Jump to content

2007.02.28 Blackburn Rovers B


ramsrud

Recommended Posts

Enda et trofe fordufter og vi har 3 tap på rad. :)

Det måtte vel komme egentlig....vi har ufatterlig mange skader og kampprogrammet er beintøft.

En veldig dårlig fotballkamp i dag fra begge lag og gutta slurver alt for mye. Vi ser tydelig at vi mangler mange spillere og samhandlingen var ikke god nok i dag.

 

Kan ikke skjønne folk her som sier vi tapte fortjent, fordi det var vel kun Arsenal som skapte litt sjanser, men Blackburn spiller kynisk og får sin ene sjanse og tar den.

Skal innrømme Senderos var god i dag, men jeg må spørre...hvorfor blir han syndebukken hver gang?? Det er nok ikke tilfeldig. Jeg har ihverfall mistet tålmodigheten...

Litt merkelige rokkeringer av Wenger i 2.omg. syns jeg, men det blir vel sånn når vi ikke har så mange flere å ta av.

 

Skuffende dette, men det var heller ikke uventet. Trist å se laget ute av rytme, men tror vi slår tilbake kjapt.

 

Kan garantere at Blackburn ikke vinner FA cupen ihvertfall. Rævafotball!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 233
  • Created
  • Last Reply

Fatter ikke hvordan Senderos kan forsvares. Han var vår beste, han spilte knallbra osv. Ingen stor prestasjon og spille en god kamp mot Derbyshire og NONda i dag! Gallas hadde like lett oppgave.. Men så kommer det en hurtig spiller.. Han finter ikke en gang, han bare går til høyre og Senderos detter nesten over reklameskiltene. Vi ser det gang på gang; Senderos klarer seg bra når det spilles mot lag som måker baller opp. Men det gjør jo alle stoppere i PL! Senderos har vel ikke spilt jevnt bra uten å gjøre feil på 2 sesonger snart.. Pasningsfot som en Tufte nykommer og fart som en pensjonert pensjonist!!! Blir nervøs og irritert stadig vekk når Senderos spiller.. Mulig jeg er litt i overkant frustrert nå, men er ingen tilhenger av Senderos i normal sinnsstemning heller.

 

Må også legge til at Baptista ikke holder mål. Han har vært god mot vaklete Scousere og Yids i Ligacupen, men han holder ikke mål når det er ordentlig alvor. Tempoet er tydeligvis litt for høyt, og the Beast er ikke noe beist når han møter gode engelske forsvarsbautaer.

 

Og selvfølgelig må Graham Poll skjelles ut. For en tulling. Gule kort litt her og der og overser 1, kanskje 2 klare straffer (Ljungberg felles utenfor, men frisparket er klart. For en utrolig klysete og svær type dette er. 3 gule kort til samme spiller i en kamp i VM er bare til å le av - han burde degraderes til Conference..

Link to comment
Share on other sites

Det jeg lurer på er - hvorfor er det alltid så mange skader på Arsenal (og ingen i Manu) De har fått spille hele sesongen med samme laget, og det - i tillegg til at de har verdens beste spiller for øyeblikket, gjør at Manu er 20 poeng foran oss. Bare Newcastle har lengre skadeliste enn oss. Hadde vi ikke hatt så mange skader, hadde vi vunnet dette greit.

 

Så folkens - hvorfor er våre spillere så utsatt for skader???

