Jump to content

Dagens Nedtur


henry#14

Recommended Posts

  • Replies 447
  • Created
  • Last Reply

Du er ikke alene - jeg skal til et øyrike i sørøst-asia de neste to ukene og regner med sjansene mine for å se Arsenal er temmelig små, det eneste skåret i reisegleden!

 

PS! Må stå opp klokken 5 jeg også.

 

PPS! Ser nå at Tromsø er i cupfinalen. Faen i helvete...

Link to comment
Share on other sites

Du er ikke alene - jeg skal til et øyrike i sørøst-asia de neste to ukene og regner med sjansene mine for å se Arsenal er temmelig små, det eneste skåret i reisegleden!

 

PS! Må stå opp klokken 5 jeg også.

 

PPS! Ser nå at Tromsø er i cupfinalen. Faen i helvete...

God tur! Bare å sende PM om du vil ha reisetips i Sør-Øst...Mvh Asia korrespondenten :)

Link to comment
Share on other sites

Bussrutene i Frankrike er like uforståelig som Anna Anka. Endte opp en helt annen plass enn jeg skulle, og da jeg til slutt fant fram etter å måtte ta taxi(!), så endte det med at jeg bare ble sendt hjem, siden de jeg skulle være med allerede hadde dratt for en god time siden...

 

Fant også ut at det ikke gikk buss helt til arbeidsplassen fra der jeg bor, og det gikk heller ikke an å bytte busser som gikk dit så tidlig. Kan gå mot en langhelg, og må nå se etter leiebil. Makan til uflaks!

Link to comment
Share on other sites

Bussrutene i Frankrike er like uforståelig som Anna Anka. Endte opp en helt annen plass enn jeg skulle, og da jeg til slutt fant fram etter å måtte ta taxi(!), så endte det med at jeg bare ble sendt hjem, siden de jeg skulle være med allerede hadde dratt for en god time siden...

 

Fant også ut at det ikke gikk buss helt til arbeidsplassen fra der jeg bor, og det gikk heller ikke an å bytte busser som gikk dit så tidlig. Kan gå mot en langhelg, og må nå se etter leiebil. Makan til uflaks!

Frankrike er fantastisk land, drar dit så ofte som mulig :D . Hvor har du havnet?

Link to comment
Share on other sites

Ikke dumt. Syd-Frankrike er et langt bedre sted enn Norge i disse høsttider.

 

Været er aller tiders! Trafikken er gal, og arbeidsdagene er lange. Men herregud, skal ikke klage! Opp mot 30 grader, og vi nærmer oss Oktober. Prisene er ypperlige og beliggenheten er perfekt mtp fine helgeturer! Et stort minus er det dog at så og si ingen her snakker engelsk, kommunikasjonen er et stort problem!

Link to comment
Share on other sites

Da utnytter man muligheten og tar et fransk kurs :P det gjorde jeg når jeg bodde i Marseille i 6 måneder - sabla fint å lære språk når man bor midt i suppa :P

 

Har fransktime en gang i uka. Voldsomt mange ulike vokaler i det språket! Skulle gjerne lært meg språket mens jeg var her nede, men tiden er ganske knapp, ettersom arbeidsdagene er lange. Har også bare en måned igjen av oppholdet, så flytende fransk blir det ikke på meg! :P

Link to comment
Share on other sites

 

 

Har fransktime en gang i uka. Voldsomt mange ulike vokaler i det språket! Skulle gjerne lært meg språket mens jeg var her nede, men tiden er ganske knapp, ettersom arbeidsdagene er lange. Har også bare en måned igjen av oppholdet, så flytende fransk blir det ikke på meg! :P

Da går du glipp av de fantastiske skimulighetene i Pyreneene. Helt syke fjell. Anbefaler også Avignon og Orange hvis du ikke har rukket det. Chateau Neuf du Pape området er også et greit besøk;-)

Link to comment
Share on other sites

Da går du glipp av de fantastiske skimulighetene i Pyreneene. Helt syke fjell. Anbefaler også Avignon og Orange hvis du ikke har rukket det. Chateau Neuf du Pape området er også et greit besøk;-)

 

Ski har egentlig aldri vært helt min greie. Kos i påsken, men ellers er det lite ski for min del. Har ikke rukket å besøke disse stedene, har egentlig ikke hørt om noen av disse plassene. Hvordan er de, og er de langt unna Toulon? Siden jeg nå er fri for bil, er det begrenset hvor mye jeg får kjørt med leiebilen, får bare kjøre et viss antall km iløpet av leieperioden. Om to uker skal jeg til Paris for ei langhelg, det er de eneste planene vi egentlig har for øyeblikket.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

God tur! Bare å sende PM om du vil ha reisetips i Sør-Øst...Mvh Asia korrespondenten :)

 

Takk for tipset, men fant ut selv at det ikke er så lett å få sett Arsenal i Øst-Timor (av alle plasser!).

 

Portugisisk fotball og Real Madrid (pga. Mourinho og Ronaldo) finner man overalt!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tviler på at det endres. TV2 pleier ikke å endre kampene sine hvert fall.

 

Latterlig at dette kan være en toppkamp som vi ikke får se. At de viser Losershit - Tottenham er jo greit nok, men Chelsea - Fulham og Moan - West Ham burde faen ikke sendes over Everton - Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at det endres. TV2 pleier ikke å endre kampene sine hvert fall.

 

Latterlig at dette kan være en toppkamp som vi ikke får se. At de viser Losershit - Tottenham er jo greit nok, men Chelsea - Fulham og Moan - West Ham burde faen ikke sendes over Everton - Arsenal.

 

Typisk TV2. Kan på en måte skjønne Moan United siden de har en jævlig stor hærskare i Norge, men Chelsea? Helt forbanna latterlig.

Link to comment
Share on other sites

Chelsea - Fulham må være det dårligste Londonderbyet som finnes. Eller kanskje det dårligste derbyet i hele verden.

 

Er vel ærlig talt West Ham - QPR hvis man snakker om et dårlig London derby. Fulham - Tottenham er vel det nest dårligste. :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...