Jump to content

Savner vi Henry?


11095

Recommended Posts

Vi har endelig fått oss en god start på premier league. Laget har vist en fighting spirit som vi ikke har sett på lenge. Nå "gir" vi ikke opp selv om det skal hundre sjanser til for at vi scorer, vi fortsetter kjemper og kjemper og så har målene vist seg å komme til slutt. Arsenal virker mye mer klar for å sloss litt ute på banen, vi går hardt til i duell spillet og presser hardt for å vinne tilbake ballen.

 

Henry representerte i aller høyeste grad i mine øyne den arrogante delen av Arsenal, å da tenker jeg ikke bare på spillere, men spesielt på holdninger og spillestil. Å vi Arsenal supportere elsker jo denne delen av laget kanskje i like stor grad som vi har frustrert oss over det, i form av å aldri score stygge mål. Arsenal har under Wenger stått for angrepsfotball, attraktiv fotball og ikke minst underholdene fotball og det er noe oss Arsenal supportere virkelig elsker, og er kanskje noe av det som får Arsenal til å skille seg ut fra mange andre lag.

 

I år har vi sett et lag som fremdeles spiller etter den samme filosofien som før, men nå er vi også villig til å slå tilbake mot andre lags (Bolton spesielt) voldelige og destruktive spill som lag henter fram i møte med oss. Vi har derfor ikke latt slikt hardt spill ødelegge kampen for oss, og det er nok derfor vi nå klarer å få tre poengere ut av slike tøffe kamper. Så Boltons formel mot Arsenal ser ikke ut til å virke lenger. Og det går det jo ikke an å se negativt på.

 

Samtidig som vi er blitt et tøffere lag i de kamper det er nødvendig, føler jeg også at vi har klart å beholde det som kjennetegner Arsenal nemlig The beautiful game. Vi er vell også blitt mer et lag enn vi var før, før gikk det meste av spillet gjennom Henry, nå har vi mange flere strenger å spille på, eller rettere sagt vi tar i bruk flere strenger enn før, noe som har ført til at det er vanskeligere å forsvare seg mot Arsenal.

 

Nå skal vi ikke glemme at Henry er en fantastisk bra spiller, burde blitt kåret til verdens beste flere ganger spør du meg. Å jeg skal også innrømme at han var absolutt min favoritt spiller før han bestemmte seg for å dra. Og jeg så svært mørkt på salget av Thierry, men etter som sesongen har kommet i gang merker jeg at jeg nesten begynner å se positivt på at han dro :)

 

Salget av Henry var uten tvil et stort tap, vi mistet helt klart en legende i klubbens historie. Jeg tror han kunne ha blitt en av de største i Arsenals historie hadde han blitt ut karrieren, bare framtiden vil vise hvilken plass han vil få i Arsenals historie..

 

Vi kommer helt klart til å savne titi, men er det egentlig den store krisen som media skulle ha det til?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Som du selv nevte, så var salget av Henry et stort slag.

Selv måtte jeg nesten tørke en tåre, og kvelden ikke så utrolig koselig lengre som den var 5 minutter før jeg var inne på Arsenal.com for å planlegge en Londonstur.

Jeg lurte fælt på hvordan dette skulle gå fordi mannen var jo uerstattelig. Liv etter Henry? Nei!

 

Nå har det gått X uker og jeg har spurt meg om det samme. Savner jeg Henry? Nei. Det gjør jeg ikke.

Bak et stort tre, er det alltid en stor skygge!

 

Jeg tror absolutt at van Persie er mannen som kan skyte oss til topps.

Jeg gleder meg masse til fremtiden uten Henry.

Link to comment
Share on other sites

Interessant diskusjon. Vi har etter salget av Henry blitt et lag, en enhet og ikke et lag som er bygd rundt én spiller. Nå vil nok mange mene at dagens lag blir bygget rundt Fabregas, men ikke på samme måte. Alt går ikke gjennom han på samme måte som den gjorde med Henry. Laget jobber mer for hverandre og jeg føler at moralen i laget er veldig god. Jeg føler også at angrepene våre er blitt mer uforutsigbare.

