Jump to content

Football Manager 2008


taugooneren

Recommended Posts

Ok, KabelJo. Må være litt kult også da, med lan. Hadde vært morsomt å prøvd! :P

 

Er morro med lan ;) Kan absolutt anbefales! Det er også muligheter for å spille mot andre via internett, men det har jeg ikke prøvd. Skal man linke så må man huske å gå inn på egenskaper_nettverksinstillinger og huke av for "kjør som server".

 

Fullførte min første sesong som manager for Arsenal i går. Før siste serierunde var det 77poeng til meg og Chelsea. Jeg hadde bedre målforsjell. Jeg møtte Man C og Chelsea møtte Portsm. Etter 12min lå jeg under 1-0, som også ble sluttresultatet! Fy hvor jeg banna! sjekka de andre resultatene, da hadde jaggu Chelsea tapt 1-0 de også :ph34r: i champions League finalen seiret jeg 3-1 mot Real madrid. Ble en bra første sesong B)

Skal til å starte 2 sesong uten noen nevnverdige kjøp.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 248
  • Created
  • Last Reply

Hvordan kan jeg være ""manager for reservelaget? Syns førstelagets skills er for dårlige i fm 08. Er keen på å bare lede reservelaget:) Eventuellt styre u18. Sorry hvis spm er tatt opp før, orket ikke lese igjennom alle svarene.

 

 

Man går på "Manager" - "Managers valg" og huker der av for "kontroller reservelag"

 

Tror jeg da :D

Link to comment
Share on other sites

.... men hvis man da også fjerner haken for "førstelag", står vel førstelaget uten trener?

 

Har også villet prøve dette, men har aldri våget da jeg har tenkt at jeg ble sparket fordi en ny trener skulle inn til førstelaget, og reservelaget allerede hadde trener.

 

Noen som har svar på dette, for dette ville jeg eventuelt ha prøvd ut!

Link to comment
Share on other sites

Det går vel an å sette assistent manageren eller en annen trener til å ta seg av treninger og kamper for førstelaget, mens du selv tar kontroll over reservene... Det funket iallefall på tidligere FM

 

Ah.. det hadde vært konge! :D

Må prøve meg på det.

Link to comment
Share on other sites

Det virker som du kan dine saker, arsenal_1886! Har du noen tips du kan komme på å gi, til folk som sliter litt mer? ;)

 

Er det forøvrig noen som har språkpakke til FM08 tilgjengelig? Har bare engelsk og fransk tror jeg. Forøvrig hjelper det ikke om dere linker til FM Norge, for jeg kommer ikke inn der. Jeg har registrert meg og alt det der, men jeg har ikke fått sånn bekreftelsesmail, og dermed kommer jeg ikke inn.

Har egentlig ikke så mange råd å gi, men jeg spiller slik:

 

Lagoppstilling: se bildet

Mentalitet: offensivt (ca 75 prosent) - endrer utover i andreomgang om nødvendig

Pasninggstype: kort (spilte direkte i første sesong og det funket det også, men ønsket større ballinnhav)

Bredde: bredt

Hurtighet: Hurtig

Taklinger: normalt

Forsvarslinje: normal

 

Playmaker: Ja, Fabregas

Targetmann: Nei

Offsidefelle: Ja

Mannsmarkering: Ja

 

*Husker ikke resten akkurat nå, men bruker mye langskudd på de i laget som har gode skuddføtter....

 

MEN skal jeg gi ett råd må det være å kjøpe Matias Fernandez. Sist sesong (sesong 3) ble han toppscorer, fles assist, høyest gjennomsnittsrating og flest ganger banens beste i klubben.

 

 

 

 

EDIT: Prøv å sende mail til Petter på fmnorge.com så kan han registrere deg (Det måtte jeg), eller prøv www.spamavert.com

 

Matias fernandez har eg og :D meget god. taktikken din og formasjonen din er prikk likt min. bortsett frå pilenene i angrepet. Mine går rett fram.

Kjøp David Silva!!! han har vert fantastisk for meg. Uhyre viktig. + at eg har fått til eit utrulig bra sammarbeid mellom Rosicky og Eduardo.

 

Noken som kan tipse meg om ein god keeper som er ung, og ein god midtstopper?

