Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Mye fornuftig fra gårsdagens intervju. Amen, og noen amen+, Arsène!

 

 

on setting a new Premier League record…

That is the best response to something that has been questioned sometimes this season. I believe that shows we have quality, we have spirit, which I have never questioned. It was a relentless effort again tonight from the first to the last minute. The tempo was absolutely top level tonight. We kept going until the last second and just managed to win the game.

 

Certainly the fact we have done it before helped us. Even when we were 1-0 down we just kept going and we feel now at the moment in the team we just have that complete and total commitment to do as well as we can and give absolutely everything. That gets the crowd behind the team and you saw a very entertaining game tonight against a very good Newcastle side.

 

on Van Persie's altercation with Krul…

I don't know, is it history from Holland? Is it just today's story? I don't know, they both looked a bit nervous. I have not spoken to Robin yet. I will find out but I am happy it stayed yellow and did not become red. He is absolutely committed and he gave everything again tonight. He got us a quick equaliser. But the whole team played very well and Walcott also had an exceptional performance tonight.

 

on the potential to overtake Tottenham…

We played recently against Tottenham, Liverpool, Newcastle and Sunderland who are all very difficult to beat and we won all of these games. We know every time it was very tight and we won in the last minute in three of them. There is definitely complete commitment in every single game. Where we finish is down to how we keep going and if we put that same amount of effort into every single game.

 

on whether Tottenham will be concerned…

I don't know, I don't focus on Tottenham. I feel what is at stake for us is our commitment and that's all we want to do.

 

on cutting the gap to one point…

I don't compare us to any other team, I just think we have rebuilt confidence and belief and that will be vital in the race until the end. It can change very quickly because as soon as you lose a little bit of urgency you are in trouble in this league. So let's focus on keeping that and after we will see when we finish.

 

on the importance of third place…

At the moment I maintain that because we have gone through some difficult periods and it's very important that we keep our feet on the ground, keep our complete focus and give absolutely everything until the end. We have done that recently because we produced a great game tonight, we produced a great game against Milan and we produced a great game against Tottenham. That has to be our real target.

 

on frustrations at missing out on the title…

If you look at our run from the Chelsea win until January you will see that our run was quite positive. But we had four full backs out in January and it is something that can work one game but it cannot work for five or six games. For that I believe we were punished but the quality was always there. Today we have 52 points with ten games to go and we have gone through a difficult period in January but recently we have won the games in the last minute whereas we lost the games in the last minute against Fulham and Manchester United.

 

on the atmosphere in the dressing room…

The atmosphere is great within the squad, and tonight it was exceptional in the dressing room because the pleasure is even more intense when you win in the final minute of the game where you have given everything. And the disappointment is intense when you have lost in the last minute of a game.

 

on the team refusing to lose…

That is fantastic. It shows that as much as two defeats are quicksand, the positive recent history of a team has a very positive influence and the positive vibes make everyone stronger.

 

on players coming back from injury…

Diaby is not far [away], Santos I think will play on Wednesday night in the Reserves against West Brom. He will need 90 minutes. Diaby should be back for Everton, he has a little chance. Jack [Wilshere] is less imminent.

 

on Theo Walcott's form…

I think that he is so long in the spotlight that people forget that he is 22 years old and getting now to an age where you perform. It is as simple as that. He develops well because he is intelligent. Tactically, technically tonight he had a complete game.

Edited by Safe Hands
Link to comment
Share on other sites

Jepp, svaret på det tror jeg ikke vi får før ved slutten av neste sesong når regnskapet om pokaler skal gjøres opp.

 

Men en gang må jo også "den uopplyste" bli opplyst. Får håpe de endelig har lært nå, selv om jeg føler jeg har sagt det samme flere ganger(de siste årene) etter at en elendig/dårlig periode har blitt bytta ut med en litt bedre/god periode...

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett samme arbeid i gjennvinningsfasen siden 06/07-sesongen, er typisk Wenger-gjenvinning noe Barca er verdens beste til.