Dette har vært diskutert mange ganger tidligere og det er vel ikke veldig lett å finne en god forklaring på dette. Noe kan nok ligge i spillertyper som er lette og med sprintermuskulatur, en annen forklaring er nok spillestilen som gjør at vi i hver kamp får veldig mange frispark for nedsparkinger og nedrivninger uten at motstander blir straffet for det. I denne kampen får for eks Dunn et gult for en tackling som like gjerne kunne gitt direkte rødt. Gilberto får nok en kakk rett over leggen uten at det får veldige konsekvenser. Når så Dunn er inne i to dueller senere som begge burde gi nok et kort- uten at det skjer- oppfordrer det videre til samme tøffe behandling. Pedersen er gang på gang ufin både med armer og stemplinger mot Eboue og Hleb uten å få kort. Begge får småskader; Eboue såpass hemmet at han ikke har et offensivt raid hele kampen og knapt klarer å løpe mer en småjogging og slår i tillegg de fleste pass med feil fot, Hleb halter hele første omgang og setter ikke opp toppfart med ball en eneste gang i hele kampen etter den første stemplingen. Trekker seg i de fleste dueller og spiller stort sett en dårlig kamp. I mine øyne skyldes dette ene og alene en svak dommer som ikke ser fra starten av at Blackburn sin strategi er å skade spillere med direkte stygge midler siden de vet at dommerene stort sett aldri tør slå ned på konsekvent destruktiv grisefotball.

Link to comment
Share on other sites

Senderos spillte en prikkfri kamp helt til AW satt han ut på høyre back.

Noe jeg ikkje helt skjønner hvorfor han gjorde når han hadde Gallas på banen..

Tror hvis det va Gallas-benni i stede for Senderos-benni ville det vært en større mulighet for at det ikkje hadde blitt mål.

Ikkje det at Big Phil er dårlig, men i slike situasjoner henger han ikkje med, blir rett å slett litt for tung i kroppen...

 

Så jeg mener det va AW sin feil...

Synd å se at det eneste trofeet vi har mulighet å vinne ikkje er mulig å vinne lengre. Synes vi var bedre enn Blackburn, men nok en gang på grunn av svake avslutninger og mangel på kosentrasjon så går det ikkje vår vei...

 

Men vi får satse på at vi kan kommer langt i CL, selv om det skal bli vanskelig. men dette er et nytt år med erfaring for unggutta, så forhåpentligvis neste år så blir det vårt år!!

Link to comment
Share on other sites

Vi taper fortjent. Hvorfor? Jo fordi vi er dårlige bak, dårlige på midten og dårlige foran. Noen spillere var enda dårligere enn andre. Dette kan da ikke være så vanskelig å forstå. Hele laget, vel med unntak av Almunia sansynligvis, gjør stort sett en rævva kamp. Noen dypere analyse trenges ikke.

Link to comment
Share on other sites

Edit: Baptista er feit!

Spar deg. Hvorfor angriper du han?

Kanskje fordi han ikke er god nok for Arsenal Football Club?

Kanskje du kan la han få litt tid? Han har ikke fått mange kamper av Wenger. Og hvis du husker en viss Jose Antonie Reyes, så brukte han tid også!

Link to comment
Share on other sites

Hovedproblemet er at nestan alle lag veit korleis dei skal spele mot oss. Stygge taklingar, holding, nedsparking og kriging i 90 minutt. Når me ikkje set kjangsane våre då, blir det automatisk tøffe slitekampar som me er dårlege på.

 

Forstår ikkje kvifor ikkje me og kan begynne å bli tøffare i spelestilen, dersom dommaren tillet det. Kan Blackburn spele stygt, kan då jammen meg me og spele stygt.

 

Ønsker meg verkeleg ein "stygg" britisk midtbanespelar i sommar, som kan bidra i desse drittkampane som det desverre blir fleire og fleire av

