Jump to content

Savner vi Henry?


11095

Recommended Posts

Nei, selvsagt savner vi ikke Henry: Tottenham har jo Bent.... øh, nei, mente vi har jo Adebayor! :rolleyes:

 

Syns det er stygt og dårlig gjort å mobbe Bent.

Han gjorde sitt beste. Det er ikkje så lett å treffe mellom stengene når man er på blankt mål.

 

:) Sant nok det...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

2 mål mot Spurs sitter meget høyt. 2 perler hvor spesielt det ene oser det teknikk og kvalitet over.

Ade leverer når det gjelder. Og at han ikke har teknikk på de lange beina tror jeg må være noe av det mest intelligente jeg har sett på forumet. :D

Bent derimot oser det ballkontroll av :P

Link to comment
Share on other sites

2 mål mot Spurs sitter meget høyt. 2 perler hvor spesielt det ene oser det teknikk og kvalitet over.

Ade leverer når det gjelder. Og at han ikke har teknikk på de lange beina tror jeg må være noe av det mest intelligente jeg har sett på forumet. :D

Bent derimot oser det ballkontroll av :P

Helt enig!

Da han i tillegg ser ut til å ha tatt over arven fra Pires, scorer alltd mot Spurs, gjør ikke akkurat det all verden heller... Etter å ha telt over så har han startet/spilt i alle kampene utenom bortekampen i ligaen.

 

Hjemme mot Spurs 05/06 - 1-1 : Henry

Hjemme mot Spurs 06/07 - 3-0 : Ade, Gilberto x2

Ligacup hjemme mot Spurs - 3-1: Ade, Aliadiere, Chimbonda (OG)

Borte mot Spurs 06/07 - 2-2 : Toure, Ade

Borte mot Spurs 07/08 - 3-1 : Ade, Cesc, Ade.

 

5 kamper mot Spurs, 5 mål for Adebayor. Et mål pr kamp i snitt.

Og som mmaelan sier, 2 mål mot Spurvs sitter meget høyt.

Link to comment
Share on other sites

Sevilla-kampen var for meg ei stadfesting av det eg har meint heile tida. Henry kunne gjerne reist eit år før. Det ville og gitt ei monaleg ekstra inntekt, og "det nye" laget ville fått ei tidlegare utvikling.

 

Å sjå dette Arsenal-laget er for tida ei sann glede. Det er som om dei har sluppe ut av ei tvangstrøye. Variasjonen i spelet og den nyopdaga evna til å skyte frå langt hald meiner eg er eit direkte resultat av Henry's avgang. Det var Henry's meir enn Wenger's kjepphest å score det perfekte mål etter ørten pasningar, aller helst ved å komme seg heilt inn til mållina.

 

Kort sagt: Spelegleda, den oppofrande innsatsen, lagmoralen og viljen til å stå på for kvarandre er attende på godt gamalt "invincible"-nivå.

Det kan ikkje være særleg tvil om at Fabregas nyt situasjonen. Han nyt å være SJEF, det ser ein berre ved å sjå på ansiktsuttrykket hans. Det fine er at han eignar seg som sjef mykje betre enn Henry nokon gong vil gjere. Gallas får være kaptein så mykje han orkar, men i det offensive spelet er det Fabregas som har teke kommandoen og det er han meir enn nokon annan som haustar fruktene av Henry's fråvær. Bl.a. ved å ha fridomen til å kunne sjå etter andre pasningsalternativ enn Henry.

 

Det bør være klart for alle at dette er eit lag som ikkje lengre spelar med frykt. Eller kva skal ein seie om Flamini som eg langt på veg hadde gjeve opp etter kamikaze-forestillinga mot Aston Villa i Mars då han kom inn som reserve. Guten er som forvandla, og sjølv om ikkje nødvendigvis alt kan forklarast med Henry, trur eg det ligg ein god del der.

Link to comment
Share on other sites

Sevilla-kampen var for meg ei stadfesting av det eg har meint heile tida. Henry kunne gjerne reist eit år før. Det ville og gitt ei monaleg ekstra inntekt, og "det nye" laget ville fått ei tidlegare utvikling.

