Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Se der fikk Fabregas seg et trofé. Kan vi få han tilbake nå?

 

Det tok ham 15 minutter i Barcelona-drakt å utlikne trofefangsten fra 8 år i Arsenal.. Trist.

 

Men kampens høydepunkt: Ørefiken til Mourinho, LEGENDARISK!

 

Blant så mange usportslige mennesker tar denne mannen kaka. Herre jemini, for en gjøk! Hans mentalitet har ødelagt dette oppgjøret. Det mener jeg og Martin Keown i Skysports-studioet.

 

http://www.youtube.com/watch?v=of5amJttHJU&feature=player_detailpage

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Det tok ham 15 minutter i Barcelona-drakt å utlikne trofefangsten fra 8 år i Arsenal.. Trist.

 

 

 

Blant så mange usportslige mennesker tar denne mannen kaka. Herre jemini, for en gjøk! Hans mentalitet har ødelagt dette oppgjøret. Det mener jeg og Martin Keown i Skysports-studioet.

 

http://www.youtube.com/watch?v=of5amJttHJU&feature=player_detailpage

Var vel ikke så brutalt. Skal vel ikke gjøre sånt, men syntes egentlig det virket litt humoristisk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg støtter meg til Guardiolas ord: "The images speak for themselves," he said. "We must be careful, because one day we will cause harm, not on the field but off, and we're all a little responsible for this."

 

Det kunne være fristende å stryke ordet "little".

 

Når det gjelder å ta ansvar for opprydding er klubbene akkurat like dårlige. De skylder på hverandre:

 

"Someone has to take action on the matter. (Jose) Mourinho is destroying Spanish football. There is talk about the Catalans, but the problem is with Madrid."

Gerard Pique

 

"What happened, happened because somebody provoked the situation and it certainly wasn't a player from Real Madrid."

Mourinho

 

Patetisk!

Link to comment
Share on other sites

Det har gått noen dager siden den triste beskjeden slo ned, ikke akkurat som en bombe da dette har pågått i lang tid.

Det er ikke til å stikke under en stol at han stikker på et meget ugunstig tidspunkt for klubben. Som kaptein bør det være litt mere baller, men det har han vel vist før at han ikke besitter. Nå får Barca en ferdig utviklet spiller tilbake for Rema 1000 pris, da ingen andre klubber var interessante for han selv. Han har ødelagt dobbelt på den måten spør du meg. 24 år er ingen alder, om har han vunnet alt innen 27 år, kan han komme tilbake og hjelpe unggutta til trofeer i Arsenal trøya igjen!

Link to comment
Share on other sites

Var vel ikke så brutalt. Skal vel ikke gjøre sånt, men syntes egentlig det virket litt humoristisk.

Det som er mest humoristisk med klippet er han mannen med bart i bakgrunnen som ser helt uberørt ut ! Legendarisk

Link to comment
Share on other sites

Det har gått noen dager siden den triste beskjeden slo ned, ikke akkurat som en bombe da dette har pågått i lang tid.

Det er ikke til å stikke under en stol at han stikker på et meget ugunstig tidspunkt for klubben. Som kaptein bør det være litt mere baller, men det har han vel vist før at han ikke besitter. Nå får Barca en ferdig utviklet spiller tilbake for Rema 1000 pris, da ingen andre klubber var interessante for han selv. Han har ødelagt dobbelt på den måten spør du meg. 24 år er ingen alder, om har han vunnet alt innen 27 år, kan han komme tilbake og hjelpe unggutta til trofeer i Arsenal trøya igjen!

Utkjøpsprisen er jo 200 mill euro, og Arsenal har rett på 50% av summen. Dvs reell pris er 100 mill euro. Med Wengers filosofi har vi 35 mill fra salget+ 25 mil for Nasri i tillegg til de 20 han har igjen etter årets handel. Selger han Vermaelen for 20 neste år så kan han sette 100 mill på høyrentekonto og vente på at Fabregas er mektig lei av å spille to ligakamper som betyr noe i året og ikke minst lei av å løfte det tunge CL trofeet hver mai..;-)

Link to comment
Share on other sites

Der ser dere som mener Cesc ikke elsker Arsenal! Herlig mann.

Jeg har prøvd å la denne debatten ligge en liten stund, men du gjør det ikke lett.

Det er ikke noe tvil om at Fabregas har hatt det bra i Nord-London. Han liker også klubben, Wenger og det faktum at han er Gud for oss supporterne. Ja han var pokker så god i sin tid for oss, men det er jo helt tydelig at hodet og hjertet hans har vært et helt annet sted de siste 2 årene av hans tid i Arsenal. Men når omstendighetene rundt overgangen ble som de ble så fatter jeg ikke hvorfor du fortsatt klorer deg fast til det små-romantiske inntrykket ditt av Fabregas. Den eneste tenkelige årsaken jeg kommer på er at du er for ung til å huske Adams...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvd å la denne debatten ligge en liten stund, men du gjør det ikke lett.

Det er ikke noe tvil om at Fabregas har hatt det bra i Nord-London. Han liker også klubben, Wenger og det faktum at han er Gud for oss supporterne. Ja han var pokker så god i sin tid for oss, men det er jo helt tydelig at hodet og hjertet hans har vært et helt annet sted de siste 2 årene av hans tid i Arsenal. Men når omstendighetene rundt overgangen ble som de ble så fatter jeg ikke hvorfor du fortsatt klorer deg fast til det små-romantiske inntrykket ditt av Fabregas. Den eneste tenkelige årsaken jeg kommer på er at du er for ung til å huske Adams...

