Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Eit godt innlegg av Teo Anders, for all del, og eg stiller meg 100% bak det som blir sagt om kildekritikk.

 

Men når det er sagt; Når kilda uttrykker seg i form av eit bilde der Cesc signerer ei Barca-drakt, då blir saka litt annleis. Det er lett for eitkvart useriøst medium å skrive opp og i mente om at Cesc vil ditt og Cesc vil datt, men eit bilde seier meir enn 1000 ord, var det nokon som sa.

 

Dersom Cesc elsker Arsenal så mykje som han vil ha det til, då signerer han ikkje ei Barca-drakt på noverande tidspunkt, så enkelt er det..! For hans si skuld, så håpar eg at dette er eit gamalt bilde, for om slik ikkje er tilfelle, så er han anten stokk dum og tenker ikkje over konsekvensane av denne "drakt-signeringa", eller så gir han blanke i Arsenal, slik eg ser det..

 

Dette bildet er 3-4mnd gammelt, og var jo snakk om dette bildet lenge før sesongen 2009/10 var ferdig. Hva skal han gjøre, om en Barca supporter kommer for å spørre om autograf?

Er jo hårreisende at det skal stilles spørsmål om Fabregas uansett hva han gjør. Gutten er oppvokst i Barca drakt, og han sier ikke nei til å signere en drakt uansett hvilke farger som er på den. Han hadde helt sikkert signert en spurs-drakt også, om noen stilte seg opp for å spørre om det.

Tenk deg for et ramaskrik det hadde blitt om han sa nei til å skrive autografen, da hadde alle kritisert han for å bli for høy på pæra uten å bry seg om supportere......

 

Nei, Fabregas er en stor spiller, som tar seg tid til fans/supportere uansett drakt og farger. Synes det er kjempebra jeg. Stå på Fab!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Dette bildet er 3-4mnd gammelt, og var jo snakk om dette bildet lenge før sesongen 2009/10 var ferdig. Hva skal han gjøre, om en Barca supporter kommer for å spørre om autograf?

Er jo hårreisende at det skal stilles spørsmål om Fabregas uansett hva han gjør. Gutten er oppvokst i Barca drakt, og han sier ikke nei til å signere en drakt uansett hvilke farger som er på den. Han hadde helt sikkert signert en spurs-drakt også, om noen stilte seg opp for å spørre om det.

Tenk deg for et ramaskrik det hadde blitt om han sa nei til å skrive autografen, da hadde alle kritisert han for å bli for høy på pæra uten å bry seg om supportere......

 

Nei, Fabregas er en stor spiller, som tar seg tid til fans/supportere uansett drakt og farger. Synes det er kjempebra jeg. Stå på Fab!

Nettopp! Godt å høre at ikke bare finnes sånne surmulere, som er mere opptatt av det negative enn å støtte og være positiv.

Får helt angst når jeg leser sånne "selg alle og kjøpe kun dyre spillere" kommentarer. Med tanke på alle skadene vi har hatt i det siste (sammenlignet med de andre store klubbene) for så å klare å ligge helt i toppen og klare en fin 3. plass, det synes jeg er superbra. Alle de kampene hvor vi ligger under for så å komme tilbake å vinne viser utrolig bra samhold og mental styrke i troppen. Tror det er en undervurdert faktor i dagens fotball. Det er en grunn hvorfor Real, City o.l. ikke klare å være konsistente gjennom sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Dette bildet er 3-4mnd gammelt, og var jo snakk om dette bildet lenge før sesongen 2009/10 var ferdig. Hva skal han gjøre, om en Barca supporter kommer for å spørre om autograf?

Er jo hårreisende at det skal stilles spørsmål om Fabregas uansett hva han gjør. Gutten er oppvokst i Barca drakt, og han sier ikke nei til å signere en drakt uansett hvilke farger som er på den. Han hadde helt sikkert signert en spurs-drakt også, om noen stilte seg opp for å spørre om det.

Tenk deg for et ramaskrik det hadde blitt om han sa nei til å skrive autografen, da hadde alle kritisert han for å bli for høy på pæra uten å bry seg om supportere......

