Jump to content

2006.10.17 CSKA Moskva B


Andain

Recommended Posts

EDIT: Så på Evjus reprise nå, det er jo bare helt forbanna utrolig at det går an å dømme hands på noe sånt!!!

Henrys hånd er ikke inntil kroppen engang, også at hoveddommer ikke snakker med en assistentdommer som kan snakke han til fornuft engang er utrolig!!!

Det var vel linjemannen som vinka?

 

 

Kødder du? sorry men streamen min hakket litt akkurat på målet :blink:

Men hvordan kan linjedommeren se så feil da :D

Han har jo perfekt vinkel!!!

Se på reprisen til Evju; Det er heller ingen spillere som dekker sikten mellom Henry og linjedommeren!!!

+ hoveddommer har også god mulighet (Ingen spillere imellom) for å se det men kan vel ikke laste han fordi han må jo til en viss grad stole på assistentene sine.

Tja, hovuddommar ser jo situasjonen bakifrå. Han har nok neppe moglegheit til å sjå om han handsar. Eg gjekk berre ut i frå at han vinka, og på ITV sa dei også at det var et flagg oppe. Tja, kanskje har han rett? Har enno ikkje sett det frå riktig vinkel, eg i alle fall.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 148
  • Created
  • Last Reply

Tja, hovuddommar ser jo situasjonen bakifrå. Han har nok neppe moglegheit til å sjå om han handsar. Eg gjekk berre ut i frå at han vinka, og på ITV sa dei også at det var et flagg oppe. Tja, kanskje har han rett? Har enno ikkje sett det frå riktig vinkel, eg i alle fall.

 

-Men dommeren konfronterte vel ikke linjedommeren før han dro opp kortet? Da må han vel ha "sett" situasjonen selv.

 

For øvrig betyr det ikke så mye om annuleringen er korrekt eller ikke. Det er selvsagt surt å tape et poeng slik, men vi fortjente uansett å tape, og vi vinner nok gruppa uansett. Om vi spiller opp mot normalt, selvsagt, og ikke som i dag.

 

Mange spillere som fortjener refs i dag. Gilberto spilte så mye feil at han var en direkte trussel for forsvaret. Hleb var så lite villig til å følge opp de defensive løpene at han også var en defensiv trussel. Henry var giddalaus. Hoyte viste nok en gang at han dessverre ikke holder dette nivået. Omtrent alt av farligheter skjedde på hans side i første omgang. Van PErsie viste nok en gang at han fungerer dårlig som ving.

 

Offensivt så kan bare Rosicky og Fabregas berømmes. Defensivt er Toure og Gallas meget gode, og Djorou er ok. Forsvaret bør dog få litt refs for baklengsmålet, som er elendig og passivt forsvarsspill.

Link to comment
Share on other sites

Det blei akkurat så vanskelig som forventa. Men også eg stiller spørsmål ved nokre av dommaravgjørelsane. Målet deiras kan diskuterast. Vårt annullerte på slutten.

 

Kan nokon vær så snill å finne eit klipp av Henrys annullerte mål? Eg trur ikkje eg får noko god nattesøvn utan å få klarhet i om me blei snytt.

Link to comment
Share on other sites

Ein treng vel ikkje å snakke saman for å markere at det er hands? Kroppspråk er bra nok til det. Kvifor han gjev gult kort er uforståeleg i alle høve, viss han då ikkje oppfattar det som usportsleg...

 

Hadde dommarane for øvrig ikkje "intercom" i dette oppgjeret? Hugsar ikkje, og er vanskeleg å sjå på videoen..

Link to comment
Share on other sites

Håpløst av dommer å gi frispark etter å ha latt Carvalho prøve seg en gang. Dro fordelsparagrafen altfor langt.

 

Utrolig nok klarer han å underkjenne målet, og i tillegg gi gult kort.. Det kortet må seriøst bli strøket!

 

 

Nrk klarer selvfølgelig ikke å vise målet til Henry, viser ikke noe til det, men buser videre med at Arsenal tapte, og at CSKA hadde de største sjansene i andre omgang!! Hvor blinde går det an å bli?

 

Tragisk av NRK, er jo faktisk framgang at de viste bilder fra Arsenal da, men "selvfølgelig" med negativ vinkling på Arsenal, på TV2 viste de i alle fall målet til Henry.

 

Beskjed til de som er 100% sikre på at Arsenal vinner gruppen: Om Arsenal ikke har dagen hjemme mot CSKA og ikke vinner (de kan jo legge seg ultradefensivt og satse på dødballer som andre lag som har lyktes med det på Emirates: Villa + Boro(er mye dårligere lag enn CSKA), ligger alt i CSKAs hender.

