Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Noe som også gir meg tanker om at problemene defensivt stikker dypere enn enkeltspillere. "Know-How'en" som ble arvet fra Graham er gått tapt, og siste rest gikk tapt med Sol Campbell i pausen i en hjemmekamp mot West Ham for en evighet siden.

Link to comment
Share on other sites

Noe som også gir meg tanker om at problemene defensivt stikker dypere enn enkeltspillere. "Know-How'en" som ble arvet fra Graham er gått tapt, og siste rest gikk tapt med Sol Campbell i pausen i en hjemmekamp mot West Ham for en evighet siden.

 

Egentlig er det sånn med hele laget. De fleste av spillerene våre er individuelt meget gode spillere i sine respektive posisjoner, men som et lag er det noe som mangler.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, selv om det er tross alt er litt kvalitetsforskjell på Ljungberg-Bergkamp-Henry-Pires og dagens spillere. Nasri, Fabregas, van Persie, Arshavin holder også godt nivå. Forskjellen er hovedsaklig hurtighet og evnen til presist fromoverrettet one-touch i høy fart. Der gamlegutta med DB10 i spissen tok iniativ, orienterte seg og sendte presise baller fremover i rom motstanderene ikke visste eksisterte bruker dagens spillere ett touch og et sekund mer samtidig som pasningene ikke følger et iniativ, men en løper etter pasninger - og kommer det ene sekundet for sent. Veldig generelt beskrevet selvsagt.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, selv om det er tross alt er litt kvalitetsforskjell på Ljungberg-Bergkamp-Henry-Pires og dagens spillere. Nasri, Fabregas, van Persie, Arshavin holder også godt nivå. Forskjellen er hovedsaklig hurtighet og evnen til presist fromoverrettet one-touch i høy fart. Der gamlegutta med DB10 i spissen tok iniativ, orienterte seg og sendte presise baller fremover i rom motstanderene ikke visste eksisterte bruker dagens spillere ett touch og et sekund mer samtidig som pasningene ikke følger et iniativ, men en løper etter pasninger - og kommer det ene sekundet for sent. Veldig generelt beskrevet selvsagt.

 

Totalt enig, men vi har jo alle sett at disse spillerene våre er i stand til å spille på en-touch som de tidligere spillerene våre gjorde (hvertfall til tider). Så er det bare en generell taktikk av Wenger å bremse ned spillet og heller satse på ballbesittelse fremfor hurtig og direkte fotball? Eller er bare de spillerene vi har som rett og slett ikke er gode nok?

Link to comment
Share on other sites

Den som hadde visst det du. Det som på meg virker mest påfallende er mangelen på iniativ. Der Henry, Pires og Ljungberg tok iniativ (før hele 16-meteren ble beleiret med motstandere) og DB10 matet dem med magiske pasninger er spillerene i dag stasjonære og avventende. Dette kan læres etter min mening, ergo ......

Link to comment
Share on other sites

Vel vi har noen spillere som til tider tar iniativ, men som oftest så virker det enten som om ballføreren ikke ser løpet (f.eks. når noen løper i bakrom) eller rett og slett velger å ikke spille mot de. Har sett tonnevis av løp fra Walcott (eller hvis han er åpen på høyrekanten) hvor han skriker og vifter med armene etter ballen og den aldri kommer.

 

Så sånn sett kan det nesten virke som en blanding av begge deler. Er forøvrig helt enig i at løp og iniativ er noe som definitivt kan læres opp igjennom tid og trening.

Link to comment
Share on other sites

nå er jo ikke chelsea noe å sammenlikne seg med i denne sammenhengen. Det er jo ikke noe rart at de ikke vinner CL, siden RA aldri lar noen manager få tid på seg til å bygge opp noe som helst. Dette er absolutt IKKE måten å gjøre ting på. Husk på at Ferguson brukte nesten sju år på å vinne ligaen med ManU... og han holdt på å få sparken i 1990, tre år før det første ligagullet kom.