 

Nei, Fabregas er en stor spiller, som tar seg tid til fans/supportere uansett drakt og farger. Synes det er kjempebra jeg. Stå på Fab!

 

Dersom bildet er 3-4 mnd gamalt, så blir det jo litt annleis, og dette tok eg også forbehold om i innlegget mitt..

Link to comment
Share on other sites

Nettopp! Godt å høre at ikke bare finnes sånne surmulere, som er mere opptatt av det negative enn å støtte og være positiv.

Får helt angst når jeg leser sånne "selg alle og kjøpe kun dyre spillere" kommentarer. Med tanke på alle skadene vi har hatt i det siste (sammenlignet med de andre store klubbene) for så å klare å ligge helt i toppen og klare en fin 3. plass, det synes jeg er superbra. Alle de kampene hvor vi ligger under for så å komme tilbake å vinne viser utrolig bra samhold og mental styrke i troppen. Tror det er en undervurdert faktor i dagens fotball. Det er en grunn hvorfor Real, City o.l. ikke klare å være konsistente gjennom sesongen.

 

Kunne ikke vært mer enig. Forstår ikke helt denne kritikken mot Cesc som

jeg mener har opptrått meget fornuftig.

Fabregas fortjener respekt for måten han har håndtert denne vanskelige situasjonen som

dette er for han.

Link to comment
Share on other sites

Dersom bildet er 3-4 mnd gamalt, så blir det jo litt annleis, og dette tok eg også forbehold om i innlegget mitt..

 

Om denne situasjonen skjedde etter VM, skulle Fabregas nektet å skrive autografen? Hvorfor ville dette vært feil?

Det har vært en saga i sommer, men det skal vel ikke være noe som stopper en idrettspersonlighet (Fabregas i dette tilfellet) i å støtte opp om supportere/fans uansett drakt.

Ser virkelig ikke noe feil i dette i det hele tatt, selv om Barca (klubb og spillere) har oppført seg som noen idioter i media og på scenen.

For all del, så var det kanskje en med Milan-drakt rett før, som også fikk sin drakt signert.

 

Nei, jeg synes det er bra at spillere i dette nivået, tar seg tid til den vanlige mann/dama i gata uansett nasjonalitet, hudfarge, og drakt på kroppen. Det viser bare at Fabreagas har beholdt bakkekontakten, og forstår hvor viktig han kan være for mange rundt omkring i verden.

Link to comment
Share on other sites

Tja - litt utilslørt flørting har vi vel sett noen eksempler på. Men har han litt vett i skallen så holder han seg i London til Xavi har gått av med pensjon. Ser ikke helt for meg hvor han tror han skal spille. Xavi er fotballguden i Catalonia, og Iniesta er den beste spilleren Pep noensinne har sett. Hadde håpet at han hadde tilstrekkelig avsmak for spanske reservebenker nå. I beste fall får han en rolle som ikke kler ham i det hele tatt.

 

Etter mine begreper er Cesc bedre enn Xavi og Iniesta, men ikke si det til noen... Ufattelig at han ikke slapp til under VM.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Cesc har fått mer enn nok av benken etter VM-sluttspillet. Toures erstatter? Det sier jo seg selv at Fabregas blir benkefyll i Barcelona da. Så det hele er opp til Cesc selv, vil han vinne pokaler som benkesliter eller vil han spille fast i et lag som forhåpentligvis vil være med å kjempe om en pokal eller to. Ikke vet jeg. Men gleden av å vinne en pokal er vel begrenset når du selv ikke har bidratt i nevneverdig grad.

 

Når det gjelder draktsigneringen synes jeg det blir for dumt å dømme han nord og ned. Når en person som beundrer Cesc og spør om å få autografen din så er det vel likegyldig for Cesc hva han skriver sitt navnetrekk på.

Link to comment
Share on other sites

Om denne situasjonen skjedde etter VM, skulle Fabregas nektet å skrive autografen? Hvorfor ville dette vært feil?

Det har vært en saga i sommer, men det skal vel ikke være noe som stopper en idrettspersonlighet (Fabregas i dette tilfellet) i å støtte opp om supportere/fans uansett drakt.

