - mål i dag! Nydelig innhopp av Adebayor, og sinnsykt frekt snappa opp av ham. Har ikke ledd så godt på lenge. Ellers er det konge å se Tomas går inn og scorer, og Diaby som fortsetter å imponere.

 

Noen andre som så tidenes klarering av Kolo, med hælen sent i andre omgang? Klasse!

 

Ellers burde Bendtner vært direkte utvist, og fått enda lengre karantene. Albuen fra Arteta var også et greit rødt, men tror Cesc hjalp til litt, selv om det utvilsomt gjorde vondt. Likte også måten Cesc gikk av banen på. Så sinnsykt respektløst mot Everton, men herlig å se. Der gjorde han det godt igjen etter en kamp langt under pari.

 

Fryktelig unødvendig kort av Flamini også. Idiotisk at han må stå over for noe slikt, hvis det ikke var en taktisk ting da, noe a'la Fabregas, siden han kun må stå over en FA-cup kamp, hvor han kanskje ville blitt hvilt uansett.

 

TABELLTOPP, forresten! Herlig å ta den tilbake med en gang igjen! Dette lukter sølvtøy! :P :P

Link to comment
Share on other sites

Har vondt i hodet akkurat nå. Grunnet kommentatoren på Canal +, Øyvind Johannessen! Han er jo verre enn Arve Fuglum. Snakker seg bort gang på gang om et eller annet.

 

Men fyttig rakker'n for et lag vi er!! Etter en elendig første omgang, så scorer vi fire i andre. Det er noe å ta med seg videre. Eduardo viser nok en gang kvalitetene hans foran mål, Adebayor har begynt å springe igjen, hadde samme situasjon på målet hans kommet mot Portsmouth tviler jeg sterkt på at han hadde scoret. Men Nicklas Bendtner, holder egentlig å nevne navnet hans men, for det første må han lære seg å dempe en ball og for det andre må han skjønne at han ikke skal inn i taklinger med knottene først når han har gult kort fra før.

 

Våres beste: Kolo Toure. Han viser kvalitetene hans idag, og hvorfor vi kommer til å savne han vanvittig mye under Afrikamesterskapet.

 

LES SIGNATUREN MIN!!

 

EDIT: Helmik'n: Må ikke Flamini stå over mot West Ham?

Link to comment
Share on other sites

Litt småbillig rødt kort på Arteta spør du meg.. for at det skal vere rødt, må det vel vere bevisst..? For meg ser det ut som om han legg albuen på skuldra til Fab, og er uheldig og kjem bort ansiktet..

Dommaren har vore dårleg idag syns eg..

 

Tullball. Dommeren har fakisk vært usedvanlig bra.

Link to comment
Share on other sites

Noen som har måla ? Er det noen som kan gi meg et bra program som jeg kan bruke på verdensvevet ?

 

http://www.videolan.org/vlc/

 

Last ned der. Helt trygt og helt lovlig.

 

EDIT: Helmik'n: Må ikke Flamini stå over mot West Ham?

 

Det må vel ta så-og-så lang tid før karantenen blir satt til verks. Og i og med at det kun er 3 dager igjen til West Ham-kampen mener jeg at det blir kampen etter det Flamini må stå over. Dette ble nok ganske likt Cesc, ja, bare ikke SÅ åpenbart. Taktisk genialt.

 

Lurer på hvem som forteller gutta at de skal gjøre det. - For jeg nekter å tro at det er Wenger som står og sier "pådra deg et gult kort rett før slutt" til dem før de går ut på banen! :)

Link to comment
Share on other sites

Sinnsykt deilig seier på en dårlig dag. Resultatet er sinnsykt sterkt. 4-1 kommer etter spill, alle de tre første goallene er en kombinasjon av håpløst forsvarspill og dyktige og våkne spisser hos oss. Nest siste Arsenalspiller på alle de tre er Almunia. Spillet, eller det manglende spillet, er helt forferdelig og må virkelig jobbes med. Bendtners takling som sender han i garderoben er sinnsykt unødvendig, kampen hans ellers var ikke god. Eduardo klarer ingenting når det gjelder å få til spill men de to gangene Everton virkelig driter på leggen er han kald som en fisk og vinner nesten kampen for oss.

 

Jaja, meget sterke resultater på meget dårlige dager tyder nesten på at vi skal bli mestere :)

Spillet må uansett bli mye bedre enn det har vært de siste kampene skal vi ta noe seriegull.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, jupp og japp! :) Det er SÅ deilig å bli motbevist! Det er lenge siden sist. ;) En usedvanlig fornøyelig 2 omgang. Wenger og gutta bør gi Eduardo ekstra mye oppmerksomhet på bussen ned fra "hub cap county", han snudde kampen ene og alene med iskaldt og glitrende spill i boksen. Der viste kroassen virkelig hva som bor i ham. Nicky har en del å lære fremdeles. Det andre gule kortet var forfedelig unødvendig. Og så en ting til; når vi leder 2-1 eller 3-1 må vi slutte å være så heite i hodet som både Cesc, Flamsteren og Cola Tore var i dag. Vi vet, gjennom mange ti-talls års erfaring, at folk "ooop north" ikke liker flashy Londoners. Det vet Wenger og Rice utrolig godt også. Enten det er på banen, eller på tribunene så skal vi provoseres og intimideres sønder og sammen. Det MÅ spillerne lære å tackle. Her har gjengen ennå endel å lære av Tony Adams og banden fra 90 tallet. De fikk en trynet og bare gliste tilbake. Så hentet de 3 poeng og gliste enda mer.