 

Men det er noe vi alltid vil savne med Henry, og det er hans evne til å avgjøre kamper helt alene. Vi har spillere som kan avgjøre kamper til en viss grad alene, men ikke på den samme måten som Henry i sine glansdager. Når Henry hadde dagen, var han et angrep alene og ingen av dagens offensive spillerne har vist det - enda vel og merke. Vi vet at van Persie er en fantastisk fotballspiller, men han har fortsatt ikke klart å score et hattrick for oss. Men det blir for dumt å bare snakke om Henry i sine glansdager. Dersom Henry hadde blitt er det langt ifra sikkert om han hadde vært på det nivået på under The Invincibles. Nå hadde jeg ikke sagt nei-takk til en Henry som "bare" putter 20 mål i sesongen, men Henry som han framstod i slutten var en spiller som jobbet lite og som ikke var god å ha på laget når det gikk imot. Det er leit at tidenes målscorer i klubben fikk en så bra slutt, men klubben har en framtid og salget fører til at nye får sjansen og laget blir presset til å vise at det ikke er et one-man-team.

 

Mange ekspertene dømte oss under selveste Tottenham, og de er en fryd å se at de har driti skikkelig på leggen.Underdogsstempelet som vi også hadde året vi nådde CL-finalen kler tydelig laget vårt, som stadig viser at attraktiv fotball har en framtid på fotballbanen.

Link to comment
Share on other sites

Så klart savner vi Henry, fordi han var en stor stjerne og en viktig spiller for klubben. Allikevel føler jeg at etter at han gikk til Barca så har spillerne stått frem og tatt ansvar og vi har blitt mye bedre som lag.

 

Selv om vi er veldig gode per dags dato, så tror jeg at vi i fremtiden bare blir bedre og bedre. Det er haugevis med unge talenter i klubben og ettersom de blir eldre og eldre så vil enkeltspillere og laget bare bli bedre.

 

Jeg savner Henry, men er uansett veldig godt fornøyd med de spillerne vi har i troppen og veldig optimistisk for fremtiden. ;)

Link to comment
Share on other sites

Vi har spelt 6 obligatoriske kampar så langt. Alt for tidleg å snakke om dette enda. Vi vann kampar uten Henry på bana sjølv når han var i klubben. Det er over ein heil sesong vi vil sjå om vi saknar jevnheita i prestasjonane (som han hadde alle sesongar unntatt siste), og det ekstraordinære som Titi stod for.

Link to comment
Share on other sites

Vi har spelt 6 obligatoriske kampar så langt. Alt for tidleg å snakke om dette enda. Vi vann kampar uten Henry på bana sjølv når han var i klubben. Det er over ein heil sesong vi vil sjå om vi saknar jevnheita i prestasjonane (som han hadde alle sesongar unntatt siste), og det ekstraordinære som Titi stod for.

 

Kan bare si at i løpet av disse 6 kampene har jeg ikke tenkt "tenk om vi bare hadde hatt Henry" en eneste gang.

Link to comment
Share on other sites

Vi har spelt 6 obligatoriske kampar så langt. Alt for tidleg å snakke om dette enda. Vi vann kampar uten Henry på bana sjølv når han var i klubben. Det er over ein heil sesong vi vil sjå om vi saknar jevnheita i prestasjonane (som han hadde alle sesongar unntatt siste), og det ekstraordinære som Titi stod for.

 

Kan bare si at i løpet av disse 6 kampene har jeg ikke tenkt "tenk om vi bare hadde hatt Henry" en eneste gang.

 

Ikke jeg heller. Vi har sett nok til å ta et hint.

Link to comment
Share on other sites

Vi har endelig fått oss en god start på premier league. Laget har vist en fighting spirit som vi ikke har sett på lenge. Nå "gir" vi ikke opp selv om det skal hundre sjanser til for at vi scorer, vi fortsetter kjemper og kjemper og så har målene vist seg å komme til slutt. Arsenal virker mye mer klar for å sloss litt ute på banen, vi går hardt til i duell spillet og presser hardt for å vinne tilbake ballen.

 

Henry representerte i aller høyeste grad i mine øyne den arrogante delen av Arsenal, å da tenker jeg ikke bare på spillere, men spesielt på holdninger og spillestil. Å vi Arsenal supportere elsker jo denne delen av laget kanskje i like stor grad som vi har frustrert oss over det, i form av å aldri score stygge mål. Arsenal har under Wenger stått for angrepsfotball, attraktiv fotball og ikke minst underholdene fotball og det er noe oss Arsenal supportere virkelig elsker, og er kanskje noe av det som får Arsenal til å skille seg ut fra mange andre lag.