 

men selv om Chelsea ikke bør være noen målestokk er det jo klart at Wenger nå beveger seg farlig nær "stupet". På tross av alt det gode han har gjort for klubben er det grenser for hvor lenge han kan få lov til å fortsette å sløse bort gyldne muligheter til å vinne noe. I år fikk man egentlig alt servert på et fat, men klarte likevel å rote det bort på det utroligste vis. Og når dette gjentar seg år etter år, i større eller mindre grad, er det jo grunn til å spørre seg om Wengers metoder har gått ut på dato. Når skal han innse at han må forandre seg og tilpasse seg nye forutsetninger?

 

Wenger har vært i Arsenal i 15-16 år nå vis jeg ikke tar helt feil, det er sykt mange år for en manager i samme klubb og han har ikke klart å vinne CL så der fikk du den :P

Aldri hørt om en Manager i så mange år i samme klubb som er en av de største klubbene i Europa ikke har klart å vinne en Europa cup tittel. For meg så er det veldig veldig dårlig, når vi ser på mange andre managere som har vinni opp til flere europa cup tittler, noen med dårligere lag på pairet en Wenger har hatt.

Er bare Wenger som ikke for sparken i Arsenal, hadde det vært en anne storklubb hadde han vært sparka for lengst. Wenger er også den manageren som for mest kritikk av alle eksperter i England, at han ikke kjøper de riktige spilleren og styrker Arsenal med kvalitet spillere. Arsenal styre er så blinde og naive som lar Wenger for drive på slik han gjør, men nå har de fleste Arsenal fans fått nok av Wengers tulleproskjekt, han tror han skal vinne PL med å hente inn spillere som ikke styrker Arsenal laget kraftig.

Sparegrisen Wenger fornekter seg ikke, han har flere ganger solgt spillere for mere penger han har brukt på innkjøp noen år. Men som sakt Wenger holder bare et år til med samme tulle så tror jeg hans historie i Arsenal er over, Arsenal tåler neppe et år til uten en pokal. Nå ser jeg Bendtner vil vekk fra Arsenal, så håper ikke noen av de beste også vil vekk. Men det skjer vis ikke Wenger nå forsterker Arsenal kraftig i sommer B)

Link to comment
Share on other sites

Flere måneder siden sist jeg la igjen noen ord på forumet. Men når jeg leser dine ord etter kampen i dag, Ravenghost, blir jeg varm! Jeg er svært uenig med deg. Avskjedssøknad? Arsenal lite attraktivt? Dine refleksjoner sjokkerer B)

Personlig sjikane bør du holde deg for god til.

Når det gjelder saken, som jeg gjerne vil holde meg til, er det slik at pr nå er det at Arsenal er fra London, det eneste som kan gjøre at en spiller kan velge Arsenal foran f.eks et lag fra Manchester eller Liverpool. Vi snakker selvsagt om de spillerne som er STORE, ikke en gjennomsnittspiller. Arsenal er selvsagt mer attraktiv enn Everton, Stoke og Villa, men det er ikke de Arsenal skal måle seg med.

Det har gått jevnt nedover med Arsenal. Laget har havnet bak MU, Chelsea og City. I tillegg er det de flestes oppfatning at Tottenham har vært bedre enn det plasseringen antyder (svært få sier det om Arsenal). Liverpool er on the up, og i motsetning til i Arsenal kan det se ut som at det er noe på gang der. Du må tre ut av ditt subjektive skall, og heller se realiteten. Jeg mener at denne sommeren vil markere et veiskille for Arsenal. Laget, supporterne, og aller minst spillerne (og egentlig treneren også, selv om han ikke liker å vise det), tåler ikke enda en sesong med skuffelser. Som Gordon Strachan sa i PL-studio i går - team spirit dannes ikke ved turer på golfbanen etc, men av å vinne trofeer. Da er det også slik at mangel på trofeer fører til det motsatte.