Link to comment
Share on other sites

Unnskyld at jeg sier dette men dere som sier at Senderos er grunnen til at vi tapte i dag har ikke akkuratt stått først i køen når dere har fått utdelt hjerne. Senderos spiller en bra match, er vanskelig å holde et tett forsvar når det bare er 3 stk bak der. Han løper med spilleren og står på feil fot når ballen blir spilt på skrå tilbake. Når spilleren og ballen går en vei er det fryktelig vanskelig å stå på beinet som er motsatt vei av hva man løper. De som var grunnen til at vi tapte i dag var de 6 spillerne som var fremover på banen. Halvhjerta greier, virker som ikke de vil helt 100%. Ingen som tok tak i matchen. Baptista var burde kanskje ha klart å presse headingen ned men slik skjer. Og det var ikke straffe, ljungber blir holdt utenfor straffemerket men detter innenfor. Hleb hadde ikke dagen, ikke mer å si om det. Silva og Denilson var usikre og ikke konsentrerte nok. Ali var ikke så veldig synlig, mot et fysisk sterkt lag som Blackburn nytter det lite å stille med en spiller som veien 69 kg. Walcott prøvde så godt han kunne. Men ble ikke redningsmannen i dag.

Poll har jeg kommentert ved tidligere innlegg så han trenger jeg ikke kommentere :), kampene han dømmer vet vi at ikke går Arsenals vei.

Link to comment
Share on other sites

Edit: Baptista er feit!

Spar deg. Hvorfor angriper du han?

Kanskje fordi han ikke er god nok for Arsenal Football Club?

Kanskje du kan la han få litt tid? Han har ikke fått mange kamper av Wenger. Og hvis du husker en viss Jose Antonie Reyes, så brukte han tid også!

Han har spilt mer enn han fortjener! Ja, alle trenger, og de fleste har brukt tid. Men beistet har ikke utviklet seg enn plass fra første stund til nå. Hadde mål mot 'pool og scum, ikke no mer. Ingen mål i serien, bare i mikkemus-kuppen! Denne spilleren er en av de største bommene til Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste som er å si om denne kampen, er at anti-fotballen vant nok engang.

 

Hvis vi skal fortsette å ha så mye skader i laget, så bør man virkelig ta en nøyere titt på treningsopplegget, for det er absolutt ikke normalt å ha så mye skader som vi har hatt de to siste sesongene.

 

Nå må vi nok belage oss på en sesong hvor vi spiller for CL-plass, da vi kommer til å ryke mot PSV neste onsdag. Rett og slett fordi PSV kommer til å score ett mål, og vi kommer ikke til å greie å score 3 mål. Sesongen vår ble faktisk ødelagt da van Persie ble skadet i forbindelse med scoringen sin mot United. Det koster å miste toppscoreren sin.

Link to comment
Share on other sites

Sånn til orientering: Arsenal traff på 76,8% (kan dette stemme??) av pasningane mot Blacburn's 69,6%.

Balbesittelse: Arsenal 61,7% og Blackburn 38,3%

(Statistikk i frå Sky Sports.)

 

Elles står ein frisk og rask Diaby temmeleg høgt på ynskjelista mi akkurat no.

Er vi heldige så får du en halvfrisk Flamini til å erstatte Denilson, en løpsvillig og opplagt Henry til å erstatte Aliadiere og Senderos må fortsette på høyrebacken.

 

Fikk ikke sove i natt og dritt lei hele kampen og Blackburn. Glad jeg holder med ett lag som i hvertfall har ett øsnke om å underholde å spille fotball. Heller 4 plasser "The Arsenal way" enn taktikken til Blackburn og 1-2 plass i ligaen.

 

Og som nevnt av så mange her så spiller Senderos en prikkfri kamp frem til det 87 minutt. Greit nok han er på høyrebacken, men det må være lov til å stille spørsmålet når han kamp etter kamp er involvert i situasjoner som fører til mål.

Link to comment
Share on other sites

SELG NUMMER SEKS, PHILLIPE SENDEROS!

Jeg driter i om at han er 3.valg og ditt og datt, men det nytter ikke når han blir syndebukk gang på gang!

 

Senderos skal ikke få hele skyda for hele Arsenal spilte ræva!

Men som sagt tusen ganger før han er alt for treig! Har ingenting i Arsenal å gjør!

 

 

WENGER! SELG SELG!!!!!!!!!!!! :)

 

Den som EGENTLIG er skyldig i baklengsmålet er Wenger som etter min mening aldri skulle plassert Phil til høyre. Hadde Gallas ligget der og Phil i midten hadde ikke dette skjedd.

