Jump to content

2007.08.12 Fulham H


hermz

Hva blir utfallet av kampen?  

118 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 267
  • Created
  • Last Reply

ikke veldig mye positivt i dag!!!

Straffa var alt som redda oss hadde ikke den kommet haddet det blitt 1-0.

Lehman- Get the hell out a here.

RvP må bli enda mer effektiv! (sammen med resten)

men 3 poeng er i boks ihvertfall

Link to comment
Share on other sites

Boring boring Arsenal... Skal det aldri bli spennende for oss? :D :D

 

Prøver meg med en børs.

 

Jens; dreit seg ut noe jævli der, men likevel synes jeg han tar seg opp igjen og har blandt annet en herlig redning i andre som var dødsviktig. Han gjorde det godt igjen, og bør ikke klandres stort. 5

 

Sagna; nok et flott kjøp og jeg er overbevist over at han vil bli en hit på Emirates. Solid kamp. 7

 

Toure; King Kolo skaffer straffe, rydder unna og løper opp det som er. Ogås solid i dag. Den lille berøringen som ble litt farlig trekker ikke ned noe spesielt. 7

 

Gallas; Omtrent samme som Toure, men man legger ikke like mye merke til Gallas som Kolo. Dog, gjør ingen feil og gjør det han skal. Grei debut som Arsenal-kaptein. 6+

 

Clichy; Er blant banens beste. Løper opp i forkant av 0-1 mesterlig, men har ikke skyld i det som skjer etterpå. Lite kommer forbi han, og er frisk offensivt, selv om det lille ekstra mangler offensivt. Veldig bra. 7+

 

Rosicky; Ikke akkurat i storform, men kommer til et par sjanser. Burde scoret. Forventer mer av Tomas. 6

 

Fabregas; Samme som Tomas. Litt unna storformen, men ser ut til å ha blitt bedre defensivt, og for en pasning til Hleb da. 6+

 

Flamini; Synes jeg motsier de fleste motstanderne hans her inne og gjør en god kamp. Den beste midtbanespilleren i dag etter min mening. 7

 

Eboue; Dårlig dag på jobben. Men regner med at det bare var en dårlig dag og ikke ny posisjon, for han briljerte der mot Inter. 5

 

Hleb; MoM. Gjør det stort i "Bergkamp-rollen" og selv om han kanskje burde scoret flere, så gjør han det godt og scorer det avgjørende. Putter også en sokk i kjeften på motstanderne hans her inne. 8

 

RvP; Skuffende, men scorer sikkert på straffe. ikke noe mer å si. 6

 

Gode innhopp av Walcott og Bendtner spesielt.

 

Godt med 3 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Er einig i dei fleste "terningkasta" dine Korslundinho, med unntak av Flamini.. Han bidreg etter mi meining lite med noko som helst, anna enn at han er ein positiv og hardt arbeidande kar.. Han manglar teknikken til å vere ei offensiv kreativ kraft, og han manglar pasningsferdigheitene og fysikken til å vere eit defensivt anker.. Eg syns ikkje han er god nok for Arsenal, men som eg har sagt før; Eg stoler på Wenger, og håpar at han ser noko i den godaste Flamini som ikkje eg har sett.. :D

Link to comment
Share on other sites

Me vant sjølv om våre to beste offensive spelerar har ein relativt dårleg kamp (Cesc og Robin). Spesielt Cesc virker rusten etter ferien.

 

Det som er sikkert er at dette laget blir betre utover sesongen. Akkurat nå er eg berre glad over 3 poeng. Hadde me avgitt poeng idag, ville me satt fint i det ettersom det er ny runde onsdag.

 

Det positive idag er Bendtners innhopp, Flaminis innsats, Hlebs kreativitet og at Sagna virker solid.

 

Det negative: Clichys uten end product, Fabregas og Robin rustne og at forsvaret roter ein del. Lehmann var uheldig. End of story..

Link to comment
Share on other sites

Uhyre spennende og tross svake avslutninger er det sterkt å

komme tilbake å vinne kampen. Det kjennetegner styrke.

Av spillerne skuffet Fab og Vp mest.Hleb var den som gjorde et livlig

og positivt inntrykk.

Flamini var solid på midtbanen og var vår bestemann der.

Ellers solid av Sagna og Clichy.

 

Bendtner gjorde et solid innhopp sammen med Walcott...positivt.

 

Ellers har vi Gilberto,Ade og Dudu i bakhånd..

 

3 poeng på åpningskampen er jeg fornøyd med etter 80 nerveslitende

minutter..

Link to comment
Share on other sites

Nå venter jeg på opppsummering av spillernes innsats fra "Helmik'n" :D

Har ikke fått sett kampene i det siste så det har vært kjempebra med kamp oppsummeringene til Helmik'n. :D

 

Enig med det. Helmik'n har gjort en god jobb med å skrive oppsummeringer etter hver kamp i pre season, og det håper jeg han fortsetter med :)

Link to comment
Share on other sites

Dette var sinnsykt deilig med en god start på sesongen. Veldig, veldig viktig!