 

Riktig refleksjon av hvor problemet ligger:

http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...%28News+Feed%29

Han glemmer en annen viktig ting: Fart! Kun Walcott har stor fart. Arshavin har blitt mye tregere enn kun for et par år siden.

 

Den som hadde visst det du. Det som på meg virker mest påfallende er mangelen på iniativ. Der Henry, Pires og Ljungberg tok iniativ (før hele 16-meteren ble beleiret med motstandere) og DB10 matet dem med magiske pasninger er spillerene i dag stasjonære og avventende. Dette kan læres etter min mening, ergo ......

Er nok ikke tilfeldig at Arsenals storhetstid (97-06), sammenfaller ganske godt med en viss nummer 10 sin tid i klubben...

Det du sier om at det kan læres, er litt intressant. Jeg tror kanskje det er litt motsatt. At spillerne og ikke minst treneren, er så opptatt av det som var, og at det som er skal være som det som var, at DE som er ikke får ut sitt potensial. Kanskje...

Link to comment
Share on other sites

Rolig folkens. Det er bare snakk om tid før hele PL kollapser økonomisk. Det går rett vest med mange av klubbene. Chelsea og City kommer til å ta livet av hverandre med helt vanvittige overgarnsummer og spiller lønninger.

 

Vi kan for pokker ikke spille bingo med klubbens fremtid ved å kaste oss på dette !!! Vi får gjøre det beste ut av dette her,og heller se litt lenger frem. For det som foregår i PL nå,er ikke levedyktig over tid.

Link to comment
Share on other sites

Rolig folkens. Det er bare snakk om tid før hele PL kollapser økonomisk. Det går rett vest med mange av klubbene. Chelsea og City kommer til å ta livet av hverandre med helt vanvittige overgarnsummer og spiller lønninger.

 

Vi kan for pokker ikke spille bingo med klubbens fremtid ved å kaste oss på dette !!! Vi får gjøre det beste ut av dette her,og heller se litt lenger frem. For det som foregår i PL nå,er ikke levedyktig over tid.

 

100% enig med deg :)

Link to comment
Share on other sites

Rolig folkens. Det er bare snakk om tid før hele PL kollapser økonomisk. Det går rett vest med mange av klubbene. Chelsea og City kommer til å ta livet av hverandre med helt vanvittige overgarnsummer og spiller lønninger.

 

Vi kan for pokker ikke spille bingo med klubbens fremtid ved å kaste oss på dette !!! Vi får gjøre det beste ut av dette her,og heller se litt lenger frem. For det som foregår i PL nå,er ikke levedyktig over tid.

 

Kan ikke si det bedre selv. Vi har bygget ny stadion, og har en sunn økonomi imotsetning til de tre foran oss..

Link to comment
Share on other sites

Wenger har vært i Arsenal i 15-16 år nå vis jeg ikke tar helt feil, det er sykt mange år for en manager i samme klubb og han har ikke klart å vinne CL så der fikk du den

 

"der fikk du den.." - hva er det for slags barnslig argumentasjon?

 

Ja, mulig at Wenger har fått for mange sjanser, og at tiden er moden for en endring. For jeg er enig at 15 år+ er lenge for en manager i en klubb som Arsenal uten å vinne CL, og særlig at man nå har gått seks år uten en eneste pokal av noe slag. Men problemet med ditt forrrige innlegg var at du sammenliknet med Chelsea;

 

"Ancelotti har fått sparken 2 timer etter Chelsea tapte mot Everton. (..) Er ikke første manageren som blir sparka etter å ha fått 2 plass i PL eller ikke klart å vinne CL."

