Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Og da er det kanskje slutt på tilliten til Wenger blant styret..

 

Tror aldri den tilliten vil forsvinne så lenge han får pluss i regnskapet. Tydeligvis ikke alle i denne kubben som tenker pokaler. Jeg gjør det, og jeg tror de fleste supportere gjør det. Men hva vet vel jeg, bruker bare altfor mange penger på denne klubben. Skulle ønske jeg fant meg en kur mot fotballinteressen min...men om jeg så bare gjorde det, så ville jo ungen som er kalt opp minnet meg på det. Så jeg får vel innse at jeg må leve i desperasjon og frustasjon med en liten glimse av lykke innimellom. Om jeg ikke blir mansik deppresiv av dette så vet ikke jeg. Takke meg til lykkepiller i slike uker som de to siste har vært...

 

Falt helt av her. Vet ikke hvem som skulle erstattet Wenger, men jeg er nesten åpen for alt...Mourinho hadde vært noe, men han er vel så og si manure klar, tør ikke tenke på det en gang...

Link to comment
Share on other sites

Skulle da bare mangle at det stilles kritiske spørsmål til Arsene Wenger. Håper også at styre og stell i Arsenal FC stiller de rette spørsmålene. I løpet av to uker har vi gått ut av tre cuper. Tiden vil vise om vi ryker på den siste muligheten. Siste skikkelige opptur kom i 2005.

 

Wenger knows tydeligvis ikke.

Link to comment
Share on other sites

Mourinho er eneste manager jeg ville hatt inn pdd tror jeg. Til tross for at det hadde betydd adios til penspillet, det ville gitt trofeer i hopetall. Som jeg nevnte over, kontringer er noe jeg vil se, 4-5-1 formasjonen vår fungerer utmerket når Vp er skadefri, men det er altfor sjeldent, bytt til en 442 med to dype midtbanespiller som gjør grovjobben, la Nasri og få Pires rollen, få inn en Henry og lær keeperne å sette igang kvikt som Lehmann kunne.

 

Song fungerer bra og vil passe utmerket i en 442 formasjon med dype sentrale midtbanespillere, Wilshere vil kunne spille ved siden av, få inn en kantspiller av høyt nivå som kan løpe opp og ned og som gir oss mer kreativitet og sett Walcott på topp, på tide at han skal vise seg verdig nr 14, kan bli viktig å ha en så kjapp mann som kan stikke bak i kontringer og om han da har Bendtner, Chamakh, Rvp ved siden av seg, eventuelt til å veksle på spissplassene er vi godt besatt der(Spesielt med tanke på at JET kommer opp)

 

Om vi tar utgangspunkt i dette så betyr det at vi kan slippe Fabregas til Barca, syns han har vært svak denne sesongen, dere kan komme med statistikken som tilsier at vi vinner oftere når han er på banen, men faktum er at formasjonen her er skreddersydd til å passe VP og Fabregas, og av dem to er det bare VP som har imponert meg nok.

 

Savner gode gamle squadspillerne, Wiltord, Kanu, Edu, Gio van Bronckhorst også videre..

 

Jeg mener, i gamle dager var vårt viktigste våpen kontringene, hvor har det blitt av de? Kan komme på to kamper denne sesongen hvor vi har hatt gode kontringer, mot Blackpool og mot Chelsea. Ramsey kan komme inn som en dyp midtbanespiller han også, rambo er en tøffing og både han og Wilshere kan tre baller gjennom til Walcott om det skulle bli nødvendig, en ting er sikkert, jeg er lei 4-5-1/4-3-3 formasjonen vår, jeg mener den er designet for å bringe fram Fabregas og VP sine ferdigheter, mens den hindrer glitrende fotballspillere som Walcott, Chamakh og Nasri å få utrettet det de kunne fått gjort i en annen formasjon-

Link to comment
Share on other sites

Å være kritisk er alltid viktig.

 

Men å være fornuftig skader ikke alltid det heller. Det er litt klisjè å si at man ikke vet hvor godt man har det før man mister noe, men angående Wenger er jeg overbevist om at det er treffende sagt.

Link to comment
Share on other sites

Ikke misforstå, jeg vil ikke kvitte meg med Wenger pga kampen idag, som jeg ikke så engang, jeg vil at han skal gå tilbake til sin gamle mestertaktikk og bytte ut noen av squadspillerne, jeg tror potensiale vårt ligger i 442 som jeg sa, Walcott burde få sjansen til å utfolde seg på spissplass som Henry fikk.

