Jump to content

Football Manager 2008


taugooneren

Recommended Posts

  • Replies 248
  • Created
  • Last Reply

Etter å ha jobbet lenge, kom jeg endelig frem til en fungerende taktikk basert på "The beuitiful (?) way" eller "The Arsenal way". Jeg er gått lei taktikken: "Få ballen ned på kanten og innlegg mot den høyeste spissen", og bestemte meg da for å lage en blanding av Arsenal og Barcelona's spillestiler. Formasjonen ser slik ut:

 

::::::::::::::::::KEE::::::::::::::::::::

HRB:::::::MID:::::::MID::::::::VSB

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

::::::SRM:::::::SRM:::::::SRM::::::::

::::::::::::::::::OSM::::::::::::::::::::

::::::::::::AGP:::::::::AGP::::::::::::

 

Jeg en lignende taktikk på FMNorge-forumet her for dagen, formasjonen er lik, men bortsett fra den er det ikke så veldig mange likheter. Det er altså ingen vinger og hvis jeg en sjelden gang skal legge inn fra kanten må det være backene som gjør det. Jeg er veldig fornøyd med hvordan dette "proskjektet" slo ut og taktikken har fungert optimalt for meg. Har kun testet den med Arsenal, men jeg tror den skal kunne virke for lag som Barcelona, AC Milan, Bayern Munchen.

 

Jeg har spilt i to sesongen med Arsenal og holder akkurat nå på med oppkjøringen til den tredje. Jeg har gjort disse salgene og kjøpene:

 

INN: (07/08)

- Hugo Lloris (Nice)

- Alex (Fenerbache)

- Goran Pandev (Lazio)

 

UT: (07/08)

- Abou Diaby (Portsmouth)

 

INN: (08/09)

- Micah Richards (Man City)

- Javi Martinez (Athletico Madrid)

 

UT: (08/09)

- Manuel Almunia (Free transfer, tror han gikk til Aston Villa)

- Gilberto (Inter Milan)

- Alexandre Song (Derby)

 

Første sesongen med taktikken min fungerte overraskende bra og jeg ledet PL fra start til Mars hvor det ble et og annet poengtap. Men i da det hele ble avsluttet i Mai kunne de røde og hvite fra Emirates løfte pokalen. I Carling Cup lot jeg, i likhet med Wenger, unggutta spille, de spilte bra og spilte seg til semifinale hvor Chelsea, over to kamper ble et (eller fire) nummer for store. I FA-Cupen røk jeg skuffende ut i tredje runde borte mot Wolverhampton. Før sesongen hadde jeg bestemt meg; i år skulle det skje; Arsenal SKULLE vinne Champions League for første gang. Og da Pandev satte inn 2-1-scoringen på overtid i Moskva den 21. mai 2008 var det klart; Arsenal var Europas beste klubblag. AC Milan ble slått i finalen.

 

I andre sesongen hadde jeg meg et litt merkelig mål; vi skulle vinne FA-Cupen, den betydde mye for fansen og fansen betydde alt. Og fansen fikk det som de ville, Tottenham ble grust 3-0 i finalen. Også i CC møtte vi Tottenham i finalen (les: FA Cup) og der var det gjevnspilt hele veien men unggutta trakk det lengste strået og vi vant 1-0. I PL kom jeg på andre etter å ha kastet bort gullet i april. I Champions League ble det ny suksess og denne gang ble Benfica (!) slått 6-0 (!) i finalen, Fabregas scoret hat rick. Til slutt tar jeg med at jeg vant Supercupen 3-0 mot Bayern Munchen og jeg vant VM for klubblag.

Link to comment
Share on other sites

mitt lag atm :

 

:::::::::::::::::::Akinfeev:::::::::::::::::

Sagna::::::Djourou::::::Kompany:::::::Clichy

::::::::::Ben Arfa:::::::Fabregas:::::::Rosicky

::::::::::::::::::::::Agüero:::::::::::::::::::::

::::::::::::::Michael Owen:::::RvP::::::::::::::

 

vunnet the triple 3 år på rad :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

har spilt halvannen sessong med Espanyol i spania nå, egentlig veldig gøy ;)

var tippa på 8 plass første sessong men endte den på 3..

vant også den spanske cupen første sessongen.