 

Ancelotti fikk nå altså sparken etter to år i førersetet, ett år etter at han førte laget til "The Double": det vitner om holdninger jeg håper aldri blir en realitet i Arsenal. Her som ellers er kanskje den gylne middelveien den beste? Man kan bli sittende for lenge, men manageren må få en reell sjanse. Og det tragiske med Chelsea (kanskje det er bra for rivalene), er jo at manageren viser at han duger, Ancelotti har jo en bedre CV enn de fleste. Likevel får han sparken fordi laget hans ikke klarte å følge opp fjoråret. Og som du skriver, 2.plass i PL er jo ikke direkte dårlig. Derfor vitner dette om en helt misforstått innstilling fra RA sin side. Og dette er som sagt bra for oss, fordi nå må jo Chelsea begynne på nytt nesten sesong, med ny manager. Men dette er altså ingenting å sammenlikne seg med, eller å bruke som grunnlag for å avgjøre om Wenger skal får flere sjanser eller ikke. For øvrig er jeg slett ikke sikker på om det er flere som har fått sparken etter 2.plass i PL og ikke klart å vinne CL (jeg tror ikke det, det må i så fall være Mourinho eller en annen Chelsea-manager), særlig ikke året etter at man har vunnet The Double...

Link to comment
Share on other sites

Rolig folkens. Det er bare snakk om tid før hele PL kollapser økonomisk. Det går rett vest med mange av klubbene. Chelsea og City kommer til å ta livet av hverandre med helt vanvittige overgarnsummer og spiller lønninger.

 

Vi kan for pokker ikke spille bingo med klubbens fremtid ved å kaste oss på dette !!! Vi får gjøre det beste ut av dette her,og heller se litt lenger frem. For det som foregår i PL nå,er ikke levedyktig over tid.

Det er forskjell på måtehold å spare seg til fant. Seier i PL, CL, FA Cup og liga Cup er økonomisk fordelaktig både i nuet og på sikt, det er noe mange mener vi kan ha innen rekkevidde uten å ta helt av økonomisk. Seier skaper inntekter fra sponsorer, TV, nye fans, salg av effekter, premiepenger. Hvis vi er så nærme paradis som alle skal ha det til så hadde vi fint dekket inn kjøp av nye spillere gjennom å ta steget opp til toppen.

 

Har ingen tro på at Chelsea og City skal ta livet av hverandre. Begge eierne er gode for hinsides mye penger og de har tilsynelatende ingen bekymringer rundt å bruke av dem. United er den sterkeste merkevaren i fotball. Gjelda Glazers har påført dem forsvinner den dagen de selger.

 

Hva er forresten mer fordelaktig. Å gamble på at en spiller til 100millioner skal bli noe eller å kjøpe en man vet er god til 150-200millioner? Var det riktig å kjøpe Kos istedet for Cahill?

Link to comment
Share on other sites

Jepp, selv om det er tross alt er litt kvalitetsforskjell på Ljungberg-Bergkamp-Henry-Pires og dagens spillere. Nasri, Fabregas, van Persie, Arshavin holder også godt nivå. Forskjellen er hovedsaklig hurtighet og evnen til presist fromoverrettet one-touch i høy fart. Der gamlegutta med DB10 i spissen tok iniativ, orienterte seg og sendte presise baller fremover i rom motstanderene ikke visste eksisterte bruker dagens spillere ett touch og et sekund mer samtidig som pasningene ikke følger et iniativ, men en løper etter pasninger - og kommer det ene sekundet for sent. Veldig generelt beskrevet selvsagt.

 

Det var nettopp dette som gjorde Rosenborg så gode under Eggen. Spillerne visste hele tiden hvor de hadde hverandre. Når Skammelsrud fikk ballen, visste han at Brattbakk hadde starta på et løp! Dette savner jeg i dagens Arsenallag. Alt er så tilfeldig! Arsenal minner meg mer og mer om Liverpool under Houllier. Altfor mye går på tvers og ikke i lengderetning.

Link to comment
Share on other sites

Det var nettopp dette som gjorde Rosenborg så gode under Eggen. Spillerne visste hele tiden hvor de hadde hverandre. Når Skammelsrud fikk ballen, visste han at Brattbakk hadde starta på et løp! Dette savner jeg i dagens Arsenallag. Alt er så tilfeldig! Arsenal minner meg mer og mer om Liverpool under Houllier. Altfor mye går på tvers og ikke i lengderetning.

