Jump to content

2007.08.19 Blackburn B


hermz

Hva blir utfallet av kampen?  

93 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Egentlig så er faktisk Bendtners bom på mål like fatal som Lehmanns forferdelige tabbe. Han har god tid og et rektangel på 7,4m*4,2mforan seg, å bomme da er håpløst.

Jeg fikk dessverre ikke sett kampen, men det var da usedvanlige høye mål de hadde på Ewood i dag ;)

 

Du må se kampene da skjønner du! ;)

Er jo noen kvadratmeter å sikte på likevel da :P

 

Nei, men seriøst skal han goalle der, og da vinner vi kampen. Selv om Lehmann tar det skuddet(Som han SKAL), er det slettes ikke sikkert vi vinner, Blackburn hadde til tider et voldsomt press på oss. Vi skal drepe denne kampen i 1omgang, dessuten så lurer jeg på om Senderos kanskje ble snytt for et straffe. Han ble holdt voldsomt på en dødball helt på tampen og deiset i bakken. Hadde vi vunnet, så hadde vi vært eneste topp-fire lag uten poengtap, det hadde virkelig vært noe. Spennende hvordan det går med Gallas, mister vi han i en lang periode er det veldig tungt. Da sliter vi på midtstopperplass, Senderos er en ok spiller å ha på benken men å spille er han nok ikke god nok til enda, dog stor trussel på offensiv dødball. Neste helg er de fleste klar, og da skal vi slå ManC, så ser ganske lyst ut likevel.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

For et møkkalag Blackburn er. Der i gården er det kun rått spill som er faktoren for å kapre poeng.

 

Flere av råskinnene burde faktisk hatt gult kort før de entret banen....bare for å roe tullingene.

 

Dette er å drepe fotballspillet.

 

Kankje er det den mest usympatiske banden i engelsk fotball.

 

Våre spillere gjennomført en god kamp, men Fabregas ble noe blek i andre omgangen. Og tabbe-Jens er ufårståelig svak nok en gang.

 

men jeg har tro på laget nå, noen justeringer og Arsenal er med å kjempe om mesterskapstittelen.

Mest usympatisk er nok Sheff Utd. Hvem husker vel ikke Chris Morgans oppførsel mot van Persie 3.januar (?) i år... Har aldri sett noen headhunte en spiller så mye bare for å irritere

Savage var like usmakelig i dag. Løp inn i Toure for å få straffe, vanvittig mange etterslengere og stygge taklinger. I tillegg sytet han konstant på dommeren. Utrolig at han ikke fikk en tidlig dusj fra dommeren!

Link to comment
Share on other sites

Grisespill av Blackburn. De ødela mye av det fine spillet til arsenal, og det burde vært delt ut flere kort til de og flere frispark til oss. Svak dømming ved flere anledninger, og jævelen Savage håper eg brenn i helv***. Makan til ufin spiller skal man lete ganske lenge etter.

 

 

Jens L er en STOR KLOVN og en TABBEKEEPER. Han må da for svarte bli byttet ut nå. Enten så får Almunia eller Fabianski sjansen, eller så får Wenger kjøpe en keeper som kan gå rett inn på førstelaget. Å ha en keeper som dette skaper mye usikkerhet i resten av laget. Håper Wenger finner ut at nokk er nokk.

 

:P

Link to comment
Share on other sites

Pokker ass! Skikkelig forbanna nå!

Vi skal ikke være fornøyde med ètt poeng mot Blackburn.. borte eller hjemme, går for det samme, skal vi vinne serien, slik vi har ambisjoner om, skal vi ta tre poeng mot Blackburn!

 

Lehmann bør vel ha brukt opp tabbekvoten nå! Greit at han kun har gjort to tabber, men begge var store, og begge kunne kostet Arsenal minst to poeng, hvilket den i dag gjorde.

 

Når det gjelder Blackburn, så gjorde de sin del med å drepe kampen med grisespill og kjefting osv.. Dette resulterte i at kaptein Gallas ble skadet, og forsvaret ble oppløst. Senderos gjorde ingen spesielle tabber, men det er ikke å legge skjul på at Gallas generelt er en bedre spiller, og at samspillet Kolo og ham imellom er bedre enn det er mellom Kolo og Phil.