 

 

Laget:

 

Kameni

 

Chicha Sanchez Jarque Del Horno

 

Rufete Zabaleta Riquelme Cassano

 

Luis Garcia Saviola

Link to comment
Share on other sites

Må ha noe å spille på ved siden av Arsenal-saven min, så startet i forrige uke en save med mitt kjære TIL. Har aldri fått det til å fungere ordentlig med TIL, men denne gangen har jeg bestemt meg for at jeg SKAL lyktes. Med min nye 4-4-1-1-formasjonen skulle jeg angripe alle lagene i Tippeligaen, og til slutt vinne ligaen.

 

Etter å ha solgt unna en del spillere fikk jeg rundt 20-25 millioner norske kroner til spillerkjøp. Skulle jeg vinne ligaen måtte forsterkninger inn. Jeg fikk bud akseptert på spillere som Elyonoussi (?), Sapara og Helstad, men ingen av disse klasserspillerne ville forlate klubbene deres. Så kontraktene som ble tilbudt ble rakst avslått. Men jeg fikk hentet Trond Fredirik Ludvigsen, Thiago Martins og Espen Ruud, fra henholdsvis Brann, Bodø/Glimt og Odd Grenland.

 

Taktikken min ble som sagt en 4-4-1-1-taktikk, Ramovic i mål, Ruud og Yndestad på backene, superstopperparet Reginiussen - Koppinen, Knudsen og Lindpere på vingene, Helge Haugen - Tommy Knarvik på sentral midtbane, Rushfeldt som oppspillspunkt og Morten Moldksred til å løpe på alle baller på topp. Altså slik:

 

:::::::::::::::::::Ramovic::::::::::::

Ruud:::Koppinen:::Reginiussen:::Yndestad

Knudsen:::Haugen:::Knarvik:::Lindpere

::::::::::::::::::Rushfeldt::::::::::::::::

::::::::::::::::::Moldskred:::::::::::::::

 

 

Til slutt ble det en ganske klar seier i TL, Brann holdt bare følge til det gjensto 6 seierunder. Moldskred var suveren på topp og ble toppscorer i ligaen med 20 mål. Rushfeldt var mye skadet, så Martins fikk mye tid på topp. brasilianeren klarte seg kjempebra og ble kåret til årets kjøp. Rushfeldt ville ikke ha ny kontrakt, så finnmarkningen dro til Rosenborg. Jeg vant også cupen, B/G ble blåst av banen i finalen! Neste år er målet å kvalifisere seg til gruppespillet i CL eller UEFA-cupen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jeg har litt lyst til å kjøpe dette spillet...

 

...men burde jeg vente til fm 09

 

noen råd fra ekspertene`? :o

 

Jeg mener at det er for lenge å vente til 09' kommer, alt for lenge!

 

Så; KJØP DET NÅ!

Men jeg må advare deg: Say goodbye to your social life...

 

Ja, jeg fant ikke opp den siste setningen der selv.

Link to comment
Share on other sites

jeg har litt lyst til å kjøpe dette spillet...

 

...men burde jeg vente til fm 09

 

noen råd fra ekspertene`? :)

 

Jeg mener at det er for lenge å vente til 09' kommer, alt for lenge!

 

Så; KJØP DET NÅ!

Men jeg må advare deg: Say goodbye to your social life...

 

Ja, jeg fant ikke opp den siste setningen der selv.

det er vel verdt det? :o :(

Link to comment
Share on other sites

jeg har litt lyst til å kjøpe dette spillet...

 

...men burde jeg vente til fm 09

 

noen råd fra ekspertene`? :)

 

Jeg mener at det er for lenge å vente til 09' kommer, alt for lenge!

 

Så; KJØP DET NÅ!

Men jeg må advare deg: Say goodbye to your social life...

 

Ja, jeg fant ikke opp den siste setningen der selv.

det er vel verdt det? :o :(

 

Kjøp FM 07!! Mye bedre, og mye billigere!!

Link to comment
Share on other sites

jeg har litt lyst til å kjøpe dette spillet...

 

...men burde jeg vente til fm 09

 

noen råd fra ekspertene`? :o

 

 

Kjøpe? hvorfor kjøpe da man kan få det gratis.. og The Gunner: FM 08 er MYE bedre enn FM 07!

Link to comment
Share on other sites

Jazze: Hvis du mener å laste spillet ned, så er jeg helt i mot. De som sliter med å lage disse fantastiske spillene, fortjener virkelig pengene. Dessuten tror jeg du ikke kan patche nedlastede spill.