Link to comment
Share on other sites

Ikke misforstå, jeg vil ikke kvitte meg med Wenger pga kampen idag, som jeg ikke så engang, jeg vil at han skal gå tilbake til sin gamle mestertaktikk og bytte ut noen av squadspillerne, jeg tror potensiale vårt ligger i 442 som jeg sa, Walcott burde få sjansen til å utfolde seg på spissplass som Henry fikk.

 

Skulle så gjerne som deg sett Walcott få sjansen på topp eller at vi generelt spilte med 2 spisser som vi gjorde før, men med Wilshere, Nasri, Fabregas, Song og Ramsey i laget så sliter jeg med å se hvordan dette skal gjøres. Wilshere spille sentralt, det samme må Song og Cesc. Ramsey er en spiller som fungerer greit på kantene, men som er helt klart best i midten han også.

 

4-1-3-2 er hvordan jeg ville sett oss spille uten noen utpregede kantspillere og med kun 1 DM. Wilshere, Cesc og Nasri ville bekledd de 3 sentrale spillerene mens van Persie og Walcott ville dannet spissparet.

 

Vi skaper lite på kantene og hver eneste bidige gang vi kommer til et innlegg eller lignende inn i boksen har vi så og si aldri spillere der. Sagna og Clichy ville overlappet på sedvanlig måte og dermed blitt vingene, men for at dette skulle fungert så måtte samtlige spillere jobbet knallhardt defensivt for å få tilbake ballen.

 

I denne formasjonen ville også Song kun vært en ren DM og kun ved nød presset høyt opp i banen.

 

Hvordan ville det fungert i Premier League? Nja.. det er jeg ikke så sikker på for å være ærlig, men jeg tror vi ville ha scoret mange mål såfremt van Persie og Walcott holdt seg skadefrie. Uansett så ville vi hatt god dekning på samtlige plasser (bortsett fra på DM selvfølgelig) :(

Link to comment
Share on other sites

:(-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 13 2011, 12:13 AM) 220152[/snapback]

Skulle så gjerne som deg sett Walcott få sjansen på topp eller at vi generelt spilte med 2 spisser som vi gjorde før, men med Wilshere, Nasri, Fabregas, Song og Ramsey i laget så sliter jeg med å se hvordan dette skal gjøres. Wilshere spille sentralt, det samme må Song og Cesc. Ramsey er en spiller som fungerer greit på kantene, men som er helt klart best i midten han også.

 

 

3-5-2 formasjon.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

3-5-2 håper jeg er utelukket så dårlig vi er defensivt fra før, pluss Sagna er i mine øyne fantastisk og kan bare bekle høyreback, 4-3-2-1 ville vært spennende, men jeg vil heller vi skal lokke lag fremover på banen og utnytte bredden når vi kontrer, Ljungberg og Pires klarte det, hvorfor skal ikke Nasri klare det? Det dumme er at noen lag er fornøyde med et poeng mot oss og det er der vi hadde fantastiske individualister som Bergkamp, Kanu og Henry som var hovedgrunnen til at vi gjorde mål uten kontringer, de var lagspillere og individualister, vi trenger et par slike, det nærmeste vi kommer er RvP som kan være magisk.

Link to comment
Share on other sites

3-5-2 håper jeg er utelukket så dårlig vi er defensivt fra før, pluss Sagna er i mine øyne fantastisk og kan bare bekle høyreback, 4-3-2-1 ville vært spennende, men jeg vil heller vi skal lokke lag fremover på banen og utnytte bredden når vi kontrer, Ljungberg og Pires klarte det, hvorfor skal ikke Nasri klare det? Det dumme er at noen lag er fornøyde med et poeng mot oss og det er der vi hadde fantastiske individualister som Bergkamp, Kanu og Henry som var hovedgrunnen til at vi gjorde mål uten kontringer, de var lagspillere og individualister, vi trenger et par slike, det nærmeste vi kommer er RvP som kan være magisk.

3-5-2 skrev jeg for å få det til å passe for han jeg quota.