 

Men vi skal ikke legge dette over på Blackburn. Vi gjorde absolutt vår del for at resultatet ble som det ble. Vi var gode i første omgang, og spilte som gode gamle Arsenal, og jeg ventet på både to og tre i andre omgang. Derimot kom Blackburn utpå og kjørte til tider over oss, og hadde flere store sjanser.

At målet skulle komme på en tabbe var jo bare typisk.

 

- Arsenal spiller uavgjort mot Blackburn.

- Blackburn kjører over Arsenal i en hel omgang.

- Arsenal spiller uavgjort mot Blackburn.

- Lehmann med kjempetabbe.

- Arsenal spiller uavgjort mot Blackburn.

- Vi klarer ikke å drepe kampen mens vi ennå har overtaket.

- Arsenal spiller uavgjort mot Blackburn.

- Skade på Gallas.

- Arsenal spiller uavgjort mot Blackburn.

 

+ Robin scorer mål.

+ Sagna imponerer veldig. Er også meget sympatisk og tar Jens i hånda etter tabben.

+ Dudu viser at han kan bli stor, også i PL.

+ Bendtner gjorde et friskt innhopp.

+ Cesc begynner å få formen tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte meg at kampen ville endte enten uavgjort eller etttmålsseier til oss. Dog fryktelig skuffende at baklengsmålet skulle komme på den måten det kom. Jeg følte at vi hadde marginene på vår side i første, de små marginene som er forskjellen mellom ligagull og de andre plassene. Blackburn hadde veldig press på oss i andre og vi skapte lite før målet dems, men de skapte lite. Jeg følte meg trygg på at vi ikke skulle slippe inn med tanke på at forsvaret hadde en god kamp. Synes vi hadde fortjente denne seieren siden vi ble konstant utsatt for destruktivt spill som ødela for raske angrep og kontringer. Vi har likevel oss selv å takke når laget ikke klarer å score på store sjanser. Med kun en ledelse på ett mål er det ikke mer enn en liten tabbe som skal til før 3-poengeren går i dass.

 

En annen ting som uroer meg er at vi i likhet med i fjor ikke klarer å spille to gode omganger. Vanligvis er vi svake i første og gode i andre, men i dag var det omvendt. Jeg håpet på at vi skulle første det gode spillet fra første omgangen, men det klarte vi overhode ikke. I en slik slitekamp som det var i dag er det idiotisk av Wenger å ikke bytte ut Flamini etter at han fikk gult kort. En defensiv midtbanespiller i en slitekamp er nødt til å takle mye, og dersom han har fått gult kort må han være mye mer forsiktig. Flamini var tydlig preget av dette, og en Flamini som må være forsiktig er ingen god spiller. Denilson ble forøvrig veldig usynlig på kanten.

 

Min spillerbørs:

Lehmann, stygg tabbe. Hadde bortsett fra det en kamp på det jevne...................5

Sagna, veldig god defensiv. hadde god kontroll på Gamsten og viser at han er god på hodet. Veldig god kjøp....8 BB

Toure, solid kamp. Taper noen hodedueller, men er bortsett fra det veldig god..............7.5

Senderos, kommer inn og gjør ingen tabber. God på hodet og scorer nesten. Fortsetter han sånn, skal vi klare oss bra uten Gallas....7

Clichy, har en veldig vanskelig dag på jobben. Mye defensiv jobbing på han, som gjør at han ikke kan komme like mye med offensivt som han vanligvis gjør. Unødvendig gult kort og noen tapte dueller trekker ned.....7

Walcott, burde fått en assist til RvP i først. Hadde et fint raid helt i starten av kampen, men er ellers svak. Må bli bedre på avgjørelsene........ 5

Flamini, jobber mye, men blir alt for lett.Som tidligere nevnt preget det gule kortet han. Godt jobbet i forkant av en målsjanse han kom til å første..............5