 

Det er, uansett hvordan du vrir og vender på det, en forferdelig situasjon Arsenal med god hjelp av linjedommeren i dagens kamp har satt seg i.

Link to comment
Share on other sites

BØRS!!!

 

Lehmann -5- Usikker på klareringer, burde vært mer våken på målet, noen gode redninger drar opp.

Hoyte -3- Dårlig fremover, usikker bakover. Shaky og utrygg.

Toure -6- Best på Arsenal i dag. Redder oss ved flere anledninger og er god fremover da han kommer på løp.

Djourou -5- Greit egentlig i dag av han, men ikke enestående akkurat.

Gallas -5- elendig 1omgang, tok seg opp i andre.

Rosicky -4- Vil mye men får til lite.

Fabregas -2- Virket helt lost i dag.

Gilberto -5- Vinner mye, roter vekk mye.

Hleb -2- Absolutt det dårligste jeg har sett av han.

Henry -5- God til tider, men blir så mye borte. Fint mål, men det ble jo feilaktig annulert.

RvP -2- Like dårlig som Hleb, om ikke dårligere.

 

Innbytterne gidder jeg ikke skrive om.

Dommeren: STRYK!!!

Link to comment
Share on other sites

Offameg, ein kamp med altfor mykje personlege feil, og svakt spel. Fokus, engasjement og intensivitet mangler jo fullstendig. Skulle tru vi spilte treningskamp mot Tufte IL.

 

Gilberto var heilt håplaus idag, det tykkjer eg Hleb og var. Med eingong såg det ut som det var ei merkeleg scoring, men han skal jaggu vere reaksjonssterk om han skal kunne redde den der, når muren slår slike sprekker. Ikkje Lehmanns feil meiner eg.

 

Den siste scoringa bør ikkje annulerast slik eg ser det, men har kun sett det frå ein vinkel og det er bakifrå og er vanskeleg å sjå den der, men eg tviler dommaren såg situasjonen så godt at han kan forsvare det gule kortet. Håplaust, og litt teikneserieaktig.

 

Er særdeles misfornøgd med dagens innsats, men slik har det jamnt og trutt vert når vi har reist til aust Europa, så eigentleg kjem ikkje dagens tap som nokon stor overraskelse. Tenkte før kampen at vi nok ikkje klarte meir enn uavgjort, 1-1 tenkte eg.

Link to comment
Share on other sites

Dommer er håpløs idag, desverre, men vi kan heller legge skylden på oss selv. Makan til dårlig forestilling av Arsenal skal man lete langt etter. Utrolig skuffende at de spilte så dårlig. Syns CSKA fikk fortjent poeng, de fortjente minst 1 poeng rett og slett, og var noe heldige med å få 3. Midtbanen funker ikke, Gilberto han håpløse pasninger og skaper til og med muligheter FOR CSKA. Hleb er dårlig, Fabregas er dårlig, Rosicky helt grei, ikke noe mer. Van Persie spiller meget dårlig på vingen, og burde ikke spille venstreving noe mer slik jeg ser det. Henry får lite baller, først de siste 20-25 minuttene er han involvert, men er god når han først får baller, synd han ikke får målet, tror absolutt ikke det var hands, bare se på reaksjonene til alle rundt.

 

Gidder nesten ikke børse, alle er ihvertfall under 5 på en skala fra 1-10. Synd Lehmann ikke tar ballen, men det var en meget lur variant, ja faktisk genial variant som ingen av Arsenalspillerne regnet med. De ble tatt på senga, og Lehmann ser aldri utgangen på skuddet, i med at tre Arsenal spillere blokker utsikten. Synd, men slik er det.

 

Vi vinner denne gruppa, men nå ønsker jeg virkelig revansj mot CSKA. Arsenal kan ihvertfall vise at dem er bedre enn det dem viste allerede til søndagen, vil ikke se en lignende forestilling igjen av Arsenal, dette var frykelig flaut.

Link to comment
Share on other sites

Bortsett fra annulleringa av Henrys mål og situasjonen i forkant av CSKAs mål, så synes jeg faktisk Gonzales gjorde en god figur. Han var lite synlig, som en dommer skal være. Det er veldig synd for han at den ene HORRIBLE avgjørelsen fra dommertrioen skal få så mye å si. Men i bunn og grunn fortjente vi nok ikke bedre i dag. Reading neste!

Link to comment
Share on other sites

Bortsett fra annulleringa av Henrys mål og situasjonen i forkant av CSKAs mål, så synes jeg faktisk Gonzales gjorde en god figur. Han var lite synlig, som en dommer skal være. Det er veldig synd for han at den ene HORRIBLE avgjørelsen fra dommertrioen skal få så mye å si. Men i bunn og grunn fortjente vi nok ikke bedre i dag. Reading neste!