 

Jeg personlig skulle gjerne ha sett 3-4-3 (neste år)

Fabianski/Sczczny i mål

Sagna-Vermaelen-Djourou i forsvar

Arshavin-Song-Fabregas-Nasri på midten

Walcott-Bendtner-van Persie. på topp

 

Da hadde vi sluppet inn og scoret masse mål.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker at moderatorer skal fjerne brukere som er i mot diskusjoner og mener at en manager er viktigere enn klubben.

 

Håpløst innlegg. Jeg gjentar det jeg skrev noen innlegg over:

 

 

Innlegget mitt var jo ment som litt moro egentlig.

Klart vi skal kunne skrive om Wenger.

Har egentlig bare forsøkt å være et motstykke til innlegg som vil sparke Wenger for nesten ingenting.

 

Ønsket egentlig å harselere litt med innlegg som vil kaste den eller den.

Totalt uinteressante innlegg som er i beste fall lite gjennomtenkte.

Skjønner at jeg skal passe meg for slikt, ting blir tatt for alvorlig. Ironi er kanskje et fremmedord.

Link to comment
Share on other sites

*** Jeg skrev egentlig dette innlegget som et svar i kamptråden fra FAcup-exiten, men tror innlegget passer bedre her. Derimot, jeg gidder ikke å skrive det om, noe jeg heller ikke tror er nødvendig. Uansett, starten av innlegget tar opp tråden der hvor det på side 13 diskuteres at vi har lettere kampprogram enn MU, noe jeg synes er tåpelig ***

 

Det er fullstendig irrelevant om vi har lettere kampprogram enn Man Utd eller om de har lettere enn vårt.

 

Vi kan tryne mot hvem som helst, og vi tenderer til å tryne når vi kan avgjøre selv. Wenger burde få fingen ut og gi kapteinsbåndet etter korrekte kriterier, og ikke status i troppen. Mangler vi spillere i troppen med de rette kriteriene, så skuer man over markedsplassen.

 

Fabregas fikk kapteinsbåndet for å bli i Arsenal - det er ingen tvil om det - mens v.P er visekaptein tydeligvis av langvarig vennskap med Wenger. Ingen av de to er ledertyper, og begge to er rævva når det butter imot. Fabregas henger med hodet, mens v.P snapper skikkelig i hodet og går ikke fram som et godt eksempel.

 

I en årrekke har laget bevist at vi mangler en ryggrad, eller en leder, på banen. Det hjelper ikke at vi på vårt beste spiller den beste fotballen i England når vi til stadighet kommer til kort. Det hjelper ikke at Wenger sier at denne troppen er den beste han har trent når vi ikke skaper resultater. Selvfølgelig, vi er "der oppe". Likevel, man skal måles av sitt benchmark. Er ambisjonen å vinne innen en femårsperiode (HOST!), og man feiler, så tar man konsekvensene av det. Det er fullstendig hodeløst irrelevant å forsvare dagens situasjon dersom vi feiler i forhold til målsetningene.

 

Til sammenligning: Du betaler ikke en aktiv porteføljeforvalter for å nå benchmark. Då kunne du heller valgt en mindre dyktig forvalter, som er billigere i drift, og kjøre passiv porteføljestrategi. Klarer man ikke å gjøre jobben man er satt til å gjøre så tar du konsekvensene når målsetningene - satt for en del år siden - skal evalueres. Selvfølgelig, det må finnes bedre alternativ. Finnes det en aktiv porteføljeforvalter der ute som skaper avkastning over bench, så ansetter du selvfølgelig han. Dette gjelder også for Wenger..

 

Wenger kjører en stram policy, men til hvilken gevist? Finansene er bedre enn på lenge, troppens gjennomsnittsalder er ung og sund - men likevel: troppen er LANGT fra komplett.

 

Wenger har kun hentet en - 1 - leder siden han kom til klubben og det var Vieira. Det er 14 og et halv år siden. Og det er nesten seks - 6 - år siden Vieira gikk. Det er jo helt på jordet idiotisk.

 

Fatter ikke Wenger at dette laget trenger lederskikkelser burde han ta sin hatt og gå - selv ikke Wenger er større enn klubben.

 

For all del - Wenger har vært fantastisk. Sine styrer er å spotte tekniske talenter - fremme på banen. Han var heldig med Vieiras lederegenskaper, og har ikke klar å erstatte forsvarstammen han arvet når han tok jobben på Highbury.