Fabregas, er blitt en gladiator. Fortsatt er han ikke på det pasningsnivået han var på i fjor. Men han har til gjengjeld blitt mye bedre defensivt og i duellene.............7

Hleb, God i første, men usynlig andre. Burde hjulpet Clichy mer i andre. Synes han er bedre på venstre enn på høyre.................6

Eduardo, Jobber mye og skaper rom for andre. Litt ego ved to anledninger der van Persie var på vei i gode posisjoner. Ble litt lett i duellene mot midtstopperne til tross for at han er en god hodespiller. Burde ikke blitt byttet ut..................6

Van Persie, gjør en veldig god kamp. Får en spiller utvist, scorer mål og gjør mange gode løp. Har ogsåp fine flikker. Må passe på temperementen sitt på slutten, og kunne fort blitt utivst. 7.5

 

Bendtner, fint stuss til RvP som ender med utvisning på Nelson. Sliter fortsatt med banespillet, men er god i duellene. Burde truffet bedre på skuddet på tampen av kampen.........5.5

Denilson, Ble helt usynlig og prøver på en unødvendig tunnel når ballen må komme oppover på banen. Spilte dog ute av posisjon......5

 

EDIT: Husk at ingen av de 4 store fikk 3 poeng i dag, så det er ikke jordas undergang. Vi hadde dog den minst vanskeligste motstanden.

Link to comment
Share on other sites

Ser det er mange som klager både på blackburn og Lehmann, men det er ikke mulig å påstå at vi spilteen god kamp. Det er greit å klage på Blackburn når de er så ille, men vi var ikke akkurat noen englebarn utpå banen i dag vi heller. Og å klage på Lehmann er forstålig, men han gjorde en feil. Fantes det spillere på banen i dagsom ikke gjorde feil. Spisser som bommer på alt (nesten), en midtbane som ikke er med i kampen om å vinne en eneste duell og en forsvarsfirer som alt for ofte havner i ubalanse. Er det da så ille at Jens bommer en eneste gang??? Jens bommet og får hele skylden for 2 tapte poeng, men hva med alle de andre?

 

I dag var vi dårlige og fortjente ikke mer enn det ene poenget. Tviler på at jeg har sett Arsenal skape mindre og spille dårligere enn det vi gjorde i dag. I dag fortjente vi rett og slett ikke mer, for dette var dårlig. Til og med så dårlige at jeg ikke orker å skylde på noen andre, for vi var skammelig dårlige :P

Link to comment
Share on other sites

Uavgjort borte mot et Blackburn som får lov til å drive med sitt destruktive spill, er noe vi kan komme til å se tilbake på som et viktig poeng senere. Selv om måten vi slipper inn målet på, og at vi har nok av muligheter til å avgjøre kampen til vår fordel gjør det utrolig surt, skal vi ikke se bort i fra at både Pool, Chelskij og manure kommer til å slite hvis dommeren lar Rovers og Savage fortsette slik.

Link to comment
Share on other sites

%#()¤/%=(%)/=

 

Fy flate! Jeg var så sikker på at dette skulle vi hale i land, men man kan vel egentlig aldri være sikker med Jensemann i gållen.

 

Jeg har veldig lyst til å vite hva Lehmann tenkte da han sleivet den ballen i stanga og i mål.

 

Vi har jo heldigvis en kamp til gode, men skal vi hevde oss blant topp 2 i år, ja da MÅ ManCity slås til lørdagen igjen!!

Link to comment
Share on other sites

hei dette er mitt første innlegg så beklager hvis det er plassert feil eller noe sånt.

tenkte bare jeg skulle skrive litt om mine følelser etter kampen i dag mot blackburn, jeg synes vi viste gode takter i første omgang, virket som om laget var mye bedre kolektivt uten vår gamle helt henry på topp, men etterhvert som kampen utviklet seg så synes jeg ikke laget vårt var godt nok, jeg er redd laget rett og slett er litt for ungt, takler ikke helt motgang, og hva med vår lehman ? jeg føler kanskje det er på tide og bytte ut han, noen som vet noe om fabianski er dette en fullverdig erstatter allerede nå? hva mener dere om dagens kamp? jeg er redd vi ikke har laget til og kjempe om nr 1!! kanskje om 2 år..

