Jump to content

Football Manager 2008


taugooneren

Recommended Posts

  • Replies 248
  • Created
  • Last Reply

Har fått FM gløden tilbake på alvor nå, og det går så det suser med Arsenal. Vi kjører en 4-3-3 formasjon, der Adebayor har en nøkkelrolle.

Vi spiller selvfølgelig veldig kreativt, hurtig spill og direkte pasninger. Da spiller vi lag som Man Utd blandt annet av banen.

 

Ligger på 2.plass, to poeng bak Man Utd som har spilt veldig bra i det siste. Har hatt to svake kamper mot Reading og Everton som endte 1-1 og 2-2 som har ødelagt det forspranget jeg hadde på Man Utd, uten at jeg gir skylda på at jeg stilte med reservespillerne og unggutta.

 

Så alle sammen som starter med Arsenal på FM 08, IKKE selg Emmanuel Adebayor! Seriøst, jeg har aldri spilt FM med en så utrolig god spiller før. Han scorer på hodet, han kan drible alle og score, han kan skru den inn fra 40 meter i "Henry-hjørnet" og ja, jan kan alt! Bruk han som targetman med pasninger på hodet, så kjører du backene høyt opp i banen og med cross inn mot midten. Pang! Der satte Adebayor den.

 

Skal komme med mer etter sesongslutt. :)

Er du kommet til sesong slutt nå. ;)

Link to comment
Share on other sites

Noe av det beste jeg har gjort på FM:

 

227253.jpeg

ikke værst! hva slags taktikk bruker du ?

 

forresten, kunne nesten stått det på ffk-lsk og, om fredrikstad hadde satt sjangsene sine :)

Link to comment
Share on other sites

Da var første sesongen i Tromsø over, en kjempemorsom sesong i Norge's beste lag.

 

Tippeligaen

Startet litt opp og ned, kunne vinne en kamp 4-0, for så å gå på en smell mot Aalesund. Da jeg, etter 7 kamper, lå på en 5. plass, tenkte jeg det var tid for formasjonsskifte. Fra 4-3-3 til 4-1-2-2-1, og akkurat det var en genistrek fra min side. Ved slutten av sommertider lå jeg på andre plass, bak et veldig suverent Stabæk. Men Bærumingene hadde mistet Thcoy, Nannskog og Pall Gunnarsson i sommer, for vår del var assistkongen Morten Moldskred dratt til utlandet, nå måtte Adriano Munoz stå fram... Vi knuste Lillestrøm 9-0 på Alfheim, inntok tabelltoppen, men et 2-4-nederlag mot rivalen Stabæk gjorde slik at vi igjen havnet på 2. plass. Ved midten av Oktober ledet vi serien på målforskjell, men da vi tapte 1-2 hjemme for Rosenborg, fryktet jeg det verste. Men Lyn hadde slått Stabæk 1-0 på Ullevaal. Målforskjellen var så stor at det var bare å vinne den nest siste seriekampen, dette gjorde vi med stil; Odd Grenland ble knust 5-0. Vi hadde vunnet Tippeligaen!

 

NM-Cupen

Sogndal, Skarp, Tromsdalen, Odd, Våleranga og Bodø/Glimt (?) ble slått før finalen gjensto:

 

Tromsø 3-0 Rosenborg BK

1-0 Rushfeldt

2-0 Knarvik

3-0 Adriano

 

 

Ettersom jeg har fått mange tilbud fra klubber i Europa, tviler jeg på at jeg fortsetter i TIL.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Da var jeg endelig ferdig med min første sesong som Alta IF-manager, og man kan si det gikk over all forventning! Turte ikke å sette høyere mål for sesongen enn å unngå nedrykk. Vi starta helt sinnsykt, og jeg mener jeg lenge var helt oppe på 5.plass, men det begynte som forventet å gå nedover mot slutten av sesongen.

 

I cupen gikk det ikke så bra som jeg håpet, men det var en del av planen å gå ut av cupen på en helt respektabel plass, så da gikk vi ut i cupens 3. runde mot Moss. Skulle jeg opprettholde posisjonen så høyt oppe på tabellen måtte jeg bare konsentrere meg om serien og ikke måtte passe på å spare spillere pga cupkamper osv.