 

I år har vi sett et lag som fremdeles spiller etter den samme filosofien som før, men nå er vi også villig til å slå tilbake mot andre lags (Bolton spesielt) voldelige og destruktive spill som lag henter fram i møte med oss. Vi har derfor ikke latt slikt hardt spill ødelegge kampen for oss, og det er nok derfor vi nå klarer å få tre poengere ut av slike tøffe kamper. Så Boltons formel mot Arsenal ser ikke ut til å virke lenger. Og det går det jo ikke an å se negativt på.

 

Samtidig som vi er blitt et tøffere lag i de kamper det er nødvendig, føler jeg også at vi har klart å beholde det som kjennetegner Arsenal nemlig The beautiful game. Vi er vell også blitt mer et lag enn vi var før, før gikk det meste av spillet gjennom Henry, nå har vi mange flere strenger å spille på, eller rettere sagt vi tar i bruk flere strenger enn før, noe som har ført til at det er vanskeligere å forsvare seg mot Arsenal.

 

Nå skal vi ikke glemme at Henry er en fantastisk bra spiller, burde blitt kåret til verdens beste flere ganger spør du meg. Å jeg skal også innrømme at han var absolutt min favoritt spiller før han bestemmte seg for å dra. Og jeg så svært mørkt på salget av Thierry, men etter som sesongen har kommet i gang merker jeg at jeg nesten begynner å se positivt på at han dro ;)

 

Salget av Henry var uten tvil et stort tap, vi mistet helt klart en legende i klubbens historie. Jeg tror han kunne ha blitt en av de største i Arsenals historie hadde han blitt ut karrieren, bare framtiden vil vise hvilken plass han vil få i Arsenals historie..

 

Vi kommer helt klart til å savne titi, men er det egentlig den store krisen som media skulle ha det til?

enig i alt du sier, men en ting mangler, han ble solgt et år for sent..

 

utover det, han ble større en klubben siste året, hvor ofte ser du en spiller i sivil løper å gratulerer en spiller som har skårt( å at den spilleren velger å løpe bort til henry, og ikke de som spiller kampen)..

ALLE spilte ballen til han istedet for en kanskje bedre plassert medspiller, å hvis han ikke fikk ballen, slo han i bakken, kjeftet høylydt på medspillere, hever ikke akkurat moralen!!

var på omvisning på emirates med John Radford(Med på double laget i 71), han ble spurt om Henry, å han fortalte om en KREVENDE person som ble større en klubben!!

vi hadde bud på 30millioner £ i fjor, solgte han for 16 mill£ i år..

å jeg syns laget spiller knallbra uten Henry..

 

MEN: den som ikke savner Henry er ikke riktig navla, Henry på sitt beste var "Verdens beste"..

å jeg vil igjen takke for alt, å ønske han lykke til videre..

å han er, som han ALLTID har vært min favorittspiller..

men det var på tide med en ny klubb nå, å Arsenal består ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lenge vært overbevist om at det vi mest kommer til å savne med tapet av Henry, er status og populæritet fremfor prestasjoner og resultater. Det var liksom litt stas å ha selveste Thierry Henry i stallen, og det kan vi dessverre ikke sktyte på oss lenger. For man kommer ikke utenom at Henry var den beste fotballspilleren klubben noensinne har hatt i sine rekker, og det er nok fremdeles mange poeng vi går glipp av som Henry trolig ville ha sikret oss. Stabiliteten, som påpekt, ikke den siste sesongen, evnen til å score totalt 30 mål hver eneste sesong og det å avgjøre kamper helt på egenhånd kommer vi nok til å savne. Robin van Persie er strålende, men for å være litt realistisk så er det tvilsomt om han noensinne vil kunne levere like jevne og ekstreme prestasjoner som Henry har gjort i en årrekke.

 

Jeg var lei meg da Henry ble solgt, og det vil nok merkes i mange kamper utover denne sesongen tipper jeg. Jeg tror det kan bli litt som med Ruud van Nistelrooy og Manchester United i fjor, hvis vi får god flyt og holder de offensive spillerne i god form, slik United spillerne var forrige sesong, vil ikke salget av superspissen van Nistelrooy/Henry merkes. Når det derimot butter litt imot, og ingenting ser ut til å gå mellom stengene, da først vil det virkelig merkes at lagene har mistet en garantist for rundt 25 scoringer pr sesong.