 

Å sjå dette Arsenal-laget er for tida ei sann glede. Det er som om dei har sluppe ut av ei tvangstrøye. Variasjonen i spelet og den nyopdaga evna til å skyte frå langt hald meiner eg er eit direkte resultat av Henry's avgang. Det var Henry's meir enn Wenger's kjepphest å score det perfekte mål etter ørten pasningar, aller helst ved å komme seg heilt inn til mållina.

 

Kort sagt: Spelegleda, den oppofrande innsatsen, lagmoralen og viljen til å stå på for kvarandre er attende på godt gamalt "invincible"-nivå.

Det kan ikkje være særleg tvil om at Fabregas nyt situasjonen. Han nyt å være SJEF, det ser ein berre ved å sjå på ansiktsuttrykket hans. Det fine er at han eignar seg som sjef mykje betre enn Henry nokon gong vil gjere. Gallas får være kaptein så mykje han orkar, men i det offensive spelet er det Fabregas som har teke kommandoen og det er han meir enn nokon annan som haustar fruktene av Henry's fråvær. Bl.a. ved å ha fridomen til å kunne sjå etter andre pasningsalternativ enn Henry.

 

Det bør være klart for alle at dette er eit lag som ikkje lengre spelar med frykt. Eller kva skal ein seie om Flamini som eg langt på veg hadde gjeve opp etter kamikaze-forestillinga mot Aston Villa i Mars då han kom inn som reserve. Guten er som forvandla, og sjølv om ikkje nødvendigvis alt kan forklarast med Henry, trur eg det ligg ein god del der.

 

Så enig, så enig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må innrømme at når han dro til Barcelona, ble jeg veldig skuffet. Men Eduardo har vist at han er en spiller som kan komme til og bli veldig god i Arsenal trøya. Adebayor har vist i sesongåpningen at han er en kvalitetsspiss, håper at det varer. van Persie har slitt litt i begynnelsen av sesongen men jeg har troen på han, og tor at han kommer til og bli farlig i år frammfor mål. Så nå vil jeg ikke si at jeg savner Henry. Gjorde ikke noe at han dro, når jeg ser hvilke spisser vi har i stallen.:)

Link to comment
Share on other sites

"De lange beina sine...!" Herregud... Ade runder 15 i år.

 

Herregud kan du være sjøl - jeg er ateist.

 

Denne mannen har jo ikke akkurat stålkontroll på en fotball på flatmark...

KREMT KREMT KREMT!!

 

Joda, han er skikkelig i flytsonen nå. Men jeg slipper ikke overbegeistringen løs riktig ennå. Han har scoret ett "Henry-mål", men også vist eksempler på slett skuddteknikk.

 

Han er bare 22, så han kan selvfølgelig utvikle seg til å bli en skikkelig klassespiss på sikt. I år derimot kan han risikere å få lite spille tid hvis formen får en dupp. Det er i praskis tre mann som kjemper om to plasser nå.

 

Ser på Ade-tråden at folket er rimelig delt i synet på denne mannens kvaliteter. Jeg hopper dit nå.

Link to comment
Share on other sites

....Han har også vist eksempler på utsøkt skuddteknikk...

Jeg tar ikke helt av, har alltid likt Ade, men blir irritert over folk som kun ser på de brente sjansene i en kamp, men som glemmer at han har scoret 6 ligamål på 3 kamper? I tillegg argumentene du kom med tidligere... "De lange bena sine..." Det er bare teit. Man skal støtte samtlige som er utpå bana, heter de Alexandre Song Billong, Philippe Senderos, Mathieu Flamini, eller Cesc Fabregas.

Link to comment
Share on other sites

....Han har også vist eksempler på utsøkt skuddteknikk...

Jeg tar ikke helt av, har alltid likt Ade, men blir irritert over folk som kun ser på de brente sjansene i en kamp, men som glemmer at han har scoret 6 ligamål på 3 kamper? I tillegg argumentene du kom med tidligere... "De lange bena sine..." Det er bare teit. Man skal støtte samtlige som er utpå bana, heter de Alexandre Song Billong, Philippe Senderos, Mathieu Flamini, eller Cesc Fabregas.