Link to comment
Share on other sites

Det virker som du kan dine saker, arsenal_1886! Har du noen tips du kan komme på å gi, til folk som sliter litt mer? ;)

 

Er det forøvrig noen som har språkpakke til FM08 tilgjengelig? Har bare engelsk og fransk tror jeg. Forøvrig hjelper det ikke om dere linker til FM Norge, for jeg kommer ikke inn der. Jeg har registrert meg og alt det der, men jeg har ikke fått sånn bekreftelsesmail, og dermed kommer jeg ikke inn.

Har egentlig ikke så mange råd å gi, men jeg spiller slik:

 

Lagoppstilling: se bildet

Mentalitet: offensivt (ca 75 prosent) - endrer utover i andreomgang om nødvendig

Pasninggstype: kort (spilte direkte i første sesong og det funket det også, men ønsket større ballinnhav)

Bredde: bredt

Hurtighet: Hurtig

Taklinger: normalt

Forsvarslinje: normal

 

Playmaker: Ja, Fabregas

Targetmann: Nei

Offsidefelle: Ja

Mannsmarkering: Ja

 

*Husker ikke resten akkurat nå, men bruker mye langskudd på de i laget som har gode skuddføtter....

 

MEN skal jeg gi ett råd må det være å kjøpe Matias Fernandez. Sist sesong (sesong 3) ble han toppscorer, fles assist, høyest gjennomsnittsrating og flest ganger banens beste i klubben.

 

 

 

 

EDIT: Prøv å sende mail til Petter på fmnorge.com så kan han registrere deg (Det måtte jeg), eller prøv www.spamavert.com

 

Matias fernandez har eg og :D meget god. taktikken din og formasjonen din er prikk likt min. bortsett frå pilenene i angrepet. Mine går rett fram.

Kjøp David Silva!!! han har vert fantastisk for meg. Uhyre viktig. + at eg har fått til eit utrulig bra sammarbeid mellom Rosicky og Eduardo.

 

Noken som kan tipse meg om ein god keeper som er ung, og ein god midtstopper?

 

Har faktisk ikke FM 08 men har prøvd det hos en kompis mange ganger. Kan jo anbefale keepere som Kameni (Espanyol), Ustari (Getafe) og Akinifeev (CSKA Moskva). Ihvertfall noen gode keepere! ;)

Link to comment
Share on other sites

Noken som kan tipse meg om ein god keeper som er ung, og ein god midtstopper?

 

Keepere: Oscar Ustari, Igor Akinfeev

Stoppere: Breno, Kompany, Micah Richards og Vanden Borre (Kan spille over alt og tror han kan spille stopper)

 

Keepere: Wang Dalei og Lars Stubhaug

Stoppere: Pablo (Atlètico Madrid)

Link to comment
Share on other sites

Anbefaller Agliardi som keeper dersom du har penger. Han er 25 år og ekstremt god.

 

Når de gjelder mappa mi har det skjedd noen ting i det siste:

1. Jeg er ferdig med sesong 5 og i starten av sesong nr. 6 med arsenal.

 

2. Vela, Nordtveit og Bendtner har spilt seg inn på laget. Vela inn for Gilberto/ Mascherano og gått opp på OM. Bendtner inn for Ade og Håvard inn for Gallas. Thiago/Denilson kjemper om plassen til Diaby for øyeblikket i og med at han ble skadet i 8 måneder.

 

3. Brasil tilbydde meg jobben etter sesong 3 (tror det var det året) etter at jeg hadde avslått tilbud fra Hellas og Tsjekkia. Har vunnet Copa America med Brasil, men det er lite å gjøre i den jobben for tiden siden jeg er vertsland i neste VM (2014)

 

4. Jeg har blitt tidenes beste manager i England, foran Sur Alex.

 

5.Enkelte flere meritter har kommet inn i premieskapet:

...5 Seriemesterskap (Sesong 1-5)

...4 CL-triumfer (Sesong 1,3,4,5)

...4 FA-cup-triumfer (Sesong 2-5)

...5 Carling cup-trimfer med 95% reservelag (sesong 1-5)

...5 Cumunity shield-triumfer (Sesong 2-6)

...3 VM for klubblag-triumfer (Sesong 2,4,5)

...3 Supercup-triumfer (sesong 2,4,6)

+

...Copa America med Brasil

Link to comment
Share on other sites

Anbefaller Agliardi som keeper dersom du har penger. Han er 25 år og ekstremt god.