 

Kunne ikke vært mer enig. Er selvfølgelig kjedelig å tape sånn, men vi bør tenke hvordan Hamburg følte det mot oss. Vi hadde dommeren med oss da og i de avgjørende situasjonene er han mot oss idag.

 

Ellers synes jeg vi gjør for mange feil, mister ballen for lett på steder man ikke skal miste den. Tydelig at kommunikasjonen svikter i perioder og. Det gikk bra mot Watford, men mot cska som er vesentlig bedre motstand får vi større problemer. Skal vi prestere i CL er det et krav at vi hever oss defensivt!!

Link to comment
Share on other sites

Dette minte meg veldig om Arsenal i CL av godt gammelt merke, dvs ikke bra. Så og si ingenting fungerte. Jensemann gjør en godkjent kamp. Hadde han vært litt heldigere hadde han tatt målet, men den kommer for fort og det er for mange i veien. Høyresia var nok det aller værste, verken offansivt eller defansivt var det antydning til samhandlig mellom Hleb og Hoyte. Midtforsvaret var forsåvidt greit, men det hjelper lite. På ventre side hadde man vel sån nogen lunde kontroll defansivt, mens man knapt nok ser at man mislykkes offansivt (ikke i en positiv forstand). Walcolt gjore igjen et bra innhopp, men det kommer for seint. Sentralt på midten, :xxx: :xxx: :xxx: hvor dårlig det går an å være. Fabregas starter kampen med feilpasninger før han forsvinner helt. Så skal Gilberto overta.. :blink: Det er merkelig at det finnes en BRASILIANER med så elendig ballbehandlig. Han vinner mange baller, det skal han ha, men er nærmeste medspiller mer en 7 meter unna hjelper det jo ikke en døyt! Rosicky vandert mye og fikk utrettet noe i første omgang. I andre så jeg han knapt... Og til slutt, kaptein på skuta, Henry. Kan vel trykt si han har spilt bedre kamper. Han er jo nesten konstant i offside! :angry: Hver eneste gang vi vant ballen i gunstig posisjon måtte man jo vente eller slå støttepasninger fordi oppspillspunktet sto fire meter offside og luktet tilbakespill til keeper. Våker litt på slutten, og skulle sikkert fått godkjent målet, men det var ikke nok i dag :D

 

Konklusjon: Elendig spill. Tapte fult fortjent.

 

Håper virkelig dette forbedres kraftig. Nå som Porto vant er de bare 2 poeng bak oss. Hamburg er sansynligvis hektet av, men det vet man jo ikke sikkert. CSKA har nå føringa i gruppa, men de har bare en hjemmekamp igjen. Tradisjonelt har øst-europeiske lag vært som dag og natt borte og hjemme. Vi har heldigvis to kamper på rad hjemme nå, og de bør vi vinne om det skal være håp om Athen tur i mai.

Link to comment
Share on other sites

Eg ork ikke å les alt bubble om kampen her. Saken e den at gutta i dag spilte sesongens dårligste kamp , og da kan eg nesten si "ever". synd å se at vi kunne fått deling av poeng men faktisk , etter å se det gutta prestere så e det greit at poengan havne i øst europa.Dommer e bøddel her og eg syns de skal gå å få hodet sitt hugget"""

 

 

Ka fan har skjedd med selvtilliten og et flott pasningsspill? ikke kom og si at et offensivt og aggresivt lag tar fra et super lag alt av kvaliteta?

 

Så mye viderespreding av dårlig spill har eg aldri sett før. Hele laget må gå i skjemme boksen i dag.

 

 

 

Bortsett fra annulleringa av Henrys mål og situasjonen i forkant av CSKAs mål, så synes jeg faktisk Gonzales gjorde en god figur. Han var lite synlig, som en dommer skal være. Det er veldig synd for han at den ene HORRIBLE avgjørelsen fra dommertrioen skal få så mye å si. Men i bunn og grunn fortjente vi nok ikke bedre i dag. Reading neste!

 

Kunne ikke vært mer enig. Er selvfølgelig kjedelig å tape sånn, men vi bør tenke hvordan Hamburg følte det mot oss. Vi hadde dommeren med oss da og i de avgjørende situasjonene er han mot oss idag.

 

Ellers synes jeg vi gjør for mange feil, mister ballen for lett på steder man ikke skal miste den. Tydelig at kommunikasjonen svikter i perioder og. Det gikk bra mot Watford, men mot cska som er vesentlig bedre motstand får vi større problemer. Skal vi prestere i CL er det et krav at vi hever oss defensivt!!