Link to comment
Share on other sites

hei dette er mitt første innlegg så beklager hvis det er plassert feil eller noe sånt.

tenkte bare jeg skulle skrive litt om mine følelser etter kampen i dag mot blackburn, jeg synes vi viste gode takter i første omgang, virket som om laget var mye bedre kolektivt uten vår gamle helt henry på topp, men etterhvert som kampen utviklet seg så synes jeg ikke laget vårt var godt nok, jeg er redd laget rett og slett er litt for ungt, takler ikke helt motgang, og hva med vår lehman ? jeg føler kanskje det er på tide og bytte ut han, noen som vet noe om fabianski er dette en fullverdig erstatter allerede nå? hva mener dere om dagens kamp? jeg er redd vi ikke har laget til og kjempe om nr 1!! kanskje om 2 år..

 

Velkommen til forumet! :P Dette kunne du skrivd her

Link to comment
Share on other sites

Så lenge vi ikke spiller mot en konkurrent om de fire første plassene så er uavgjort å regne som et litt bedre tap. Blackburn hindret oss i å få to poeng, dvs vi tapte 2/3. Kun i kamper mot de andre fire øverste er uavgjort noe å vurdere som bra nok. Da har vi mistet to mulige poeng mot lag under oss på tabellen, mens de har vunnet ett mot et lag i toppen av tabellen.

Link to comment
Share on other sites

 

etter det jeg tolker av Wenger på arsenal.com så tviler jeg sterkt at andre nyfriske karer som Denilson og Walcott starter. tror faktisk mer på at Wenger vil skyve Clichy opp på vingen, at det er den langsiktige backupplanen hans og at han i slike tilfeller vil sette f.eks. Hoyte inn på venstrebacken. tror vi starter i 4-5-1, så endres det kanskje etterhvert som Dudu (el. Bendtner) kommer innpå.

 

 

Hoyte er høyre back så det ville vel være å gamble vel mye. Du tenker kanskje på Traore, han er vel andrevalget som venstreback. Det er absolutt en løsning dette også. Hvis jeg ikke husker helt feil så testet Wenger dette i en av de tidlige kampene i pre-season... ?

Hoyte er som du sier best på høyre, men han kan spille på venstre også. bl.a. spilte der store deler av utlånsperioden i Sunderland. Traorè er selvfølgelig også et alternativ, sammen med Gallas, til og med Flamini. når jeg nevnte Hoyte var et fordi jeg regnet han som det mest aktuelle alternative. Traorè er veeeldig lovende, men litt ung enda. det er ikke godt og si vettu.

 

nå ble det ikke sånn uansett. wenger gambla på Eduardo og 4-4-2 og det funka som jeg spådde ikke. fordi han ikke er klar, fysisk og mentalt.

 

tror foresten Gibbs som blir nevnt her ikke er noe aktuelt valg ennå. heller Clichy, Walcott el. Hleb enn Gibbs. ingen av de fire er noe ultimate venstrevinger. og det gjelder Rosiscky som har plassen fast også.

 

og så ang. Lehmann og lynchemobben:

selvfølgelig skal alle hissigproppene som ikke liker hissig-Jens og som satt klare med kniven kaste seg over fyren ved første og beste anledning få grunn til enda mer klaging. er det mulig at han faktisk er uheldig med så godt som ingen synsvinkel på skuddet som smetter knallhardt mellom beina på en forsvarer og for alt vi vet forandrer retning og med en våt og glatt ball?? :P nei, det er jo Lehmann som det er så populært å hate nå, så da går det ikke. lynchemobben har kastet seg på hestene og har blod på tann. det skulle ikke mere til.

 

det var bare et sabla uheldig tidspunkt for Jens og være uheldig på. heldigvis fikk han støtte fra medspillerne i hvertfall.