 

Når de gjelder mappa mi har det skjedd noen ting i det siste:

1. Jeg er ferdig med sesong 5 og i starten av sesong nr. 6 med arsenal.

 

2. Vela, Nordtveit og Bendtner har spilt seg inn på laget. Vela inn for Gilberto/ Mascherano og gått opp på OM. Bendtner inn for Ade og Håvard inn for Gallas. Thiago/Denilson kjemper om plassen til Diaby for øyeblikket i og med at han ble skadet i 8 måneder.

 

3. Brasil tilbydde meg jobben etter sesong 3 (tror det var det året) etter at jeg hadde avslått tilbud fra Hellas og Tsjekkia. Har vunnet Copa America med Brasil, men det er lite å gjøre i den jobben for tiden siden jeg er vertsland i neste VM (2014)

 

4. Jeg har blitt tidenes beste manager i England, foran Sur Alex.

 

5.Enkelte flere meritter har kommet inn i premieskapet:

...5 Seriemesterskap (Sesong 1-5)

...4 CL-triumfer (Sesong 1,3,4,5)

...4 FA-cup-triumfer (Sesong 2-5)

...5 Carling cup-trimfer med 95% reservelag (sesong 1-5)

...5 Cumunity shield-triumfer (Sesong 2-6)

...3 VM for klubblag-triumfer (Sesong 2,4,5)

...3 Supercup-triumfer (sesong 2,4,6)

+

...Copa America med Brasil

å dæven !! hvor lenge har du spilt FM/andre manager spill egentlig ?? det oser rutine av denna her ass :)

Link to comment
Share on other sites

Anbefaller Agliardi som keeper dersom du har penger. Han er 25 år og ekstremt god.

 

Når de gjelder mappa mi har det skjedd noen ting i det siste:

1. Jeg er ferdig med sesong 5 og i starten av sesong nr. 6 med arsenal.

 

2. Vela, Nordtveit og Bendtner har spilt seg inn på laget. Vela inn for Gilberto/ Mascherano og gått opp på OM. Bendtner inn for Ade og Håvard inn for Gallas. Thiago/Denilson kjemper om plassen til Diaby for øyeblikket i og med at han ble skadet i 8 måneder.

 

3. Brasil tilbydde meg jobben etter sesong 3 (tror det var det året) etter at jeg hadde avslått tilbud fra Hellas og Tsjekkia. Har vunnet Copa America med Brasil, men det er lite å gjøre i den jobben for tiden siden jeg er vertsland i neste VM (2014)

 

4. Jeg har blitt tidenes beste manager i England, foran Sur Alex.

 

5.Enkelte flere meritter har kommet inn i premieskapet:

...5 Seriemesterskap (Sesong 1-5)

...4 CL-triumfer (Sesong 1,3,4,5)

...4 FA-cup-triumfer (Sesong 2-5)

...5 Carling cup-trimfer med 95% reservelag (sesong 1-5)

...5 Cumunity shield-triumfer (Sesong 2-6)

...3 VM for klubblag-triumfer (Sesong 2,4,5)

...3 Supercup-triumfer (sesong 2,4,6)

+

...Copa America med Brasil

å dæven !! hvor lenge har du spilt FM/andre manager spill egentlig ?? det oser rutine av denna her ass :)

Har stort sett spilt siden cm 01/02.

Spilte ca 20 sesonger på fm 07 tror jeg, med blandt annet FCK, Arsenal og Nottingham.

Når det gjelder FM08 vil jeg spille til 2032 for å få nedbetalt lånet, selv om jeg egentlig har nok penger nå med en balanse på 3,5 milliarder og 2 til spillerkjøp. Dersom jeg orker å spille så lenge er målet selvfølgelig 25 strake seriegull.

