Jump to content

Let's all laugh at Tottenham


Guest Jon-Halvor

Recommended Posts

Ingen problem med at det er en lattertråd. Greit det.

Men for de somer ganske oppdatert fotballfaglig kan det være fristende også å se på Tottenham med andre perspektiver.

 

Vi har nå to forskjellige tråder om Tottenham med forskjellig fokus. Problem solved, case closed?

Jepp, og jeg vil faktisk oppfordre oss "Tottenham-haterne" til å respektere den andre Tottenham-tråden, og la dei som anser seg for mer oppdatert på det fotballfaglige få lov til å diskutere i fred der, så kan vi andre få lov til å forsette å "raljere" på denne tråden.

 

Forsatt en god jul til ALLE Arsenal-supportere :xmas:

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

 

Haha, nå må du jammen bygge ut snart Orakelet. Kan ikke være mye veggplass igjen hos deg?

 

Der det er hjerterom er det husrom, og jeg er kjent for å ta vare på folk! Men klart, kjerringa liker ikke all den konkurransen som kommer med gamle grinebittere!

Link to comment
Share on other sites

Deilig å se Loserpool slite kolossalt hjemme mot ligaens bunnlag i dag. Ikke første gang denne sesongen at de ikke klarer å bryte ned drittlag på Anfield. Sånn går det når man skal betale i latterlige dyre dommer for "engelsk dynamitt". Klarer ikke å se hvordan de skal ende opp som noe annet enn 6. plass-laget denne sesongen, med mindre "King" Kenny handler inn noe i januar.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kjørt ut en merkelapp med denna tekste og klistra på hornet ditt

Du må unnskylde en gammel tulling for at han ikke helt forstår svaret ditt :shy: , men kommentaren : " og la dei som anser seg for mer oppdatert på det fotballfaglige få lov til å diskutere i fred " var faktisk et reelt ektefølt ønske om å la den andre Tottenham-tråden være fri for kommentarer fra dei (inkludert undertegna) som ikke ønsker å skrive innlegg som kan oppfattes som positiv omtale av Tottenham ( og jeg understreket oppfattes, for jeg er fullt klar over at nøytrale og faglige kommentarer der normalt ikke er ment å oppfattes som "positiv" omtale). Samtidig så var det en "kommentar" til Ben Lakris som insinuerte at vi "grinebiterne" ikke har noe særlig forståelse på det fotballfaglige, via sitatet "Men for de somer ganske oppdatert fotballfaglig kan det være fristende også å se på Tottenham med andre perspektiver."

 

Ellers for min egen del så har jeg ingen interesse av å "se ned på" de som har et annet syn på Tottenham enn det jeg har, men jeg vil ha rett til å svare tilbake når det kommer bemerkninger som omhandler de av oss som ikke ønsker å si noe fint om Tottenham, uansett hvor fotballfaglig kommentaren skulle være.

 

Forsatt God Jul og gledelig Wolwes-kamp i ettermiddag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal faktisk vedgå at noen av oss gamle "Økene" kan være noe hårsåre når det gjelder innlegg som kan oppfattes som "positiv omtale" av dei oppe i veien. Men samtidig så bør "ungfolene" ha en viss respekt for historie og tradisjoner, selv om de samme "ungfolene" ikke på samme måte er flasket opp med denne rivaliseringen.

 

Jeg er ikke ute etter en "hjernevasket" gjeng med Arsenal-supportere som i tykt og tynt skal følge de gamles meninger om hvordan en supporter skal være, men i en tråd som har tittel "Let's all laugh at Tottenham ", så bør man kunne forvente å slippe innlegg som kan oppfattes som positiv omtale av Tottene.

 

Noe av kritikken mot ordbruken til "veteransupporterene" kan nok sikkert være berettiget, men samtidig så virker noen av den yngre garde å være forbausende hårsåre når dei blir kritisert.

 

I det stor og hele et helt utmerket innlegg som faktisk fanger situasjonen på en glimrende måte. Jeg hiver meg på bølgen: +1

Link to comment
Share on other sites

Men for de somer ganske oppdatert fotballfaglig kan det være fristende også å se på Tottenham med andre perspektiver.