 

ellers var resultatet som ventet egentlig, med tanke på skadesituasjon vår og den tynne stallen.

Link to comment
Share on other sites

Synes faktisk ikke resultatet er så ille. Ett poeng mot B'burn borte er ok mtp den grusomme spillestilen deres, og det faktum at de faktisk er et godt lag. Så det at vi endte opp med ett poeng kan jeg leve med, selv om vi allerede er på "etterskudd" fra i fjor hvis vi sammenlikner poengfangsten i kampene som er spilt.

 

Målet er en giganttabbe. Jeg har alltid ment at Jens er en god keeper, og det gjør jeg fremdeles. Men han mister konsentrasjonen alt for ofte, og over en hel sesong vil det koste oss såpass mange poeng at vi ikke vil kunne kjempe om gullet. Så skjerpings Jens!

 

Jeg synes det virkelig er flott at vi viser lag som Blackburn at vi kan fighte tilbake, og ikke la dem gjøre som de vil med oss, slik motstandere kunne for et par år siden. Vi nekter B'burn å komme til store sjanser, og det er positivt. Midtbanen er litt for svak i dag, og spesielt i andre omgang hadde Blackburn et stort spillemessig overtak, noe som er for dårlig.

 

Til slutt vil jeg skryte litt av Sagna som jeg mener gjør nok en god kamp på backen. Han virker solid, en som trår til i dueller og presterer jevnt på et høyt nivå, men som også har mye teknikk og fart. £6 mill (?) for en back er ganske mye, men det kan nok likevel vise seg som et røverkjøp!

Link to comment
Share on other sites

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=154459

 

Håpløs artikkel av VG.

1. "Men så, drøye 73 minutter ut i kampen, gjorde Lehmann tabben som kostet Arsenal i alle fall to poeng."

I fotball er det to forskjellige gevinster, 1p for uavgjort og 3p for seier. Hva mer kan Arsenal ha tapt? Og er det logisk at Blackburns voldsome press ville plutselig stoppet hvis Lehmann hadde holdt den ballen?

 

2. "Morten Gamst Pedersen havnet også i begivenhetens sentrum. Han satte tilsynelatende støvelen i kroppen på en liggende Cesc Fabregas, men med vilje eller ikke - Arsenals stortalent skulle ha hevn.

 

Sekunder etter lå «Gamsten» i bakken etter å ha blitt feid over ende av Fabregas. Kloklig nok valgte nordmannen å la være og hisse seg opp. "

For det første skulle Gamst vært utvist for med vilje plante skoen i hodet/nakken til Fabregas. For det andre er Fabregas sin "Hevn"-takling klokkeren og ga heller ikke mer enn kast. Må gå ann å være nøytral selv om det er en nordmann i fokus. Svarte helv*** hvilken drittsekk Gamst har vist seg å være mot oss. Sist plantet han Eboue så jævlig stygt bakfra. Skuffende at dommer ikke slår ned på Blackburns farlige stygge spill tidlig slik at vi får en fotballkamp som handler om fotball. Men også skuffende at vi spiller stygt tilbake(Bra at vi er fysiske og tøffe, men det går en grense), dog bedre enn tidligere ekstremt naive Wenger-lag.

 

Det er en trist dag, nå hadde vi muligheten til å dra i fra/ ta innpå ALLE våre konurrenter - Tottenham. Ekstremt skuffende at vi ikke klarer det. Vi får bare håpe Gallas blir kjapt fin igjen og at ingen skader seg på landslagsamling.

Link to comment
Share on other sites

Ser det er mange som klager både på blackburn og Lehmann, men det er ikke mulig å påstå at vi spilteen god kamp. Det er greit å klage på Blackburn når de er så ille, men vi var ikke akkurat noen englebarn utpå banen i dag vi heller. Og å klage på Lehmann er forstålig, men han gjorde en feil. Fantes det spillere på banen i dagsom ikke gjorde feil. Spisser som bommer på alt (nesten), en midtbane som ikke er med i kampen om å vinne en eneste duell og en forsvarsfirer som alt for ofte havner i ubalanse. Er det da så ille at Jens bommer en eneste gang??? Jens bommet og får hele skylden for 2 tapte poeng, men hva med alle de andre?