 

Sikker på at du ikke tenker på 07/08 eller 08/09 nå? Syntes ikke vi var så forferdelig gode i gjenvinningsfasen i 06/07 for å være ærlig, men nå kan det jo selvfølgelig bare være meg som blingser litt mtp. at det ikke akkurat var en sesong hvor ting gikk på skinner.. :P

Link to comment
Share on other sites

 

Sikker på at du ikke tenker på 07/08 eller 08/09 nå? Syntes ikke vi var så forferdelig gode i gjenvinningsfasen i 06/07 for å være ærlig, men nå kan det jo selvfølgelig bare være meg som blingser litt mtp. at det ikke akkurat var en sesong hvor ting gikk på skinner.. :P

Jeg syns vi var fenomenale på gjenvinning i både 06/07 og 07/08. Problemet i 06/07 var at all den dominerende og flotte fotballen vi spilte altfor sjeldent resulterte i nettkjenning, noe som løsnet i 07/08 da Adebayor scoret 30 i PL. Rosickys bom mot Newcastle var av ekstrem karakter. I 06/07 følte jeg at jeg så slike sjanser hver kamp.

 

glemmer aldri denne:

Link to comment
Share on other sites

 

Sikker på at du ikke tenker på 07/08 eller 08/09 nå? Syntes ikke vi var så forferdelig gode i gjenvinningsfasen i 06/07 for å være ærlig, men nå kan det jo selvfølgelig bare være meg som blingser litt mtp. at det ikke akkurat var en sesong hvor ting gikk på skinner.. :P

07/08 var vi også gode på det, i 08/09 var vi crap på å gjenvinne ballen.. Men 06/07 var en sesong hvor vi var ordentlig gode på det, desverre var det en sesong hvor lagene kunne legge seg på 16-meteren og innkassere et poeng fordi vi hdde skuddvegring og dårlige gjennomspill.

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

 

det ser ut til at wenger har klart å rette på en god del, selv om laget ikke er HELT friskmeldt enda. Så ja, hvis han klarer å styre skuta inn til ny CL-deltagelse, klarer å få RvP til å bli, samt forsterke laget ytterligere i sommer, fortjener han (minst) en sesong til. Men jeg vil gjerne se mer permanente forbedringer før han får min hele og fulle tillit. Fortsatt usikker på om wenger er mannen som kan bringe pokaler til klubben, men kanskje tapet mot Milan borte var nettopp den oppvekkeren laget har manglet?

 

Det må vurderes etter sesongen om klubben ser at den sportslig går i riktig retning, det hjelper ikke egentlig ikke å vinne noen kamper nå på slutten av sesongen når vi ikke har vunnet en pokal på 7 år. jeg føler at vi i 3-4 sesonger nå har sagt at vi ser an 1 sesong til hva Wenger kan utrette. Ikke noen tvil om hva han har gjort for AFC, men når det går 7 sesonger uten pokaler så må det tas en nøye vurdering om vi ser så mye bedring at han kan få fornyet tillit en sesong til. Heldigvis er det ikke lenger så mye snakk om at Wengers gutter trenger 1 år til på å bli voksne og klare for å vinne pokaler, ungguttene er "voksne" nå i fotballsammenheng og skal være klare for å levere pokaler!

Link to comment
Share on other sites

Klarer han topp 4 fortjener han en ny sjanse mener jeg, men dette må evalueres etter sesongen. Han har innrømmet at ungdomsprosjektet feilet da Nasri og Fabregas ble solgt og han har signalisert at han nå skal bygge et lag med mer "short term"-perspektiv. La oss se om han gjør det før knivene slipes på nytt. Nå når Podolski etter alt og dømme kommer i sommer viser det at han tenker i litt andre retninger enn han har gjort de siste årene. Sesongen i år har vært turbulent for å si det mildt, men nå begynner laget å vise muskler. Dette med trofeer er ikke så altfor nøye for meg, det viktigste er å se et konkurransedyktig Arsenal som utfordrer om pokalene og de siste årene har vi kun vært det utenfor banen.

 

Wenger og laget er på ingen måte friskmeldt enda, det som skjedde i sommer er han til syvende og sist ansvarlig for. At han tilsynelatende nå har klart å rette opp skuta og utfordre til 3. plass i ligaen er derimot en veldig god prestasjon, men det er ingen grunn til å stoppe der. I sommeren som kommer bør vi alle få se intensjoner om at Arsenal er et lag som skal konkurrere. Vi må beholde Van Persie, hente spillere som Podolski, kvitte oss med de som ikke bidrar og se en offensiv Wenger som bygger et sterkere lag enn vi har sett på lenge.

 

Ungdomsprosjektet skulle bli selve kronjuvelen i Wengers Arsenalkarriere, men sånn ble det ikke. Nå tror jeg han har andre planer for hvordan han skal avslutte karrieren sin, og jeg tror ikke han har tenkt å forsvinne med halen imellom beina.

