Jump to content

Gallas som kaptein


Timotei

Recommended Posts

Noen som har noen tanker rundt gallas som vår kaptein? personlig ble jeg litt overrasket men jeg anner jo heller ikke hvordan Gallas egentlig er som person eller hvordan han fungerer i spillergruppa, kanskje han er en leder type som folk respekterer og følger....Håper det, viktig med en bra kaptein.

 

dette er mitt første innlegg her i klubben ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg må innrømme at jeg ble overrasket ja. ;) William Gallas som gang på gang har kritisert klubben i media. Jeg er også litt skeptisk til Gallas som kaptein. Tror fort han begynne å rakke ned på ungutter, både i trening og i kamp. Noe som kan føre til dårlig lagmoral. Helst hadde jeg sett at enten Gilbero eller Toure ble kaptein.

 

btw: Velkommen Martini ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig overasket over at valget falt på Gallas. Synes Gilberto har fortjent kaptein rollen etter fjorårsseongen. Han sto fram som den sjefen vi har maglet mens Henry skulle være det. Håper virkelig ikke dette er nok et forsøk på å blidgjøre en spiller som egentlig vil vekk....

Link to comment
Share on other sites

Tanken om at dette er noe Wenger gjør for å sørge for at Gallas skal være fornøyd og konsentrerer seg om det han skal har slått meg også. Håper ikke det, det blir litt for dumt. Men som sagt kan det jo hende han har noe kvaliteter vi ikke vet om. Følte at Henry fikk bindet ifjor litt av samme grunn.

Link to comment
Share on other sites

Tanken om at dette er noe Wenger gjør for å sørge for at Gallas skal være fornøyd og konsentrerer seg om det han skal har slått meg også. Håper ikke det, det blir litt for dumt. Men som sagt kan det jo hende han har noe kvaliteter vi ikke vet om. Følte at Henry fikk bindet ifjor litt av samme grunn.

 

 

jeg ble som resten innpå her ganske så overrasket når sutrekoppen Gallas fekk kapteinsbindet. Men med litt ettertanke er jeg fornøyd, har alltid sett for meg Gallas som en ledertype, vertfall etter det han vist i Chelsea og på det franske landslaget. Må vertfall være mer ledertype i han enn hva det var i Henry, han sutret alt for mye og var ikke akkuratt noen Adams når det gjalt å piske medspillerne rundt ;)

 

Ser for meg at Gallas klarer denne oppgaven med glans. Siden han er en spiller som arbeider knallhard og krever mye fra spillere rundt seg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er redd for at Gallas ikke vil være positiv til omgivelsene hvis det går på tverke, på en nyhet som sto her på siden sa han jo at vi ikke lenger kan skylde på at de unge mangller erfaring, hva han da sier når disse spillerne feiler(Noe de vil gjøre iblant) føler jeg meg ikke sikker på. Jeg tror Wenger også tenker litt på Afrikamesterskapet, dumt at kapteinen er vekke såpass lenge. Kan jo hende at Gilbertod fravær i starten av sesongen også ble tatt med i beslutningen. Om han hadde vært kaptein hadde spillerne følt at det var noe som manglet i laget og kunne ikke slippe seg helt lød. Nå er Gallas kaptein, og det er han forhåpentligvis i alle 38seriekamper denne sesongen, det kunne verken Kolo eller Gilberto vært.

Link to comment
Share on other sites

Først ble jeg ganske skuffet ogtenkte at Wenger var helt på jordet.

Men så leste jeg innlegget som Sir John skrev, og det fikk meg på bedre tanker.

 

Det som imidlertid kan sies om Gallas er at han er den spilleren som i fjor viste med all tydlighet at han hatet å tape kamper. Han stod igjen med et et kroppspråk som fortalte at han var inderlig forbannet, mens andre (deriblant Gilberto og Kolo) tuslet av banen småpratende med motspillere (nesten smilende). Det faktum tilsier at Gallas er et valg som kan piske guts inn i gutta.