Ser virkelig ikke noe feil i dette i det hele tatt, selv om Barca (klubb og spillere) har oppført seg som noen idioter i media og på scenen.

For all del, så var det kanskje en med Milan-drakt rett før, som også fikk sin drakt signert.

 

Etter mi meining, ja! Av respekt for Arsenal og supporterane burde han takka pent nei til å signere drakta. Nettopp for å unngå diskusjonar og harme blant fansen. Kanskje hadde nokon blitt fornærma dersom han lot vere, men heller det enn å risikere ytterlegare påfyll av bensin på bålet.

 

Men dette blir jo sjølvsagt heilt hypotetisk.

Link to comment
Share on other sites

Etter mi meining, ja! Av respekt for Arsenal og supporterane burde han takka pent nei til å signere drakta. Nettopp for å unngå diskusjonar og harme blant fansen. Kanskje hadde nokon blitt fornærma dersom han lot vere, men heller det enn å risikere ytterlegare påfyll av bensin på bålet.

 

Men dette blir jo sjølvsagt heilt hypotetisk.

Må si meg 100% Uenig i det du sier!

Link to comment
Share on other sites

Denne sommeren har Cesc Fabregas fått en solid bulk i lakken og man kan jo spørre seg selv om det er noen vei tilbake for ham nå i det hele tatt.

 

Det er klart at han ønsker seg til Barcelona, det har vel han ikke lagt noe skjul på i det hele tatt. Frieri fra medspillere fra Spania og episoden der Cesc ble tredd på en Barcadrakt er vært ganske så uspiselig. Det siste bildet som har kommet ut finner dere her:

 

http://arsenalaction.com/2010/07/19/photo-...gns-barca-shirt

 

Legg merke til i kommentarene under hvordan fansen nå snur seg mot sin kaptein.

 

Cesc vil aldri få den samme statusen (tror jeg) etter denne sommeren og uansett hva som skjer er dette begynnelsen på slutten. Jeg tipper Cesc Fabregas har maks en sesong igjen i London.

Kommer transfer request nå?

 

Skal være forsiktig her, men mener at dette bildet er over ett år gammelt og allerede har sirkulert i media? Tror det ble kommentert i forb med Cesc-serien/programmet som gikk på tv for en god stund tilbake.

 

Jeg tror som alle andre at dette er begynnelsen på slutten for Cesc i Arsenal. Han kommer nok til å gå til Barca en dag, men om det skjer om 1 år, 2 år eller 3 år vet vel ingen. Dette blir nok uansett et viktig år for Arsenal: Finansene er gode, forsterkninger er hentet inn og ambisjonene bør være høye etter en god sesong i fjor. Litt mer stabilitet og litt mer hell med skader og vi bør være i toppen igjen. Jeg tror at Wenger er såpass ærlig og oppriktig med sine spillere at hvis han mener de har det bedre andre steder så vil han la de gå. Når det gjelder Cesc tror jeg kjærlighetsforholdet mellom manager, spiller og klubb er så stort at alle vil respektere hverandre. Dagen Cesc kysser klubben adieu vil komme, men det blir når alle er enige om det og ikke før.

 

Fansen bør bite seg merke i Henrys ord om at dette er en utrolig vanskelig beslutning for en spiller som elsker Arsenal, men tross alt er fra Barcelona og har sin familie, sine røtter og sine venner i klubben. Sitat: "Jeg er glad det ikke er jeg som skal velge"

Link to comment
Share on other sites

Etter mi meining, ja! Av respekt for Arsenal og supporterane burde han takka pent nei til å signere drakta. Nettopp for å unngå diskusjonar og harme blant fansen. Kanskje hadde nokon blitt fornærma dersom han lot vere, men heller det enn å risikere ytterlegare påfyll av bensin på bålet.

 

Men dette blir jo sjølvsagt heilt hypotetisk.

 

Så hypotetisk: En barca-supporter, en Manu-supporter og en vålerenga-supporter står sammen og vil ha autografen til cesc på sit favoittlag sin drakt. Skal han da nekte alle? Nekte barca pga sin transfer-link dit? kun skrive på vålerenga sin pga at de ikke er å regne som konkurenter?