Bare å se på United og hvor mye bevegelse de har når de trykker på. Arsenal er håpløst tafatte og forventer ballen i beina. Lite bevegelse rundt ballfører. Forutsigbart og stillestående. Her har Barcelona knekt koden. De kan ligge å trille ball der ting virker stillestående og lite produktivt før de eksploderer når åpningen kommer

Link to comment
Share on other sites

Bare å se på United og hvor mye bevegelse de har når de trykker på. Arsenal er håpløst tafatte og forventer ballen i beina. Lite bevegelse rundt ballfører. Forutsigbart og stillestående. Her har Barcelona knekt koden. De kan ligge å trille ball der ting virker stillestående og lite produktivt før de eksploderer når åpningen kommer

 

Barca og United har forstått at det gjelder ikke å bare være best MED ball, man må også være best UTEN...

Her har dagens Arsenalspillere noe å lære. Kanskje det er prisen vi må betale for å ha et lag med ballelskende teknikere...? :)

Link to comment
Share on other sites

Rolig folkens. Det er bare snakk om tid før hele PL kollapser økonomisk. Det går rett vest med mange av klubbene. Chelsea og City kommer til å ta livet av hverandre med helt vanvittige overgarnsummer og spiller lønninger.

 

Vi kan for pokker ikke spille bingo med klubbens fremtid ved å kaste oss på dette !!! Vi får gjøre det beste ut av dette her,og heller se litt lenger frem. For det som foregår i PL nå,er ikke levedyktig over tid.

 

Er det det vi skal satse på, Arsenal håper at PL kollapser sånn at vi kansje kan vinne..

 

Jeg ingen problemer med ungdomsprosjektet i klubben i det hele tatt jeg synes det er en god ting... Det som er problemet er at Wenger kan hoste opp 2 mill pund til for å få Alonso, 6 mill pund for å få Given når vi har et keeperproblem.. Og når rutinerte spillere i stallen skal erstattes (Gallas og Campell) må vi ikke kjøpe Squillachi.. Dette har ingenting med det du snakker om å gjøre!

 

Og hvis PL kollapser betyr bare at vi bare kommer til å få flere Chelskier og City'er, og det er ikke kollaps!

 

Vi har spart oss til fant de siste 6 årene, gode spillere har blittt erstattet med spillere som trenger 2-3 år på å bli god nok.

 

Det er også fordelen med å hente spillere fra PL og ikke fra andre land, det gir en litt bedre indikasjon på at de har det som trengs for å spille i PL..

 

Og ikke gidd å nevn Torres en gang

 

Det er forskjell på måtehold å spare seg til fant. Seier i PL, CL, FA Cup og liga Cup er økonomisk fordelaktig både i nuet og på sikt, det er noe mange mener vi kan ha innen rekkevidde uten å ta helt av økonomisk. Seier skaper inntekter fra sponsorer, TV, nye fans, salg av effekter, premiepenger. Hvis vi er så nærme paradis som alle skal ha det til så hadde vi fint dekket inn kjøp av nye spillere gjennom å ta steget opp til toppen.

 

Har ingen tro på at Chelsea og City skal ta livet av hverandre. Begge eierne er gode for hinsides mye penger og de har tilsynelatende ingen bekymringer rundt å bruke av dem. United er den sterkeste merkevaren i fotball. Gjelda Glazers har påført dem forsvinner den dagen de selger.

 

Hva er forresten mer fordelaktig. Å gamble på at en spiller til 100millioner skal bli noe eller å kjøpe en man vet er god til 150-200millioner? Var det riktig å kjøpe Kos istedet for Cahill?

 

Mitt svar er nei!

 

Wenger vant kampen om Campell for noen år siden sesongen etter vant vi "the doble".

 

Vi er et britisk fotball-lag der halvparten må komunisere på fransk, da spesielt forsvaret, helt talentløst om du spør meg..

 

Forvente og Kos eller Squilachi skal være en eller annen form for "Vocal leader", går det ann??