 

I dag var vi dårlige og fortjente ikke mer enn det ene poenget. Tviler på at jeg har sett Arsenal skape mindre og spille dårligere enn det vi gjorde i dag. I dag fortjente vi rett og slett ikke mer, for dette var dårlig. Til og med så dårlige at jeg ikke orker å skylde på noen andre, for vi var skammelig dårlige :P

 

 

Her var det mye rart.... :)

 

Han gjorde en feil? - Ja det kan du banne på han gjorde.

Fantes det spillere på banen i dag som ikke gjorde feil? - Selvfølgelig gjør alle feil, men feilene til de andre blir jo mikroskopiske i forhold til lehmann sin.

-Mener du virkelig at de andre har like mye skyld i tapet idag som Lehmann??

 

Helt greit og helt normalt at keepere gjør sånne type feil av og til, ikke mange iløpet av en karrière,burde kunne telle dem på fingrene :D

Tenk på keeperene til topplagene og antall tabber de har gjort.. Også sammenlign med Lehmann....

Disse keeperene har selvfølgelig hatt noen blundere i løpet av sin tid i england, men ikke en gang sammenlagt er de i nærheten av Jens.

 

Kanskje jeg overdrev nå, kanskje ikke...

Jeg ser veldig mye engelsk på engelsk fotball og selv om jeg ser mest på arsenal tør jeg påstå at det er lenge siden noe topplag i england

har hatt en keeper som gjør så mange tabber. James i Liverpool?

 

Lehmann er utenom tabbene en veldig veldig god keeper og hadde det ikke vært for tabbene skulle jeg ikke byttet han for noen. Som sagt er det greit med et par

tabber i ny og ne, men med Lehmann har det blitt altfor altfor mange..

 

I tillegg til at det nå har blitt en del av feilene sånn som idag og mot Fulham, synes jeg nesten værre er antall tabber i feltet. Han er en veldig aktiv keeper i feltet og

liker "å gå ut" på mye. Altfor ofte, synes jeg, feilberegner han og kommer på mellomdistanse. - som mot villa i serieåpninga ifjor.. Disse er det smertelig mange av blitt...

 

Synes Almunia burde få en sjanse i mål etter det som har skjedd nå. Hva skal til for å danke ut Lehmann hvis ikke? Ok han er kanskje ikke like god på streken og en mot en som

Jens, men jeg synes han burde få sjansen nå.

 

- Du sier at midtbanen gjør "feil" ved at de ikke kriger? Midtbanen kriget jo som noen helter idag synes jeg. Skjelden har jeg sett Hleb med slik "spirit" som idag. Flamini taklet, Fabregas tråkket

til... Vi var ikke noen englebarn idag nei, men dette er Premier League og man må noen ganger være litt rasshøl. Det var vi idag og det kreves.

 

Vi fightet veldig bra og slapp ikke til blackburn til mange farlige muligheter (utenom corner og frispark, men da er det alltid farlig)

Nei -vi skapte lite fremover, men skammelig dårlige var vi så desidert ikke.

 

En vesentlig del av det vi måtte bli bedre på siden fjorårs-sesongen var det å ikke bli kjempet

ut av stilen. Idag smeller vi til tilbake! Og det var deilig å se!

 

Herlig innsats idag av gutta og forferdelig kjedelig at utligningen skulle komme på denne måten.

Dette var synd ass... :D

 

 

 

+ Dudu viser at han kan bli stor, også i PL.

 

?? -Hva idag var det som viste deg at han kan bli stor i premier league? Jeg har repekt for at du mener det, absolutt. Jeg er bare interessert og nysgjerrig på det jeg kanskje ikke har fått med meg selv. For jeg synes selv det var en ok debut-kamp, men han imponerte på ingen som helst måte spør du meg. Når han blir vant til tempoet, fysikken blir han fort mye bedre. Men idag var han tydelig ikke det, og jeg bare spør hva du så for no som var så bra?

