Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Cesc har ikke vist oss verdig tilliten som kaptein.

Han har ikke vunnet trofeer(Granted, fordi lagkamerater OGSÅ har sviktet)

Han har ikke gått ut å forsvart manager eller klubb

Han har ikke gått ut mot ryktene så vi kunne fått en decent price (Andy Carroll verdt mer enn Cesc...)

Han dro i pausen på Emirates cup

Han valgte å feriere i Barcelona foran å se laget spille siste seriekampen for sesongen

Han kysser klubbemblemet til sin nye(og gamle) klubb(dette er etter min mening noe av det sterkeste symbolikken innenfor fotball, at han kysser to klubbemblem i løpet av et halvår syns jeg er ille.

Han etterlater seg Arsenal på verst mulig tidspunkt, i den tiden Nasri også vil dra, gutten hadde fått sjansen til å dra til Barcelona etterhvert uansett

Han betaler fra egen lomme, med penger som er blitt betalt han fordi han har blitt en god spiller i VÅR klubb.

Han virker villig til å sitte på benken der framfor å være vår viktigste spiller, capitan og gud.

 

Nei, for min del kan du dra NED til Barcelona Cesc(Ikke som i ned i klubbnivå, men i status og helvete..) og jeg vil aldri se deg på Emirates igjen, hverken som spiller eller "fan". Tok du deg ikke tid til å se laget som betalte deg en million i uka når du var skadd så kan du drite i å gjøre det totalt sett.

 

Vi mister vår kreative gud, men jeg tror vi blir bedre uten, for dne oppførselen og usikkerheten Cesc har spredd rundt seg er som pest. Vi har dessuten hatt gode sesonger etter å ha solgt nøkkelspillere før(Henrysalget førte nesten til gull året etter og det samme kunne skjedd når Adebayor og Toure ble solgt)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

cesc4official Cesc Fàbregas Soler

To all Gunners: A big thank you for your unconditional support during the last 8 yrs. Just say that I will always carry you in my heart!

 

For min del er han en Arsenal legende selv om han var i klubben i en periode hvor det ikke ble hentet sølvtøy. Gutten (mannen) viste et utrolig engasjement hver gang han var på banen og når han skjøt Arsenal videre til kvartfinalen i Champions League mot Milan så var det umulig å ikke skjønne at det var et av de aller største øyeblikkene i livet hans.

 

En stor spiller med et stort hjerte, men som dessverre hadde et ennå større hjerte for Barcelona.

Link to comment
Share on other sites

Cesc har ikke vist oss verdig tilliten som kaptein.

Han har ikke vunnet trofeer(Granted, fordi lagkamerater OGSÅ har sviktet)

Han har ikke gått ut å forsvart manager eller klubb

Han har ikke gått ut mot ryktene så vi kunne fått en decent price (Andy Carroll verdt mer enn Cesc...)

Han dro i pausen på Emirates cup

Han valgte å feriere i Barcelona foran å se laget spille siste seriekampen for sesongen

Han kysser klubbemblemet til sin nye(og gamle) klubb(dette er etter min mening noe av det sterkeste symbolikken innenfor fotball, at han kysser to klubbemblem i løpet av et halvår syns jeg er ille.

Han etterlater seg Arsenal på verst mulig tidspunkt, i den tiden Nasri også vil dra, gutten hadde fått sjansen til å dra til Barcelona etterhvert uansett

Han betaler fra egen lomme, med penger som er blitt betalt han fordi han har blitt en god spiller i VÅR klubb.

Han virker villig til å sitte på benken der framfor å være vår viktigste spiller, capitan og gud.

 

Nei, for min del kan du dra NED til Barcelona Cesc(Ikke som i ned i klubbnivå, men i status og helvete..) og jeg vil aldri se deg på Emirates igjen, hverken som spiller eller "fan". Tok du deg ikke tid til å se laget som betalte deg en million i uka når du var skadd så kan du drite i å gjøre det totalt sett.

