Jump to content

William Gallas


9Reyes

Recommended Posts

Det er på høy tid at våre veier skiller lag nå.

Gallas er en meget bra spiller men har aldri blitt den bautaen i Arsenal som vi hadde håpet på.

Mange feil, både på banen og i oppførsel har ført til et litt betent forhold til klubben, til tross for at han hevet standarden etter den famøse b-ham kampen.

Uansett er han blitt 33 år, temmelig skadeforfulgt og fullt erstattbar.

La oss si goodbye og gå for et Vermaelen-kjøp eller to i sommer.

Disse lønnskravene er bare et signal om at han ønsker seg bort.

Helt enig Arshavin. Du oppsummerer bra her. Og om det stemmer at han drar ned moralen i laget ved siden av som Magnus skriver, så er det bare til å få han ut av klubben.

Han har hatt en god sesong, men hvem vet hvordan han blir neste sesong. Mye rar oppførsel på fyren, og lønnskravene er jo helt syke.

Håper iallefall Wenger klarer å hente en som spiller godt sammen med Vermaelen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 687
  • Created
  • Last Reply

Enig i det som Arshavin og Magnus 87 skriver!

 

Ingen tvil om at Gallas er en meget god spiller, men det er altså ting som nå begynner å peke i negativ retning:

 

- Drar på årene

- Mer skadet enn tidligere

- Stiller skyhøye lønnskrav

- Samarbeidsproblemer med lagkamerater

 

De to første punktene er faktum. De to siste er påstander, men det skulle ikke forundre meg om det var et snev av sannhet i dette. Arsenal står altså igjen med en solid midtstopper, nemlig Vermaelen. Bak han er det hummer og kanari. :P

Link to comment
Share on other sites

Basert på alder, personlighet, historie for klubben, oppslag i media, pluss utsagn fra Nordtveit (sa at Toure var han som tok best mot han og mange andre nye unggutter), heller jeg mer og mer i retning av at vi kvittet os med feil stopper i fjor. Det var slik at de to ikke kom overens, men jeg tviler på det var så mange andre i troppen som ikke likte Toure...

Link to comment
Share on other sites

Basert på alder, personlighet, historie for klubben, oppslag i media, pluss utsagn fra Nordtveit (sa at Toure var han som tok best mot han og mange andre nye unggutter), heller jeg mer og mer i retning av at vi kvittet os med feil stopper i fjor. Det var slik at de to ikke kom overens, men jeg tviler på det var så mange andre i troppen som ikke likte Toure...

Her tror jeg faktisk jeg er enig... Toure hadde allerede vært i klubben en god stund før Gallas kom til oss og han var nok mye bedre likt både av spillere og supportere. Dessverre for Toure valgte Wenger å beholde Gallas, forhåpentligvis ikke bare fordi han er fransk...

 

Uansett, det er for seint å gråte over spilt melk nå. Får håpe Wenger retter det opp og henter en stopper i "sin beste alder" som kan gå rett inn på laget og storspille ved siden av Vermaelen til høsten.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig Arshavin. Du oppsummerer bra her. Og om det stemmer at han drar ned moralen i laget ved siden av som Magnus skriver, så er det bare til å få han ut av klubben.

Han har hatt en god sesong, men hvem vet hvordan han blir neste sesong. Mye rar oppførsel på fyren, og lønnskravene er jo helt syke.

Håper iallefall Wenger klarer å hente en som spiller godt sammen med Vermaelen.

 

 

Kan ikke være noen tvil om at Gallas nå drar ned moralen i laget etter Nasris uttalelser.

Det er definitivt ingen vei tilbake nå, bye-bye Gallas.

Vi satser på at Wenger trekker en ny stopper ala Vermaelen ut av hatten sin :P

Link to comment
Share on other sites

Dere er nok inne på noe begge to her, men der og da tror Arsenal sportslig tjente mest på å beholde Gallas. Mot slutten var Toure litt for mye armer og bein.

Jo, greit nok det. Men vi husker alle hvordan Toure var når han spilte med Campbell, ja til og med Senderos(først og fremst i CL da). Da var han etter min mening blant topp 10 av verdens aller beste stoppere.

 

Tror grunnen til at han ikke fremstod som den spilleren etter at Gallas kom, nettopp er fordi de ikke passet sammen utenpå banen/på banen. Og nå virker det som om det er flere spillere som ikke kommer særlig overens med franskmannen.

Synd, men tror det hadde vært spennende å se hvordan Toure og Vermaelen hadde passet sammen som stopperpar...

Link to comment
Share on other sites

Jo, greit nok det. Men vi husker alle hvordan Toure var når han spilte med Campbell, ja til og med Senderos(først og fremst i CL da). Da var han etter min mening blant topp 10 av verdens aller beste stoppere.

 

Tror grunnen til at han ikke fremstod som den spilleren etter at Gallas kom, nettopp er fordi de ikke passet sammen utenpå banen/på banen. Og nå virker det som om det er flere spillere som ikke kommer særlig overens med franskmannen.

Synd, men tror det hadde vært spennende å se hvordan Toure og Vermaelen hadde passet sammen som stopperpar...

 

 

Tror ikke Kolo kommer tilbake på det nivået han var for fem år siden.