Link to comment
Share on other sites

*** Jeg skrev egentlig dette innlegget som et svar i kamptråden fra FAcup-exiten, men tror innlegget passer bedre her. Derimot, jeg gidder ikke å skrive det om, noe jeg heller ikke tror er nødvendig. Uansett, starten av innlegget tar opp tråden der hvor det på side 13 diskuteres at vi har lettere kampprogram enn MU, noe jeg synes er tåpelig ***

 

Det er fullstendig irrelevant om vi har lettere kampprogram enn Man Utd eller om de har lettere enn vårt.

 

Vi kan tryne mot hvem som helst, og vi tenderer til å tryne når vi kan avgjøre selv. Wenger burde få fingen ut og gi kapteinsbåndet etter korrekte kriterier, og ikke status i troppen. Mangler vi spillere i troppen med de rette kriteriene, så skuer man over markedsplassen.

 

Fabregas fikk kapteinsbåndet for å bli i Arsenal - det er ingen tvil om det - mens v.P er visekaptein tydeligvis av langvarig vennskap med Wenger. Ingen av de to er ledertyper, og begge to er rævva når det butter imot. Fabregas henger med hodet, mens v.P snapper skikkelig i hodet og går ikke fram som et godt eksempel.

 

I en årrekke har laget bevist at vi mangler en ryggrad, eller en leder, på banen. Det hjelper ikke at vi på vårt beste spiller den beste fotballen i England når vi til stadighet kommer til kort. Det hjelper ikke at Wenger sier at denne troppen er den beste han har trent når vi ikke skaper resultater. Selvfølgelig, vi er "der oppe". Likevel, man skal måles av sitt benchmark. Er ambisjonen å vinne innen en femårsperiode (HOST!), og man feiler, så tar man konsekvensene av det. Det er fullstendig hodeløst irrelevant å forsvare dagens situasjon dersom vi feiler i forhold til målsetningene.

 

Til sammenligning: Du betaler ikke en aktiv porteføljeforvalter for å nå benchmark. Då kunne du heller valgt en mindre dyktig forvalter, som er billigere i drift, og kjøre passiv porteføljestrategi. Klarer man ikke å gjøre jobben man er satt til å gjøre så tar du konsekvensene når målsetningene - satt for en del år siden - skal evalueres. Selvfølgelig, det må finnes bedre alternativ. Finnes det en aktiv porteføljeforvalter der ute som skaper avkastning over bench, så ansetter du selvfølgelig han. Dette gjelder også for Wenger..

 

Wenger kjører en stram policy, men til hvilken gevist? Finansene er bedre enn på lenge, troppens gjennomsnittsalder er ung og sund - men likevel: troppen er LANGT fra komplett.

 

Wenger har kun hentet en - 1 - leder siden han kom til klubben og det var Vieira. Det er 14 og et halv år siden. Og det er nesten seks - 6 - år siden Vieira gikk. Det er jo helt på jordet idiotisk.

 

Fatter ikke Wenger at dette laget trenger lederskikkelser burde han ta sin hatt og gå - selv ikke Wenger er større enn klubben.

 

For all del - Wenger har vært fantastisk. Sine styrer er å spotte tekniske talenter - fremme på banen. Han var heldig med Vieiras lederegenskaper, og har ikke klar å erstatte forsvarstammen han arvet når han tok jobben på Highbury.

Veldig spennende innlegg.

 

Men Vieira er kanskje ikke den eneste lederen han har hentet til klubben.

Ser at du ikke mener Henry var en leder.

Rosicky har fungert som kaptein for et sterkt landslag.

Seaman ledet forsvaret foran seg bra.

Og det var vel noen som heller ikke fikk vist seg under Vieiras tid,som Pires eller Petit.

Vermaelen - kan jo bli en leder kanskje.

Link to comment
Share on other sites

Definisjonspørsmål.

 

Du har typene som Vieira og Adams. Også har du resten.

 

At Rosicky har funket som kaptein for Tjekkia er irrelevant. Spesielt siden dette er noen år siden nå, og fordi Arsenal er et helt annet lag. Han har ikke bevist lederegenskaper på banen i alle fall. Dette er tross alt ikke noe som kommer automatisk med et kapteinsbånd. I så fall misforstår du.

 

Wenger hentet ikke Seaman, han kom i -90.