 

Vi mister vår kreative gud, men jeg tror vi blir bedre uten, for dne oppførselen og usikkerheten Cesc har spredd rundt seg er som pest. Vi har dessuten hatt gode sesonger etter å ha solgt nøkkelspillere før(Henrysalget førte nesten til gull året etter og det samme kunne skjedd når Adebayor og Toure ble solgt)

 

 

- agree!

Link to comment
Share on other sites

Cesc vil aldri bli en legende, bare en av mange SMÅ personer i en klubb, står på lik linje som f.eks Toure for meg akkurat nå. Langt under Pires, Freddie, Keown også videre.

Enig.

 

Spillerne blir aldri større enn klubben, men enkelte spillere kan spille på seg helte- og legendestatus alt etter hvor mye de gir av seg selv for klubben.

 

Henry og Bergkamp er legender. Slik som andre spillere før dem.

 

Arsenal FC går videre uten Fabregas, og slik må det være. Cesc hadde muligheten til å bli en stor helt i Arsenalsammenheng, men siden han drar nå som vi trenger en spiller som ham som mest, kommer han ikke til å bli noe mer enn en liten spiller i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

cesc4official Cesc Fàbregas Soler

To all Gunners: A big thank you for your unconditional support during the last 8 yrs. Just say that I will always carry you in my heart!

 

For min del er han en Arsenal legende selv om han var i klubben i en periode hvor det ikke ble hentet sølvtøy. Gutten (mannen) viste et utrolig engasjement hver gang han var på banen og når han skjøt Arsenal videre til kvartfinalen i Champions League mot Milan så var det umulig å ikke skjønne at det var et av de aller største øyeblikkene i livet hans.

 

En stor spiller med et stort hjerte, men som dessverre hadde et ennå større hjerte for Barcelona.

 

TUSEN TAKK! Helt enig! Er jo ikke hans feil at klubben ikke har vunnet noe. Legende etter min mening også.

Link to comment
Share on other sites

YoungGunsBlog Jamie Sanderson

Arsenal have the first option to buy Cesc Fàbregas back, if Barça decide to sell him in future. Interesting development.

 

bensmith_Times Ben Smith

by northbanklower

#AFC negotiated option to buy Fabregas back from #FCB, also have 50% sell-on clause in unlikely event he moves again

 

Sånn "just in case" dette her eller? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Herregud.. Man burde heller sørget for å få nok betalt straight up !

 

Uansett hvor mye han ønsket seg bort så er 300 mill en vits...

Så lenge det finnes kun en kjøper og denne kjøpere ikke har det travelt så blir ikke prisen høyere. Hadde RM, City og Chelsea vært på banen så hadde prisen blitt det dobbelte, men når man etterhvert ser seg tvunget å selge til kun en kjøper så er prisen vi får ok den

Link to comment
Share on other sites

Blablabla, tomt snakk frå Fabregas etter mi meining.. Han reiser på det absolutt verste tidspunktet.. Han VEIT at samtlege av våre største konkurrentar ruster opp, medan vi ser mest ut som ei synkande skute, likevel velger han å gjennomføre ein overgong no, som han kunne gjennomført når som helst..

 

Eg føler meg snytt, og han blir slett ikkje nokon legende i mine auge.. Han blir "ein bra spelar som spelte for Arsenal ein gong" og nok ein grunn til at Barcelona på svært kort tid har gått forbi Spuds og Manu på mi hatliste..

Link to comment
Share on other sites

alt dette er Wengers feil. Kan skjønne han veldig godt.

 

Selv om Wenger har hovedansvaret, har jo spillerne selv noe av ansvaret også. Og som kaptein har Cesc selv en stor del av ansvaret for at laget kollapset mentalt. Jeg har stor forståelse for at han ville hjem, og jeg har stor forståelse for at han er blitt frustrert på grunn av det som har skjedd. Å dra nå er likevel det samme som å stikke av med halen mellom beina. Det er det verst tenkelige tidspunktet, og vitner ikke om å ville ta ansvar. Det hastet ikke med å reise hjem for ham, og hvis han var en kaptein som tok ansvar og som brydde seg om Arsenal, ville han sørget for å bli til man fikk "ryddet opp".

