Jump to content

Vassiriki Abou Diaby


pacman

Recommended Posts

Ja at han er ute i 10 uker totalt der 5-6 av de er før sesongen starter gir oss virkelig en god grunn til å selge en spiller som etter min mening er meget meget god....

 

At Diaby har potensial er det ingen tvil om, men de stadige skadene han har gjør at han er veldig variabel i prestasjonene sine og får aldri kommet skikkelig i gang før han blir skadet igjen.. Mulig jeg er litt negativ her, men virker ikke som om han ever kommer til å kunne få mer enn 20 kamper på en sesong..

 

Hadde vi solgt Diaby kunne vi fått inn en spiller som var litt mer stabil, f eks M'vila eller Sissoko..

 

Hvis Diaby derimot skulle bli skadefri over en hel sesong tror jeg han hadde spilt seg til fast plass i start 11en..

 

På en annen side så kan dette kansje bety starten for Lansbury :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Diaby er ein teknisk eminent spelar med stort driv, men eg er sterkt i tvil om han er den rette å satse på. Skal me gjere det, må me gravleggje ein-touch pasningsspel ei gong for alle. Mannen har etter alle solemerker aldri slått ei ein-touch pasning i heile sitt liv. Eg ville gjerne visst kva Wenger tenkjer om dette, og kva planar han har for det spelemessige. Kvar mann si ballføring synest å være det nye mantraet, og det fungerer i alle fall enn så lenge veldig dårleg. Me brukte store delar av forrige sesong på å stange i ein forsvarsmur nettopp fordi spelet vart for seint, for omstendeleg og for forutsigbart. Sats vidare på ein-touch spelet, Wenger. Det var det som gjorde at Arsenal vart frykta, og det skapte som regel kaos og panikk i dei fleste forsvar. Det var i tillegg ei sann glede å sjå på, og er sterkt sakna.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje, og jeg sier kanskje mener det medisinske apparatet i Arsenal at denne operasjonen skal få bukt med problemene til Diaby ettersom de har takket nei til dette budet.

Og det er mulig Diaby ikke er den beste på det såkalte en-touch spillet til Arsenal, men jeg tør påstå at det er ingen i Arsenal sin stall som har evnene til Diaby når det gjelder å forsere et pressledd og drivet han har med ballen i beina, som kan være en vel så viktig egenskap innimellom.

 

( Og ja mine meninger er garantert preget av at jeg er en stooor Diaby-fan )

Link to comment
Share on other sites

Kanskje, og jeg sier kanskje mener det medisinske apparatet i Arsenal at denne operasjonen skal få bukt med problemene til Diaby ettersom de har takket nei til dette budet.

Og det er mulig Diaby ikke er den beste på det såkalte en-touch spillet til Arsenal, men jeg tør påstå at det er ingen i Arsenal sin stall som har evnene til Diaby når det gjelder å forsere et pressledd og drivet han har med ballen i beina, som kan være en vel så viktig egenskap innimellom.

 

( Og ja mine meninger er garantert preget av at jeg er en stooor Diaby-fan )

 

Jeg var tidligere veldig skeptisk til Diaby, blant grunnet hans evne til å holde akkurat litt for lenge på ballen. Jeg syns han har bedret seg på dette og med tanke på alle de andre gode egenskapene til gutten så skjønner jeg godt at Wenger velger å holde på ham.

 

Og husk, selvom det står i en avis/blog at vi har fått bud på ham på £10 mill så betyr det ikke at det er sant.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke noe poeng å ha potensiale når man ikke får jobbet med det pga. skader.

Bare så synd at Diaby skal ha det slik hele tiden, jeg vil gjerne ha Diaby i troppen, men en gang må han forlate oss om skadene fortsetter.

Glemmer aldri vinnermålet mot Liverpool 2009/2010 sesongen.

 

Eller målet mot Derby County hjemme for noen år siden var le magnificent! (Mulig det beste målet jeg har sett på Ashburton noensinne!)

jeg er enig med det at han aldri får ut potensiale sitt pga skader ja,

men jeg har lyst at han skal bli værende en sesong til for å vise oss hva han står for.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Skulle ikke Diaby være tilbake nå?

Blir mildt sagt forvirret av Arsenal.com:

Abou Diaby (Ankle)

Last Updated: 31 October

On October 13, Arsene Wenger said: "It is very good news. He's coming back in full training now so he is 10 days away to be competitive to play. All being well he should be available for the Carling Cup or the game before."

Link to comment
Share on other sites

Ja har stusset på dette nå selv. Wenger sa at Diaby og Vermaelen begge skulle være klare etter landslagspausen, men så langt har vi bare sett noe til Vermaelen. Kom jo heller ingen oppdatering på Diaby på pressekonferansen før Marseille kampen heller..

Link to comment
Share on other sites

Leste tidligere i dag at han er borte i 3 uker til. Har gitt opp Diaby!