Det var veldig mye som var bra, spillere som Sagna, Toure, Bendtner, Fabregas, Hleb, Rosicky og Eboue var gode idag. Det som var å trekke ned, var at vi sløste alt for mange sjanser og selvfølgelig tabben til Lehmann. Kanskje på tide å bytte førstevalg? Men ihvertfall var dette en stor lag seier der gutta viste sin gode moral, ved å snu kampen på helt på tampen! :)

Link to comment
Share on other sites

Synes Toure var kjempebra i dag! :)

 

Han står frem i forsvar som en bauta, som det ikke er lett å bryne seg på. Han kan bli gull verdt denne sesongen, siden det ser ut som spissene våre må lære seg hvor målet står :D

 

Men mest av alt er jeg imponert på hvordan han brøyter seg vei fremover på staffesituasjonen, det er noen jeg har savnet tidligere ved Arsenal, de dype løpene fra forsvaret, noe som er vanskelig å takle (bokstavelig talt) for mostanderen.

Dessuten utståler han så mye engergi som helt sikkert smitter over på laget i positiv retning.

 

Vet ikke om noen så det, men Kolo var den eneste på laget som gikk bort til Jens etter tabben og ba han om å glemme den, det er en kaptein verdig!

 

Gi Kolo kapteinsbåndet i neste kamp , Wenger! :D

Link to comment
Share on other sites

Har sett kampene med Liveerpool,Chelsea og Man U, Sammenlignet med dem så syntes jeg Arsenal gjorde en bra jobb. Spillerne er litt rustne di første kampan og pasningen sitter ikke akkurat som snør. Syntes Hleb var banens beste spiller og reserve keeperen til Fulham har nok gjort sesongens beste kamp. Grattis alle med 3poeng.

Link to comment
Share on other sites

Lurer virkelig på hva slags kamp det er Lawrie Sanchez (Fulhams manager) har sett:

Furious Sanchez slams Arsenal ´divers´

Det var jo virkelig mye "diving" i denne kampen! Når han mener at Davis burde hatt straffe, kan jeg virkelig ikke skjønne hvorfor han kan mene at Hleb diver, når han blir klart tatt, og Kolo blir obstruert. Selv om dommeren nok kunne ha gitt frispark på 16-meterstreken, var det helt klart en obstruksjon.

Stakkars Sanchez burde nok kanskje holde kjeft, hvertfall fram til han har sett en evt reprise av situasjonen(e), eller fram til han har møtt to av våre rivaler i toppen som virkelig kan dette med filming.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig artig at vi klarte å hente oss inn! Det hadde rett og slett vært for jævlig om tabben til Lehmann hadde blitt dagens beholdningen. Laget viser flott innsats og vilje til å snu kampen.

 

Det eneste som er ødelegger er at vi nok en gang starter med baklengs. Deretter må vi starte opphentingen. Det koster nok av krefter.

 

Hleb var god i dag. Flott at han fikk et mål! Måtte det bli flere.

Link to comment
Share on other sites

Jeje da var vi igang, og rent resultatmessig kunne det ikke begynt bedre. Å komme godt igang er utrolig viktig, noe som gjør denne kampen (første serierunde) til en av de viktigste kampene i sesongen. En slik snuoperasjon som vi fikk se i dag vil trolig gi gutta selvtillit frem mot de neste kampene.

 

Selve matchen var egentlig som forventet, vi skaper massevis med sjanser, burde vunnet med mange mål, havner under 0-1 og sliter med å omsette sjansene våre. Likner veldig på en "typisk 1-1 kamp"; den store forskjellen er at vi vinner. Jeg håper laget har vokst, og at vi kan gjøre om alle 1-1 kampene fra forrige sesong til 2-1 kamper, da begynner vi å snakke topplassering. Likevel skuffende at vi ikke scorer tidligere og dreper kampen, så vi har utvilsomt noe å jobbe med.

 

Det var en del straffesituajoner i dag, i begge retninger. Jeg synes faktisk Kolo var noe heldig som fikk straffe i dag, da det så mer ut som om det var han som løp inn i forsvarsspilleren enn omvendt. Hleb situasjonen etter ca 10 minutter derimot var utvilsomt en feil av demmeren, for det var en klar straffe. Latterlig når Sanchez klager på filming fra Arsenal, jeg så ingenting av det idag, selv ikke fra Eboue. Derimot mener jeg Davies sin straffesituasjon minnet om filming, da Cesc ikke var nær ham (så vidt jeg fikk med meg, men det er mulig jeg tar feil).

