Jump to content

The FA


Donaraz

Recommended Posts

Etter flere uker med dommerdiskusjoner og feilaktige avgjørelser "rant begeret over" for Arsene Wenger. Han har nå blitt kalt inn av FA for å forklare hva han mente med "the whole system is not honest" og han skal ha sagt at linjedommeren løy da han sa at Adebayor slo Lampard. Dette har blitt bekreftet av Lampard som sier at Adebayor aldri slo han.

 

Frank: Bayo didn't Lamp me

 

Etter å ha sett diverse dokumentarer om Engelsk fotball og de påståtte Mafia-tilstandene ved overganger osv. er jeg helt enig med Wenger. Det er noe galt med dette systemet og det forundrer meg heller ikke om enkelte dommere i PL er korrupte. Det kan også være slik at Engelske spillere får mildere straffer med tanke på gule kort og suspensjoner. I kampen mot Rovers fikk vi 30 frispark, mens Blackburn fikk 11. Vi fikk 2 gule kort og de fikk 4. Da Ljungberg var gjennom og hadde en meget stor sjanse ble han felt like utenfor 16-meteren, men Poll vinket det hele videre. Hvis han hadde fulgt regelboken skulle Rovers-spilleren blitt utvist for å ha spolert en klar målsjanse og vi skulle hatt frispark/straffe. Spillerne saboterte det meste av spillet vårt ved å dra i skjorta og komme med unødvendige obstruksjoner, men Poll overså dette og virket hoven mot våre spillere.

 

Det føles faktisk som om dommerne ser ned på Arsenal og venter på å kunne straffe spillerne og manageren vår når sjanse byr seg. Dagens dommere i PL er langt fra objektive. Jeg var mot videodømming før, men etter denne sesongen er jeg 100% for det!

Link to comment
Share on other sites

Etter flere uker med dommerdiskusjoner og feilaktige avgjørelser "rant begeret over" for Arsene Wenger. Han har nå blitt kalt inn av FA for å forklare hva han mente med "the whole system is not honest" og han skal ha sagt at linjedommeren løy da han sa at Adebayor slo Lampard. Dette har blitt bekreftet av Lampard som sier at Adebayor aldri slo han.

 

Frank: Bayo didn't Lamp me

 

Etter å ha sett diverse dokumentarer om Engelsk fotball og de påståtte Mafia-tilstandene ved overganger osv. er jeg helt enig med Wenger. Det er noe galt med dette systemet og det forundrer meg heller ikke om enkelte dommere i PL er korrupte. Det kan også være slik at Engelske spillere får mildere straffer med tanke på gule kort og suspensjoner. I kampen mot Rovers fikk vi 30 frispark, mens Blackburn fikk 11. Vi fikk 2 gule kort og de fikk 4. Da Ljungberg var gjennom og hadde en meget stor sjanse ble han felt like utenfor 16-meteren, men Poll vinket det hele videre. Hvis han hadde fulgt regelboken skulle Rovers-spilleren blitt utvist for å ha spolert en klar målsjanse og vi skulle hatt frispark/straffe. Spillerne saboterte det meste av spillet vårt ved å dra i skjorta og komme med unødvendige obstruksjoner, men Poll overså dette og virket hoven mot våre spillere.

 

Det føles faktisk som om dommerne ser ned på Arsenal og venter på å kunne straffe spillerne og manageren vår når sjanse byr seg. Dagens dommere i PL er langt fra objektive. Jeg var mot videodømming før, men etter denne sesongen er jeg 100% for det!

 

 

Ja, jeg er ganske så enig der, jeg føler faktisk at dommerene er ute etter arsenal :S Arsenal har nesten alltid dommeren mot seg å i går så var det snakk om et par gule kort som aldri kom, feks. ljungberg helt klart frispark (han var vell utenfor 16-meteren) å det er så få dommere som følger regel-boka. DE går etter hva de misslike/liker feks. viss en dommer ikke liker at folk holder i trøya blir det gult kort, mens en annen dommer bryr seg ikke så mye om det, det sysnt jeg er tåplig !

Link to comment
Share on other sites

Som minste klarer og dømme riktig heile kampen

Det skal mye til. Ingen er perfekt, alle kan gjøre feil.

 

Edit: Jeg ser ingen skrivefeil i min post!? Imers

Link to comment
Share on other sites

Som minste klarer og dømme riktig heile kampen

Det skal mye til. Ingen er perfekt, alle kan gjøre feil.