 

At Pires eller Petit ikke fikk vist seg fram er feil. De fikk vist seg fram. Igjen - du behøver ikke å være kaptein for å stå frem. Selvfølgelig, kapteinen er 1'eren, og så lenge Vieira og Adams var på banen så var det vanskelig å skille bra fra über. Den er jeg med på.

 

Vermaelen kan bli, men det vet vi ikke. Jeg personlig er lei av at Wenger skal utvikle. Han har utviklet nok, og har klart og tydelig feilet hva angår ledere i laget.

Link to comment
Share on other sites

 

I en årrekke har laget bevist at vi mangler en ryggrad, eller en leder, på banen. Det hjelper ikke at vi på vårt beste spiller den beste fotballen i England når vi til stadighet kommer til kort. Det hjelper ikke at Wenger sier at denne troppen er den beste han har trent når vi ikke skaper resultater. Selvfølgelig, vi er "der oppe". Likevel, man skal måles av sitt benchmark. Er ambisjonen å vinne innen en femårsperiode (HOST!), og man feiler, så tar man konsekvensene av det. Det er fullstendig hodeløst irrelevant å forsvare dagens situasjon dersom vi feiler i forhold til målsetningene.

 

 

 

Hva er egentlig Arsenals "benchmark"? Er det supporternes, spillernes, støtteapparates og styrets drømmer og ønsker? Eller er det noe som skal baseres på historiske resultater? Jeg tror en fornuftig måte å finne vårt "pari" eller benchmark, om du vil, er å se på ressurser i forhold til våre konkurrenter. Tre av våre konkurrenter har betydelig større ressurser enn oss, mens et par-tre klubber har nesten like mye som oss. I mine øyne er det en stor prestasjon dersom laget overgår Celsea og Man City i ligaen, fordi ressursbruken vår er mye lavere.

 

Jeg håper virkelig at Arsenal skal sette seg høye mål, men jeg er ikke for en tankegang som sier at i det øyeblikk en ambisjon ikke blir nådd - er revolusjon det eneste rette. Å kaste ut store deler av spillergruppen, å avsette vår manager, gjøre store endringer i langtidsstrategiene, vil i mine øyne ikke gavne klubben hverken på kort eller lang sikt. Mange supportere er mer kortsiktige enn meg, men jeg stiller meg undrende til denne blodtørsten enkelte supporter viser, når ikke resultatene blir som man har ønsket.

 

På direkte spørsmål før sesongen svarte Wenger "better than last season", da han ble spurt om hans forventninger til denne sesongen. Vi kom kortere i CL, og lengre i CC og FA-cup. Vi ligger også an til å gjøre det bedre i PL enn vi gjorde i fjor.

Link to comment
Share on other sites

@ Bergkamp

 

Du er spent på det ja. Vi får se. Jeg setter heller min lit til Wenger og mannskapet selv i tiden fremover - og ikke i tiden bakover.

 

Førsteinnlegget mitt kan vel bære preg av følgende:

Kjører man for fort får man tunnelsyn og går glipp av skjønne omgivelser på veien.

Eller?

 

Synes du Sol løftet oss i hans andre periode? Løftet hans mentale tilstedeværelse oss? Vel, jeg nevnte han ikke i mitt første innlegg, og resonnementet blir følgelig at han ikke har gjort et godt nok inntrykk på mitt vedkommende. Så jeg står fortsatt der hvor jeg er og min mening - og mitt poeng - står uforandret.

 

Hva angår hans første periode er jeg litt ala Jon Almås "njaAAAAAA". Han spilte med Adams, Keown og Vieira og det er ikke lett å vurdere Sol i den perioden. I 06 derimot kan jeg tillate meg selv litt selvkritikk. :)

 

Uansett, dette er spinnoff. Jeg mener Wenger ikke klarer å hente lederskikkelser. Enkelte mener han gjør det, og trekker fram Sol. I så fall må vi hente de fra T********.

 

@ RastaPinky

 

Hva tror du?

 

De målsetningene som er blitt bestemt på styrerommet selvsagt. Må nok ta selvkritikk på at ordvalget benchmark var dårlig, men måtte nesten bruke det for at eksempelet mitt skulle bli enklere å ta.

