Jump to content

Savner vi Henry?


11095

Recommended Posts

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

De raske kontringen med Henry, Pires og Veiera i spissen kommer nok ingen lag til å slå, da snakka alle om i hele værden at Arsenal var værdens beste kontringslag. En sesong uten tap kommer vi nok aldri til å oppleve i gjen, men er glad det er goe minner som jeg aldri vil glømme. Pires og Henry skorte fantastiske mål som vi alltid vil huske. Husker vi ble kalt *magicArsenal* for de Pires og Henry hadde ofte noen mål som få ville klare å lage etter dem. Var ikke bare at de gjore det en gang, men flere ganger tryllet du fram noen mål da vi trengte det som mest. Så kan vi jo huske trollmannen Bergkamp som stadig trylla fram en super passnig eller laget et utrolig mål, men Henry har vel flere mål på topp 20 av de finneste måla i england gjenom tidene :P

 

Her er du ved sakens kjerne! Det er mange mål som skal scores hvis man skal vinne PL og CL. Hovedgrunnen til at vi gjorde det veldig bra for få år siden er at Henry, Pires og Bergkamp hadde goalgetter egenkaper utenom det vanlige. I tillegg hadde de et reportoar langt inn i magiens verden. Kjøp en DVD og se selv.

 

Fab og Ros kan også oppvise magi, men noen storscorere blir de aldri. RvP vil aldri score nok mål til at Arsenal kan vinne noe. Ihvertfall ikke alene. Selv om vi pt har en akutt mangel på målscorere, fins det håp for dette laget om 3-5 år. Ungdommen vil slå ut i full blomst! Men jeg vil ha det morsomt NÅ!

 

Det tok meg ett år å komme over tapet av Pires. Tipper det tar lenger tid med Henry. OK, jeg kjenner alle argumentene med at han ble litt atal på slutten osv., men fotball handler KUN om å få ballen i mål! Vi samler vel ikke på 4. plasser?

Link to comment
Share on other sites

...men fotball handler KUN om å få ballen i mål!....

 

PØH!!!

 

Misforstå meg rett. Jeg har mange ganger de siste par åra sittet og ønsket at det var stilkarakterer i fotball...

 

Det Arsenal mangler mest nå er et par notoriske måltyver - det er da vel rimelig lett å se? Alle andre topplag har det.

Link to comment
Share on other sites

...men fotball handler KUN om å få ballen i mål!....

 

PØH!!!

 

Misforstå meg rett. Jeg har mange ganger de siste par åra sittet og ønsket at det var stilkarakterer i fotball...

 

Det Arsenal mangler mest nå er et par notoriske måltyver - det er da vel rimelig lett å se? Alle andre topplag har det.

Har United det? Nei.. De har en helvettes god kantspiller, men ingen stor målscorer på topp.

Liverpool har vel heller ikke dette, selv om Torres kan bli det.

Chelsea har Drogba. Klikker han med Sheva denne sesongen?

Link to comment
Share on other sites

Henry var en stor spiller for oss og sannsynligvis en av de beste.

Kombinasjonen Henry og unge fremadstormende spillere som må

bygge på seg selvtillitt funket ikke.

Det ser en nå at de unge tar ansvar.

Kanskje den største tabben Wenger noensinne har gjort var å gjøre

Henry til kaptein. Henry var ikke i nærheten av Adams og Vieira i den rollen dessverre.

Tidspunktet å selge Henry var perfekt...summen vi fikk var alt for lav.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Misforstå meg rett. Jeg har mange ganger de siste par åra sittet og ønsket at det var stilkarakterer i fotball...

 

Det Arsenal mangler mest nå er et par notoriske måltyver - det er da vel rimelig lett å se? Alle andre topplag har det.

Har United det? Nei.. De har en helvettes god kantspiller, men ingen stor målscorer på topp.

Liverpool har vel heller ikke dette, selv om Torres kan bli det.

Chelsea har Drogba. Klikker han med Sheva denne sesongen?

