Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det var for mange i fjor også, og året før ....... enten leverer fyren nå noe i virklighetens verden ellers får han fantasere et annet sted.

 

Det som er kjedelig nå er at det er vanskelig å gi han sparken også på et tidspunkt som det her. Deretter er det vanskelig å gi han sparken midt i sesongen mtp. at vi trolig såvidt akkurat ligger innenfor rekkevidde til å igjen sikre 4. plass. Deretter kommer "alle" til å bemerke hvor stor prestasjon det har vært å klare 4. plass med stallen vi har hatt og at Wenger må få en "siste sommer" på å bevise sine ambisjoner.

 

Rinse and repeat. Det eneste vi kan håpe på nå er at Wenger faktisk bryter ut av sin onde sirkel eller så kan vi trøste oss med at pensjonisttilværelsen nærmer seg hvis han beslutter å følge sin vanlige rutine.

Link to comment
Share on other sites

Det burde byttes ut i mange ledd hvis utskiftninger skjer. Ganske sikker på at flere toppmanagere vil være interissert i å overta Arsenal med de pengene vi nå ha på bok og med fasilitetene vi besitter.

Jeg var sterkt kritisk til Wenger i hele fjor, sommeren iår har bare forsterket det ennå mer. Den mannen serverer bare bullshit til tider. Virker som han lever i en annen verden og tror man med en dårlig stall skal hamle opp med de beste. Vi vet alle hvordan dette går. Kommer ikke Suarez (noe jeg tror han neppe gjør), så tror jeg ikke vi klarer top4. Da er vi virkelig rævkjørt i flere år fremover.

Link to comment
Share on other sites

Mistet den lille troen jeg hadde på Wenger forrige sesong når han solgte Song og satset absolutt alt på at Diaby skulle holde seg skadefri. Det var rett og slett utilgivelig i mine øyne.

 

Akkurat dette var vanskelig å forstå selv for en svoren Arsenefan.

Link to comment
Share on other sites

Mistet den lille troen jeg hadde på Wenger forrige sesong når han solgte Song og satset absolutt alt på at Diaby skulle holde seg skadefri. Det var rett og slett utilgivelig i mine øyne.

 

Salget av Song har jeg forsåvidt ikke hatt noe problemer med, men når det gjelder vurderingen av måten Wenger "erstattet" Song på så er jeg helt på linje med deg.

Jeg ønsket før den nå avsluttede sesongen at vi skulle forsterke midtbanen, ikke nødvendigvis med å selge Song men med å anskaffe et (bedre) alternativ som kunne konkurrere med (erstatte) Song. Men når Wenger i sin visdom satser på alternativer som var betydelig svakeren enn Song, så ble jeg ikke noe særlig imponert av A.W.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Synes Swiss Ramble er alt for tidlig ute med å dømme her. Vinduet er jo så vidt åpnet har jeg fått beskjed om.

 

Det er mye som er "incomprehensible" etter min mening og har vært det lenge.

 

But what do I know? Arsene knows!! Ironisk av meg, men ikke så veldig.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg vet om Wenger er at han har såpass mye makt i klubben at det er han som setter pris på spillere vi vil kjøpe inn. Noe som muligens forklarer hvorfor vi alltid ser etter de billigste alternativene der ute på tross av at det finnes bedre alternativer der ute til en pris som ikke er så altfor mye høyere enn det vi uansett må ut med.

 

PS: Walcott har forøvrig blitt hjernevasket av Wenger han også.

 

"If he (Suarez) comes, great," Walcott said.

 

"Even if we stay as we are now, we are a great team and we showed that in the last 10 games last season. We just need to do that a bit more on a consistent level at the start of this year but every player who is at Arsenal is a top-class player.

 

"You're not going to get an average player come to Arsenal, I think that every player that is here is a top-class player. The boss has believed in so many players he has brought in and they have done so well."

 

facepalm-over-animal-ags-stupidity.jpg

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo ikke men at Walcott skal si at "We need quality, because we suck at some positions" osvosv? Han har ingen valg i å si det han sier.

 

Dette er så innlysende, men allikevel later folk til å bli skuffet hver eneste gang manager eller spillere ytrer det selvfølgelig.

Link to comment
Share on other sites

Det er fordi det er så langt unna det som oppfattes som reelt. Hvis folk ikke klør seg i krøllene eller tørker svetten av issen da dette repeteres til det kjedsommelige så er det det som er rart.