Edited by bjornage
Link to comment
Share on other sites

Wenger fortjener absolutt fornyet tillitt hvis vi klarer topp 4, men jeg håper virkelig kontraktssituasjonen med RvP ryddes opp i før sesongslutt. Vil helst ikke at brorparten av sommeren skal gå med til å beholde RvP framfor å forberede seg til den kommende sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Skriver han ikke under før EM tror jeg ikke han skriver under i det hele tatt.

 

Når det er sagt har jeg en følelse av at klubben ikke kommer til å cashe inn på Van Persie, jeg tror litt mer på Wenger denne gangen når han sier han heller vil la han gå gratis istedenfor å selge han. Med mindre RVP går aktivt inn for å bli solgt sånn som Nasri gjorde, eller holder seg mer i kulissene og går på "streik" som Fabregas gjorde tror jeg han blir ett år til hvis ikke det kommer et bud som de ikke kan motstå.

Link to comment
Share on other sites

Kan melde om veldig positive supportere på Emirates den siste uken, m.h.t Arsene Wenger, vi sto på supporter-puben etter Newcastle-kampen og sang "one Arsene Wenger" så det ljomet, ingen tvil om at de aller fleste supporterne nå er overbevist om at det ville vært en tragedie å miste denne mannen til det engelske landslaget eller Real Madrid, som enkelte rykter dreier seg om.

Som jeg prøvde å forklare for en mnd siden dreier årets ustabile resultater seg om at vi har hatt alt for mange nye spillere på en gang, når vi mistet Fabregas, Nasri, Clichy og Wilshere foran denne sesongen, måtte Wenger erstatte disse med Santos, Jenkinson, Mertesacker, Arteta, Gervinho, Oxlade-Chamberlain, Park og Benayoun.

For folk som har drevet med denne idretten noen år, vet vi hva dette betyr, det tar en god stund før et lag setter seg og presterer stabilt, mye tyder på at laget nå begynner å sette seg og vi har definitivt prestert veldig godt den siste måneden.

Så viser det seg altså, til manges store overraskelse, at Arsene Wenger ikke har bommet på transfermarkedet, og følgelig ikke er evneveik på denne fronten, det viser seg faktisk i tillegg at vår manager ikke er hjelpeløs når det gjelder både defensiv organisering, dødballer imot og taktiske disposisjoner.

Jeg oppfatter at det kun er de mest ihuga Wenger-haterne som nå er like standhaftige i sine meninger som tidligere, og for disse handler det om at det har gått prestisje i deres meninger, trist men sant.

Sannheten er at de fleste supporteres meninger fullt og fast er avhengig av resultater, og resultater i fotball er som kjent veldig foranderlige.

Uansett er Arsene Wengers resultater såpass stabile at Arsenal i løpet av 15 år ALDRI har vært utenom topp-4 i PL, hans lag har samtidig gått videre fra gruppespillet i CL 13 år på rad, stabilt nok etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Skriver han ikke under før EM tror jeg ikke han skriver under i det hele tatt.

 

Når det er sagt har jeg en følelse av at klubben ikke kommer til å cashe inn på Van Persie, jeg tror litt mer på Wenger denne gangen når han sier han heller vil la han gå gratis istedenfor å selge han. Med mindre RVP går aktivt inn for å bli solgt sånn som Nasri gjorde, eller holder seg mer i kulissene og går på "streik" som Fabregas gjorde tror jeg han blir ett år til hvis ikke det kommer et bud som de ikke kan motstå.

Tror og håper at han signerer. Gjør han det ikke så blir han nok solgt etter eget ønske. Mannen blir trossalt 30 om ett år så hvis han vil videre så begynner tiden å renne ut

 

@Arshavin. De ihuga Wengerhaterne du nevner er en myte. De finnes rett og slett ikke

Edited by Castor
Link to comment
Share on other sites

Syns Wenger både har fått den risen han har fortjent denne sesongen og den rosen han har fortjent. Måten vi som kom klubb kom ut av sommaren var dårleg handtert og her må Wenger ta sin del av skylda. Ja eg er fullt klar over at det ikkje berre er å kjøpe å selje spelarar som ein sjøv vil, men det burde vere mogleg å avklare både fabregas og nasri situasjonen tidlegare, samt å få inn erstattarar før. Eg nekta å tru at det ikkje var mogleg å hente Per, Arteta, Santos, Yossi før dei siste dagane. Dette gjorde at laget brukte unødig lang tid å sette seg, samt at vi stilte med eit relativt svakt lag i fleire kampar tidleg i sesongen. Dette kan i værste fall vere avgjerande for om vi står att med ei CL plass eller ikkje.