 

PS. det styret var mest misfornøyd med i slutten av forrige sesong var lagets 3-3 bortemålsseier over valensia i CLs semifinale :)

Link to comment
Share on other sites

He he, orker ikke å spille så lengemed Arsenal. Blir liksom ingen utfordring etterhvert. Så jeg har startet med Leeds nå, starter med -15 poeng. lite penger. og styret forventer å kjempe tappert mot nedrykk. hehe. DET er en UTFORDRING!

 

Hvis du vil ha utfordring spill med et lag i league 2 som kjemper tappert mot nedrykk ala Dag & Red. Målet mitt er og være i Championship innen 2015 tenker jeg meg :)

Link to comment
Share on other sites

FM er kult, folkens!

 

Endelig har jeg fått det! Er nå i starten av tredje sesong med Arsenal. Noen som vil høre om hvordan det går? Nei, tenkte meg det.

 

Uansett, jeg spilte på en annen fil med Strømsgodset og rykket ned!!!! Første gang jeg har rykket ned med et lag på FM! Jeg tror jeg startet med CM 01/02. Prøvde også en med Nantes i Ligue 2, og det gikk også i dass. Nesten nedrykk og jeg fikk fyken!!! For første gang i min karriere! Makan, FM er så sinnsykt kult spill!

Link to comment
Share on other sites

FM08 er utrolig mye vanskeligere enn før. Jeg spiller nå med Southport i Blue Square North (Conference north), og selv om jeg har klart å hente inn mange spillere som på papiret skal være langt bedre enn alle andre spillere i divisjonen er det ikke bare lett. Klarer å klamre meg til en andreplass i divisjonen nå, så får jeg bare håpe jeg ikke rykker opp :P

Link to comment
Share on other sites

Å, Southport! Gode minner! Jeg husker jeg vara Southport på FM05. Å, det er faktisk utrolig morsomt å spille med lag i lavere divisjoner. Jeg kom vel såvidt opp i PL, tror jeg.

 

 

Forresten, jeg vant PL med Arsenal andre sesongen. (Yes!) Spillere jeg har hentet inn:

 

Thierry Henry (30 mål på 37 kamper i PL)

Matias Fernandez

Federico Agliardi

Adrian Mutu

Andrea Barzagli

Link to comment
Share on other sites

Noken som kan tipse meg om ein god keeper som er ung, og ein god midtstopper?

 

Keepere: Oscar Ustari, Igor Akinfeev

Stoppere: Breno, Kompany, Micah Richards og Vanden Borre (Kan spille over alt og tror han kan spille stopper)

Har både akinfeev og Ustari no :o Richards har eg. Dei skal ha altfor mykje for Kompany vande borre syns ikkje eg er så god. Kjøper kanskje Breno. :P

 

Takk for tips Helmik'n , Hermz og Moen ;)

Link to comment
Share on other sites

Er inne i min sjette sesong som Arsenal-sjef. Og det er ikke lenge siden jeg startet denne saven! Det er altfor lett å bli avhengig av FM.

 

Men som sagt er inne i min sjette sesong. Akkurat nå går det meste på skinner, men det har det ikke alltid gjort! I min første sesong så kom jeg på 4.plass i ligaen, sist i Champions League-gruppen min, 4. runde i FA Cupen og kvartfinale i Ligacupen. Før sesongen lovte jeg styret ligagull og det var et stoort under at jeg fikk fortsette i Arsenal. Min beste spiller var Fabregas med et snitt på 7,87, Cesc var ettertraktet av mange klubber i Europa og jeg mottok bud som lød opp til 700 millioner norske kroner, var litt overraskende at ikke Peter Hill-Wood godtok tilbudet automatisk. Ettersom jeg laget meg en regel om at jeg nesten kun skulle kjøpe unge britiske spillere ble det ikke mange kjøp første sesongen. Bare Jack Hobbs fra Liverpool ankom. Ut gikk Alex Song på free transfer.

 

I min andre sesong gikk det bedre, etter sesongen kunne jeg glede meg over Premier League-trofeet og seier i FA Cupen. På nytt lovte jeg styret ligagull noe som jeg denne gangen klarte å leve opp til. I Champions League skuffet jeg litt ettersom jeg røk ut i 16. delsfinalen mot Galatasaray, et lag som vi burde tatt enkelt. I Carling Cupen røk reservene mine ut i semi-finalen. Spillere som ble kjøpt var: Daniel Galbraith [Man Utd] og Scott Sinclair [Chelsea]. Ingen forlot klubben. Fabregas ble på nytt kåret til Player of the Year. Van Persie ble toppscorer i Premier League med 25 mål og et snitt på 7,82.