 

Der har du en mann med hjerte utenpaa drakta... Naar faar vi en ny Adams?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvd å la denne debatten ligge en liten stund, men du gjør det ikke lett.

Det er ikke noe tvil om at Fabregas har hatt det bra i Nord-London. Han liker også klubben, Wenger og det faktum at han er Gud for oss supporterne. Ja han var pokker så god i sin tid for oss, men det er jo helt tydelig at hodet og hjertet hans har vært et helt annet sted de siste 2 årene av hans tid i Arsenal. Men når omstendighetene rundt overgangen ble som de ble så fatter jeg ikke hvorfor du fortsatt klorer deg fast til det små-romantiske inntrykket ditt av Fabregas. Den eneste tenkelige årsaken jeg kommer på er at du er for ung til å huske Adams...

 

Spot on, innertier og amen to that..

 

La den yngste garden her ha Fabregas som sin helt, så får vi andre som har litt mer historie (og de gamle gubbene som har for mye historie) ha våre helter og legender.

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker ikke stort av Adams, men jeg husker Henry, Bergkamp, Ljungberg, Pires, Keown og de andre heltene. Ingen tvil om at Cesc nå står lavt i kurs hos meg.

Vi har hatt mange store spillere. Henry, Bergkamp og Vieira er spillere mange vil hevde er de største, men det er bare en Mr. Arsenal. Cesc er ikke verdig til å bære Guinness'en til Big Tone engang :)

Link to comment
Share on other sites

Vi har hatt mange store spillere. Henry, Bergkamp og Vieira er spillere mange vil hevde er de største, men det er bare en Mr. Arsenal. Cesc er ikke verdig til å bære Guinness'en til Big Tone engang :)

Hear hear! Dog vil jeg tildele Martin Keown tittelen Mr.Arsenals "side-kick". Herlig fighter type som fortsatt går igjen i horseface sine værste mareritt :)

Link to comment
Share on other sites

Og det bildet er jaggu legendarisk!

keown-nistelnooy2-415x275.jpg

 

_45712586_keown2003.jpg

 

Fantastiske bilder av en fantastisk spiller og personlighet!

 

Fabregas who?

 

http://www.youtube.com/watch?v=FUZxnW2tAHk&feature=related

På slutten her ser vi tre spillertyper vi kunne trengt i dag flokke seg rundt Ruud van C*ntface, Keown, Parlour og Lauren. Fightere.

Link to comment
Share on other sites

Forsiktig nå! :P Vermaelen har alle de rette egenskapene, men There's only one Martin Keown, one Martin Keeeeoown!

Vermaelen skal ha mange år til på baken i Arsenal drakt før parallellene kan trekkes.

 

Så kan det også i samme slengen være greit å minne om at Martin Keown en gang i tiden nektet å skrive under ny kontrakt med Arsenal fordi han ville ha mer i lønn.

Link to comment
Share on other sites

Så kan det også i samme slengen være greit å minne om at Martin Keown en gang i tiden nektet å skrive under ny kontrakt med Arsenal fordi han ville ha mer i lønn.

Verste jeg har hørt. Han er ingen legende. Grådig og uten klubbfølelse.. Hmm, var det slik før også? Trodde dette kom for noen år siden jeg...;-)

Link to comment
Share on other sites

Opp gjennom årene har jeg hatt en del favorittspillere som jeg av en eller annen grunn har vært veldig begeistret for. De har av en eller annen grunn vært svarte. Viv Anderson var min første yndling, fra før han kom til oss og da skjønte jeg vel egentlig ikke at han var svart en gang. Det er bare en hvit spiller jeg instinktivt har "falt for" og det var den godeste Martin Keown. Jeg husker jeg var veldig lei meg når han ble solgt til Aston Villa og desto lykkligere når han etter noen års eksil kom hjem igjen. For man blir vel ekstra glad i den bortkommende sønnen som vender hjem igjen?

 

Jeg setter Martin Keown over spillere som Adams, Bould, Dixon og over selveste Denis Bergkamp, selvom jeg innser at han ikke var den beste av nevnte spillere eller en del andre hvite spillere.

 

Jeg mener å huske at hans sønn var dødelig syk av leukemi, men Keown møtte til treninger og kamp allikevel. Han var jo profesjonell og han gjorde jobben uansett. En sann helt og legende i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Tja, vi har jo Gervinho, Diaby og Frimpong m.fl. som kan reagere ganske friskt.

Frimpong og Vermaelen tar hvertfall fighten regner jeg med..

 

Uansett til paralellen "The legend" prøver å dra mellom Vermaelen og Adams, begge kjemper for drakta, men som spillertyper og kultstatus er de vidt forskjellige. (Så forskjellig det går an å bli for to stoppere?) tror nok TL kun mente at de begge to blør for drakta, og det vil jeg si er korrekt.

Link to comment
Share on other sites

Så kan det også i samme slengen være greit å minne om at Martin Keown en gang i tiden nektet å skrive under ny kontrakt med Arsenal fordi han ville ha mer i lønn.

Mannen var verdt sin vekt i gull, så det har jeg ikke noe problem med å forstå ;)

Så kan det også nevnes at han ikke ville gå til United mens han var i Villa, for å holde dørene åpne for en Arsenal-retur.

Hvis det er ditt ankerpunkt mot Keown kan det da ikke være så ille?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...