 

Bendtner var positiv, Lehmann "uheldig", assisten til Cesc var magisk, Sagna gjør en god debut.. ellers bør hele laget heve seg et par hakk, men alt i alt en fantastisk runde, Scum taper, Manu spiller 0-0 og vi vinner. Perfekt :D

Link to comment
Share on other sites

Det var en del straffesituajoner i dag, i begge retninger. Jeg synes faktisk Kolo var noe heldig som fikk straffe i dag, da det så mer ut som om det var han som løp inn i forsvarsspilleren enn omvendt. Hleb situasjonen etter ca 10 minutter derimot var utvilsomt en feil av demmeren, for det var en klar straffe. Latterlig når Sanchez klager på filming fra Arsenal, jeg så ingenting av det idag, selv ikke fra Eboue. Derimot mener jeg Davies sin straffesituasjon minnet om filming, da Cesc ikke var nær ham (så vidt jeg fikk med meg, men det er mulig jeg tar feil).

Mener selv at ingen av straffesituasjonene i dag kan kalles filming, ikke en gang situasjonen med Davis. Hleb får tåa på ballen rett før han blir felt. Davis snubler i sine egne bein, og det kan skje den beste.

Som jeg har sagt, var Toure sin straffe helt klart en obstruksjon, og spørsmålet er ikke om det skulle vært blåst eller ikke, men om det egentlig faktisk var utenfor 16-metersboksen forseelsen hender.

Uansett, Sanchez burde kanskje skaffe seg nye briller?

Link to comment
Share on other sites

Lurer virkelig på hva slags kamp det er Lawrie Sanchez (Fulhams manager) har sett:

Furious Sanchez slams Arsenal ´divers´

Det var jo virkelig mye "diving" i denne kampen! Når han mener at Davis burde hatt straffe, kan jeg virkelig ikke skjønne hvorfor han kan mene at Hleb diver, når han blir klart tatt, og Kolo blir obstruert. Selv om dommeren nok kunne ha gitt frispark på 16-meterstreken, var det helt klart en obstruksjon.

Stakkars Sanchez burde nok kanskje holde kjeft, hvertfall fram til han har sett en evt reprise av situasjonen(e), eller fram til han har møtt to av våre rivaler i toppen som virkelig kan dette med filming.

 

Hvis han hadde gitt friskarp på 16meter streken, så hadde han driti seg ut, med tanke på at streken er en del av feltet - og ergo er straffespark.

Link to comment
Share on other sites

Lurer virkelig på hva slags kamp det er Lawrie Sanchez (Fulhams manager) har sett:

Furious Sanchez slams Arsenal ´divers´

Det var jo virkelig mye "diving" i denne kampen! Når han mener at Davis burde hatt straffe, kan jeg virkelig ikke skjønne hvorfor han kan mene at Hleb diver, når han blir klart tatt, og Kolo blir obstruert. Selv om dommeren nok kunne ha gitt frispark på 16-meterstreken, var det helt klart en obstruksjon.

Stakkars Sanchez burde nok kanskje holde kjeft, hvertfall fram til han har sett en evt reprise av situasjonen(e), eller fram til han har møtt to av våre rivaler i toppen som virkelig kan dette med filming.

 

Sanchez viser seg jo som en sutrekopp og er sikkert veldig skuffet over tapet etter at de holdt ut ganske lenge, men noe særlig med filming i denne kampen var det jo ikke.

Som du sier Hleb ble jo felt og snytt for en klar straffe og det var heller ingenting å si på taklingen mot Kolo.

Davis snubla jo i sine egne ben så det er jo bare tull å klage på..

 

Ellers, hvis man skal snakke om kampen er det jo en del betenkeligheter med hvor mye vi sleit i dag.

Syns det er veldig mye samme mønsteret som i fjor og ikke noe nyskapende i spillet vårt. Noe jeg mener vi trenger i årets sesong, og spesielt mot lag som Fulham som ligger lavt.

Jeg savner litt tempo på topp til tider og vi trenger å få spillere til å bryte foran stopperne på innlegg/cornere. Det er vi dårlige syns jeg. Vi skapte jo sjanser, men sløser som vanlig. På cornere er vi udugelige som alltid og jeg mener det heller bør taes korte cornere og spille seg inni boksen. For på crosserne taper vi tydeligvis 9 av 10 hodedueller uansett.

Defensivt er det også rufsete og slipper Fulham for lett til. Markering og dårlige klareringer er spesielt et problem. Ellers spiller vi greit i forsvar.

Åsså Jensemann da..... På tide at Almunia eller Fabianski får prøve seg?? Ikke betryggende bra når vi får hjerteproblemer for hvert tilbakespill han får... Det har jo skjedd flere ganger før også i spann med klønete utrustninger på corner.

 

Det positive i dag er at laget aldri gir opp og har trua selv om de sliter i 80 min. Har en flott evne til å snu kamper på slutten. Bra egenskap!