 

I de tre og en halv andre sesongene jeg har spilt har endt med disse trofeene:

Premier League - 2 [2010 og 2012]

Champions League - 3 [2010, 2011 og 2012]

FA Cup - 2 [2011 og 2012]

Ligacup - 2 [2011 og 2012]

Charity Shield - 2 [2010 og 2011]

VM for klubblag - 1 [2012]

Supercupen - 1 [2012]

 

Laget mitt ser slik ut: [4-4-2]

 

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Mannone¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

 

Sagna¤¤¤¤¤¤¤Hobbs¤¤¤¤¤¤Nordtveit¤¤¤¤¤¤Clichy

 

Walcott¤¤¤¤¤¤Fabregas¤¤¤¤¤¤Denilson¤¤¤¤¤¤Galbraith

 

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Bendtner¤¤¤¤¤¤¤Vela¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

 

Er omtrent midt i 2013-sesongen. Leder ligaen, videre i Champions League og Carling Cup. FA Cupen begynner snart.

 

Begynner faktisk å bli litt lei nå, kjedelig å vinne alt hele tiden...

Link to comment
Share on other sites

Patch 8.01 er ute nå. sjekk www.fmnorge.com der får du lasta ned patchen.

Kan noen forklare meg hvordan jeg gjør for å bruke patchen? Er det bare å laste ned, så er det oppdatert?

 

 

Du laster ned, starter den(eventuelt pakke den ut, og følge isntruksjonen som står der. (dvs trykk på update)

Link to comment
Share on other sites

Jeg spiller fremdeles med Arsenal, og har så vidt begynt på 2012/2013 sesongen. Her ser dere spillerstallen min, som skal forsøke å forsvaret PL tittelen denne sesongen. Som dere ser har jeg valgt å satse på å fylle stallen med briter (helst engelskmenn) og irer. Det blir litt mer utfordrende da, selv om jeg også har hentet inn noen gode utlendinger. Av de i årets førstelagsstall mangler Matthew Connoly, Nordtveit, Barazite og Lansbury som alle vil bli leid ut for å spille fast (de to midtbanespillerne vil nok bli en del av førstelaget i fremtida, de to stopperne vil trolig forsvinne). Før sesongen har jeg for første gang ikke hentet inn noen forsterkninger, i tillegg har kun en spiller forlatt skuta, en aldrende og overflødig Sonko. Jeg skal fra nå av forsøke å beholde denne stallen og unngå store utskiftninger mellom sesongene, noe det tidvis har vært i de tidligere sesongene mine, og heller satse på konteniulitet. Jeg har vunnet alt som er i England, men mangler fremdeles suksess i Europa, så det er første pri nå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg spiller fremdeles med Arsenal, og har så vidt begynt på 2012/2013 sesongen. Her ser dere spillerstallen min, som skal forsøke å forsvaret PL tittelen denne sesongen. Som dere ser har jeg valgt å satse på å fylle stallen med briter (helst engelskmenn) og irer. Det blir litt mer utfordrende da, selv om jeg også har hentet inn noen gode utlendinger. Av de i årets førstelagsstall mangler Matthew Connoly, Nordtveit, Barazite og Lansbury som alle vil bli leid ut for å spille fast (de to midtbanespillerne vil nok bli en del av førstelaget i fremtida, de to stopperne vil trolig forsvinne). Før sesongen har jeg for første gang ikke hentet inn noen forsterkninger, i tillegg har kun en spiller forlatt skuta, en aldrende og overflødig Sonko. Jeg skal fra nå av forsøke å beholde denne stallen og unngå store utskiftninger mellom sesongene, noe det tidvis har vært i de tidligere sesongene mine, og heller satse på konteniulitet. Jeg har vunnet alt som er i England, men mangler fremdeles suksess i Europa, så det er første pri nå.

 

 

Har du solgt carlos vela??? galskap i såfall! han får dine våte drømmer om henry til å bli glemt! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...