Da er jeg enig i at han var blant de bedre i verden.

Årets sesong viser vel at han ikke er på det nivået lenger.

Men når det gjelder diskusjonen om Wenger skulle valgt Toure eller Gallas velger jeg som vanlig å stole på at vår manager hadde det beste utgangspunktet for å gjøre det valget.

Det var nok en vurdering av helheten som lå bak det valget.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke Kolo kommer tilbake på det nivået han var for fem år siden.

Da er jeg enig i at han var blant de bedre i verden.

Årets sesong viser vel at han ikke er på det nivået lenger.

Men når det gjelder diskusjonen om Wenger skulle valgt Toure eller Gallas velger jeg som vanlig å stole på at vår manager hadde det beste utgangspunktet for å gjøre det valget.

Det var nok en vurdering av helheten som lå bak det valget.

Godt mulig... Men å si at hans første sesong i en ny klubb skal være målestokk for om han noen gang kan komme opp på det nivået igjen er "farlig" å si. Nettopp pga han har spilt med mange forskjellige stoppere. I tillegg til å ha fått kapteinsbindet og må vokse i en slik/ny rolle.

Link to comment
Share on other sites

Godt mulig... Men å si at hans første sesong i en ny klubb skal være målestokk for om han noen gang kan komme opp på det nivået igjen er "farlig" å si. Nettopp pga han har spilt med mange forskjellige stoppere. I tillegg til å ha fått kapteinsbindet og må vokse i en slik/ny rolle.

 

Vel - nå tror jeg det er med Toure som med så mange andre afrikanere -> Dem er mye eldre enn dem påstår at dem er. Det er mystist at en midtstopper treffer sitt "høydepunkt" i en alder av 22-23-24, og deretter blir tregere, dårligere i markering og ikke henger med mer.

 

Det har vært mange "unge" spillere i det siste... Freddy Adu er vel kanskje det største spørsmålet :P Men jeg tror faktisk Toure ikke er langt bak.

Link to comment
Share on other sites

Vel - nå tror jeg det er med Toure som med så mange andre afrikanere -> Dem er mye eldre enn dem påstår at dem er. Det er mystist at en midtstopper treffer sitt "høydepunkt" i en alder av 22-23-24, og deretter blir tregere, dårligere i markering og ikke henger med mer.

 

Det har vært mange "unge" spillere i det siste... Freddy Adu er vel kanskje det største spørsmålet :P Men jeg tror faktisk Toure ikke er langt bak.

Du sier noe der. Mange afrikanere vet ikke når de ble født. Folkeregistrering der er ikke så systematisk som her i Norge. En del afrikanere må tippe selv hvor gamle de er pga. at de ikke vet når de er født.

Link to comment
Share on other sites

Veldig usikker på dette. Gallas vil ha den lønna han har pr. idag.

Ikke urealistisk syns jeg. Hvorfor skal han ned i lønn etter

en kjempesesong?

 

Når det gjelder Gallas er han er hard man. Oppførselen ikke alltid akseptabel,men en vinnertype deluxe som trengs i ethvert lag.

Jeg syns Gallas gjorde en kjempesesong sammen med Vermaelan

og syns det er unødvendig av Nasri det han har fortalt media.

 

Når det gjelder Gallas kontra Toure gjorde Wenger helt korrekt. Toure var svak de siste 2 sesongene i Arsenal og var på kokepunktet hele veien.

 

Sheringham/Cole var vel heller ikke bestiser i United,men fryktelig gode sammen.

 

Fortsetter Gallas i Arsenal syns jeg det er bra. Forsvinner han slik det ser ut må vi ha en stopper fra ypperste hylle.

Link to comment
Share on other sites

Godt mulig... Men å si at hans første sesong i en ny klubb skal være målestokk for om han noen gang kan komme opp på det nivået igjen er "farlig" å si. Nettopp pga han har spilt med mange forskjellige stoppere. I tillegg til å ha fått kapteinsbindet og må vokse i en slik/ny rolle.

 

 

La oss dvele litt med vår venn Vermaelen, han har i sin første sesong spilt både med Gallas, Sol og Silvestre, like fordømt godt uansett hvem han spiller sammen med.

Slike gutter det vil gamle Arsenal ha :P

La oss be om at AW på ny gjør en kjempejobb for oss og gjør et tilsvarende kjøp som Vermaelen, vår nye Adams.

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke si Vermaelen er like god ved Silvestre som ved Gallas og ikke like god ved Gallas som ved Campbell, han trenger noen til å hjelpe han på posisjoneringen av og til, og der er Cambell veldig god :P

 

 

Kan ikke si meg enig med deg her, Vermaelen har vært like god enten han spiller sammen med Gallas eller om han spiller med Sol.

Ingen, og da mener jeg INGEN midtstopper i verden kan være komplementær midtstopper sammen med Silvestre, heller ikke Vermaelen.

Vår belgiske kriger har vært en åpenbaring i sin første sesong ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

helt enig! Helt uvirkelig å se han som var kaptein for oss være så likeglad etter at han og hele det franske landslaget har spilt en så dårlig kamp!

Frankrike hadde én spiller som ville vinne i dag, og han var ikke fra Arsenal, men fra Chelsea...

 

Gallas kan bare ryke og reise fra Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...