Veldig enig, husk på at han "kun" er 23 år, og at effektiviteten kan trenes opp! Henry var heller ikke noen klinisk avslutter de første sesongene han var i klubben. Han hadde også en god del brente sjanser, før han til slutt ble en av verdens beste avsluttere. Ade har alderen på sin side.

Skal du sammenligne de to spillerne, kan du ikke bare se på Adebayors brente sjanser, da må du også se på hvor mange sjanser Henry faktisk brant i løpet av tida han var her. Så lenge Ade scorer, er det veldig liten vits i å klage over at han til tider brenner noen feite sjanser.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mannen er jo stor! Viser jo bare at han virkelig har det hjertet for klubben vår!!! En spiller jeg alltid vil være glad i, respektere og ønske alt vel!

 

Helt klart. Men det er vel ikke noen overraskelse om han kommer tilbake til klubben. Han har så mye trøkk og så mye klokskap i seg at han vil kunne bli en god manager.

Vi snakker ofte om hvem som skal etterfølge tidenes manager, uansett lag. Mitt tips er DB10. Om ikke så kan det på sikt cære TH14. De er begge eksponenter for "The Arsenal Way", skjønner hva det handler om og kvaliteter.

Ja vi savner TH, men vi er et bedre lag og ja han kommer tilbake, gabske så sikkert.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fremdeles er det nok for tidlig å trekke konklusjoner, men etter snart et halvt år uten Henry begynner man å få noen inntrykk. Denne sesongen har Adebayor spilt glimrende, han er toppsocrer i ligaen med 8 fulltreffere og et sterkt oppspillspunkt. Han springer nesten en halv mil mer enn Henry hver eneste kamp og er mye mer hardtarbeidene, dog ikke like elegant. Men Arsenal er mestscorende i PL og spillere på midten tar også mer ansvar i form av scoringer. Og enda har vi vår beste spiss, Robin van Persie i bakhånd. Så langt ser det veldig lyst ut, men svaret får vi nok ikke før den dagen da Cesc og Robin er ute av form, Ade på sykestua og Rosicky og Hleb bare stanger og stander. Først da, når det butter imot, da vil vi savne Henry. La oss bare håpe den dagen ikke kommer :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Savner vi Henry?

Svaret på det er Ja, det mener i alle fall jeg.

Han er jo rett og slett en stor spiller, og en hver stor spiller savnes.

 

Arsenal har klart seg helt ypperlig uten, har ikke noe tro på at vi hadde hatt flere poeng med han i laget. Kanskje spiller vi til og med finere fotball uten Thierry, men jeg savner han allikevel jeg. Jeg savner alt det spektakulære han gjorde, geniale løp, geniale avslutninger, spektakulære avslutninger, små fiffige triks, rykket, det lekne spillet og mest av alt savner jeg det perfekte spillet vi hadde med Pires, Bergkamp, Vieira og Henry med fler. De syke kontringene vi hadde for eksempel, selv om vi slapp inn mange mål på cornere så snakket kommentatorene ikke om det, men om at motstanderne måtte passe seg for kontringen. Jeg savner tiden hvor "alle" var enige om at Arsenal var verdens beste fotballag og spilte den desidert beste og fineste fotballen, den tiden hvor et hvert lag virkelig fryktet Arsenal.

 

Kanskje er det den virkelige suksessrike tiden jeg savner mest av alt og det vakre spillet vi spilte da. (Ikke misforstå jeg syns fremdeles at vi spiller fin fotball, men vi spiller annerledes nå enn det vi gjorde i sesongen uten tap.)

 

Arsenal har en lys tid i møte, med et lag bestående av unge talenter som allerede spiller bra nok til å lede premier league. Og jeg gleder meg til å følge laget videre

Link to comment
Share on other sites

Savner vi Henry?

Svaret på det er Ja, det mener i alle fall jeg.

Han er jo rett og slett en stor spiller, og en hver stor spiller savnes.