 

Men for fanken, til helsikke med det; 3 poeng på Goodison, jeg ble motbevist, top of the league, Ronaldo brant straffe og Alex må sitte nok en kamp på tribunen. Og Tottenham slapp inn FIRE hjemme mot Reading, hvor dårlig er ikke det???

 

P.S Mathew Upson is a cool kid! D.S :P :P :P

Link to comment
Share on other sites

Har vondt i hodet akkurat nå. Grunnet kommentatoren på Canal +, Øyvind Johannessen! Han er jo verre enn Arve Fuglum. Snakker seg bort gang på gang om et eller annet.

 

 

Hadde ikke tenkt å skrive noe om kommentatorene, men henger meg på ditt innlegg. Jeg er faktisk meget enig med deg angående de to herrene som har kommentert våre siste kamper, og når jeg skal sjekke hvilken kanal Arsenal-kampene går på så håper jeg alltid på Sport 2 eller 3. Der er det ofte engelske kommentarer. (Dette gjelder selvfølgelig bare når det spilles flere kamper samtidig)

Link to comment
Share on other sites

For en ufattelig kamp!

 

Når Everton gikk opp i 1-0 og måten vi spilte på i første omgang var jeg ikke spesielt optimistisk for andre omgangen. Jeg håpte at Wenger skulle få sagt noen kloke ord i pausa og det må han jammen ha gjort :P

 

Fantastisk at Eduardo scorer to mål og endelig er i gang i PL også. Han er så iskald foran mål at det er en fryd å se på. Med Adebayor sitt mål så ble jo kampen punktert, og 4-1 målet kommer jo etter at Everton gir opp egentlig. En fryktelig sterk seier!! :)

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke at dette er mulig. Eduardo snudde faktisk hele kampen selv, hadde det vært Ade ville det nok ganske sikkert ikke blitt mål.

Mange her som kritiserer Eduardo for å være veldig usynlig, men dette er hans spillestil, han er ikke ett oppspillspunkt slik som Ade, han er en ren goalgetter!

MoM: Eduardo

Edit: Forresten er Wenger blitt en satan på bytter. Bytter inn Ade, Ade scorer, bytter inn R7, r7 scorer. Forrige kamp scorte Bendtner etter innhopp

Link to comment
Share on other sites

Ingen som har målene ?

 

De to første er mål vi forventer eller ser for oss av Eduardo. Taktisk, plasseringsdyktig og teknisk god i øyeblikket! Det tredje er Adebayors lange fot som fanger opp en to meterspasning fra forsvarer til keeper. Keepertabbe! Ved det siste målet får vi et vakkert Arsenal-mål. Everton-spillerne rundspilles, før Rosicky durer ballen ned i venstre hjørne!

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke at dette er mulig. Eduardo snudde faktisk hele kampen selv, hadde det vært Ade ville det nok ganske sikkert ikke blitt mål.

Mange her som kritiserer Eduardo for å være veldig usynlig, men dette er hans spillestil, han er ikke ett oppspillspunkt slik som Ade, han er en ren goalgetter!

MoM: Eduardo

 

Og fortsatt har vi RVP i bakhånd. Fortsetter Eduardo med dette, så har vi litt av en kamp om spissplassene fremover :)

Link to comment
Share on other sites

Nå er vi i hvertfall ferdige med den knallharde Desember-måneden.

Vi tok 14 av 21 poeng, hvor 5 av kampene var veldig tøffe bortekamper, og to hjemmekamper mot Chelsea og Tottenham.

 

Og vi leder serien uansett med to poeng - veldig STERKT!

Link to comment
Share on other sites

 

Likte også måten Cesc gikk av banen på. Så sinnsykt respektløst mot Everton, men herlig å se. Der gjorde han det godt igjen etter en kamp langt under pari.

 

 

 

fikk ikke me meg korleis/kva han gjorde når han gikk av banen. kan du forklare? :)

 

Bruker sikkert 5 minutter på å gå av matta. Gir applaus til Arsenalsvingen for god støtte, og gjør alt han kan for å irritere, og hale ut tiden. Stopper litt opp og drar opp sokkene sine, før han klapper litt til Arsenalfansen igjen.

 

Gjennom latteren var jeg en stund litt redd for at han kunne få enda et gult for uthaling av tid, og dermed nok et rødt. :P

 

Herlig spiller. Dog MÅ spillet hans skjerpes betydelig til West Ham-kampen. Ikke bare er dette ulikt Cesc, men faktisk regner jeg, slik det så ut i dag, både Denilson og Diaby mer kapable enn ham.