Link to comment
Share on other sites

Og når rutinerte spillere i stallen skal erstattes (Gallas og Campell) må vi ikke kjøpe Squillachi..

 

Du må gjerne mene hva du vil om kvalitetene til Squillachi, men påstår du virkelig at han IKKE er rutinert? Eller er logikken din at man ikke skal erstatte tapet av en rutinert spiller med en annen rutinert spiller?

 

Vi er et britisk fotball-lag der halvparten må komunisere på fransk, da spesielt forsvaret, helt talentløst om du spør meg..

 

Påstår du at våre franske gutter ikke kan engelsk? Jeg har hørt intervjuer med Sagna, Clichy og de to snakker perfekt engelsk. I tillegg snakker Vermaelen perfekt engelsk, Kos og Squi er jeg mer usikker på.

Link to comment
Share on other sites

Du må gjerne mene hva du vil om kvalitetene til Squillachi, men påstår du virkelig at han IKKE er rutinert? Eller er logikken din at man ikke skal erstatte tapet av en rutinert spiller med en annen rutinert spiller?

Mulig han har erfaring, men rutine? han virker ikke rutinert i måten han spiller på. I ordet rutinert ligger det rutine. Mao så løser du situasjoner riktig basert på at du har gjort det mange ganger og vet hvordan man skal løse det. Når noe er en rutine så er det enkelt. Du har gjort det før, du vet hvordan man gjør det. Virker ikke som Squillachi er helt der. Rutine kan du ha uavhengig om du er 20 eller 30. Det handler kun om hvor drillet du er i dine løsninger

Link to comment
Share on other sites

Du må gjerne mene hva du vil om kvalitetene til Squillachi, men påstår du virkelig at han IKKE er rutinert? Eller er logikken din at man ikke skal erstatte tapet av en rutinert spiller med en annen rutinert spiller?

Påstår du at våre franske gutter ikke kan engelsk? Jeg har hørt intervjuer med Sagna, Clichy og de to snakker perfekt engelsk. I tillegg snakker Vermaelen perfekt engelsk, Kos og Squi er jeg mer usikker på.

 

Rutinert er han, men kvalitet er han langt unna å være. De rutinert i troppen må gå foran som et godt eksempel og bør være noe for de yngre å lære av og se opp til..

 

Kos og Djourou kunne spille sammen pga de komuniserte på fransk har det blitt sagt denne sesongen

 

Mulig han har erfaring, men rutine? han virker ikke rutinert i måten han spiller på. I ordet rutinert ligger det rutine. Mao så løser du situasjoner riktig basert på at du har gjort det mange ganger og vet hvordan man skal løse det. Når noe er en rutine så er det enkelt. Du har gjort det før, du vet hvordan man gjør det. Virker ikke som Squillachi er helt der. Rutine kan du ha uavhengig om du er 20 eller 30. Det handler kun om hvor drillet du er i dine løsninger

 

Takk

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg ingen problemer med ungdomsprosjektet i klubben i det hele tatt jeg synes det er en god ting... Det som er problemet er at Wenger kan hoste opp 2 mill pund til for å få Alonso, 6 mill pund for å få Given når vi har et keeperproblem.. Og når rutinerte spillere i stallen skal erstattes (Gallas og Campell) må vi ikke kjøpe Squillachi.. Dette har ingenting med det du snakker om å gjøre!

 

Det er også fordelen med å hente spillere fra PL og ikke fra andre land, det gir en litt bedre indikasjon på at de har det som trengs for å spille i PL..

 

Og ikke gidd å nevn Torres en gang

Mitt svar er nei!

Det er et par merkverdigheter i dette innlegget. Husker du hva Alonsos overgangsum ble (antar at du mner Xabi som vi var koblet til for et par år siden). Han gikk til Real for nærmere 30 millioner pund hvis jeg ikke tar helt feil. Shay Given er ikke den keeperen vi trenger fordi feltarbeidet hans er svakt. Squillaci er rutinert, og det var i utgangspunktet en ok signering. Bare synd han feilet, men slikt er vanskelig å forutse. Man har ingen garantier for at Cahill/Samba spiller bra dersom de kommer til Arsenal heller.