Link to comment
Share on other sites

Da er hyenene på banen ser jeg.

Ser absolutt ikke noen grunn til å sende Senderos som gjorde en ok kamp.

Var faktisk en av våre bedre spillere uten at det sier så mye.

Samhandlingen i laget er svak for tiden. Spillerne virker trøtte og slitne.

Vi spilte ikke god fotball igår.

Med nærmere 10 spillere ute så bør vi begynne å se nærmere på treningsopplegget vårt.

Er vel bare vi og Newcastle som har så enormt mye skader.

Link to comment
Share on other sites

Da er hyenene på banen ser jeg.

Ser absolutt ikke noen grunn til å sende Senderos som gjorde en ok kamp.

Var faktisk en av våre bedre spillere uten at det sier så mye.

Samhandlingen i laget er svak for tiden. Spillerne virker trøtte og slitne.

Vi spilte ikke god fotball igår.

Med nærmere 10 spillere ute så bør vi begynne å se nærmere på treningsopplegget vårt.

Er vel bare vi og Newcastle som har så enormt mye skader.

Uten at jeg anser meg selv som noen hyene hva Senderos angår, så må du også være enig i at han er involvert i mange situasjoner som fører til mål. Ja han var banens beste i går, helt til Wenger setter han på høyrebacken. Men det er en meget svak inngrepen, etter en liten vending av spissen så havner han 4 meter unna og gir McCarthy mulighet og tid som det ikke går ann å bomme på.

 

Det blir for mange feil og klareringer til motspillere. Dette gir vel også en usikkerhet hos de andre bak der.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte ikke på deg i det hele tatt. Det er selg selg mentaliteten etter tap jeg sikter til.

 

Er ikke uenig med deg i det hele tatt. En midtstopper uten fart på en sidebackplass er en dårlig løsning.

 

Hva Senderos angår har han løftet spillet sitt,men han har en tendens til å være der målet kommer mot.

 

Når det gjelder pasninger var vel Hleb vår største synder igår.

Nå håper jeg vi får noen av de etablerte tilbake til lørdag.

Vi har vært utrolig tamme foran motstanderens mål de siste 4 kamper.

Det er det jeg er mest bekymra for nå.

Link to comment
Share on other sites

Senderos har vel en stor tabbe kote i Arsenal spør du meg, han hadde nok vært borte fra Chelsea og Man Utd hadde han spilt for et av de laga. Ingen her kan komme og si noe annet, han har så mye skyld i mange tap de siste 2 åra, greit han hadde en bra kamp i går, men farta og ossen han plaserer seg er jo på junior nivo til tider. Men jeg for vel rett i år som i fjor vi kommer ikke til å vinne noe pokal i år heller, tror neppe vi vinner noe som helst de neste år. Grunnen er enkelt og greit vi har ikke go nok stall til at vi tåler noe skader på de beste spilleren, veldig mange blir stadig vilt og Wenger driter seg ofte ut med å tro vi skal valse over lag som Blackburn med et b-lag. Trodde Fa-cupen var en pokal vi skulle kjempe om i år, men da jeg så lagoppstillingen før kampen ble jeg forbanna. Spillere som Henry som stadig er små skada og ofte blir vilt seg ut av form, hvorfor skal ha bli vilt mer en alle andre spillere i PL? er det en spiller som hadde tålt flere kamper som burde det vært han. nå har vi hatt 2 sesonger som har vært helt ræva, uten om CL finalen i fjor, nå ser det ut som en ny sesong som blir lik den i fjor og åre før der. Alle snakker om at Wenger bygger opp et nytt stor lag, men mange år skal han bruke på det? Syns det blir feil at vi skal bruke 5-6 år på å klare å kjempe om et liga gull i gjen, vi burde hatt nok penger til å hente flere klasse spillere.

