Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Denne gangen mener jeg at den uttalelsen stemmer. For øyeblikket står ikke stallen vår noe tilbake fra City sin, United sin, Chelsea sin eller Tottenham sin og nå som Coquelin og Alexis er på vei tilbake er vi klart styrket. Også fått hentet inn en toveisspiller på midten MED skuddbein. Veldig fornøyd med dette vinduet.

Jeg har ingen problemer med at en "nøkkelspiller" som har vært langtidsskadd blir omtalt som "like a new signing", for på mange måter stemmer det (når fraværsperioden har vært lang).

 

Det jeg har vært skuffet over tidligere (og jeg tviler på at jeg er den eneste) er når vi rundt enkelte overgangsvinduer (sommer) i utgangspunket tolker signalene fra Wenger og ledelse/styret om at det er penger tilgjengelig for kjøp hvis "den rette spilleren" er tilgjengelig, for så å ende opp med en (nylig skadefri) eksisterende Arsenalspiller som er "som en nysignering".

Forklaringen fra Wenger & co er naturligvis at den rette spilleren ikke var tilgjengelig og derfor ble det ikke noe kjøp.

 

Sett i ettertid så tror jeg faktisk at min egen reaksjon hadde vært bedre hvis jeg ikke hadde blitt "provosert" (subjektiv reaksjon) med denne typen uttalelse om at "gamle" spillere har blitt som en nysignering i slike tilfeller.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey og Flamini har tidligere vikariert på backplass i korte perioder - Flamini med bravur i forrige periode da vi gikk hele veien til Champions League finalen. Nå er han litt eldre, litt treigere og fortsatt like vill i taklingene så ikke noe ideelt alternativ. Koscielny og Gabriel har også spilt på backplass, og jeg ser ikke bort ifra at spesielt førstnevnte kunne gjort en grei jobb om Bellerin skulle bli skadet. Har i alle fall farten som Chambers mangler.

Link to comment
Share on other sites

Når Debuchy nå forsvannt... Hvem er backup på høyre? Er det virkelig Chambers? For en vanvittig gamble man tar!

 

Ramsey og Flamini har tidligere vikariert på backplass i korte perioder - Flamini med bravur i forrige periode da vi gikk hele veien til Champions League finalen. Nå er han litt eldre, litt treigere og fortsatt like vill i taklingene så ikke noe ideelt alternativ. Koscielny og Gabriel har også spilt på backplass, og jeg ser ikke bort ifra at spesielt førstnevnte kunne gjort en grei jobb om Bellerin skulle bli skadet. Har i alle fall farten som Chambers mangler.

 

Det blir nevnt flere "kandidater" som backup til Bellerin, men det er en mulighet som ikke nevnes og som da får meg til å komme med et muligens noe "tåpelig" spørsmål.

 

Er det vanskelig for en back å "omstille" seg hvis han må spille på "feil" side? Ved en eventuell skade på Bellerin, vil det da være utenkelig å flytte en av våre venstrebacker over til høyresiden og dermed spille med både Monreal og Gibbs på hver sin back?

Jeg er ellers helt enig med de som er skeptiske til mangelen på backup på backen og en manglende "kvalitet" på en del av våre alternativer.

Link to comment
Share on other sites

Det var vel først og fremst venstreback Flamini spilte i 'forrige periode'. Da spilte også Senderos og Touré i midtforsvaret da vi gikk til CL-finalen. Eboué hadde høyrebacken. Bare så det er sagt. Ganske utrolig at et slikt midtforsvar gikk så mange kamper i Cl uten å slippe inn mål.

Link to comment
Share on other sites

Nå er Chambers reserve for Bellerin. Jeg er ikke så sikker på om det er en verre løsning enn Debuchy anno 2015-2016.

 

Største problemet med Chambers er mangelen på fart og at han innimellom kaster seg inn i taklinger som er helt unødvendige og drar på seg gule kort.

 

Tror og håper at han blir en knallgod midtstopper for oss etterhvert. Har veldig god teknikk og pasningsfot (hvertfall til en forvarsspiller å være), men som vikar på høyrebacken er han helt OK så lenge han ikke møter en fotrapp og kjapp jævel.

 

Skulle dog helst sett at vi kanskje hadde en mer egnet spiller som backup for Hector, men som du sier så er ikke akkurat Chambers noe verre enn det Debuchy har vært denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Pep ville vel til Arsenal også. Sett bortfra at han kun er relativt kort tid i klubber ville det vært perfekt, men Wenger som har feilet i 12-13 år kan sitte hvor lenge han vil. Talent er fint det, men det vinner ikke titler. (Bortsett fra noen cuper som man ser enkelte lag nedprioriterer, sett at det er hull (championchip nå og villa som er i samme liga neste år) vi står mot i finalene.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Som nevnt av Vieira (og meg i etterkant) så er hans største styrke og svakhets hans urokkelige tro på egne spillere.