Link to comment
Share on other sites

Det er som er utrolig er å høre intervjuet med Hughes etter kampen.

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/e...rem/6941871.stm

 

"Blackburn manager Mark Hughes believes his side outplayed Arsenal in the 1-1 draw at Ewood Park"

 

Hughes said:

"It was very competitive and I thought we dominated the game. We were the better side.

"Arsenal's key personnel did not cause us problems and we could have snatched a victory.

"We showed great character and equipped ourselves well against a top side. It sets down a marker as far as I am concerned.

"I am really delighted by the manner of our performance as we played the better football."

 

Hvis han mener dette var strålende forestilling av Blackburn og at de dominerte....hehe....no way.

 

Har ikke noe problemer med å si at Blackburn gjøre en grei kamp, men at de dominerte og var bedre enn oss er jo defintivt ikke tilfelle. De var vel mer rå og overtent enn spesielt god i dag.

 

Kan vel knapt huske sist et lag spille ut Arsenal fra start til mål. Det skjer ytterst sjelden, så det er jo rett og slett feil det han sier.

 

Statistikken i kampen er jevn og det var mer dueller og frispark i denne kampen enn spill.

I 2.omg. var Blackburn hakket bedre, men i 1.omg. syns jeg vi dominerer og burde kunne avgjort kampen.

Tror faktisk vi hadde rodd inn 1-0 seier hvis Jens hadde tatt det skuddet.

Link to comment
Share on other sites

Hughes said:

"It was very competitive and I thought we dominated the game. We were the better side.

"Arsenal's key personnel did not cause us problems and we could have snatched a victory.

"We showed great character and equipped ourselves well against a top side. It sets down a marker as far as I am concerned.

"I am really delighted by the manner of our performance as we played the better football."

Dette er BS frå ende til annan.. I førsteomgong er vi vesentleg betre enn Blackburn.. Dei, med Savage i spissen, er mest opptekne av å levere ut etterslengar, prøve å filme seg til straffespark, og klage på dommaren.. Satt saman med ein Blackburn-supportar; "Dommaren er alltid imot oss".. Vel, når ein oppfører seg på den måten er det f... ikkje rart at ein får nokre dommaravgjersler imot seg..

Og Gamsten.. takk Gud for at Arsene aldri har vore eller kan bli interessert i dette oppskrytte r...hølet av ein nordlending.. Då han tråkka(!) på Fab i 2.omgong hadde eg mest lyst til å sporenstreks sette meg på flyet til England og knuse modelltrynet på fyren..

 

Det som skuffer meg, er at vi ikkje klarer å heve oss over neandertalarnivået til Rovers.. Vi klarer dette fint i 1.omgong, men ikkje i 2... Vi hadde fortjent seier i denne kampen, ferdig arbeid!

Link to comment
Share on other sites

Resultatet var vel greit nok etter sjanser og trykk, men måten vi avgir poeng på er ikke veldig imponerende. Slipper Blackburn inn i kampen etter å ha vært det klart beste laget i første omgang. Imponerende at laget klarer å heve seg etter utligningen og tilslutt er vi nærmere seier enn hva Blackburn er. Det viser igjen styrke og god moral heldigvis. Fortsetter Blackburn på denne måten vil mange klubber slite med å vinner der i år.

 

Når det gjelder enkeltspillere er det for meg 3 som står frem i denne kampen:

-Sagna viser at han har enorme kvaliteter med ballen, men slet litt med plassering og samarbeid med Toure enkelte ganger. Alt i alt den beste bakover.

-Flamini gjør en enorm innsats og er mer trygg i passningsspillet enn tidligere. Gjør mye grovarbeid som frigjør Fabregas. Sistnevnte må heve seg noen hakk for å komme tilbake til sitt toppnivå.

-van Persie viser at han er en fantastisk spiller med dragninger, pass og gode bevegelser. Grunnet enormt dårlige pass fra Walcott og Eduardo ble det desverre bare et mål i dag. van Perise vil bli utrolig farlig med Adebayor og Rosicky tilbake.