 

Nei, jeg skal ikke nevne Torres, for det taler jo i mot din sak. Hva er vel en diskusjon som faktisk inneholder motargumenter? Kan jo nevne Gareth Barry, James Millner, Wayne Bridge og Adebayor som har storspilt etter sine overganger til andre PL lag.

Link to comment
Share on other sites

"der fikk du den.." - hva er det for slags barnslig argumentasjon?

 

Ja, mulig at Wenger har fått for mange sjanser, og at tiden er moden for en endring. For jeg er enig at 15 år+ er lenge for en manager i en klubb som Arsenal uten å vinne CL, og særlig at man nå har gått seks år uten en eneste pokal av noe slag. Men problemet med ditt forrrige innlegg var at du sammenliknet med Chelsea;

 

"Ancelotti har fått sparken 2 timer etter Chelsea tapte mot Everton. (..) Er ikke første manageren som blir sparka etter å ha fått 2 plass i PL eller ikke klart å vinne CL."

 

Ancelotti fikk nå altså sparken etter to år i førersetet, ett år etter at han førte laget til "The Double": det vitner om holdninger jeg håper aldri blir en realitet i Arsenal. Her som ellers er kanskje den gylne middelveien den beste? Man kan bli sittende for lenge, men manageren må få en reell sjanse. Og det tragiske med Chelsea (kanskje det er bra for rivalene), er jo at manageren viser at han duger, Ancelotti har jo en bedre CV enn de fleste. Likevel får han sparken fordi laget hans ikke klarte å følge opp fjoråret. Og som du skriver, 2.plass i PL er jo ikke direkte dårlig. Derfor vitner dette om en helt misforstått innstilling fra RA sin side. Og dette er som sagt bra for oss, fordi nå må jo Chelsea begynne på nytt nesten sesong, med ny manager. Men dette er altså ingenting å sammenlikne seg med, eller å bruke som grunnlag for å avgjøre om Wenger skal får flere sjanser eller ikke. For øvrig er jeg slett ikke sikker på om det er flere som har fått sparken etter 2.plass i PL og ikke klart å vinne CL (jeg tror ikke det, det må i så fall være Mourinho eller en annen Chelsea-manager), særlig ikke året etter at man har vunnet The Double...

 

I Chelsea er det tydeligvis ikke Manageren som sitter med noe makt,men eieren.

Håper aldri vi får slike tilstander i Arsenal. Kunne like gjerne sagt PL for sparkingen av Ancelotti er rett

og slett galskap i mine øyne.

Følger en tråden der er det kun Ferguson som burde hatt fast jobb av Managerene i PL.

Chelsea vil helt klart mangle stabilitet i klubben pga av dette.

Ingen Manager klarer å utrette mye på en el to sesonger som en klubb kan bygge videre på.

 

Når det gjelder Wenger så har han gjort en god jobb i Arsenal gjennom sine 15 år.

For meg virker det som en del spillere må vekk eller gå kraftig inn i seg sjøl.

Her er det mange spillere som har underprestert i forhold til sitt potensiale.

Er det holdninger til enkelte spillere det er noe feil med, eller er Wenger for dårlig

til å motivere?

 

Gi Wenger et år til. La han ta en liten opprydning i stallen for å få vekk spillere som har ikke

har levert. 3 smarte kjøp og ny giv innad i troppen kan fort gi gull.

 

Det jeg savner mest i laget er en skikkelig ryggrad. Gi meg hjerte-hjerne og innsats (les Adams-Vieira-Bergkamp)så har vi definitivt noe å glede oss til.

Det store spørsmålet er...klarer Wenger dette en gang til?

 

noe å se fram til.