 

Arsenal 4ever: Ja, det er definitivt verdt det. Så KJØP det.

Link to comment
Share on other sites

jeg har litt lyst til å kjøpe dette spillet...

 

...men burde jeg vente til fm 09

 

noen råd fra ekspertene`? :o

 

 

Kjøpe? hvorfor kjøpe da man kan få det gratis.. og The Gunner: FM 08 er MYE bedre enn FM 07!

 

Not by far! 07 har mye bedre design, og mye mindre bugs.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp FM 07!! Mye bedre, og mye billigere!!

 

Ja, enten det, eller vent til FM 09.. Ikke sløs penger på FM 08!

 

ok...jeg har noen spørsmål..

hvor mye koster det? hvor kan du kjøpe det?

 

har prøvd å laste det ned menn får heller ikke det til!

 

Du kan kjøpe det over nett, eller i butikker som Lefdal, elkjøp, ekspert, spaceworld og siba

 

Prisen finner du vel på nettet.. Søk på google, eller gå på internettsidene til butikkene. (www.elkjop.no feks.)

Link to comment
Share on other sites

Kjøp FM 07!! Mye bedre, og mye billigere!!

 

Ja, enten det, eller vent til FM 09.. Ikke sløs penger på FM 08!

 

ok...jeg har noen spørsmål..

hvor mye koster det? hvor kan du kjøpe det?

 

har prøvd å laste det ned menn får heller ikke det til!

 

Du kan kjøpe det over nett, eller i butikker som Lefdal, elkjøp, ekspert, spaceworld og siba

 

Prisen finner du vel på nettet.. Søk på google, eller gå på internettsidene til butikkene. (www.elkjop.no feks.)

 

Enig, jeg har både 08 og 07. Og jeg spiller bare 07!

Link to comment
Share on other sites

Dessuten tror jeg du ikke kan patche nedlastede spill.

 

Tror du ikke? Eg kan si deg at det finnes crack\patch til alle FM spill og CM spill som er laget og som funker med nyeste patch!

 

 

Men Arsenal 4ever: skaff deg FM 08, det er klart det beste med alle patchene innstallert!

Link to comment
Share on other sites

Nå trenger jeg litt tips her igjen. Har lagt inn post på Fmnorge, men ingen som svarer. Som jeg skrev

tidligere i denne tråden, slet jeg stort i PL da jeg rykket opp med QPR. Så det bar ned i Championship igjen,

og nå er jeg igjen klar for PL.

Nederst der, med samme nicket som jeg har her

 

I denne linken kan du se bilde av stallen min og litt forskjellig oppsummering. Nå trenger jeg tips på spillere som er oppnåelige for QPR og som kan hjelpe meg til å holde meg i PL neste sesong. Har nå 4m£ igjen av årets transfer budsjett, og jeg regner med å få ca. 12m£ til neste sesong. Så jeg håpet noen kanskje hadde noen tips på høyre kant og

muligens høyre back, eller andre spillere som kan forsterke stallen. Husk at jeg er i 2010!

Link to comment
Share on other sites

Har fått FM gløden tilbake på alvor nå, og det går så det suser med Arsenal. Vi kjører en 4-3-3 formasjon, der Adebayor har en nøkkelrolle.

Vi spiller selvfølgelig veldig kreativt, hurtig spill og direkte pasninger. Da spiller vi lag som Man Utd blandt annet av banen.

 

Ligger på 2.plass, to poeng bak Man Utd som har spilt veldig bra i det siste. Har hatt to svake kamper mot Reading og Everton som endte 1-1 og 2-2 som har ødelagt det forspranget jeg hadde på Man Utd, uten at jeg gir skylda på at jeg stilte med reservespillerne og unggutta.

 

Så alle sammen som starter med Arsenal på FM 08, IKKE selg Emmanuel Adebayor! Seriøst, jeg har aldri spilt FM med en så utrolig god spiller før. Han scorer på hodet, han kan drible alle og score, han kan skru den inn fra 40 meter i "Henry-hjørnet" og ja, jan kan alt! Bruk han som targetman med pasninger på hodet, så kjører du backene høyt opp i banen og med cross inn mot midten. Pang! Der satte Adebayor den.

 

Skal komme med mer etter sesongslutt. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...