 

Rooney er det visst en som heter.... United holder seg dessuten alltid med gode spissalternativer. Jeg kan nevne en nordmann og en svenske.

Torres har allerede vist seg fram.

 

Ta en titt på hvilke spisser de spanske og italienske toppklubbene holder seg med.

Link to comment
Share on other sites

Er Rooney en notorisk målscorer? Nei.. Han er en god spiss, men ingen type som kan putte jevnt og trutt. Det går altfor (ikke for oss da) lang tid mellom scoringene til Rooney iblandt til at han kan regnes som en notorisk målscorer. Greit, i Spania, Italia har de fleste toppklubbene sin egen stjerne som putter, det er bare det at vi akkurat har solgt vår, og det ser faktisk ut til å ha løftet laget et steg videre, noe det virkelig trengte. Torres har vist seg frem ja, men tre scoringer, hvor av to er mot Derby (Som har rykka ned, og er helt elendig bakover). Han må nok vise litt mer skal han betegnes som en notorisk målscorer.

 

Hvis du mener at Rooney er en stor målscorer, så har vi en vi også. RvP. For han er minst like målfarlig, om ikke farligere. Det Rooney gjør foran målene til United er stort, men det sier sitt om dem da de vant ligaen i fjor og toppscoreren hadde 20 mål og var kantspiller. Sist vi vant ligaen hadde Henry 30 mål.... KUN I LIGAEN....Han var til og med toppscorer i ligaen, og han var ikke kantspiller...

Link to comment
Share on other sites

Jeg savner henry,ikke bare litt,men mye.

Dette var sesongen han skulle spille sammen med persie på topp,istedenfor ble jeg sittende igjen med adebayor.

 

I tiden etter overgangen så tror jeg vi har fått svaret på henrys til tider surkede og rare oppførsel.

Det tildels stygge bruddet med kona tror jeg har påvirket humøret og konsentrasjonen hans ,noe som jo er ganske naturlig i en slik situasjon.

Fotballen sitter like mye i hodet som i beina,og vist du går rundt å har det dårlig på fritida så vil du dra dette med deg på banen også.

 

Hadde jeg fått en blid og glad henry til start denne sesongen ,så ville jeg beholdt han for alt i verden,men den versionen jeg så til stadighet sist sesong ville jeg nok heller vært foruten.

Men i mine øyne så er han kanskje den beste spissen vi har hatt,og jeg savner han.

Link to comment
Share on other sites

Er Rooney en notorisk målscorer? Nei.. Han er en god spiss, men ingen type som kan putte jevnt og trutt. Det går altfor (ikke for oss da) lang tid mellom scoringene til Rooney iblandt til at han kan regnes som en notorisk målscorer. Greit, i Spania, Italia har de fleste toppklubbene sin egen stjerne som putter, det er bare det at vi akkurat har solgt vår, og det ser faktisk ut til å ha løftet laget et steg videre, noe det virkelig trengte. Torres har vist seg frem ja, men tre scoringer, hvor av to er mot Derby (Som har rykka ned, og er helt elendig bakover). Han må nok vise litt mer skal han betegnes som en notorisk målscorer.

 

Hvis du mener at Rooney er en stor målscorer, så har vi en vi også. RvP. For han er minst like målfarlig, om ikke farligere. Det Rooney gjør foran målene til United er stort, men det sier sitt om dem da de vant ligaen i fjor og toppscoreren hadde 20 mål og var kantspiller. Sist vi vant ligaen hadde Henry 30 mål.... KUN I LIGAEN....Han var til og med toppscorer i ligaen, og han var ikke kantspiller...

 

Du sier det vel egentlig selv at United har mange som scorer. Det er like greit det - trenger ikke en 30 mann da. Rooney er ansett som en så viktig spiller i England at hele landslagets skjebne står og faller med ham.

 

Torres var en klassespiller FØR han kom til Liverpool. Nå er det ingen garanti for at han vil lykkes der. Morientes gjorde ikke det, men blomstret straks han kom hjem til Spania.