 

 

Nei vet du hva... hvilken drakt han signerer er ett fett. Jeg er selv en stor fan av Schneijder - hadde jeg møtt han med arsenaldrakt hadde jeg spurt om autografen hans på den uten problemer, og jeg er sikker på at han hadde skrevet. Det handler om å støtte sine fans som gjør at de kan tjene 2 normale årslønner pr. uke.

Link to comment
Share on other sites

De gir seg aldri... Nå er det Xavi som irriterer hodet av meg!!

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_6272250,00.html

Ikke les slike artikler. Nettavisene mm. vet at slik historier genererer mange klikk så derfor krydrer de gjerne litt eller tar og børster støvet av en uttalelse gitt for 2 år siden. Alle nyhetssteder på nettet vil gjerne ha deg innom så mange ganger daglig som mulig derfor er det ikke uvanlig med seriøse nyheter som "Likte ikke fisk, men fikk det til middag på sykehuset" ;)

Link to comment
Share on other sites

blogimg_1650_6107-20100607093629601156.jpg

 

Xavi er ubeskrivelig, men et bilde sier mer enn tusen ord. Dette summerer opp det hele.

Skulle nesten tro at han forsøker å provosere Arsenal så til de grader at de nekter å la Cesc gå til Barca uansett før 2015. På den måten blir ikke Xavi satt ut av laget. Ha-ha.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Heller det samme oppslaget 10 ganger kan det se ut som. Mannen er jo Cescofil, en ny hittil ukjent legning.

 

He, he, spørs nok det. Hadde vært på tide nå synes jeg at noen som er tilknyttet Arsenal ber Xavi om å holde munn og heller konsentrere seg om sin egen kariere og eget lag!

Link to comment
Share on other sites

Et hvert lag som har en juvel utenom det vanlige, må nok bare lære seg å leve med transfer rykter. Det eneste Arsenal har å gjøre for å beholde sine juveler, er rett og slett vise at de mener alvor. Både med tanke på pris og ikke minst vise sportslige ambisjoner. Det går ikke bare å gå rundt å snakke om å vinne titler, man må liksom vise det i handling også. Selv om spillere har hjertet sitt i en spesiell klubb, så vil de sikkert vinne titler og feiler klubben med å satse for å vinne, så vil jo spillere forlate klubben. Sånn er det overalt i verden.

 

Og i tilfellet med Fabregas, så har han to klubber godt plantet i hjertet hans, det må jo være en enorm påkjenning for han å "ønske" å spille for begge. Det kan ikke være lett å vite at hele familien er hjemme i Spania og at de ønsker han hjem. Så skal han selv motivere seg for å spille for Arsenal enda en sesong....selv om han elsker Arsenal så tror jeg det blir tungt for han. Tror Fabregas er lost case for Arsenal sånn egentlig, men er glad Arsenal står på kravene rent økonomisk. Barcelona fortjener ikke flere Arsenalspillere på "billigsalg".

Link to comment
Share on other sites

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_6275458,00.html

 

Nå er faen meg David Villa ute også.. er det mulig?! Skjønner vitterlig ikke hvordan Arsenal ikke har rapportert dette til FIFA. Nå har vel 8 Barcelona spillere gått ut og uttalt seg om Cesc, samt begge klubbpresidentene.

 

http://www.petitionbuzz.com/petitions/afcr...tingbarca/0/59/

 

Legger inn den her, tviler på at det blir noe av uansett, men er verdt et forsøk.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor klarer ikke Cesc å stoppe disse uttalelsene til Barca spillerne? Hvis dette er hans beste venner, og om Cesc ikke ønsker disse uttalelsene i media, ja hadde han vel klart å få de til å holde kjeft om dette. Uansett utrolig irriterende å lese om dette hver dag.

Men liker at Arsenal ikke lar seg rokke ved, Cesc skal ikke selges for under 600 millioner!! Men usikker på hva jeg mener om å fortsette og ha Cesc som kaptein? En kaptein som ønsker å spille et annet sted..... Liker det ikke.

Cesc ser vel også at Arsenal ikke har forsterket laget hittil i sommer, heller svekket troppen etter min mening.

