Jump to content

2007.08.12 Fulham H


hermz

Hva blir utfallet av kampen?  

118 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Føler meg langt mer utrygg nå enn jeg gjorde for kun et par dager siden. Vil vi sette sjansene våre? Eller vil vi få en sesongstart lik fjorårets? Håper virkelig vi kan få en tidlig scoring, som kan roe nervene litt. Med maks uttelling blir vi serieleder etter dagen, med marginene mot oss kan vi fort ligge i sumpa med Tottenham. Det kribler i hele kroppen!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 267
  • Created
  • Last Reply

Amen!

 

Gler meg så sinnsjukt no..!!

 

Her er dagens preview frå SkySports:

 

Når Arsenal og Fulham møtast på Emirates Stadium på søndag, er begge laga ute etter å bevise at kritikarane tek feil.

 

Eit ungt Arsenal-lag vil vere fast bestemte på å vise at dei har det som trengs for å vere med i kampen om ligatrofèet i årets Premier League, medan Fulham vil vise at dei kan få til ein god sesong under den nye manageren Lawrie Sanchez.

 

Åpningskampar har ein tendens til å ikkje vere signifikant for resten av sesongen, men supporterar for begge klubbar vil håpe på å iallfall få ei viss peiling på kva årets lag står for.

 

Arsene Wenger har berre sett laget sitt tape èin einaste gong på si nye heimebane, 1-0 for West Ham i April, og dette vil nok sannsynlegvis ikkje endre seg med det første.

 

Arsenal-sjefen kan gi sommarsigneringane Eduardo da Silva og Bacary Sagna sin debut i dagens kamp.

 

Emmanuel Adebayor derimot, slit med kampforma ettersom han fortsat er på veg tilbake etter lyskeskaden han pådrog seg i sesongoppkøyringa.

 

 

Lang ferie

 

The Gunners vil også måtte klare seg utan den hardtarbeidande midtbanespelaren Gilberto Silva, etter at brasilianeren blei tildelt ein ekstra lang ferie etter deltakinga i Copa America.

 

Fulham vil ønske å unngå ein repetisjon av fjorårets sesong, då dei var eitt fattig poeng frå nedrykk.

 

Sanchez må bestemme seg for kven av sommar-innkjøpa som skal starte når han er ute etter å forbetre fjorårets begredelege bortestatistikk, 2/38.

 

FAKTABOKS

 

Tips (SkySports): Arsenal 2 Fulham 0

 

One to watch: Eduardo da Silva

 

Sky Bet odds: Arsenal 2/7, Draw 7/2, Fulham 8/1

 

 

 

Hameur Bouazza, David Healy and Diomansy Kamara kjempar for å vere Brian McBride sin spisspartner etter at amerikanaren blei gitt kapteinsbindet for den komande sesongen.

 

 

Paul Konchesky vil sannsynlegvis vere på plass i forsvaret, og nykomarane frå Aston Villa, Steven Davis og Aaron Hughes, er venta å få speletid.

 

Jimmy Bullard er framleis ute, og vil sannsynlegvis vere ute i åtte veker.

Link to comment
Share on other sites

Da er det ikke lenge til Premier League også sparkes i gang på Emirates Stadium, og Arsenal starter jagingen av trofèet. Dette blir stort dere! Jeg har aldri gledet meg like mye som dette foran en seriestart. Kanskje det er fordi interessen min har vokst, eller at jeg føler at dette kan bli noe stort.

Jeg tror ikke Arsenal kan gå helt til topps, men jeg føler vi har en god sjanse til å utfordre United, Liverpool og Chelsea helt oppe i toppen.

 

Vi er undervurderte, og det kan hjelpe oss. De fleste tipper oss på femteplass, faktisk bak Tottenham, og det kan vi bruke til vår fordel. Vi så at Tottenham tapte mot nyopprykkede Sunderland, så de fikk en verst tenkelig åpning i det de tror kunne bli en drømmeåpning og overkjøring av nyvervelsen i Premier League. Men den gang ei, og jeg tror Spurs skal se langt etter Champions League-plass også i år. Uten at det har med at jeg hater klubben, tror jeg faktisk at de kan havne helt nede på 6. plass, bak Newcastle.

 

Over til dagens kamp.

Jeg var en av de som stemte på uavgjort i pollen. Ikke fordi jeg tror dette blir uavgjort, men fordi det er så vanskelig å forutse hvem som skulle vinne eller tape. Og også fordi vi så hvordan åpningen av sesongen hjemme i fjor var, da vi hadde en rekke uavgjorte (1-1) kamper. Det var nok kanskje litt fordi vi ikke var helt vandt med stadionen vår, men det var jo heller ikke motstanderlagene, og på papiret var vi milevis bedre enn de lagene vi spilte uavgjort mot i åpningen i fjor, så vi burde ha senket dem. Men jeg tror vi bør klare å slå Fulham i dag, men vi bør ikke være for optimistiske heller. Jeg ser det er flere som tipper på overkjøring og mangemålsseier, men det tviler jeg på vi får se. Selv om vi har klart oss fantastisk bra i Pre Season, er vi nok ikke helt klare for ligaen enda. Vi så at Fabregas og Rosicky var ganske rustne, og de vil være to av våre nøkkelspillere til sesongen.