 

Jøss, finnes det noen elitedebatanter, rent fotballmessig altså, her inne på forumet? Kan de være seg greie å gi seg til kjenne? Det er mye mulig, at jeg som faktisk lever 100% av fotball har et par spørsmål jeg skulle hatt besvart. Fantastisk forum dette, her får man svar på det meste. :gimme:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal slutte den saklige diskusjonen rundt Tottenham for å respektere ønsket til dere "gamle øk", "veteransupportere" eller hva dere nå liker å betegne dere som, selv om jeg personlig ser på det synd at dere "gamle øk" ikke ønsker å bidra med annet en hets av naboen vår. Om man diskuterer saklig og sier Bale er god, som jo er fakta, så vil ikke det gjøre noe med mitt syn på deres følelser/engasjement for Arsenal FC.

 

Og ja, jeg kjenner bakgrunnen til hvorfor dere som fikk rivaliseringen inn med morsmelken har det forholdet til tottene som dere har. Jeg avsluttet i fjor høst en bacheloroppgave i fotball rivalisering og da var jeg faktisk over i England og snakket med skikkelige veteraner fra begge klubbene om deres forhold til hatet i mellom klubbene. Noen andre oppgjør jeg tok for meg og var over å sjekket/intervjuet var Old Firm (sykeste historiene jeg har hørt) og El Clasico.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jøss, finnes det noen elitedebatanter, rent fotballmessig altså, her inne på forumet? Kan de være seg greie å gi seg til kjenne? Det er mye mulig, at jeg som faktisk lever 100% av fotball har et par spørsmål jeg skulle hatt besvart. Fantastisk forum dette, her får man svar på det meste. :gimme:

 

Morsomt innlegg. Fikk meg til å tenke tilbale til den gang jeg lærte deg offsideregelen.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jaja, Tottenham vant i dag og ble dermed den store vinneren denne runden sammen med Moan Utd. Bale scoret et meget bra mål og Adebayor hadde enda en assist. Lurer virkelig på når de skal få sin "off-periode", for nå har de vært svært gode over lang tid. De er sårbare for skader kanskje, men, hva hvis disse skadene aldri dukker opp? Hva om Bale, Modric og King kommer seg gjennom sesongen uten de helt store plagene? De tre er skremmende gode fotballspillere...

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal slutte den saklige diskusjonen rundt Tottenham for å respektere ønsket til dere "gamle øk", "veteransupportere" eller hva dere nå liker å betegne dere som, selv om jeg personlig ser på det synd at dere "gamle øk" ikke ønsker å bidra med annet en hets av naboen vår. Om man diskuterer saklig og sier Bale er god, som jo er fakta, så vil ikke det gjøre noe med mitt syn på deres følelser/engasjement for Arsenal FC.

 

Og ja, jeg kjenner bakgrunnen til hvorfor dere som fikk rivaliseringen inn med morsmelken har det forholdet til tottene som dere har. Jeg avsluttet i fjor høst en bacheloroppgave i fotball rivalisering og da var jeg faktisk over i England og snakket med skikkelige veteraner fra begge klubbene om deres forhold til hatet i mellom klubbene. Noen andre oppgjør jeg tok for meg og var over å sjekket/intervjuet var Old Firm (sykeste historiene jeg har hørt) og El Clasico.

 

"Gamle øk"? Ikke noen spesielt pen beskrivelse, om jeg må si det selv. Og når du tok din bachelor i fjor, fikk du da bekreftet mye av det jeg gjennom år har hevdet? Eller er mitt bilde langt fra sannheten?

 

Forøvrig, til alle som ser "saklig på Spurs, jeg har ingenting i mot å si at Gareth Bale er en glitrende fotballspiller, det beviste han senest for et halvt døgn siden.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Her er en av de som ønsker å misforstå meg (ref annen tråd). Du har, så vidt jeg vet, aldri lært meg noen ting, BE.

Enten begynner då å bli glemsk chaz ellers har du fortrengt det. Jeg har lært deg offside regelen og deler gjerne mer kunnskap med deg. Bare fortell meg hva du ønsker å lære mer om

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Tottenham supporterne kan en ting bedre enn oss. De evner å se hvem de skal snakke dritt om.

Historie er en del av Arsenal og viktig både når det gjelder fotball og andre ting.