 

Henry er på vei nedover, det er verdt å ta med. Han har hatt problemer med å holde seg skadefri over en hel sesong den seneste tida, og han er ikke lenger like eksplosiv i rykket som han var tidligere. Han har rundet 30, så det er bare naturlig. Å miste den Henryen vi hadde sest sesong er intet stort tap, og om det er en pekepinn på hvordan han ville gjort i fremtida har vi solgt han på et korrekt tidspunkt. Men han er jo så klart konge, og han vil sannsynligvis lykkes i Barcelona. Gjør han det før arsenal dessuten £4 mill ekstra for overgangen, og da ligger summen på over £20 mill ;)

 

Når det gjelder det mentale i så tror jeg salget av den tidligere kapteinen vil slå positivt ut for oss. Gutta vet nå at alle må stå på for at resultatene skal komme og det er ikke lenger noen superspiss man kan lene seg mot. Allerede har jo Hleb to scoringer, RvP har to, Rosicky har to, Cesc har fire. I tillegg har både Adebayor og Eduardo da Silva åpna scoringskontoene sine, og det kan nesten se ut som om vi har flere mann som markerer seg, også på scoringslistene. Hleb og Rosicky er jo i nærheten av å tangere sin scoringsrate for forrige sesong allerede, og Fabregas har alt gjort det. Jeg synes dette virker lovende!

 

Det som blir påpekt med det mentale er jeg veldig enig i. At laget får en kapteinsskikkelse som opptrer som en kaptein vil vi gutte ekstra guts, i motsetning til den labre innsatsen Thierry Henry la inn i fjor. Jeg er helt enig med Paddy, det er altfor tidlig å snakke om dette, men det er også riktig, som Sir John påpeker, at vi har kommet godt igang, og så langt er det ikke mye forskjell resultatmessig Henry kunne tilført oss. Spillemessig vet man ikke, og det får vi aldri vite. Ei heller om resultatene ville vært påvirket negativt med Henry på banen i våre seks første kamper av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig nok savner jeg han ikke. Må bare si at jeg felte en tåre da han dro. Dagen etter var jeg vel egentlig kommet over det og forberedte meg på en hverdag uten Henry. Og jeg kan ikke si jeg savner han, har fortsatt ikke tenkt "nå skulle vi hatt Henry". Ikke umulig at den tanken en dag vil slå meg, men til nå har jeg ikke savnet han.

Link to comment
Share on other sites

Er enig med de fleste her men må si jeg savner litt "rosinen" som Henry og bergkamp bidro med. Håper det kan komme frem en spiller som dette etterhvert. Vi har jo på en måte spillertypene som kan finne på mye morsomt men, Henry og Bergkamp var unike..Er vel kanksje litt bortskjemt men, mye vil ha mer og jeg vil ha fler!!..... ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg var veldig trist og irritert da Henry dro! Kansje mest på prisen vi fikk for han. Trist for å miste en av klubbens aller største spillere noen sinne. Han var helt klart favoritt spilleren min, men nå som sesongen er i gang har vi fått en perfekt start uten at vi har møtt de store lagene. Den første ordentlige testen kommer 15 september mot Tottene. Også får vi en hard oktober med først Bolton, Liverpool og Manu i starten på Nov. Først da vil vi virkelig få en pekepinn på hvordan livet etter henry blir.

Men jeg er positiv, jeg tror nemmelig som flere over meg at vi ikke ville hatt denne gode starten på sesongen med Henry på laget!

Premier League, Champions League pass dere her kommer The Young Gunners ;)

Link to comment
Share on other sites

Sånn som Cesc har sakt til media "ungettene er blitt voksne" det betyr egentlig at unguttene har fått inn mer rutine, da blir ikke savnet på Henry så stort ! Når jeg ser på Arsenal per i dag så ser jeg ett lag så klarer seg FINT uten Henry ! Når "unguttene" begynne å score da trenger vi ikke Herny lenger..

Link to comment
Share on other sites

Husker jeg hadde ein lang diskusjon for noen år sida om hvem som var viktigst for Arsenal, Henry eller Vieira, og meiner nå som då at Vieira var viktigere. Jadå Henry er fantastisk.. Tidenes beste i Premier League til og med. Men fotball er eit lagspill, og der er på mange måter midtbanen motoren. Vieira dreiv denne, og den gav oss ein stabilitet som ingen kunne stå imot (03/04). Ja Henry var også viktig her. Men han tilførte "bare" eit våpen, og ikkje eit maskineri. Etter Vieira har rytmen i laget mangla. Derfor har laget vært så ustabilt. Henry kunne avgjøre kamper, men ikkje drive eit lag (ingen spiss kan). Ettersom han var den store stjerna blei det naturlig at alle såg etter han, og det var dessverre hemmende for laget.