 

RvP er OK, det er mulig han kan klare 20. WHO ELSE? Ade? not! Eduardo kan muligens slå til. Hope and pray.

 

Ellers så mener nå jeg at det er håp for alle mennesker. Henry kunne helt sikkert blitt kvitt sine unoter og personlige problemer. Wenger skal visst nok være en menneskekjenner, men jaggu kan han være steil også. Det har han forøvrig felles med de fleste managere dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Er Rooney en notorisk målscorer? Nei.. Han er en god spiss, men ingen type som kan putte jevnt og trutt. Det går altfor (ikke for oss da) lang tid mellom scoringene til Rooney iblandt til at han kan regnes som en notorisk målscorer. Greit, i Spania, Italia har de fleste toppklubbene sin egen stjerne som putter, det er bare det at vi akkurat har solgt vår, og det ser faktisk ut til å ha løftet laget et steg videre, noe det virkelig trengte. Torres har vist seg frem ja, men tre scoringer, hvor av to er mot Derby (Som har rykka ned, og er helt elendig bakover). Han må nok vise litt mer skal han betegnes som en notorisk målscorer.

 

Hvis du mener at Rooney er en stor målscorer, så har vi en vi også. RvP. For han er minst like målfarlig, om ikke farligere. Det Rooney gjør foran målene til United er stort, men det sier sitt om dem da de vant ligaen i fjor og toppscoreren hadde 20 mål og var kantspiller. Sist vi vant ligaen hadde Henry 30 mål.... KUN I LIGAEN....Han var til og med toppscorer i ligaen, og han var ikke kantspiller...

 

Du sier det vel egentlig selv at United har mange som scorer. Det er like greit det - trenger ikke en 30 mann da. Rooney er ansett som en så viktig spiller i England at hele landslagets skjebne står og faller med ham.

 

Noe som også sier litt om England......

Link to comment
Share on other sites

 

Du sier det vel egentlig selv at United har mange som scorer. Det er like greit det - trenger ikke en 30 mann da. Rooney er ansett som en så viktig spiller i England at hele landslagets skjebne står og faller med ham.

Kvifor er det slik at United kan fordele måla på mange spelarar, medan vi MÅ ha ein 30-mann?

Link to comment
Share on other sites

 

Du sier det vel egentlig selv at United har mange som scorer. Det er like greit det - trenger ikke en 30 mann da. Rooney er ansett som en så viktig spiller i England at hele landslagets skjebne står og faller med ham.

Kvifor er det slik at United kan fordele måla på mange spelarar, medan vi MÅ ha ein 30-mann?

 

Det er ingen som MÅ det. Det man imidlertid må er å score 70-80 mål for å vinne PL. Pr. idag har vi 1 som kan greie 20 og 1 som kan greie 12-15: RvP og Dudu. Ellers er det litt tynt i rekkene. Kanskje 1 til greier tosifret?

Link to comment
Share on other sites

Adebayor hadde vel 11 i fjor. Hvorfor kan han ikke score 12-15 i år?? Rosicky og Fab kan sikkert bidra med 10+ hver om de fortsetter slik...

 

Ade hadde 8 i fjor i PL. At han får stokka de lange beina noe særlig bedre i år tviler jeg på. Når det gjelder de to andre kan det godt hende at du får rett. La oss håpe det!

Link to comment
Share on other sites

Nei, selvsagt savner vi ikke Henry: Tottenham har jo Bent.... øh, nei, mente vi har jo Adebayor! :rolleyes:

 

Syns det er stygt og dårlig gjort å mobbe Bent.

Han gjorde sitt beste. Det er ikkje så lett å treffe mellom stengene når man er på blankt mål.

 

Hehe, nei er et problem det der:D

Jeg synes laget har hevet seg etter Henry jeg, ikke at jeg ikke savner han. Men tror det var det beste for laget! Ser at de har blitt mer samspilte i år enn i fjor :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...