 

Arsenal har klart seg helt ypperlig uten, har ikke noe tro på at vi hadde hatt flere poeng med han i laget. Kanskje spiller vi til og med finere fotball uten Thierry, men jeg savner han allikevel jeg. Jeg savner alt det spektakulære han gjorde, geniale løp, geniale avslutninger, spektakulære avslutninger, små fiffige triks, rykket, det lekne spillet og mest av alt savner jeg det perfekte spillet vi hadde med Pires, Bergkamp, Vieira og Henry med fler. De syke kontringene vi hadde for eksempel, selv om vi slapp inn mange mål på cornere så snakket kommentatorene ikke om det, men om at motstanderne måtte passe seg for kontringen. Jeg savner tiden hvor "alle" var enige om at Arsenal var verdens beste fotballag og spilte den desidert beste og fineste fotballen, den tiden hvor et hvert lag virkelig fryktet Arsenal.

 

Kanskje er det den virkelige suksessrike tiden jeg savner mest av alt og det vakre spillet vi spilte da. (Ikke misforstå jeg syns fremdeles at vi spiller fin fotball, men vi spiller annerledes nå enn det vi gjorde i sesongen uten tap.)

 

Arsenal har en lys tid i møte, med et lag bestående av unge talenter som allerede spiller bra nok til å lede premier league. Og jeg gleder meg til å følge laget videre

 

Der må jeg si meg uenig!

De syke kontringene er der fortsatt, de fleste ganger da Henry fikk ballen under en kontring gikk det jo faktisk saktere. Nå har spillere fått tid til å blomstre og ikke fått stygge blikk hver gang de la en feilpasning. Hleb har blitt bedre, Ade har blitt bedre, Fabregas har blitt bedre, Clichy har blitt bedre, Flamini har blitt bedre. Men det er jo langt fra sikkert at dette skyldes at Henry dro. Men nå tror jeg de frykter Arsenal enda mer. Nå som hleb virkelig har blomstret, er han jo nesten som gud, han styrer alt!

Fabregas scorer i ett sett og backene våre løper frem og tilbake hele tiden!

Og nå som ikke Henry er her, slipper vi å bekymre oss for hver gang han er skadet :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Savner vi Henry?

Svaret på det er Ja, det mener i alle fall jeg.

Han er jo rett og slett en stor spiller, og en hver stor spiller savnes.

 

Arsenal har klart seg helt ypperlig uten, har ikke noe tro på at vi hadde hatt flere poeng med han i laget. Kanskje spiller vi til og med finere fotball uten Thierry, men jeg savner han allikevel jeg. Jeg savner alt det spektakulære han gjorde, geniale løp, geniale avslutninger, spektakulære avslutninger, små fiffige triks, rykket, det lekne spillet og mest av alt savner jeg det perfekte spillet vi hadde med Pires, Bergkamp, Vieira og Henry med fler. De syke kontringene vi hadde for eksempel, selv om vi slapp inn mange mål på cornere så snakket kommentatorene ikke om det, men om at motstanderne måtte passe seg for kontringen. Jeg savner tiden hvor "alle" var enige om at Arsenal var verdens beste fotballag og spilte den desidert beste og fineste fotballen, den tiden hvor et hvert lag virkelig fryktet Arsenal.

 

Kanskje er det den virkelige suksessrike tiden jeg savner mest av alt og det vakre spillet vi spilte da. (Ikke misforstå jeg syns fremdeles at vi spiller fin fotball, men vi spiller annerledes nå enn det vi gjorde i sesongen uten tap.)

 

Arsenal har en lys tid i møte, med et lag bestående av unge talenter som allerede spiller bra nok til å lede premier league. Og jeg gleder meg til å følge laget videre

 

Der må jeg si meg uenig!

De syke kontringene er der fortsatt, de fleste ganger da Henry fikk ballen under en kontring gikk det jo faktisk saktere. Nå har spillere fått tid til å blomstre og ikke fått stygge blikk hver gang de la en feilpasning. Hleb har blitt bedre, Ade har blitt bedre, Fabregas har blitt bedre, Clichy har blitt bedre, Flamini har blitt bedre. Men det er jo langt fra sikkert at dette skyldes at Henry dro. Men nå tror jeg de frykter Arsenal enda mer. Nå som hleb virkelig har blomstret, er han jo nesten som gud, han styrer alt!

Fabregas scorer i ett sett og backene våre løper frem og tilbake hele tiden!