 

Arteta, Podolski og Wilshere med flere har sagt det stikk motsatte i løpet av sommeren. Oppildnet av håpet om storsigneringer som de også var. Hva som mentalt skjer med dem når kart og terreng nok en gang ikke matcher trenger en vel neppe Freudske evner for å se. Har de allerede innsett dette? Er det derfor Walcott føler trang til å si dette?

Link to comment
Share on other sites

Blir bra neste sommer når Walcott og Cazorla går for 50 mill pund, blir erstattet Gnarby og Eisfield. Da sitter klubben igjenn med enda mer penger på bok:) Hipp hipp HURRA

Hadde ikke forundret meg, men om det skjer har Wenger fått ny kontrakt. Og det forundrer meg heller ikke

Link to comment
Share on other sites

Britenes friidrettsyndling Mo Farrah er en vis mann.

 

 

“Gotta play for Arsenal to be a legend,” said the Gunners fanatic, who seemed as pleased to be congratulated on Twitter by Mikel Arteta as to have won.

 

Vi får gratulere denne gooneren med et vm-gull. Jeg håper han vinner 5000 meteren også.

 

http://www.mirror.co.uk/sport/other-sports/athletics/world-athletics-championships-moscow-mo-2152557

Link to comment
Share on other sites

Wengers popularitetskurve:

 

Vinter 2012/13 - ikke så pop

Vår 2013 - stigende pophet pga bra innspurt og håp for sommeren

Sommer 2013 - Ikke veldig pop pr 15. aug, kan bli pop fram til 1. september ved gode spillerkjøp og kan bli veldig upop etter 1. sept hvis han ikke får ut fingeren og kjøper spillere....

 

Det må komme inn spillere ellers tror jeg endel fans vender han ryggen!

Edited by Innbytterbenken
Link to comment
Share on other sites

Det er ingen krise om vi avgir noen poeng i PL i august. Det er Champions League-kvalifiseringen jeg bekymrer meg mest for akkurat nå. Der har vi bare én sjanse. Og hvilket lag skal vi egentlig stille med hvis en mann eller to halter av banen mot Aston Villa?

 

Wenger spiller høyt!

Link to comment
Share on other sites

Om vi skal kjempe om tittel kan vi ikke avgi poeng med det "lette" programmet vi har i August.

Skal vi kjempe om top4 bør man helst ikke avgi noe da heller.

Slår vi ikke Fenerbahce over to kamper hvor den siste er hjemme har vi ingenting i CL å gjøre.

 

Troppen er så slunken akuratt nå at det å måtte ut i CL spill samtidig som ligaen og cup'er her hjemme virker umulig.

Wenger har slunket stallen, frigjort lønnsmiddler og fått inn ennå mer penger til overganger. Alikevel sitter vi her idag en dag før seriestart uten en eneste forsterkning i laget. Smått utrolig.

 

Edit: Hørte noe om at Cazorla og Kos er suspandert i første CL kvalikk-kamp. Noen som vet om dette bare er bullshit?

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

når jeg ser hvordan Wenger agerer på overgangsmarkedet - han har den tykkeste lommeboka av dem alle, men sitter likevel hardest på den - får det meg til å undres hvordan han oppfører seg på eiendomsmarkedet. Hvis han skal kjøpe seg nytt hus eller leilighet, hvordan ter han seg i en budrunde for eksempel? Skygger han landet hver gang det kommer en konkurrerende interessent? Det virker på meg som Wenger ikke forstår at man noen ganger er nødt til å trå til for å få det man ønsker seg. Hvis man er for striks risikerer man å tape hver eneste budrunde, og aldri komme seg inn på (bolig)markedet. Når det gjelder fotballoverganger risikerer man å bli sittende igjen med skjegget i postkassa, med mye penger i banken, men uten spillere som troppen så sårt trenger. Akkurat den situasjonen klubben nå er i. Jeg forstår ikke hvorfor Wenger ikke innser at dette er ytterst farlig for laget, og at de ikke er mer villige til å fire på sine prinsipper. Det de nå gjør er mer til skade for klubben enn å bidra til å styrke den. Dette er å spare seg til fant, som vi har vært inne på før. For meg er det en fallitterklæring å bli "knust" av "lille" Wolfsburg i en budrunde om en (nesten) verdensklassespiller som ville styrket troppen betraktelig. For meg er det et tegn på manglende ambisjoner hos Wenger & co.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...