 

Edit: Jeg ser ingen skrive feil i min post!? Imers

 

Jaja.. men dommera som klara og holde fokus i viktige kampa.. sann som i første kamp mot blackburn i FA.. til og med eg såg at d var straffe!

Link to comment
Share on other sites

Jaja.. men dommera som klara og holde fokus i viktige kampa.. sann som i første kamp mot blackburn i FA.. til og med eg såg at d var straffe!

Når du sitter hjemme i stolen og ser ein fotballkamp. Er det mye lettere å se at det er straffe, enn når du er oppi situvasjonen. Dommeren har bare noen få sekund å tenke seg om, mens vi kan sitte å se det på reprise. Ville bare ha frem at du har ein mye enklere jobb med å klage på at det skulle ver straffe, en dommeren har som prøve og gjøre så riktig han kan.

 

Ps: Ble litt utenom topic, hvis du vil diskutere mer. Skriv heller i PL dommerene

Klage tråden.

Link to comment
Share on other sites

Edit: Jeg ser ingen skrivefeil i min post!? Imers

Eneste jeg fant.

 

Angående FA, kan jeg være enig med Wenger. Den puslete dømminga i f.eks. gårsdagen kamp ødelegger mye, da Blackburns spillere fikk holde på som de ville, med både stygge taklinger, stemplinger og destruktivt spill. Som regel uten at dommeren så mye som rørte på et øyelokk.

Link to comment
Share on other sites

Som minste klarer og dømme riktig heile kampen

Det skal mye til. Ingen er perfekt, alle kan gjøre feil.

 

Edit: Jeg ser ingen skrivefeil i min post!? Imers

 

Men nå er det hele 4 dommere på banen, der tre av den skal vise at det er frispark! Spørs litt hvor på banen det skjer, men assistendommerene må lære å vinke mer med flagget, når de ser ting som ikke burde finne sted på en fotballbane!

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder situasjonen under Ligacupfinalen, så må jeg si jeg synes dommerne taklet den dårlig. De prøvde sannsynligvis å vise ut de mest sentrale personene i "slossingen", men det misslyktes de virkelig med.

 

Generelt sett, er jeg ikke i tvil om at dommerne (samtlige) favoriserer Manchester United. Delvis også Chelsea. Så stor forskjell det er på (spesielt) straffedømminger, både for og imot, er helt vannvittig. Jeg får sett de fleste United-kampene, og jeg må si at det er ikke få av dem som går i Uniteds fordel med tanke på dommeravgjørelser.

 

Vi ligger langt bak dem nå. Mye på grunn av det jeg nevner ovenfor, men også fordi vi (som regel) er gruelig inneffektive. I tillegg har vi mange skader. Nå sporer jeg litt av, merker jeg.

 

Så, videodømming er jeg for, og jeg har tro på at en slik løsning kan gjennomføres uten problemer.

Link to comment
Share on other sites

Som minste klarer og dømme riktig heile kampen

Det skal mye til. Ingen er perfekt, alle kan gjøre feil.

 

Edit: Jeg ser ingen skrivefeil i min post!? Imers

 

Men nå er det hele 4 dommere på banen, der tre av den skal vise at det er frispark! Spørs litt hvor på banen det skjer, men assistendommerene må lære å vinke mer med flagget, når de ser ting som ikke burde finne sted på en fotballbane!

 

Heilt enig.. Linjedommerane bør kunne sjå fra sida at det er straffe, frispark osv.

den feilen dommeren gjor i første kamp mot blackburn , gjorde at arsenal no er ute av FA-cupen

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Elleve personar vart i dag tiltalt av politet for å ha kome med rasistisk sjikane mot Sol Campbell under ein kamp mot Tottenham i fjor haust. Etter det eg kjenner til er det fyrste gongen det vert teke rettslege steg mot denne typen åtferd på ein fotballkamp, i alle fall i England. Det er svært positivt, og det viser at det ikkje lengre går an å gøyme seg blant massane og sleppe unna med denslags, berre ein er mange nok. Til overmål er dei det gjeld identifisert offentleg med namn og adresse. Akkurat det er vel å gå for langt, så lenge dei enda ikkje er domfelt, men det burde i det minste ha ein solid preventiv effekt.