 

Jeg bryr meg lite om hva andre gooners egentlig mener om Wenger. Jeg personlig elsker han, men jeg elsker Arsenal mer. Likevel, Wenger har en kontrakt som er inngått i overenstemmelse med Arsenals langsiktige strategi. Hva Wenger sier til media bryr jeg meg ikke så mye om - jeg er ikke opptatt av hva hans mål er utad til media (blodhunder), men mer om hva som er avtalt mellom Wenger og Peter Hill-Wood.

Link to comment
Share on other sites

 

@ RastaPinky

 

Hva tror du?

 

 

Jeg synes at Arsenal utvikler seg i riktig retning. For hver sesong de siste 3-4 årene har vi fått gradvis bedre resultater, og vi har gradvis forbedret ferdigheter og spill. Det er bare to-tre sesonger siden vi var så fysisk svake at vi ble feid overende av dårligere klubber med mannfolkinnstilling.

 

Store deler av stallen vår er den samme som den var for 3 år siden. Tjueåringene har blitt tjuetre. Jeg tror det fortsatt er rom for mye forbedring i stallen vår. Det som er fantastisk er at dette er fortsatt er unge spillere, men mange av dem har 100+ kamper, og de har et unikt samhold/samspill.

 

Du nevner savnet av en ledertype. Skal ikke være uenig i det, men kanskje kverulere litt :) . Det jeg savner er i dagens stall er en litt tøffere mentalitet. Kanskje en typisk "ledertype" kunne rettet opp det? Jeg tror kanskje det. Men jeg har ennå større tro på at dette må inn i hodet på alle spillerne i stallen. Frykten for å tape virker noen ganger større enn hungeren til å vinne. Ihvertfall for deler av spillegruppa.

 

Denne mangelen på tøffhet i hodet er ganske naturlig i en så ung stall. De fleste spillere blir bedre rustet mentalt mot slutten av sin karriere. Evnen til å holde hodet kaldt i pressede situasjoner er vel noe man tilegner seg ved erfaring? På samme måte som dagens stall har forbedret seg voldsomt fysisk de siste par årene, vil vi se at de kommer til å forbedre seg psykisk også. Kanskje allerede i denne sesonginnspurten, eller muligens vi må vente en sesong eller to.

 

Dersom vi klarer å beholde denne stallen noen sesonger til, er jeg overbevist om at vi vil se et helt Arsenal-lag med 'tøffinger'.

 

Personlig synes jeg Wengers 'project youth' er det mest fantastiske som har skjedd klubben på de 30+ åra jeg har fulgt med. Jeg ser litt rødt når medsupportere ønsker å avsette Wenger og splitte opp den stallen som er samkjørt gjennom flere år.

 

Nesten alle langtidskontraktene som ble inngått med spillerne (17 stk?) i vinter - løper til 2014. Wenger har også kontrakt til 2014. Jeg tipper at 'project youth' vil gjennomføres nesten uansett. Om vi så skulle gå på en smell neste sesong og havne under "pari" (som jeg mener er 4.plass i PL).

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...eel-in-our-side

 

“It's a very, very difficult schedule. It's been very difficult for the players but they have never shown any sign of weakness mentally. Even on Saturday they have put in absolutely every effort and can only be proud of how much they fought.”

 

Bullshit Wenger! Det var kun 2-3 spillere ute på banen fra Arsenal sin side som virkelig ville vinne kampen! Wilshere og Nasri var to av de, mens van Persie som var vår kaptein ville halvveis vinne.

 

Det er noe alvorlig galt med mentaliteten til de fleste av spillerne våre, hvor mange av disse har egentlig vinnerinstinstinkt og ikke lar seg knekke av litt motgang? Det er ikke mange vil jeg si. Hvertfall ikke av de som er tilgjengelige akkurat nå og det er heller ikke særlig mange flere når vi har et toppet lag.

 

Vi har et bedre lag enn Manchester United og vi har også et bedre lag enn Chelsea, men det er særlig en ting som skiller oss mellom disse lagene (og særlig mellom oss og United) og det er vinnerviljen de ustråler. I de kritiske fasene av spillet så spiller de som om det står for livet.

 

Det er ikke uten grunn til at de scorer så ofte på de få mulighetene de har. For den ballen skal inn i målet koste hva det koste vil. Og den samme mentaliteten ser man i forsvaret også når det gjelder å holde den ballen ute.