Link to comment
Share on other sites

Tippet gutta ville vinne idag. 1 omg var svak.

2 omg var herlig. Eduardo er en liten Ian Rush.

Borte mesteparten av kampen men uhyre kald

og effektiv.

Eduardo snudde kampen for oss.

Vi leder med 2 poeng. Herlig!

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke at dette er mulig. Eduardo snudde faktisk hele kampen selv, hadde det vært Ade ville det nok ganske sikkert ikke blitt mål.

Mange her som kritiserer Eduardo for å være veldig usynlig, men dette er hans spillestil, han er ikke ett oppspillspunkt slik som Ade, han er en ren goalgetter!

MoM: Eduardo

Edit: Forresten er Wenger blitt en satan på bytter. Bytter inn Ade, Ade scorer, bytter inn R7, r7 scorer. Forrige kamp scorte Bendtner etter innhopp

 

Heilt enig! Eduardo bør får spele meir.

Håpa Wenger fortsette med to spissar igjen.

Herlig seier i dag ;)

Gleda meg til neste kamp mot West Ham. Heldigvis heimekamp :D

 

Edit: Det hadde vert sjukt deilig å sett Arteta i arsenal drakt. Syns han var god i dag, men fekk rødt kort då ;D

Link to comment
Share on other sites

JAAAA! Takk Dudu, du viser ren "måltyv-klasse". 4-1 på Goodison, et godt gammalt resultat vi opplevde flere ganger for 3-4 år siden ;) Jeg tror ikke savnet av Henry er så stort nei. Når vi først leder serien, og så kommer "erstatteren" og scorer mer enn han spiller, og scorer fra ingenting. Dette er et sinnsykt sterkt resultat, og viser på godt og vondt United tendenser, spiller middelmådig og knuser motstanderen totalt! Jeg tenkte også i går at vi kunne vært 4 poeng bak United til nyttår, men vi er 2 poeng foran dem, og leder en halvspilt PL-sesong. Og i sommer var det noe jeg drømte om, men egentlig ikke trodde, så det er fantastisk hva Arsenal gutta har gjort siste halvåret.

 

Eduardo ser altså ut som et glimrende kjøp. Skal ikke ta helt av på grunn av 2 mål i dag, men dette kan bli en viktig spiller for Arsenal i framtida. Scorer som regel når han får sjansen, og det er ikke letteste overgangen å gå fra Kroatia til England. En ting er sikker, han er ingen ny Baptista (Julio hadde vel 8 mål?)! Dudu har nå 9 mål på 12 starter og 6 innhopp, tar jeg ikke feil.

 

Ellers en fantastisk deilig dag, selv med en merkelig Spurs-seier, og heldige Chelski... Godt nyttår, og Arsenal topper tabellen ut 2007 :D

Link to comment
Share on other sites

Vi begynte ikke å spille som Arsenal før det 90 minuttet.

1. Omgangen var katastrofal, feilpassning på feilpassning. Andre omgangen var egentlig ikke bedre, selv om vi vant den 4-0.

MoM: Eduardo. Han skåret to mål som kommer til å bli veldig viktige denne sessongen. Utenom skåringen så løper han og løper, men han får ikke til all verdens, men han er en skikkelig iskald goalgetter.

 

Mye skryt skal også Toure, Flamini og Clichy ha, og Ade som kom med ett godt innhopp.

Skjelden eller aldri har jeg sett en så dårlig Fabregas, men jeg rekner med at han skjerper seg mot West Ham ;)

 

Selv om det er mye negativt her så er jeg jo sellvfølgelig fornøyd med seier. Og det er slik vi må vinne noen kamper får å bli seriemestre!

 

Almunia - 6.5

Sagna - 6

Toure - 7

Gallas - 6

Clichy - 7

Hleb - 6

Flamini - 7

Fabregas - 5.5

Diaby - 5.5

Bendtner - 4

Eduardo - 8

Link to comment
Share on other sites

Dette er et sinnsykt sterkt resultat, og viser på godt og vondt United tendenser, spiller middelmådig og knuser motstanderen totalt!

 

Ja, det er et sterkt resultat, og ja det likner mye på ManU, spille dårlig, men vinne klart likevel på grunn av høy effektivitet. Men selv om dette var et glimrende resultat, var det jo mye å rette på her. Man kan ikke fortsette med slik spill dersom man skal bli mester! Dette var i det hele tatt en av de merkeligste kampene jeg noen gang har sett av Arsenal. SÅ effektive har de vel ALDRI vært? Og selv om seieren ikke var SÅ ufortjent - Everton skapte ikke mange sjansene av sitt store overtak på midtbanene - så var Arsenal alt for mye på etterskudd nesten gjennom hele kampen. Synes heller ikke de kontroversielle dommeravgjørelsene var så uriktige, de gikk i hvertfall ikke i Arsenals favør alene, så langt der i fra.

 

edit: har endret et ord, "allerede" til "aldri". Får skylde på at jeg var trøtt i natt...! ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...