 

Så muligens Wenger vet hva han gjør...? Håper det.

Link to comment
Share on other sites

Først ble jeg ganske skuffet ogtenkte at Wenger var helt på jordet.

Men så leste jeg innlegget som Sir John skrev, og det fikk meg på bedre tanker.

 

Det som imidlertid kan sies om Gallas er at han er den spilleren som i fjor viste med all tydlighet at han hatet å tape kamper. Han stod igjen med et et kroppspråk som fortalte at han var inderlig forbannet, mens andre (deriblant Gilberto og Kolo) tuslet av banen småpratende med motspillere (nesten smilende). Det faktum tilsier at Gallas er et valg som kan piske guts inn i gutta.

 

Så muligens Wenger vet hva han gjør...? Håper det.

Er iallefall ingen grunn til å begynne å tvile på Wenger nå. Hver gang folk har tvilt på ham og salg av spillere, har han kommet tilbake med et enda bedre lag. Feks, han solgte spillere fra 98 sesongen hvor vi vant "the Double", og vi fikk 01/02 laget som også vant "the Double". Han solgte spillere som hadde vært med på å vinne der og, og folk begynte å tvile. Så foran neste sesong sa han likevel at han trodde vi kunne gå ubeseiret gjennom en hel sesong. Som alle vet, klarte vi ikke dette den sesongen og han ble uthengt som "comical Wenger". Kun én sesong senere skjedde det ingen trodde var mulig, vi var "The Invincibles/Untouchables" og Wenger var helten. Han har nå rensket bort alle, utenom tre (Lehmann, Gilberto, Toure) fra dette legendariske laget og hentet inn nye spennende spillere. Spesielt unggutter. Og dette laget som er i ferd med å blomstre nå, selv om det ikke er sikkert at de vil gjøre det denne sesongen, kan komme til å bli enda bedre enn alle de generasjonene han allerede har "fostret" opp som manager for Arsenal FC.

 

Altså, man har tvilt på Wenger før, men han har alltid hatt en plan med det han har gjort, selv om det noen ganger har virket veldig merkelig i starten (les: salg av Vieira, Henry..) men så har det vist seg å være genistreker til slutt for å utvikle de som blir igjen i klubben (les: Cesc, van Persie..)

 

Jeg stoler på at Wenger også denne gangen vet hva han gjør, når han gir Gallas kapteinsbåndet, for det er nok av positive argumenter for at Gallas skal bli en super kaptein for klubben.

Link to comment
Share on other sites

Føler at wengwer skulle satset på berto for det og hatt evt gallas som reserve. Er det derfor Gallas plutselig skiftet fra sutring til å si at arsenal kan vinne serien. Kan være det hjelper for han og overrasker. håper det.

Link to comment
Share on other sites

Vi får gi Gallas en sjanse til å overbevise at han egner seg som kaptein og viser litt mer "passion" for klubben, så tror jeg mye av misnøyen blant Arsenal-supporterne forsvinner.

 

Han har jo bøttevis med erfaring og får vi se det beste av Gallas har vi en knallgod stopper og som sikkert kan tilføre mye i troppen som kaptein også.

 

Jeg er derimot mer usikker på om han holder seg skadefri. Syns han var mye ute i fjor, men får håpe han holder seg friskere nå.

Link to comment
Share on other sites

Vi får gi Gallas en sjanse til å overbevise at han egner seg som kaptein og viser litt mer "passion" for klubben, så tror jeg mye av misnøyen blant Arsenal-supporterne forsvinner.

 

Han har jo bøttevis med erfaring og får vi se det beste av Gallas har vi en knallgod stopper og som sikkert kan tilføre mye i troppen som kaptein også.

 

Jeg er derimot mer usikker på om han holder seg skadefri. Syns han var mye ute i fjor, men får håpe han holder seg friskere nå.

 

 

Gallas har mange han skal overbevise!

blant annet meg selv som trodde gilberto og toure er før Gallas på den lista

Link to comment
Share on other sites

Han har nå rensket bort alle, utenom tre (Lehmann, Gilberto, Toure) fra dette legendariske laget og hentet inn nye spennende spillere.