 

FA skal ha all ære for å ha teke tak i dette. Det har alt for lenge vore slik at ein slepp unna med ting på eit fotball-stadion, som aldri ville ha passert andre stader.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article2533307.ece

 

Jeg postert den her, selv om den handler om Premier League generelt.. Dommeren Steve Bennet kommer med avsløringer om en mulig premier league skandale..

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article2542202.ece

Og da var Steve Bennet ferdig som dommer, hans utsagn falt ikke i god i jord hos FA

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg er kanskje lett å irritere og har vanskelig for å forstå ting, men hvordan har FA klart å legge finalen i FA-cupen til en ordinær serierunde? :angry:

 

Ordinær serie runde 7., 14. og 22 Mai, med finalen 14. mai.

CL-finalen på Wembley er 28. mai.

 

Tåler ikke Webleymatta to kamper på ei uke? Eller prøver FA å ødelegge den fantastiske cup-stemninga som FA-cupen er viden kjent for med å kjøre full runde i PL samme dag?

 

Som sagt så har jeg kanskje vanskelig for å forstå, men hvorfor kunne ikke finalen være 21. eller 22. mai og PL runden den dagen kunne lett vært kjørt som midtukekamp f.eks. 10. eller 11. mai?

 

Jeg bare lurer!!!! :P Har noen ett svar på FA's begrunnelse?

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke FA selv har ønsket å kjøre FA Cup-finalen før serieavslutningen, men blitt tvunget til å gjøre det slik denne sesongen.

 

Jeg vet ikke helt, men tipper dette har noe med semifinalene i CL/EL å gjøre. At det blir vanskelig å framskyve kamper i PL den måneden pga det. Men jeg vet ikke...

 

Uansett, at det blir slik én gang overlever alle.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke FA selv har ønsket å kjøre FA Cup-finalen før serieavslutningen, men blitt tvunget til å gjøre det slik denne sesongen.

 

Jeg vet ikke helt, men tipper dette har noe med semifinalene i CL/EL å gjøre. At det blir vanskelig å framskyve kamper i PL den måneden pga det. Men jeg vet ikke...

 

Uansett, at det blir slik én gang overlever alle.

Du har sikkert rett, men etter å ha studert litt på kampoppsettene så ser jeg fremdeles ingen grunn til at det er blitt slik.

MEN du har helt rett vi overlever så absolutt dette "problemet", selv om det er ett irritasjonspunkt. :P

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke FA selv har ønsket å kjøre FA Cup-finalen før serieavslutningen, men blitt tvunget til å gjøre det slik denne sesongen.

 

Jeg vet ikke helt, men tipper dette har noe med semifinalene i CL/EL å gjøre. At det blir vanskelig å framskyve kamper i PL den måneden pga det. Men jeg vet ikke...

 

Uansett, at det blir slik én gang overlever alle.

 

FA kunne enkelt ha kjørt kun FA-cup finale den 14.05. og så full serierunde 17.05 og 18.05. I og med at FA-cupfinalen går samtidig som det er full serierunde, må jo lagene som spiller i finalen mest sannsynlig spille kampene sine på disse datoene.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Da har Capello takket for seg som landslagstrener. Blir spennende å følge jaktet på etterfølger; blir det folkets ønske ved Redknapp eller blir det hentet inn nok en trener fra utenfor landets grenser?

 

Tviler nesten på at Redknapp ønsker å ta over jobben nå midt i Tottenhams beste sesong på flere tiår, og en dobbeltrolle frem til sommeren EM tror jeg ikke han er villig til å prøve grunnet helseproblemene han har vært igjennom.

Link to comment
Share on other sites

Må nesten takke FA, den engelske pressen, spillerne og ikke minst fansen for at de gir oss denne endeløse underholdningen hver gang. England er landslagsfotballens svar på sør-Italienske klubber. Et styre som er helt ute av kontakt med virkeligheten, overvurderte spillere, fans som stiller altfor høye forventninger, og en altfor innflytelsesfull presse. Det er bare et jævla surr gang på gang, og jeg gleder meg til å se dem mislykkes på spektakulært vis i sommer etter et halvår med optimisme, arroganse og patriotisme. Ingen manager i verden kan få skikk på den gjengen der. Når selv Capello blir presset ut er det ingen andre i verden som kan gjøre det bedre.

 

Harry Redknapp har derimot en stor fordel med at media elsker han, og man kommer langt bare med det. Men når England får stryk av et halvveis godt organisert lag igjen som vanlig skal også han få det hett rundt ørene. Jeg gleder meg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...