Og nå som ikke Henry er her, slipper vi å bekymre oss for hver gang han er skadet ;)

 

Kan ikke si meg enige når det gjelder kontringer, syns det har blittt færre kontringer, og de vi har går saktere. Og jeg sier ikke at Henry i alle fall ikke alene skal ha æren for kontringene, det jeg sikter til er det laget vi hadde med Pires, Vieira osv

Og jeg mener laget i år er bedre enn det har vært de to siste sesongene. Jeg mener ikke å si at vi er dårligere nå uten Henry enn med, bare det at jeg savner å se den magien han gjorde ute på banen :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Savner vi Henry?

Svaret på det er Ja, det mener i alle fall jeg.

Han er jo rett og slett en stor spiller, og en hver stor spiller savnes.

 

Arsenal har klart seg helt ypperlig uten, har ikke noe tro på at vi hadde hatt flere poeng med han i laget. Kanskje spiller vi til og med finere fotball uten Thierry, men jeg savner han allikevel jeg. Jeg savner alt det spektakulære han gjorde, geniale løp, geniale avslutninger, spektakulære avslutninger, små fiffige triks, rykket, det lekne spillet og mest av alt savner jeg det perfekte spillet vi hadde med Pires, Bergkamp, Vieira og Henry med fler. De syke kontringene vi hadde for eksempel, selv om vi slapp inn mange mål på cornere så snakket kommentatorene ikke om det, men om at motstanderne måtte passe seg for kontringen. Jeg savner tiden hvor "alle" var enige om at Arsenal var verdens beste fotballag og spilte den desidert beste og fineste fotballen, den tiden hvor et hvert lag virkelig fryktet Arsenal.

 

Kanskje er det den virkelige suksessrike tiden jeg savner mest av alt og det vakre spillet vi spilte da. (Ikke misforstå jeg syns fremdeles at vi spiller fin fotball, men vi spiller annerledes nå enn det vi gjorde i sesongen uten tap.)

 

Arsenal har en lys tid i møte, med et lag bestående av unge talenter som allerede spiller bra nok til å lede premier league. Og jeg gleder meg til å følge laget videre

 

Der må jeg si meg uenig!

De syke kontringene er der fortsatt, de fleste ganger da Henry fikk ballen under en kontring gikk det jo faktisk saktere. Nå har spillere fått tid til å blomstre og ikke fått stygge blikk hver gang de la en feilpasning. Hleb har blitt bedre, Ade har blitt bedre, Fabregas har blitt bedre, Clichy har blitt bedre, Flamini har blitt bedre. Men det er jo langt fra sikkert at dette skyldes at Henry dro. Men nå tror jeg de frykter Arsenal enda mer. Nå som hleb virkelig har blomstret, er han jo nesten som gud, han styrer alt!

Fabregas scorer i ett sett og backene våre løper frem og tilbake hele tiden!

Og nå som ikke Henry er her, slipper vi å bekymre oss for hver gang han er skadet ;)

 

Kan ikke si meg enige når det gjelder kontringer, syns det har blittt færre kontringer, og de vi har går saktere. Og jeg sier ikke at Henry i alle fall ikke alene skal ha æren for kontringene, det jeg sikter til er det laget vi hadde med Pires, Vieira osv

Og jeg mener laget i år er bedre enn det har vært de to siste sesongene. Jeg mener ikke å si at vi er dårligere nå uten Henry enn med, bare det at jeg savner å se den magien han gjorde ute på banen :thumbsup:

 

Ja, jeg savner også de spektakulære tingene han gjorde på bana, men dette Arsenal-laget hadde ikke trengt han som situasjonen er nå. I tillegg er han fortsatt ofte skadet og sliter med det i Barcelona.

Link to comment
Share on other sites

Dette med syke konringer har jo også mye med Highbury å gjøre. Ballen kunne jo gå fra 16 meteren til North Bank til målet til Clock End på under 5 sekunder da Arsenal spilte på sitt beste. På Emirates får vi sjelden kontringer og når vi får det tar det lengre tid siden banen er større.

 

Ja, men avstanden er jo like lang for motstandarane og...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...