 

Wenger skal likevel ha skryt for måten han klarte å snu dette på! Vi kunne fort etter den starten vi fått enda opp med ein sesong som pool hadde i fjor der vi låg langt under midten til i januar. Heldigvis har vi ein stall og ein manager med vesentleg meir klasse enn dei raude i frå liverpool, noko som har vist seg viktig.

 

Ein ting som likevel irriterer meg med Wenger og det laget vi har er kor ujamnt vi presterar både reint prestasjonsmessig, men også strukturmessig og i form av spelestil. Slik eg ser det er den siste gode tida eit steg tilbake til der vi var best før under Wenger. Vi er meir aggressive i spelestilen og sett også større fart slik at vi gien er farlege på kontringar. Tidlegare i sesongen har vi derimot vore prega av laber aggressivitet, svake i gjenvinningsfasen og totalt blotta av kontringsfotball. Er dette tilfeldig, eller er vi så sårbare at vi ikkje får dette til når vi ikkje har dagen/ motstandaren har dagen? Er det taktisk inngang til kampar og medvitne val frå Wenger si side, eller er det resultat av kva spelarar vi har tilgjengeleg til ei kvar tid?

 

Ikkje veit eg, men eg veit i allefall at det vi har vist i det siste er den type Wengerball eg vil sjå. Måtte det berre vare!!!

Link to comment
Share on other sites

Tror all kritikken han har fått skal ha sin del av æren for denne fine formen laget er i. Det er uvant kost for Wenger å være under så mye press fra sine egne, tror det har fyrt opp under noen sylindre som har gått på tomgang en stund....

 

Hvem vet, kanskje Wenger, Arsenal og supporterne kommer styrket igjennom denne vanskelige sesongen?

Link to comment
Share on other sites

Måten Wenger har hentet opp igjen havaristen på er imponerende, og det skal han ha ros for. Så får vi se til sommeren da, om det som ikke er blitt gjort tidligere gjøres denne gangen eller en slår seg til ro med at minimumsmålet ble oppnådd ennå en gang. Juryen er fortsatt ute, men han har skaffet seg et velfortjent pusterom.

Link to comment
Share on other sites

Enig der. Denne sommeren er viktig. Nå skal laget styrkes, ikke svekkes. Jeg vil ikke komme med noen krav om sølvtøy, men jeg helst se at vi konkurransedyktige i ligaen lengre enn to uker ut i sesongen og at vi unngår flaue cup-exits mot lag som Sunderland. Nå må det bare køles på. Dyrk sentrallinjen Szceszney - Vermaelen - Song - Wilshere - Van Persie og krydre med noen klassespillere og dette laget kan oppnå noe...

Link to comment
Share on other sites

Enig der. Denne sommeren er viktig. Nå skal laget styrkes, ikke svekkes. Jeg vil ikke komme med noen krav om sølvtøy, men jeg helst se at vi konkurransedyktige i ligaen lengre enn to uker ut i sesongen og at vi unngår flaue cup-exits mot lag som Sunderland. Nå må det bare køles på. Dyrk sentrallinjen Szceszney - Vermaelen - Song - Wilshere - Van Persie og krydre med noen klassespillere og dette laget kan oppnå noe...

 

Dette er alfa og omega. Det er sjeldent etter en sesong at vi faktisk har beholdt våre beste spillere og forsterket deretter. I glansdagene så var dette normen.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Eller kanskje fordi slike som deg skjønner at man har driti på draget igjen, det var jaggu på tide :D

Det er få som har driti så mye på draget som det du har gjort her inne arshavin. Hadde alt gått etter dine spådommer hadde vi vunnet the treble tre år på rad. Så gikk det nå en gang ikke så vær litt varsom når du kårer andre til tabbemakere.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Eller kanskje fordi slike som deg skjønner at man har driti på draget igjen, det var jaggu på tide :D

 

Jeg står ved all kritikk jeg har gitt. Jeg har absolutt ikke "driti på draget igjen".

 

Wenger og LAGET har gjort sine saker bra densiste tiden - men en sesong består av 50 kamper eller mer, og da nytter det ikke å forsøke å være bedreviter som du er etter 5 kamper.

 

Men jeg er spent på hvilke spådommer du har for neste sesong... Hmmmmmmmmmm... Masse pokaler og alt for mye bruk av solbriller?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...