(men håper og tror vi fortsatt får inn ett par spillere med litt pondus)

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Hvorfor klarer ikke Cesc å stoppe disse uttalelsene til Barca spillerne? Hvis dette er hans beste venner, og om Cesc ikke ønsker disse uttalelsene i media, ja hadde han vel klart å få de til å holde kjeft om dette. Uansett utrolig irriterende å lese om dette hver dag.

Men liker at Arsenal ikke lar seg rokke ved, Cesc skal ikke selges for under 600 millioner!! Men usikker på hva jeg mener om å fortsette og ha Cesc som kaptein? En kaptein som ønsker å spille et annet sted..... Liker det ikke.

Cesc ser vel også at Arsenal ikke har forsterket laget hittil i sommer, heller svekket troppen etter min mening.

(men håper og tror vi fortsatt får inn ett par spillere med litt pondus)

 

Er vel det som er problemet i denne saken, at Fabregas ikke ønsker at de(Barca) skal slutte. Det var han selv som startet dette og nettopp de som er konstant ute i media, er hans venner og noen han omggir seg på daglig basis(under VM vel og merke). Det er naturlig for meg og annta at Cesc Fabregas støtter medie kampanjen til Barcelona. En ting er sikkert og det er at han ønsker seg videre til Barcelona nå. Ikke at han ikke elsker Arsenal, men alt tyder på at han ser seg selv som ferdig i denne klubben. Burde han fortsette som kaptein? Absolutt ikke, men det vil han trolig fortsette med så da får vi håpe han gjør en god jobb i sin siste tid i klubben. Han er en flott gutt så tviler på at det blir et problem.

 

 

@Stefan B: Flott iniativ Stefan(kunne kanskje hatt sin eget emne her på forumet?), har signert på hele familien og lagt den videre på Facebook.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor klarer ikke Cesc å stoppe disse uttalelsene til Barca spillerne? Hvis dette er hans beste venner, og om Cesc ikke ønsker disse uttalelsene i media, ja hadde han vel klart å få de til å holde kjeft om dette. Uansett utrolig irriterende å lese om dette hver dag.

Men liker at Arsenal ikke lar seg rokke ved, Cesc skal ikke selges for under 600 millioner!! Men usikker på hva jeg mener om å fortsette og ha Cesc som kaptein? En kaptein som ønsker å spille et annet sted..... Liker det ikke.

Cesc ser vel også at Arsenal ikke har forsterket laget hittil i sommer, heller svekket troppen etter min mening.

(men håper og tror vi fortsatt får inn ett par spillere med litt pondus)

Mange av uttalelsene er fabrikert, tatt ut av sammmenheng eller resirkulert. Ikke noe å bry seg om. Transfersagaen seøger, derfor benytter media seg av alle muligheter for å komme med daglig vrøvl. illustreres ypperlig av denne artikkelen: http://www.digi.no/847290/utslitte-nettjournalister

 

På hvilken måte er forresten laget svekket? Silvestre og Gallas er langt ifra noe tap for klubben

Link to comment
Share on other sites

Mange av uttalelsene er fabrikert, tatt ut av sammmenheng eller resirkulert. Ikke noe å bry seg om. Transfersagaen seøger, derfor benytter media seg av alle muligheter for å komme med daglig vrøvl. illustreres ypperlig av denne artikkelen: http://www.digi.no/847290/utslitte-nettjournalister

 

På hvilken måte er forresten laget svekket? Silvestre og Gallas er langt ifra noe tap for klubben

Gallas er langt fra noe tap for klubben?

 

Gallas er den spilleren i første elleveren vår som er vanskeligst å erstatte. Ja, vanskeligere enn både Cesc og van Persie. Ett midtforsvar med enten Djourou eller Kos er langt fra godt nok, og nå rapporteres det at Sol blir. Det positive med det er at vi får Sol, det negative (tror jeg) er at vi ikke kjøper midtstopper). Jeg tipper at vi starter sesongen med Djourou ved siden av Vermaelen og avslutter sesongen med sol ved siden av vermaelen for å redde stumpene.

 

Jeg skulle svært gjerne sett Gallas videre i Arsenaldrakt.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...