Det e IKKE greit men , vi får satse på at gudene ser med det rette øyet neste gang., Fan eg e skuffa etter i kveld! Hadde super holdning etter en fin formkurve

Link to comment
Share on other sites

Arsenal ble ydmyket av russerne som merkelig nok virket mye mer motiverte og fokuserte. Vi kan skylde på dommer og baneforhold men vi kommer ikke fra det faktum at nesten samtlige Arsenal spillere var en skygge av seg selv.

 

Som de fleste andre har vært inne på, midtbanen var særdeles fraværende. Denne gang var det ikke bare Gilberto men også de tre andre. Det var feilpasninger fra første minutt som skapte farlige muligheter for CSKA, samtidig som det fratok oss initiativet og flyten i kamen.

 

Samtidig hadde VanPersie ute på vingen en kamp som han fortest mulig må glemme. Han lignet mest av alt på en som hadde gått seg bort i Sibir :blink: Han har ingen ting ute på den vingen å gjøre. At han får spille der er helt tullete.

 

Når dette er sagt så tror jeg Arsenal på bakgrunn av denne forestillingen vil være supermotiverte til returmøtet 1. november. Vi er selvfølgelig enormt mye bedre enn dette. Den kampen vinner vi...rett og slett. :D

Link to comment
Share on other sites

Arsenal på tur til Moskva = fint lite poeng. End of story. Vi går videre.

 

Går videre gjør vi så absolutt, men det som ble vist i går, bør ikke forekomme igjen. Er vel bortimot den slappeste forestillingen jeg har sett denne sesongen.

 

I begynnelsen av sesongen, da vi fikk en dårlig start, så hadde vi iallefall spillet. I går hadde vi ikke det engang

Link to comment
Share on other sites

Var en litt skuffende forestilling.Men ikke uventa.CSKA Moskva i

Russland er et lag det er vanskelig å ta poeng mot.

 

Det som skuffer mest er at vi gjør lilleputtfeil gang på gang med

tversoverpasninger som blir snappa opp.

 

Ellers er det vanskelig å se om han er borti med handa,men ser keeper

reagerer.Men umulig å se fra den kameravinkelen,men stoler på

Henry som hevder det ikke var hands.

 

Spillere som skuffet kraftig var Djorou,Fabregas,Gilberto,VP og Hleb.

 

Men vi går videre,men må løfte oss kraftig til neste kamp.

Link to comment
Share on other sites

Tja, hovuddommar ser jo situasjonen bakifrå. Han har nok neppe moglegheit til å sjå om han handsar. Eg gjekk berre ut i frå at han vinka, og på ITV sa dei også at det var et flagg oppe. Tja, kanskje har han rett? Har enno ikkje sett det frå riktig vinkel, eg i alle fall.

 

Se på Evjus reprise da vel : http://files.ww.com/files/22579.html

man ser tydelig at henrys arm er vekk fra kroppen og at det ikke er hands.

 

Hoveddommer ser det litt skrått bakfra med ingen spillere mellom som kan hindre sikten, med ok syn, klarer du da å skille overkropp fra arm, men ikke mr.Gonzles tydeligvis :D

Link to comment
Share on other sites

Tja, for meg ser det ut som om Henry KAN ha brukt handa. Den venstre handa blir skjult foran kroppen hans for min del. Det kan han ha brukt for å få ballen under kontroll. Skjønner ikkje korleis dykk kan vere så kategoriske ut frå dette videoklippet. Og dommaren ser ikkje anna enn ryggen til Henry, slik eg ser det. Det MÅ ha vore linjedommaren som dømte det..

 

Eg seier ikkje at det er korrekt dømt, men eg har inget grunnlag for å sei om det er feil, sjølv om det kan sjå slik ut.

Link to comment
Share on other sites

Tja, for meg ser det ut som om Henry KAN ha brukt handa. Den venstre handa blir skjult foran kroppen hans for min del. Det kan han ha brukt for å få ballen under kontroll. Skjønner ikkje korleis dykk kan vere så kategoriske ut frå dette videoklippet.

 

Det må jo oppfattes som en personlig fornærmelse mot Henry at dommeren har trodd at han måtte handse for å få kontroll på denne enkle ballen! Og dommeren må jo ha TRODD dette, for han kunne umulig ha sett dette ut fra sin posisjon! :D :)

 

For øvrig er vel dette slik som skjer, og resultatet var vel greit selv om Arsenal ble snytt for scoring. Og hvis de nå ikke klarer å revansjere seg hjemme så er de kanskje ikke gode nok til å gå videre? Det er ihvertfall ingen grunn til panikk. Et tap kan alle oppleve, og Arsenal pleier sjelden å levere i Øst-Europa.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...