 

Han rett og slett nekter å innse at f.eks. Giroud ikke er god nok til å være førstevalg på et lag som skal være blant verdens beste. Greit nok at han viser forbedringer hver sesong, men han har så mange mangler og hvor mange poengtap har han stått for de siste sesongene som f.eks. en spiss som Agüero, Suarez eller grøss.. Kane ville scoret på?

 

Det samme gjelder/gjaldt også på defensiv midtbane. På tross for at Arteta var langt ifra den ideelle DM-en så skulle han absolutt ikke ha en bedre spiller der. Hadde ikke Coquelin mirakuløst reddet oss så hadde vi garantert fortsatt ikke hatt en klassespiller i denne posisjonen.

 

Pdd. så mangler vi bedre førstevalg på spissplassen og høyrekant (potensielt også ved siden av Coquelin). Samtidig som vi trenger bedre kvalitet på dybden vår på defensiv midtbane, høyreback og kantene.

 

Kommer dette til å skje under Wenger dog? Har vel sagt dette i snart et tiår nå.. men jeg har liten tro på det for å si det slik.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

www.skysports.com/football/news/11670/10168469/mathieu-debuchy-claims-arsenal-blocked-his-move-to-man-utd

 

Bra Wenger!

9 baklengs på første tre for Bordeaux... Ville vel nesten vært å ta igjen etter Silvestre...

Hadde vi fått inn en del cash og hadde de dekket 100% av lønna hadde jeg ikke blitt sur om han hadde gått på lån dit. Om han skulle gjort det bra, ligger de langt bak oss og han ville fått spilt opp verdien sin. Samtidig som det hadde vært litt gøy at vi kan låne dem en spiller som ikke er i nærheten av god nok for vårt lag lenger.

 

Klarte ikke spille seg opp igjen etter skadene og mistet plassen til en unggutt.

Klaget seg derfor ut av troppen fordi han ville spille EM på hjemmebane (For en av de bedre nasjonene som deltar). Good riddance.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Synd at Gurdiola er bundet til City. Selv om jeg ikke akkurat er veldig fan av fotballen hans så er han en vinner og ville fått mer ut av laget og midlene som nå er til rådighet.

 

Det som er mest skuffende er hvor utrolig kjip fotballen vår har vært de siste sesongene. Vi glimter innimellom til med flott fotball, men generelt så scorer vi lite mål og er egentlig ganske kjipe å se på nå til dags.

 

Mest interessant å se hvem som skal ta oet for Wenger. Jeg håper på Simeone, men tviler på at han kommer.

Link to comment
Share on other sites

Med klopp i Liverpool og nå guardiola i city er vi i bakleksa igjen ifht managere vi kan hente. Alt pga Wengers usannsynlige respekt i Arsenal. "Well done" i tiden etter stadiobytte, men nok er nok. Eller har styret konkludert med at vi ikke skal ta steget opp igjen? finnes alternativer i styret også.

Link to comment
Share on other sites

Med klopp i Liverpool og nå guardiola i city er vi i bakleksa igjen ifht managere vi kan hente. Alt pga Wengers usannsynlige respekt i Arsenal. "Well done" i tiden etter stadiobytte, men nok er nok. Eller har styret konkludert med at vi ikke skal ta steget opp igjen? finnes alternativer i styret også.

Det finnes nok mange andre alternativer enn Klopp/Guardiola der ute, uansett hvor redde enkelte av fansen måtte være for hva som kan skje etter et managerskifte (som en gang tross alt vil komme). Vi kan selvsagt være uheldige også med det valget som blir foretatt, men den sjansen tar jeg (i motsetning til enkelte i "Wenger knows"-leiren).

 

Det som jeg mener er synd det er mangelen på fotballfaglig bakgrunn blant de som skal ansette en ny manager.

Vår styreformann, Sir Chips, bankmann.

Vår administrerende, Ivan Gazidis, var rett nok en av de hovedansvarlige i den amerikanske MLS, men har han "ekte" fotballfaglig kompetanse?

Ken Friar, fortjener mange godord om det han har gjort for klubben gjennom mer enn seksti år, men jeg tviler på at han har noen god oversikt over det som rører seg av alternativer der ute.

Lord Harris, eks. "teppeselger" og nå filantrop. Jeg finner lite om han fotballfaglige kvalifikasjoner.