 

Vegard Braaten var mannen som scora målene mine, men forsvant i overgangsvinduet i midten av sesongen. Tenkte at alt kom til å gå til helvette da jeg mista han, men Alta IFs egne Thomas Andersen takla jobben bra og vel så det. Kom inn som targetman i 4-3-3 og putta en del mål, til tross for at han bare har 9 i målskåring. Ellers gjorde Ludvigsen en veldig fin figur på venstrekant, da han ble vår toppscorer bak Vegard Braaten med 9 mål. Han hadde også flest målgivende med hans 7. Den beste spilleren gjennom sesongen om vi ser på ratingen er Kjell Andrè Thu, med hans 7.21 i hans indreløperrolle.

 

Vi spilte en ganske offensiv og hurtig fotball og jeg prøvde så godt jeg kunne å bygge opp til Arsenal-fotball på ALta Idrettspark. Det klarte vi ganske bra grunnet solid forsvarspill og en agressiv spillestil. Det endte selvsagt i mange gule/røde kort og mange karantener, men vi overlevde. :)

 

Stallen + taktikk

Tabellen

Link to comment
Share on other sites

Vant idag Premier League og Champions league med dette Arsenal laget (Første sesong)

 

Pandev

Guardado Nasri Quaresma

 

Veloso Fabregas

 

Clichy Gallas Toure Richards

 

Akinfeev

 

 

Pandev toppscorer med 43 mal på 45 kamper!

Selv kunne jeg aldri spilt med et lag med mindre enn 9 ekte Arsenal spillere der, men imponerende med 43 mål på 45 kamper, på min første sesong fikk Adebayor flere mål enn kamper, han er helt sjuk på cornere!

Link to comment
Share on other sites

Du må lagre skinet i: Mine Dokumenter /Sports Interactive /Football Manager 2008 /skins

Så pakker du det ut med WinRAR, eller andre utpakkningsprogram.

Etter det går du inn i spillet, trykker på innstillinger. Går på Utseende og lyder og der det står skin, kan du velge det du lastet ned.

 

Jeg anbefaler deg å laste ned skins på http://www.sortitoutsi.net/

 

EDIT: ... men FMFreaks funker bra det også.

Link to comment
Share on other sites

Har opplevd det flere ganger selv. Og det er jo helt realistisk det, massevis av talenter som aldri tar steget videre til seniorfotball.

Link to comment
Share on other sites

Har alltid tapt mot Chelsea på SB, men så:

 

Bilde

 

Adebayor went crazy!

 

... og jaggu meg slo vi faktisk Man United også!:

 

251093.jpeg

 

Det gir denne statusen:

 

*Premier League

Vant de 10 første kampene, men Manchester United gjorde like så. Men så møtes vi til kamp på Emirates, og resutatet ser dere ovenfor. Etter det har jeg vunnet to, og står da med 13 kamper, 13 seiere. United har vunnet 11 kamper, og har 1 uavgjort, 1 tap. Satser på ligagull.

 

*Champions League

Dinamo Bucuresti ble feid av banen i kvalifiseringen, med sifrene 7-0 og 4-2. Fikk en litt vrien gruppe, og trekiningen utartet seg slik at man skulle møte sterke lag som Lyon, Benfica og Anderlecht. Har spillt fire kamper, og vunnet alle. Er dermed kvalifisert for neste runde automatisk. Nå mangler det bare et Lyon-poengtap, så er gruppeseierern i boks.

 

*Carling Cup

I likhet med Arsene Wenger bruker jeg et noe ungt og uerfarent lag i denne cupen. Første trekningen fikk vi en litt skummel kamp, borte mot West Ham. B-laget mitt kjørte over United, men klarte ikke å score. Men i straffekonken var vi best, og vant 4-1. Neste runde var mot Coventry, tok en tidlig ledelse signert Nicklas Bendtner, men Michael Mifsud utlignet fire minutter før slutt. Jeg ble sur og kastet inn Emmanuel Adebayor, som avgjorde det hele tre minutter på overtid. Nå skal vi møte Reading hjemme.

 

Emmanuel Adebayor er toppscoreren min, med 18 mål i alle turneringer, van Persie følger hakk i hæl med 14. Cesc Fabregas leder "selvfølgelig" assistlisten, med sine 13. Luka Modric følger bak med 11. Eneste kjøpene jeg har gjort er Luka Modric og Micah Richards. Pluss to brasilianere som kommer i Juli 2008. Gilberto, Justin Hoyte og Alexandre Song er solgt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...