 

3 som ikke får godkjent er:

-Lehmann- kommentar overflødig. Selv om han står en god kamp forøvrig er ikke dette akseptabelt to kamper på rad.

-Walcott: Mangler guts, selvtillit, og presisjon. Ødelegger desverre mange gode overgangsmuligheter grunnet slurv, nøling og desverre forståelse. De første punktene kan trenes, det siste er det verre med. Er ikke god nok enda. Blir han det noen gang? - har mine tvil...

-Clichy gjør en god kamp defensivt, men bidrar forsvinnende lite offensivt og overlater derfor mye til Hleb. Etter en fantastisk start med preseason og de to første kampene som BB, syns jeg han deltok for lite i går. Ingen feil, forventer bare enda mer.

 

Når det gjelder MGP kan jeg henvise til mitt innlegg i rykte-seksjonen. Alt han gjorde i denne kampen understreker vel hva jeg sa om han da. Når han i tillegg tråkker med vilje på Fabregas og sparker ned Clichy viser han bare hvilken medioker spiller han er. Situasjonen med Clichy er spesielt stygg da han bakfra sparker med full kraft mot standbeinet uten å noen som helst mulighet til å nå ballen. At han ikke fikk kort for nedsparkingen er for meg komplett uforståelig.

Link to comment
Share on other sites

Fan med sykt at ikke Savage fikk rødt etter å ha prøvd å fabrikere et straffepark i mot oss. når han kjem løpende innenfor 16metern så stikker han ut venstrefoten sin slik at han treffer Toure, og går derretter i bakken. Latterlig at ikke dommer gjør noe med dette. Hadde de fått 2 røde hadde de blitt mere kjent for sitt stygge spill. Makan til overtent lag har jeg ikke sett på lenge.

 

Manageren deres har ikke sett samme kampen som vi, det er sikkert. Bare sjekk hans uttalelser i media.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha fått kampen litt på avstand er dette spelarbørsen min:

 

Lehmann. Uheldig på målet, men ellers god og trygg....................6

 

Sagna. Banas beste utan tvil! Gjorde ikkje ein einaste feil, detroniserte Gamsten (ikkje at det er så vanskeleg) og løp opp alt som i tillegg til at han vant alt av dueller. Nok eit genialt Wenger-kjøp....8 BB

 

Toure. Solid kamp. Taper noen hodedueller, men er bortsett fra det veldig god..............7,5

 

Senderos. God kamp av unggutten. Litt feilplassert i ein situasjon like etter innhoppet, men set det på kontoen for startvanskar....7

 

Clichy. Nok ein god kamp av franskmannen. Nokon som saknar Ca$hley Cole? Neppe.....7

 

Walcott. Hadde håpa at han skulle slå gjennom denne sesongen, men har framleis mykje å gå på (får vi håpe) Ein av dei dårlegaste utespelarane for Gunners i denne kampen........ 5,5

 

Flamini Denne mannen blir etter mi meining aldri god nok for Gunners.. Spring rundt som eit piska skinn, men manglar kreativitet og duellstyrke..............5,5

 

Fabregas. Milevis å gå på kva angår toppformen, men har tydelig trent godt fysisk i sommar! Når Gilberto kjem tilbake, kan han konsentrere seg meir om det kreative, og då kjem Gunners for fullt! .............7

 

Hleb. Vesentleg betre i midten enn på vingen. Er betre når han får gå mot mål enn mot hjørneflagget, og klarer ikkje å halde breidda godt nok. Ein ny venstreving hadde gjort seg.................6

 

Eduardo. Jobbar og kjempar, og viser at han ikkje blir nokon "push-over" i PL. Treng likevel å vende seg til tempoet. Ser lovande ut syns eg ..................6

 

Van Persie. Godkjent! Nok eit mål, om enn ikkje så fint som vi har blitt vant til.. Skuffande at han fell ned på Gamsten, Savage og dei andre i Blackburn sitt nivå i 2.omgong. Men sett det på kontoen for umodenheit..............7.5

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...