Link to comment
Share on other sites

Vi har spart oss til fant de siste 6 årene,

 

Floskler som dette låter svært dårlig i mine ører. Dessuten er påstanden gal. Ja, vi har spart mye de siste årene. For mye, efter manges smak. Men har vi spart oss til fant? Nei! Selvsagt ikke. Påstanden blottlegger manglende kunnskap om begrepet.

 

 

Og ikke gidd å nevn Torres en gang

 

Hva er forresten mer fordelaktig. Å gamble på at en spiller til 100millioner skal bli noe eller å kjøpe en man vet er god til 150-200millioner? Var det riktig å kjøpe Kos istedet for Cahill?

 

Jo, nettopp Torres nevnes. Han var den ultimate proven goalscorer. En vi visste var god til £50millioner. Javier Hernandez derimot, han var et ubeskrevet blad. Gambling til £10millioner. Og én av årsakene til Wayne Rooneys ønske om United-exit i høst: Manglende ambisjoner.. Vel, den som ler sist ler best!

 

Personlig savner jeg noe mer ydmykhet overfor det faktum at ingenting er gitt i fotballen. Det er ikke slik at sjansen for suksess øker proporsjonalt med prisen. Ei heller er kjennskap til ligaen en garanti for suksess. At Torres var god i Liverpool var ingen garanti for suksess i Chelsea. At Cahill er god i Bolton gir ingen garanti for at han lykkes i Arsenal.

 

Flere av oss ønsker en markant signering i sommer. Dette ikke minst fordi vi tror det kan ha en god effekt på dem som allerede er i Arsenal-stallen. Men hvorvidt denne Ene lykkes, det kan vi ikke vite. Ei heller om prisen ligger godt over vanlig Wenger-nivå.

Link to comment
Share on other sites

Det er et par merkverdigheter i dette innlegget. Husker du hva Alonsos overgangsum ble (antar at du mner Xabi som vi var koblet til for et par år siden). Han gikk til Real for nærmere 30 millioner pund hvis jeg ikke tar helt feil. Shay Given er ikke den keeperen vi trenger fordi feltarbeidet hans er svakt. Squillaci er rutinert, og det var i utgangspunktet en ok signering. Bare synd han feilet, men slikt er vanskelig å forutse. Man har ingen garantier for at Cahill/Samba spiller bra dersom de kommer til Arsenal heller.

 

Nei, jeg skal ikke nevne Torres, for det taler jo i mot din sak. Hva er vel en diskusjon som faktisk inneholder motargumenter? Kan jo nevne Gareth Barry, James Millner, Wayne Bridge og Adebayor som har storspilt etter sine overganger til andre PL lag.

 

Grunnen til at Alonso sin overgangssum ble så vanvittig høy var fordi han hadde en kjempesesong i sin siste sesong for klubben. Benitez var villig til å gi slipp på han for rundt £12-16M sommeren før og Alonso var ifølge ryktene veldig interessert i en overgang. Dog var ikke budet fra Arsenal høyt nok og var visstnok på rundt 12 millioner pund fremfor de 14 Liverpool ville ha.

Link to comment
Share on other sites

Xabi Alonso:

Bud 1: £12M

Bud 2: £14M

Krav: £17M

£15M-16M hadde holdt.

 

Kan også nevne at David Villa var interresert og banket på døra FØR em-2008 med kun ett år igjen på kontrakten i Valencia og sterkt ønsket av Cesc. Det endte med at Villa hadde et fantastisk mesterskap og signerte ny 6 års avtale med Valencia i august. Så gikk selvsagt prisen i taket og den muligheten var blåst.

 

For eksempel ....... det er slike muligheter som langt fra er gratis, men heller ikke i nærheten av Ferdinander'er, Rooney'er etc., og som i alle fall jeg mener hadde vært gjennomførbart en gang i blandt (litt oftere). £5000 mer i uka for Ashley Cole hadde også vært en gullkantet avtale for klubben.

 

Så fikk heller tenåringene være litt færre og tjene litt mindre.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...