Far og sønn Kroenke. Forretningsmenn? Så absolutt. Fotballfaglige personer? Tvilsomt.

 

Vi har et styre som nok egner seg godt til å drive et forretningsselskap, men jeg savner virkelig noen der som har reell god kunnskap som det som rører seg i fotballverden. Kanskje er jeg for negativ når jeg kommer med min synsing, men jeg savner virkelig noen som jeg kunne "stolt på" fotballfaglig i det styret. Ikke nødvendigvis David Dein men en person av den støpningen.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer jeg glemte at usmanov ikke får sitte i styret. Ikke at han har de faglige kunnskapene men penger har han ;) Virker som det må til i dagens fotball, Leicester til tross. Det er nok fler enn Wenger som bør ut døra for å få skuta på rettere kjøl.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer jeg glemte at usmanov ikke får sitte i styret. Ikke at han har de faglige kunnskapene men penger har han ;) Virker som det må til i dagens fotball, Leicester til tross. Det er nok fler enn Wenger som bør ut døra for å få skuta på rettere kjøl.

Jeg har vel mine tvil om at Usmanov ønsker å sitte i styret som en minoritets-eier, og uten reell innflytelse i et styre der resten er håndplukket til å støtte Kroenkefamilien, siden han da egentlig mister muligheten til å være så frittalende som han har vært eller ønsker å være.

Penger har Usmanov og det har forsåvidt Kroenke & Co også, men klubben har nok penger på bok så jeg ønsker hverken nå eller i fremtiden at Arsenal skal bli en klubb der "rike onkler" skal spytte penger rett i kassa (eller gjennom stråselskaper. Les: ManC).

Selv om Financial Fair Play egentlig er en fiasko, så håper jeg likevel at Arsenal skal leve etter den regelen, Jeg tror det vil gavne klubben mest på lang sikt

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på uttalelsene til Wenger etter kampen legger han ikke akkurat noe mindre press på seg selv og laget. Men skal vi klare å snu denne sesongen til noe positivt MÅ gutta svare på tilale de neste PL-kampene. Swansea og Tottene MÅ slås. Det er ikke noen unnskyldning som kan forsvare tap i de kampene. Skulle det likevel skje at vi taper poeng i de kampene føler jeg Wenger enten bør ta den 'ikkesåmagiskelenger'-hatten og gå, eller at det rett og slett skjer forandringer med hvordan det handles inn spillere og at de får bot eller lignende straff for så dårlig innsats som flere har hatt i altfor mange kamper denne sesongen. Sistnevnte tror jeg ikke skjer, så da står man igjen med at Wenger gir seg.

 

Edit; Wenger mener vi ikke mangler ledere, men hvor har de lederne gjemt seg så langt denne sesongen? Per er ikke en leder som kjefter Sanchez huden full hvis han gjør en stor tabbe. Ja, han kjeftet på Özil da han ikke applauderte supporterne sine etter en kamp, men hvor er den innstillingen mens kampen fortsatt pågår? Jeg har ikke sett det. Jeg har sett Coquelin kjefte på Sanchez og Özil i kamp, men han er nesten den eneste. Det er så å si ingen andre som tar tak i de andre og prøver å få frem en positiv reaksjon. Sanchez løfter på armene og ser bare oppgitt. Akkurat som Özil(selv om han lot føttene vise hvor han ville skapet skulle stå mot Manure, mål og assist). Giroud bare går og oier seg, Ramsey og Walcott gjemmer seg i skallet sitt. Kos prøver å vise vilje med innsatsen sin, men ender ofte opp da med å gjøre feil. Bellerin er langt fra noen leder.

 

Eneste tre jeg i dag ser på banen som kan minne noe om ledere er Monreal, Cech og Coq. Men ingen av de er i nærheten av å være noen Vieira eller Adams i lederstilen. Vieira var typen som tok tak i kampen og fikk medspillerne med seg på den måten. Adams var den som styrte mer med stemmen. Gjorde du noe feil, fikk du høre det. Savnet etter Vieira har alltid vært stort. Vi har ikke hatt én skikkelig leder på banen etter at vi mistet ham. At Wenger ikke ser dette er ufattelig for meg, siden de lagene han har vunnet serien med hadde opptil flere ledere. Ledere i alle ledd.
Seaman, Adams, Vieira, Wright.
Lehmann, Campbell, Vieira, Henry

Nå har vi
Cech, Per?, Coq, Giroud?
Per er ikke typen til å snu en kamp ved å mane medspillerne sine til kamp. Giroud forsvinner ofte hvis det går litt i mot. Nesten så han prøver for mye å hjelpe medspillerne til å score enn å ta ansvar og sette ballen i mål selv noen ganger.

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...