 

Bare litt småpirk, men alle utenom fire. Clichy var også en del av laget vårt i den i 2003-2004 sesongen, og i tillegg så hadde vi også Cesc, Djourou, Hoyte, Senderos og Gilbert i stallen så alt i alt har vi fortsatt 9 spillere fra den sesongen, men kun 4 som spilte :)

Link to comment
Share on other sites

Det å velge Gallas til kaptein kan være en genistrek av Wenger, men jeg føler at dette er et tillitsbrudd ovenfor Gilberto som gjorde en veldig god jobb som vikarierende kaptein forrige sesong da Titi stort sett gikk skadet.

Link to comment
Share on other sites

Er schepisk! Veldig! Jeg begynte å bli smålei drittpraten hans på forsommeren og frankly så er det nok en del som ler av Gunners nå som vi har fått vår mest sutrete og illojale spiller som kaptein.

 

Men det er kanskje et ris bak speilet? Hvis ikke Billy holder tunga rett i munnen framover kan det jo hende le Boss drar kapteinsbindet av armen på han og klasker det i trynet på han før han gir det videre til Kolo eller Gilberto? Kanskje Billy blir litt strammere i ryggen av dette store og ærerike ansvaret og skjønner at han ikke kan slenge med leppa hver gang det ikke går hans vei?

 

Eller kanskje det er Wengers plan for å bli kvitt han, slik han kvittet seg med sine to foregående kapteiner kort tid etter at de hadde grafset til seg armbindet?

Link to comment
Share on other sites

At Gallas skulle være illojal bør forklares...

Gallas er en vinner og er ikke fornøyd med noe annet.

Det er en styrke.Gallas har ifølge engelske medier gått

direkte til Wenger og sagt han vil være med og veilede de unge

spillerne og være et forbilde.

At han skulle gi Gallas kapteinsbindet for å bli kvitt han...sier

seg selv at det er så ulogisk og destruktivt som det går an.

Gallas tror jeg vil være svaret på en skikkelig kaptein som vi

har savnet etter Adams og Vieira.

Link to comment
Share on other sites

Detta skjønner jeg fint lite av!! :)

For det første gjorde Gilberto en kjempejobb når han hadde kapteinsbindet, og for det andre har Gilberto vært i Arsenal i flere år, og hadde fortjent det.

Syns grunnen Wenger bruker om at det er en bedre posisjon på banen blir litt vell tynn.. mener å huske vår forrige kaptein styrte skuta sinnsykt bra fra midten!!

 

Forjeevlig at ikke Toure eller Gilberto ble kaptein syns JEG !!

Innsatsen til Toure har vært helt råå idag, og han viser at han virkelig elsker klubben..

En perfekt kapteinstype!

Link to comment
Share on other sites

At Gallas skulle være illojal bør forklares...

Gallas er en vinner og er ikke fornøyd med noe annet.

Det er en styrke.Gallas har ifølge engelske medier gått

direkte til Wenger og sagt han vil være med og veilede de unge

spillerne og være et forbilde.

At han skulle gi Gallas kapteinsbindet for å bli kvitt han...sier

seg selv at det er så ulogisk og destruktivt som det går an.

Gallas tror jeg vil være svaret på en skikkelig kaptein som vi

har savnet etter Adams og Vieira.

illojalitet er når en spiller går å hinter om at han vurderer å forlate klubben når ting ikke går hans vei eller medspillere blir solgt jmfr hans uttalelser forrige sesong. det er selvfølgelig positivt at holdningen hans har endret seg i sommer, men jeg tror ikke en 30-åring gjennomgår så omveltende karakterendringer på så kort tid. jeg er redd Wenger vil angre på denne avgjørelsen.

 

ellers er selvfølgelig flere av ressonnementene mine ulogiske. det var altså ment humoristisk, men beskriver også like mye hvor ulogisk det er å utnevne Gallas til kaptein... :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...