 

Nå er det Fabregas som er lagets offensive drivkraft. Men synes allikevel ikkje at det knytter laget. Fordi både Hleb og Rosicky også er naturlige "playmakere", og ingen nå er "større enn laget".

 

For all del.. savner Henry, men det er ikkje sikkert at lagspillet vil vise et savn av ham....

Link to comment
Share on other sites

Vil alltid savne Henry. Men Arsenal som LAG kan jo ha blitt bedre, så dersom man ser det ut fra et rasjonelt ståsted kan det hende det ikke er noen grunn til å savne ham. Men som Paddy er inne på, er det litt for tidlig å trekke noen endelige konklusjoner. Men uansett viser vel de siste par måneders erfaring, og de første kampene denne sesongen, at klubben tross alt er større enn enkeltspillere. Selv om man mister sin største stjerne så betyr ikke det (automatisk) at klubben kollapser, slik enkelte krisemaksimerere spådde rett etter at Henry dro. Nei, ting ser utvilsomt lovende ut, som noen av oss har hevdet hele tiden, med eller uten Henry...

Link to comment
Share on other sites

De raske kontringen med Henry, Pires og Veiera i spissen kommer nok ingen lag til å slå, da snakka alle om i hele værden at Arsenal var værdens beste kontringslag. En sesong uten tap kommer vi nok aldri til å oppleve i gjen, men er glad det er goe minner som jeg aldri vil glømme. Pires og Henry skorte fantastiske mål som vi alltid vil huske. Husker vi ble kalt *magicArsenal* for de Pires og Henry hadde ofte noen mål som få ville klare å lage etter dem. Var ikke bare at de gjore det en gang, men flere ganger tryllet du fram noen mål da vi trengte det som mest. Så kan vi jo huske trollmannen Bergkamp som stadig trylla fram en super passnig eller laget et utrolig mål, men Henry har vel flere mål på topp 20 av de finneste måla i england gjenom tidene ;)

Link to comment
Share on other sites

De raske kontringen med Henry, Pires og Veiera i spissen kommer nok ingen lag til å slå, da snakka alle om i hele værden at Arsenal var værdens beste kontringslag. En sesong uten tap kommer vi nok aldri til å oppleve i gjen, men er glad det er goe minner som jeg aldri vil glømme. Pires og Henry skorte fantastiske mål som vi alltid vil huske. Husker vi ble kalt *magicArsenal* for de Pires og Henry hadde ofte noen mål som få ville klare å lage etter dem. Var ikke bare at de gjore det en gang, men flere ganger tryllet du fram noen mål da vi trengte det som mest. Så kan vi jo huske trollmannen Bergkamp som stadig trylla fram en super passnig eller laget et utrolig mål, men Henry har vel flere mål på topp 20 av de finneste måla i england gjenom tidene ;)

 

Jeg savner ikke Henry i det hele tatt. Jeg er glad til at han dro.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Synes det er helt tragisk å høre på dere. Henry var Arsenals beste spiller ingen vil selge sin beste spiller, men som det sto en engelsk avis her om dagen: " jeg vil kvitte meg med alt engelsk, inkludert kona".. Synes det er synd å høre, fordi han var en kjernekar og en glimrende spiller, noe som han også er idag! Nei, Henry ville eg beholdt!

Link to comment
Share on other sites

Synes det er helt tragisk å høre på dere. Henry var Arsenals beste spiller ingen vil selge sin beste spiller, men som det sto en engelsk avis her om dagen: " jeg vil kvitte meg med alt engelsk, inkludert kona".. Synes det er synd å høre, fordi han var en kjernekar og en glimrende spiller, noe som han også er idag! Nei, Henry ville eg beholdt!

Så bra at du savner han, men jeg får da mene HVA F, hva jeg vil !!!

Eller hva??????????

 

Jeg står for mine ord og

Jeg savner ikke Henry i det hele tatt. Jeg er glad til at han dro.

Jeg savner T Adams mere enn jeg savner T Henry

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...