 

Det hadde jeg egentlig allerede gjort til jul i fjor. Ville bli kvitt han i sommer fordi han tilsynelatende aldri vil holde seg skadefri og faktisk bidra med noe stort over en sesong eller tre.

 

Vedder nesten på at Sagna eller Wilshere er tilbake på banen før Diaby..

 

Edit: Tydeligvis kommet noe info om Diaby sent på kvelden.

 

on Abou Diaby...

You won't see him for a while, the next three weeks. He will not play for France either. I am worried but I was more worried three months ago. His ankle was not good but the surgery went very well then. Now his balance has changed so he has to adjust his muscular strength. He has had two small muscular concerns and if he can get rid of them in the next two to three weeks he will be ready. It's a good time to get him right as we have a two-week break after Saturday.

Link to comment
Share on other sites

Dersom Diaby kommer tilbake fra denne skaden, så tror jeg faktisk han vil gjøre det veldig bra. For første gang i sin Arsenal karriere kan han bli brukt i en posisjon han passer i (boks-til-boks midtbane) og ikke på DM eller på vingen. Men om han faktisk kommer tilbake er jo en helt annen sak...

Link to comment
Share on other sites

Dersom Diaby kommer tilbake fra denne skaden, så tror jeg faktisk han vil gjøre det veldig bra. For første gang i sin Arsenal karriere kan han bli brukt i en posisjon han passer i (boks-til-boks midtbane) og ikke på DM eller på vingen. Men om han faktisk kommer tilbake er jo en helt annen sak...

 

09/10 sesongen spilte han i boks-til-boks rollen så det er ikke noe nytt. Det var også den sesongen hvor han har vært minst skadeplaget og var faktisk involvert i hele 40 kamper.

Link to comment
Share on other sites

 

09/10 sesongen spilte han i boks-til-boks rollen så det er ikke noe nytt. Det var også den sesongen hvor han har vært minst skadeplaget og var faktisk involvert i hele 40 kamper.

 

Det er vel p.t. 3 spillere foran han i den rollen, Arteta, Wilshere og Rosicy, og kanskje Ramsey kan sies å ha en slik rolle. Veien er nok lang for Diaby, og han skal vise form fra dag 1 for å få særlig spilletid når (om) han er tilbake. En Diaby i form er en fantastisk tilvekst til laget, og håper i det lengste han kan bli kvitt problemene sine.

Link to comment
Share on other sites

 

Det er vel p.t. 3 spillere foran han i den rollen, Arteta, Wilshere og Rosicy, og kanskje Ramsey kan sies å ha en slik rolle. Veien er nok lang for Diaby, og han skal vise form fra dag 1 for å få særlig spilletid når (om) han er tilbake. En Diaby i form er en fantastisk tilvekst til laget, og håper i det lengste han kan bli kvitt problemene sine.

 

Rosicky spiller både den offensive og mer konservative posisjonen på midten, mens Wilshere sin trolig beste rolle i fremtiden vil være høyere opp i banen med mindre defensiv jobbing. Tror dog Diaby fort vil overgå Rosicky på midten siden han tilbyr noe helt annet. Sammen med Wilshere er Diaby trolig den eneste midtbanespilleren vi har for øyeblikket som kontinuerlig vil klare å gå forbi pressledd og motspillere.

 

Uansett så er det største problemet til Diaby (og det har det vel vært i 5 år nå) å holde seg skadefri i en lengre periode. Når man også tar med i betraktningen at han er like ustabil som en 17-åring så blir det temmelig drøyt å forvente at han plutselig skal etablere seg på toppnivå i lengre perioder. Mitt synspunkt er at klubben burde gi slipp på Diaby til sommeren såfremt han ikke gjør helomvending. Tror han ville gjort det veldig mye bedre i en liga hvor han ikke blir utsatt for grisetaklinger gjentatte ganger.

Link to comment
Share on other sites

 

09/10 sesongen spilte han i boks-til-boks rollen så det er ikke noe nytt. Det var også den sesongen hvor han har vært minst skadeplaget og var faktisk involvert i hele 40 kamper.

Nå ja, det lå mye defensivt ansvar på Diabys skuldre den sesongen vil jeg nå si. Fabregas hadde jo en ekstremt fri rolle, og i mine øyne begrenset dette mulighetene for han offensivt. Fabregas tok mye plass, og andre spillere måtte vike. Vi så jo hvordan Nasri blomstret når han fikk spille førstefiolin på første halvdel av forrige sesong.

Jeg tror at noe liknende kan skje med Diaby. Det er mange som vokser med mer ansvar. Potensialet hans er det jo ikke noe å si på, så jeg spår en lys fremtid for en skadefri Diaby....men så var det det å holde seg skadefri da.

Link to comment
Share on other sites

Nå ja, det lå mye defensivt ansvar på Diabys skuldre den sesongen vil jeg nå si. Fabregas hadde jo en ekstremt fri rolle, og i mine øyne begrenset dette mulighetene for han offensivt. Fabregas tok mye plass, og andre spillere måtte vike. Vi så jo hvordan Nasri blomstret når han fikk spille førstefiolin på første halvdel av forrige sesong.