Ellers er det bra å se at Hleb har blomstet etter å blitt flyttet inn sentralt. Likevel tipper jeg han er tilbake på kant når Adebayor er tilbake.

 

Litt opp og ned prestasjonsmessig av spillerne i dag, men håper de kommer seg utover sesongen.

Forventer mer av Fabregas og Van Persie.

 

Tottenham 0 poeng

Manure 1 poeng

 

Arsenal 3 poeng! :P

 

Flott start! :D

Link to comment
Share on other sites

Ble skuffa over tabben til Jens idag, og det kunne kostet oss viktige poeng og en god start på sesongen. Dommeren som stod 3 meter unna burde ha dømt straffe da Hleb ble felt, for det var en soleklar straffe. Mulig gutta hadde fått mange flere mål hvis de hadde fått et mål i første på straffe.

Davies snublet jo i egne bein, så jeg tror managern til Fulham bare kan ta seg en beroligende og heller studere reprisen av disse situasjonene.

Jeg hadde store forventninger til høyre siden Eboude/Sagna, men Eboue ble for dårlig idag, og det var fornuftig at Walcott fikk komme innpå. Sist treningskamp var Eboue skikkelig bra, og hadde et godt samarbeid med Sagna. Sagna var som vanlig sikker defensivt og god i sine passninger, og jeg tror dette er et meget bra kjøp av Wenger

Hleb fortsetter å jobbe hardt, og viser flott spill. Han kommer kanskje til å få 20+ mål fortsetter han like bra videre denne sesongen. Synes han har mye bedre avslutninger enn forrige sesong.

RVP blir vår store målscorer denne sesongen, og vi får krysse fingrene ar han ikke blir skadet igjen. Tipper han kan lage ca 30 mål .

 

Noen som har prøvd å høre på intervjuet av Wenger på ATVO? Lyden var så lav/dårlig at jeg klarte ikke å få med mye hva han sa. Flere andre intervjuer har det også vært skikkelig dårlig lyd på. Dette burde sikker klages på. Ellers er jeg kjempefornøyd med ATVO, og jeg vil anbefale alle å skaffe seg det.

Link to comment
Share on other sites

Uttalelsene til Sanchez er underlige. Hleb straffen er bankers. Toure sistasjonen noe mer diskutabel, mens Fulhams situasjon er syltynn selv om noen dommere er troende til å blåse også på det.

 

Hleb gikk på snørra et par ganger til innenfor 16, men det må jo for pokker være lov å falle uten at det skal bli en sak av det?

 

Det var ingen filming på Emirates i dag, hverken fra det ene eller andre laget. Fulham hadde drittflaks som kom 1-0 foran på en gavepakke. Mål preger kamper heter det, og det er sant. Uten Jensetabben kunne denne kampen endt med både tre- og firemålstap for Fulham.

 

Sanchez bør stikke fingeren i jorda.

Link to comment
Share on other sites

Mener selv at ingen av straffesituasjonene i dag kan kalles filming, ikke en gang situasjonen med Davis. Hleb får tåa på ballen rett før han blir felt. Davis snubler i sine egne bein, og det kan skje den beste.

Som jeg har sagt, var Toure sin straffe helt klart en obstruksjon, og spørsmålet er ikke om det skulle vært blåst eller ikke, men om det egentlig faktisk var utenfor 16-metersboksen forseelsen hender.

Uansett, Sanchez burde kanskje skaffe seg nye briller?

Mulig det er jeg som ikke har fulgt med i timen her, men i "gamle dager" ble det ikke dømt straffe dersom det var obstruksjon innenfor 16-meteren, men indirekte frispark. Er denne regelen forandret de senere år?

Link to comment
Share on other sites

Mener selv at ingen av straffesituasjonene i dag kan kalles filming, ikke en gang situasjonen med Davis. Hleb får tåa på ballen rett før han blir felt. Davis snubler i sine egne bein, og det kan skje den beste.

Som jeg har sagt, var Toure sin straffe helt klart en obstruksjon, og spørsmålet er ikke om det skulle vært blåst eller ikke, men om det egentlig faktisk var utenfor 16-metersboksen forseelsen hender.

Uansett, Sanchez burde kanskje skaffe seg nye briller?

Mulig det er jeg som ikke har fulgt med i timen her, men i "gamle dager" ble det ikke dømt straffe dersom det var obstruksjon innenfor 16-meteren, men indirekte frispark. Er denne regelen forandret de senere år?

Jo sånn mener jeg regelen er, men jeg synes fulham spilleren tar ut foten og feller han i tillegg. Når ATVO har klar highlights fra kampen, får man se det mere nøye kanskje. Uansett så var en straffe for Arsenal på sin plass, siden Hleb blir fellt soleklart.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...