Wenger har vel gitt klubben så mye penger med de liga og fa cup gulla vi har tatt, syns ikke han har fått så mye tilbake av penger til spille kjøp. De siste åra har Wenger knapt brukt penger på nye spillere, varmerke til Arsenal i mange år er at vi har alltid hatt mål farlige spisser. Men den tiden er forbi, Henry har blitt gamlere, treigere og de andre spissen vi har skorer ikke så ofte. Men kampen mot Blackburn i går så var laget dårlig framover, syns Gallas var go i dag han hadde full kontroll på det han gjore bak der.

Skuffanes resultat og dårlig dommer, men er man suporter må man bare bite i det sure eple og se framover

:)

Link to comment
Share on other sites

Til alle dere som sier Senderos var vår bestemann igår.Åssen kan dere si sånnt, mannen var direkte skyld i baklengsmålet, Benni snur seg og vips så er han forsvunnet vekk, og den andre store nestensjangsen blackburn fikk igår, ett innlegg fra siden som han nesten greier og kløne i mål, tenker på den situazjonen midt i andre omgang, hvor det kommer ett innlegg fra høyre, når han har en spiller bak bak seg, i stede for og beine ballen vekk, vet ikke hva han prøver på, men bare tilfeldigheter som gjorde at det ikke ble mål der. Og alle oppspill som han header direkte til en motstander, Kolo og Gallas, og Djourou når han spiller, de har litt mer kontroll på avklaringer og greier i mye større grad og treffe medspillere når de tar imot lange oppsill, mens Senderos neste alltid header den til en motspiller. Kan ramse opp igår, med sleivspark, hopper opp en meter unna ballen og prøver og klarere, på etterskudd og treg, og dirkete innvolvert i baklengsmålet, han var også den nærmeste innvolverte i begge baklengsmålene mot Chelsea på søndag. Tror det eneste gode han gjorde igår var og bryte ett gjennomspill. Og ja han var ikke vår dårligste, det vil jeg si var Hleb og Gilberto, sammen med resten av laget. En mildt sagt ræva kamp av gjengen. Kan nok forklares med at det er en del skader og ett veldig tett program om dagen.

Får bare håpe at trende snur snart. etter min meneing var Gallas vår bestemann igår, han kan bli utrolig viktig i sesonginnspurten.

 

Men i det hele tatt og si at Senderos er banens beste virker bare som medlidenhet. Han har fått såpass mange sjangser på og vise seg tillitten verdig, men det virker som om det alltid skjer ett eller annet rundt han. Og jeg mente akkurat det samme ifjor når han spilte, han har egentlig aldri imponert meg, og er vårt svakeste ledd når han spiller. Kan sikkert skylde på manglende selvtillit osv, men han er for treg, og ikke veldig plasseringsdyktig heller.

 

Men han skal slippe og få hele skylden igår, den skal han dele med mange, og ja vi hadde nok av sjangser til og avgjøre dette selv. Baptista kunne ha putta to i hvertfall, og Ljungberg burde hatt ett i hvertfall, og det var nok ingen klare straffer, men sett begge kampene under så burde vi hatt en starffe :)

 

Men som en True Gunner, så gleder jeg meg bare til neste kamp, og tross alt, kommer vi oss ett stykke i CL, og greier og prestere bra i Premier resten nå så kan dette bli bra. vi kan avgjør tredjeplassen selv, og med litt hjelp fra oss selv og manure så kan vi ta andre plassen også.