Link to comment
Share on other sites

Pfff. Han prøver å redde sitt eget skinn med de kommentarene der. Han var sikkert på La Rambla med kjærestene sine Puyol og Pique. Arsenal har han vist at han gir fullstendig blaffen i.

 

Jeg har fortrengt Fabregas allerede. Han viste sin virkelige side av seg selv ved å gå nå.

Link to comment
Share on other sites

Pfff. Han prøver å redde sitt eget skinn med de kommentarene der. Han var sikkert på La Rambla med kjærestene sine Puyol og Pique. Arsenal har han vist at han gir fullstendig blaffen i.

 

Jeg har fortrengt Fabregas allerede. Han viste sin virkelige side av seg selv ved å gå nå.

 

Haha, herregud!

Link to comment
Share on other sites

Cesc er ingen legende for han har ikke gjort noe vi husker nevneverdig om 30 år. At han er yngste målscorer og yngste spiller blir nok slått etterhvert det også. Trist at han drar men bra vi endelig kan ha en kaptein med hjertet i klubben.

 

nå er ikke jeg så opphengt i dette med legende eller ikke, men jeg er jo tilbøyelig til å være enig med deg. Men som påpekt tidligere, det er visse paralleller mellom Cesc-affæren nå, og Bradys exit i 1980. Og Brady regnes vel fortsatt som en slags legende i klubben, eller hva? Egentlig kvalifiserer vel ingen av dem til å være legende strengt talt; begge blant de beste spillerne klubben noen gang har hatt, begge vant bare ett trofe med klubben, men begge reiste i sin beste alder (takken for at klubben gjorde dem til verdensstjerner?), på et dårlig tidspunkt for klubben. Selv om Brady var mitt store idol i ungdomsårene, når vel verken han eller Cesc folk som Adams, DB10, Vieira eller Henry til anklene?

Link to comment
Share on other sites

nå er ikke jeg så opphengt i dette med legende eller ikke, men jeg er jo tilbøyelig til å være enig med deg. Men som påpekt tidligere, det er visse paralleller mellom Cesc-affæren nå, og Bradys exit i 1980. Og Brady regnes vel fortsatt som en slags legende i klubben, eller hva? Egentlig kvalifiserer vel ingen av dem til å være legende strengt talt; begge blant de beste spillerne klubben noen gang har hatt, begge vant bare ett trofe med klubben, men begge reiste i sin beste alder (takken for at klubben gjorde dem til verdensstjerner?), på et dårlig tidspunkt for klubben. Selv om Brady var mitt store idol i ungdomsårene, når vel verken han eller Cesc folk som Adams, DB10, Vieira eller Henry til anklene?

 

Skuffelsen var stor da Brady dro. Noe uvirkelig egentlig. Hvordan skulle det gå. Han var i særklasse. Gjorde ting ikke mange andre i England kunne gjøre. Hastighet, bevegelse og ballkontroll var stikkord.

Han sviktet oss litt ved å dra.

Men kom tilbake og var hengiven og er det ennå.

Skal Fabregas gjøre noe liknende må han komme tilbake til klubben.

Forskjellen er at Brady hadde bare en klubb - Arsenal. Fabregas har Barcelona som sitt førstevalg. Blir nok heller en ressursperson der i framtiden enn i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Var aldri så heldig at jeg opplevde Brady i Arsenaldrakta, men etter hva jeg har hørt setter jeg han høyere enn Cesc; han jobber fortsatt i klubben og krøp tilbake etter utenlandseventyret. Om Cesc kommer tilbake som en like god spiller og ender karrieren sin her skal jeg vurdere å la han få legendestatus. Men i mine øyne kommer han aldri til å nå opp til knærne til DB10, Titi, Keown, Adams også videre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...