Jeg tror at noe liknende kan skje med Diaby. Det er mange som vokser med mer ansvar. Potensialet hans er det jo ikke noe å si på, så jeg spår en lys fremtid for en skadefri Diaby....men så var det det å holde seg skadefri da.

 

Tja at Diaby hadde så veldig mye defensivt ansvar er vel ikke helt riktig mtp. at Song i 09/10 sesongen var ren DM og nærmest aldri bidro offensivt som han gjør nå. Derimot holdt Diaby litt mer igjen for å gi plass til Fabregas så der er du nok inne på noe, men med Fabregas i laget så ville vi tapt så vanvittig mye på å gi Diaby friere tøyler fremover. Dog syntes jeg han for det meste i 09/10 sesongen var veldig god og sammen med Song som DM så utfylte de Fabregas vanvittig godt. At 09/10 sesongen til Fabregas var helt enorm skyldes mye hvordan midtbanen fungerte og Diaby spilte en stor rolle der, men med Ramsey (som endelig ser ut til å være på vei igjen), Wilshere og Song (som er yngre enn Diaby og pdd. en av lagets viktigste spillere) så klarer jeg ikke helt å se at en ustabil og skadeforfulgt Diaby skal prioritereres ovenfor noen av disse.

 

Vi har jo også Coquelin, Frimpong og Aneke som er temmelig nærme førstelaget og som alle virker å ha en stor fremtid foran seg. Sjansen til Diaby følte jeg kom til å være i fraværet til Wilshere hvor han kunne bevise hva han stod for, men når han nærmest ikke har vært på fotballbanen for Arsenal den siste 1,5 sesongen så tror jeg han ikke bare vil miste mye av fotballfølelsen, men mye av tilliten til Wenger såfremt han ikke viser eksepsjonell form og innsats (tenker da på RvP som har vært i samme situasjon i årevis, men som alltid har prestert når han har kommet tilbake).

Link to comment
Share on other sites

Gode poenger du har her Stefan B.

 

Ja i 09/10 gjorde midtbanen det svært bra, og mange spådde jo at Song/Diaby/Fabregas skulle bli bedre enn Busquets/Iniesta/Xavi. Diaby hadde sin del av æren for det. I mine øyne er det kun Wilshere og Song som er naturlige førstevalg på midtbanen vår. Arteta viser mye bra og Ramsey viser stigende form. Rosicky har også vist tendenser. Men så er det oss og vår skadehistorikk da. Arteta og Rosicky har hatt mye skader tidligere, og Ramsey er enda ung (forsåvidt også Wilshere). Det ligger an til roteringer på midten, og dersom Diaby får 10-15 kamper i bena på rad, ja da tror jeg vi kan få se mye positivt. I tillegg mener jeg Diaby innehar mer duellstyrke enn de tre andre nevnte i tillegg til å være uforutsigbar. Dette blir selvfølgelig mye spekulasjoner, men jeg har en snikende følelse av at det bor mer i Diaby, og at en lengre periode uten skader, kombinert med tillit og mer spilletid vil gjøre særdeles godt. Og da har vi mye å glede oss til, for vi vet hva som bor i mannen.

 

(Frimpong, Coquelin og Aneke anser jeg som litt for unge enda til å kunne hamle opp med en Diaby i form)

Link to comment
Share on other sites

I motsetning til mange andre håper jeg at Arsenal beholder Diaby og venter til han blir frisk fordi han er en fantastisk spiller som tilfører laget noe helt annet. Den ene tingen er at han gir laget et fysisk løft på midtbanen den andre er at han har et fantastisk driv og flotte pasninger. Jeg håper at når han blir skadefri at han får spilletid og klarer å etablere seg på et stabilt nivå i mange kamper. Legger også til en video som viser hvor god Diaby kan være :

 

http://www.youtube.com/watch?v=vMsl3CYYNSI

Link to comment
Share on other sites

Gi opp en spiller mens vi faktisk lønner han høres ut som reinspikka idioti. Blir gutten noensinne skadefri så har han talent nok til å bli en stor spiller for oss. Skulle skadeproblemene hans vedvare så får vel klubben la være å fornye kontrakten hans. Jeg håper ikke det siste inntreffer.

Link to comment
Share on other sites

Gi opp en spiller mens vi faktisk lønner han høres ut som reinspikka idioti. Blir gutten noensinne skadefri så har han talent nok til å bli en stor spiller for oss. Skulle skadeproblemene hans vedvare så får vel klubben la være å fornye kontrakten hans. Jeg håper ikke det siste inntreffer.

Jeg har gitt opp Almunia.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Så lenge han aksepterer å være litt inn og ut, så det nå greit nok å ha han i troppen. En eller annen gang på skadeproblemene ordne seg, for det er ikke snakk om noe kronisk. Det gjør at han må bli skadefri på et tidspunkt, og vi får håpe det holder over tid for da har vi en fantastisk fotballspiller i troppen!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...