 

Forøvrig vil jeg gjerne spørre noen av dere: Manchester United hadde 2 mål mot oss forrige kamp som kom av returer. Hvor mange returmål har vi scoret de siste sesongene? Ærlig talt kommer jeg så og si ikke på et eneste mål.

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 14 2011, 12:45 PM) 220228[/snapback]

http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...eel-in-our-side

 

“It's a very, very difficult schedule. It's been very difficult for the players but they have never shown any sign of weakness mentally. Even on Saturday they have put in absolutely every effort and can only be proud of how much they fought.”

 

Bullshit Wenger! Det var kun 2-3 spillere ute på banen fra Arsenal sin side som virkelig ville vinne kampen! Wilshere og Nasri var to av de, mens van Persie som var vår kaptein ville halvveis vinne.

 

Det er noe alvorlig galt med mentaliteten til de fleste av spillerne våre, hvor mange av disse har egentlig vinnerinstinstinkt og ikke lar seg knekke av litt motgang? Det er ikke mange vil jeg si. Hvertfall ikke av de som er tilgjengelige akkurat nå og det er heller ikke særlig mange flere når vi har et toppet lag.

 

Vi har et bedre lag enn Manchester United og vi har også et bedre lag enn Chelsea, men det er særlig en ting som skiller oss mellom disse lagene (og særlig mellom oss og United) og det er vinnerviljen de ustråler. I de kritiske fasene av spillet så spiller de som om det står for livet.

 

Det er ikke uten grunn til at de scorer så ofte på de få mulighetene de har. For den ballen skal inn i målet koste hva det koste vil. Og den samme mentaliteten ser man i forsvaret også når det gjelder å holde den ballen ute.

 

Forøvrig vil jeg gjerne spørre noen av dere: Manchester United hadde 2 mål mot oss forrige kamp som kom av returer. Hvor mange returmål har vi scoret de siste sesongene? Ærlig talt kommer jeg så og si ikke på et eneste mål.

 

Det er ikke mange nei, men jeg husker Bendtner mot Hull i fjorårssesongen.

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Mar 13 2011, 12:13 AM) 220152[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Vi skaper lite på kantene og hver eneste bidige gang vi kommer til et innlegg eller lignende inn i boksen har vi så og si aldri spillere der. Sagna og Clichy ville overlappet på sedvanlig måte og dermed blitt vingene, ]men for at dette skulle fungert så måtte samtlige spillere jobbet knallhardt defensivt for å få tilbake ballen.[/size]

 

Det var det da... :) Enig i det du skriver her Stefan. Isåfall på hjemmebane kunne vi stilt med 4-1-3-2. Men på bortebane og i noen tilfeller på hjemmebane, så burde vi gå over til en 4-4-2. Men som alltids så starter vi sesongen med et system som passer 11 spillere. Problemet er at 4 av disse er nototrisk skadet. Mens de som må ta over ikke er god nok.

 

Det hadde så klart vært fint å se noen form for utskifting og forandring i arsenal. 6 år uten trofee bør være grundlaget for å gjøre noen skippertak! Isåfall når laget er så fordømt nærme og bli noe stort. Men her tror jeg desverre at Wenger aldri igjen vil klare å gjøre de nødvendige tilltak for å gjøre dette laget til et mester lag.

 

Han(Wenger) skal isåfall si seg heldig i sin posisjon i arsenal! Ikke mange toppklubber i verden(uansett idrett) som lar en manager fortsette i 6 år uten noen stor form for progresjon eller et eneste troffe i skapet! At han i tillegg er den som bestemmer hvem som skal være klubbens CEO er også noe merkverdig..

 

Så et par spørsmål man kan stille seg:

 

- Hva er det egentlig styret i arsenal gjør for klubben?

 

- Har Wenger for mye makt i klubben?

 

- Vil/kan Wenger og styret gjøre det som er nødvendig for å ta steget opp neste sesong?

 

- Er det gjort tilstrekkelig for å stoppe alle skadene som laget pådrar seg sesong etter sesong?

 

- Er det helt på jordet å tru at en annen person kan komme inn og ta dette laget lengre enn Wenger?

 

- Det snakkes stort om engasjement og viljen til å vinne. Blir dagens spillere ikke kjørt hardt nok av Wenger? For det er tydelig at laget mangler ledere, men muligens er det ikke bare på banen det mangles..

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...