 

det er ikke lett, men det er The Arsenal Way :)

Link to comment
Share on other sites

Til alle dere som sier Senderos var vår bestemann igår.Åssen kan dere si sånnt, mannen var direkte skyld i baklengsmålet, Benni snur seg og vips så er han forsvunnet vekk, og den andre store nestensjangsen blackburn fikk igår, ett innlegg fra siden som han nesten greier og kløne i mål, tenker på den situazjonen midt i andre omgang, hvor det kommer ett innlegg fra høyre, når han har en spiller bak bak seg, i stede for og beine ballen vekk, vet ikke hva han prøver på, men bare tilfeldigheter som gjorde at det ikke ble mål der. Og alle oppspill som han header direkte til en motstander, Kolo og Gallas, og Djourou når han spiller, de har litt mer kontroll på avklaringer og greier i mye større grad og treffe medspillere når de tar imot lange oppsill, mens Senderos neste alltid header den til en motspiller. Kan ramse opp igår, med sleivspark, hopper opp en meter unna ballen og prøver og klarere, på etterskudd og treg, og dirkete innvolvert i baklengsmålet, han var også den nærmeste innvolverte i begge baklengsmålene mot Chelsea på søndag. Tror det eneste gode han gjorde igår var og bryte ett gjennomspill. Og ja han var ikke vår dårligste, det vil jeg si var Hleb og Gilberto, sammen med resten av laget. En mildt sagt ræva kamp av gjengen. Kan nok forklares med at det er en del skader og ett veldig tett program om dagen.

Får bare håpe at trende snur snart. etter min meneing var Gallas vår bestemann igår, han kan bli utrolig viktig i sesonginnspurten.

 

Men i det hele tatt og si at Senderos er banens beste virker bare som medlidenhet. Han har fått såpass mange sjangser på og vise seg tillitten verdig, men det virker som om det alltid skjer ett eller annet rundt han. Og jeg mente akkurat det samme ifjor når han spilte, han har egentlig aldri imponert meg, og er vårt svakeste ledd når han spiller. Kan sikkert skylde på manglende selvtillit osv, men han er for treg, og ikke veldig plasseringsdyktig heller.

 

Men han skal slippe og få hele skylden igår, den skal han dele med mange, og ja vi hadde nok av sjangser til og avgjøre dette selv. Baptista kunne ha putta to i hvertfall, og Ljungberg burde hatt ett i hvertfall, og det var nok ingen klare straffer, men sett begge kampene under så burde vi hatt en starffe :)

 

Men som en True Gunner, så gleder jeg meg bare til neste kamp, og tross alt, kommer vi oss ett stykke i CL, og greier og prestere bra i Premier resten nå så kan dette bli bra. vi kan avgjør tredjeplassen selv, og med litt hjelp fra oss selv og manure så kan vi ta andre plassen også.

 

det er ikke lett, men det er The Arsenal Way :)

 

Ja godt du har øya med deg som mange her inne ikke har, Senderos er jo skyld i et mål nesten vær kamp han spiller, syns nok ikke jeg overdriver da. Han er jo Wengers englebarn og har klipperkort på laget, alle kompisen mine sier bare vær gang Arsenal spiller godt Senderos spiller da taper Arsenal ;)

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg at det er dårlig av Senderos i den sitasjonen. Men våre angrepsspillere skulle ha avgjort dette lenge før dette skjedde.

 

Det er nok her problemet ligger ja! Hvor mange ganger har vi ikke opplevd at motstanderne har hatt en keeper av verdensklasse i mål? Mange brente muligheter som vanlig.

 

Men Senderos gjør en grov feil..

 

D er nok å score mål arsenal sliter med i år ja.. forsvaret spelar godt og berre venta på ei scoring so sjeldent kjem... Kor mange gongar har ikkje Touré vert med fram for å prøve og score mål? han lykkes ganske ofte faktisk..

Eg veit at vi ligg på 2.plass når d gjeld og score mest mål i PL ( ilag med chelsea) Men to tredel (litt overdreve) av dei måla er scora på 5-7 kampa..

 

når vi først har scort 1 mål så kommer de i bøtter og spann (nesten) :) Som i Blackburn,tottenham,liverpool,watford,reading,sheffield united,charlton.. berre dei 7 kampane blir 26 mål.. og vi har spelt 26 kampa og scora 48..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...