 

Uansett har Wenger bygd opp et fantastisk lag nå. Vi kommer nok ikke til å merke Thierrys bortgang så godt som alle eksperter spår.

Vi har meget god backup i alle posisjoner med gode spillere over alt.

Uten at jeg skal påstå det helt sikkert, vil jeg si helt uoffisielt at vi sannsynligvis nå har verdens beste backfirer+backup:

 

Gilbert, Hoyte, Ebouè, Sagna - Song, Djourou, Tourè - Gallas, Senderos, Nordtveit - Clichy, Traorè, Hoyte

 

I tillegg har vi et meget godt angrep. Dog gjenstår det å se om det vil bli mål av det i Premier League, men vi har sett i Pre Season at dette kan bli bra.

Midtbanen er det ikke så mye å si på. Vi har Fabregas, Gilberto og Rosicky i verdensklasse, samtidig som Ebouè kan bli stor på vingen om han får sjansen. I tillegg har vi Hleb, som har vært enorm i Pre Season. Backupen er det heller ikke noe å si på. Vi har Diaby og Denilson som har ekstremt potensiale, samtidig som Flamini og Song også er gode enda litt lengre bak. På vingene er det dog litt lite backup, så vi kunne godt fått tak i en skikkelig ving ekstra.

 

Laget jeg ville satt opp for i dag:

 

Jens Lehmann

Bacary Sagna :: Kolo Tourè :: William Gallas :: Gaël Clichy

Emmanuel Eboue :: Denilson Nevès :: Francesc Fàbregas :: Tomas Rosicky

Robin van Persie :: Eduardo da Silva

 

Ser meget lovende ut, spør du meg!

Link to comment
Share on other sites

Lagoppstillinger Arsenal Fulham

Lehmann, Sagna, Toure, Gallas, Clichy, Adebayor, Fabregas, Flamini, Rosicky, Hleb, Van Persie.

Reserver

Almunia, Senderos, Song Billong, Bendtner, Walcott. Niemi, Baird, Bocanegra, Knight, Konchesky, Davies, Smertin, Davis, Bouazza, Healy, McBride.

Reserver:

Warner, Volz, Kamara, Diop, Dempsey.

Link to comment
Share on other sites

Lagoppstillinger Arsenal Fulham

Lehmann, Sagna, Toure, Gallas, Clichy, Adebayor, Fabregas, Flamini, Rosicky, Hleb, Van Persie.

Reserver

Almunia, Senderos, Song Billong, Bendtner, Walcott. Niemi, Baird, Bocanegra, Knight, Konchesky, Davies, Smertin, Davis, Bouazza, Healy, McBride.

Reserver:

Warner, Volz, Kamara, Diop, Dempsey.

 

Er dette bekreftet?

Link to comment
Share on other sites

Lagoppstillinger Arsenal Fulham

Lehmann, Sagna, Toure, Gallas, Clichy, Adebayor, Fabregas, Flamini, Rosicky, Hleb, Van Persie.

Reserver

Almunia, Senderos, Song Billong, Bendtner, Walcott. Niemi, Baird, Bocanegra, Knight, Konchesky, Davies, Smertin, Davis, Bouazza, Healy, McBride.

Reserver:

Warner, Volz, Kamara, Diop, Dempsey.

 

Er dette bekreftet?

veldig merklig i tilfelle , dudu er jo ikke med i troppen

Link to comment
Share on other sites

Bekreftet av VG. De pleier vel å være noelunde troverdige sånn rett før kamper.

 

Da blir laget slik:

 

Jens Lehmann

Bacary Sagna :: Kolo Tourè :: William Gallas :: Gaël Clichy

Alexander Hleb :: Mathieu Flamini :: Francesc Fàbregas :: Tomas Rosicky

Robin van Persie :: Emmanuel Adebayor

 

Benken:

Manuel Almunia :: Phillipe Senderos :: Song Billong :: Nicklas Bendtner :: Theo Walcott

 

Ikke aller verst, men jeg savner Manu og Dudu.

Link to comment
Share on other sites

BBC have this lineup

 

Arsenal

 

* 01 Lehmann

* 03 Sagna

* 05 Toure

* 10 Gallas

* 22 Clichy

* 27 Eboue

* 04 Fabregas

* 16 Flamini

* 07 Rosicky

* 13 Hleb

* 11 Van Persie

 

* 24 Almunia,

* 06 Senderos,

* 17 Song Billong,

* 26 Bendtner,

* 32 Walcott

 

Skuffende å se at Eduardo ikkje rakk kampen, og at verken denilson eller diaby er med på benken.

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen skal vi vinne! Håper og tror på seier. 2-0 etter scoringer av Rvp og Hleb (!) .. Men hadde en drøm/ et mareritt i natt hvor det kun ble 1-1! Og jeg har drømt rett før så :P Merkelig at hverken Denilson eller Diaby er på banen/benken.. Ikke lenge til kamp nå! Lykke til alle sammen!

 

PS. streams til kampen!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...