Spurvene kan det og tråden Hatar Arse**** sier det meste;-)

Link to comment
Share on other sites

Aner jeg en ny diskusjon om offside mellom BE og Chaz? Det er bare å lene seg tilbake å vente på godsakene. Blir spesielt spennende når dere skal diskutere om spillere som ligger utenfor dødlinjen er med i spillet eller ikke... :D

Svaret ligger i Arsenal-Liverpool tråden fra kvartfinalen i CL...

Link to comment
Share on other sites

 

"Gamle øk"? Ikke noen spesielt pen beskrivelse, om jeg må si det selv. Og når du tok din bachelor i fjor, fikk du da bekreftet mye av det jeg gjennom år har hevdet? Eller er mitt bilde langt fra sannheten?

Beskrivelsen "gamle øk" så jeg skrevet lengre oppe og kopierte bare det ;)

 

Når det kommer til bacheloroppgaven min var jeg ikke helt blank før jeg startet og visste hovedgrunnene til rivaliseringen mellom klubbene. Men inntrykket fra når de gamle, tannløse Tottenham- og Arsenalveteranene på 65+ satt på hver sin side av bordet og prøvde så godt de kunne og overbevise meg om deres syn på saken var svært så morsomt og interresant (bare så det er sagt hadde ikke jeg sagt hvilken klubb jeg holdt med). Nå har ikke jeg vært på forumet her så veldig lenge at du har gitt meg et bilde på historien, men jeg har i alle fall et godt nok innblikk til å ikke prøve og endre noe på ditt/deres ståsted.

Link to comment
Share on other sites

Aner jeg en ny diskusjon om offside mellom BE og Chaz? Det er bare å lene seg tilbake å vente på godsakene. Blir spesielt spennende når dere skal diskutere om spillere som ligger utenfor dødlinjen er med i spillet eller ikke... :D

Svaret ligger i Arsenal-Liverpool tråden fra kvartfinalen i CL...

Det er den diskusjonen jeg hadde i tankene og chaz har fortrengt ja :)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det tar vi igjen når de må spille borte mot Liverpool, Manchester City, Chelsea og oss, i tillegg kan jeg ikke se hvordan Redknapp skal holde nøkkelspillerne Kaboul, Modric, Bale, van der Vaart og Adebayour skadefrie en hel sesong. I det tilfelle er det bare å signere det medisinske støtteapperatet deres!

Link to comment
Share on other sites

Hadde et øye på den ved siden av City - Liverpool (fantastisk med sumo på PC i tillegg til tv'en), og ble ikke spesielt imponert av dem. Hadde noen sjanser, men skapte aldri noe trykk mot West Brom. De fikk med seg 3 poeng og det er vell det viktigste fremfor å spille lekent for så å tape alle poengene...

Link to comment
Share on other sites

Spurs er ikke noe å le av, de har et knakende godt lag og spiller bra fotball og ser per dags dato ut som en bedre kandidat for topp 4 enn vi gjør. Jeg er derimot ikke overbevist om at stallen deres er allverden, de kan fort havne i trøbbel hvis de får noen skader. Redknapp roterer aldri og stiller med det samme laget så og si hver match. Og som vi har slitt med i så mange år nå: Når det virkelig begynner å gjelde fra Mars og utover er det ikke enkelt å takle presset. Det er da de virkelig må vise hva de er laget av, for som vi så i fjor kan en fantastisk høstsesong ødelegges raskt med noen dårlige resultater når det begynner å stramme seg til, og når man først havner i den spiralen er det ikke lett å komme seg ut av den.

 

Alle disse problemstillingene gjelder forøvrig også oss. I 08/09 var det Aston Villa som var i samme posisjon som Spurs kontra oss, og da hentet Wenger Arshavin som løftet hele laget vårt. Villa fikk en knekk og dalet ned. La oss håpe Wenger forsøker seg på en reprise av det.

Link to comment
Share on other sites

Begynner å bli uhyggelig stor avstand opp til lillebror nå. Jeg tror også de får seg en knekk, men er vi i stand til å utnytte deres eventuelle fall? Det er det store spørsmålet for meg. Vårens NLD blir en sekspoenger av de sjeldne og en kamp vi sannsynligvis ikke kan tape.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...