Jump to content

Let's all laugh at Tottenham


Guest Jon-Halvor

Recommended Posts

For en latterlig klubb Tottenham er!

Har bare nå i januar kjøpt tilbake 3 ex-spillere og betaler høye summer for dem alle.

 

Sinnsykt glad for at vi ikke har et slikt styre som dem(selvom vi er langt ifra perfekte)

 

 

Tenk visst vi skulle begynt og hente tilbake spillere som: Kanu, Gilberto, Cygan osv. for dobbelt så høy pris som vi solgte dem for. :D

Link to comment
Share on other sites

merkelig handling av Spurs, ja... Men lurer enda mer på hva Pool driver med når de kvitter seg med den ene av 2 (relativt) gode spisser. tenk hvis torres blir skada, sitter de der med Ngog på topp, Kyut har jo vist at han ikke er en spiss lenger... Burde i tilfelle solgt han for 14 dager siden fpr så å hente en annen spiss. tror det kan være døden for poools tittelhåp!

Link to comment
Share on other sites

merkelig handling av Spurs, ja... Men lurer enda mer på hva Pool driver med når de kvitter seg med den ene av 2 (relativt) gode spisser. tenk hvis torres blir skada, sitter de der med Ngog på topp, Kyut har jo vist at han ikke er en spiss lenger... Burde i tilfelle solgt han for 14 dager siden fpr så å hente en annen spiss. tror det kan være døden for poools tittelhåp!

 

De har vel Babel visst ikke de har solgt han og :D

Link to comment
Share on other sites

merkelig handling av Spurs, ja... Men lurer enda mer på hva Pool driver med når de kvitter seg med den ene av 2 (relativt) gode spisser. tenk hvis torres blir skada, sitter de der med Ngog på topp, Kyut har jo vist at han ikke er en spiss lenger... Burde i tilfelle solgt han for 14 dager siden fpr så å hente en annen spiss. tror det kan være døden for poools tittelhåp!

 

De har vel Babel visst ikke de har solgt han og :o

 

ja, Babel glemte jeg, men er han spiss eller ving? Har jo ikke akkurat slått til i Pool han heller.

Link to comment
Share on other sites

merkelig handling av Spurs, ja... Men lurer enda mer på hva Pool driver med når de kvitter seg med den ene av 2 (relativt) gode spisser. tenk hvis torres blir skada, sitter de der med Ngog på topp, Kyut har jo vist at han ikke er en spiss lenger... Burde i tilfelle solgt han for 14 dager siden fpr så å hente en annen spiss. tror det kan være døden for poools tittelhåp!

 

De har vel Babel visst ikke de har solgt han og :o

 

ja, Babel glemte jeg, men er han spiss eller ving? Har jo ikke akkurat slått til i Pool han heller.

 

Han pleier jo å slå til mot oss.

Link to comment
Share on other sites

Leser litt rykter om at The Cunt blir ny kaptein i Spudz. Sårene leges tydeligvis fort i Spudz-leiren. Hva blir det neste trekket til Harry? :P

 

Fantastisk, i så fall endelig en verdig arvtager for Teddy The CUNT :P

Helt klart, selv om han har langt å gå for å ta tronen fra Teddy. Robbie the Cunt er herved utnevnt til regjerende sjefscunt.

Link to comment
Share on other sites

Så akkurat et intervju med den nye kapteinen. Han klarte bl.a. å si at ikke noe var forandret siden sist han var i Spudz. Bombe! :) Med andre ord så er det på stedet hvil i Spudz. :D

 

Videre vil det vel da også nødvendigvis si at han fortsatt drømmer om å spille for Liverpool. Eller?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hørt de ble utsatt for vold i de andre klubbene, så de alle ville tilbake til Tottenham for de slår ingen.

 

 

 

 

 

( kjeder meg )

 

 

Gleder meg til å knuse avskummet på Lørdag! :)

Arsenal skal vel møte SCUM på søndag , ikke lørdag :D

Link to comment
Share on other sites

Er ikke bare her i Norge Scum-fansen gjør seg selv til latter, bare les kommentarfeltet i denne artikkelen. Helt horribel artikkel av Setanta forresten. Er det virkelig mulig for et så stort medium å sette spøsmålstegn ved hvem som er den største klubben i Nord-London?? :)

 

http://www.setanta.com//uk/Articles/Footba...ham/gnid-38850/

 

"well its clearly arsenal, coz when we beat them we dont have to release a dvd celebrating it"

 

"We're just happy with smashing the gooners all over the place each season, another no show sunday i suppose? " :)

Link to comment
Share on other sites

Denne Solaar på TV-forumet slår til igjen, mannen skriver så mye tull at jeg håper noen får tvangsinnlagt den mannen før det går helt galt.... les og bli oppgitt......

 

Solaar skriver:

Jeg har delvis respekt for Wenger pga de sportslige resultatene han har skapt og hvordan hans holdninger har vært overfor muligheten han gir til unge spillere. Når det er sagt så tenker jeg at det må være enormt frustrerende å være Arse-"fan" nå for tiden. Man vet at man har en relativt god manager, men samtidig så skjønner man også at det er staheten og den komplette mangelen på selvinnsikt og mangel av evne til å se de reelle årsakene til hvorfor man gjør det så dårlig for ente året på rad, som kommer til å bli hans undergang. Jeg snakker da om dårlige prestasjoner i forhold til forventningene.

 

I likhet med Mr. Wenger så tror fortsatt de aller fleste Arse-"fans" at de heier på et godt lag. Jeg skylder på CL. Det er ikke et trofé a kvalifisere seg til CL. Et trofé er å vinne noe, og for en klubb med så mange gode spillere og en god manager så er resultatene de siste årene mildt sagt lite tilfredsstillende. Jeg tror (og håper) at de egenskapene jeg nevner over blir herr Wengers endelikt og starten på en nedtur for Ars***l.

 

Som Spurs-supporter så er alt mye enklere, i det minste så vet vi at vi suger (og da snakker jeg om prestasjonene på banen). Jeg har sagt det tidligere i denne tråden at dagens Arse-"fans" er en gjeng snørrungete lykkejegere som ikke vet hva det å holde med et lag betyr. Det er lett å holde med et lag i medgang, men hvordan stiller du deg når motgangen kommer? En av hovedgrunnene til at jeg håper Ars***l gjør det dårlig er at det kommer til å sile ut 50% av "fansen" deres (ihvertfall her i Norge). De resterende er fans man faktisk kan respektere til en viss grad. Ingenting er så irriterende som å snakke fotball med en nyfrelst Arse-"fan" som tror at han vet noe om fotball, samtidig som han sjelden gidder å se på andre kamper enn de mot Utd og Chelsea + en og annen ubetydelig CL-kamp. Sannsynligvis aner han heller ikke hvor rivaleriet mellom Spurs og Arse***l kommer fra, og tror at kampene mot f.eks Utd inneholder mye mer "hat", de er jo tross alt en reell utfordrer (haha).

 

Vel, å holde med et fotballag handler ikke så mye om sportslig suksess, selv om det er på den måten de fleste av oss blir fans av en fotballklubb. Men når motgangen kommer så skiller man fansen fra "fansen", og det vil vises hos våre naboer nomadene i årene som kommer. Vi kommer til å fylle opp en stadion med dobbelt så stor kapasitet som i dag, mens Arsenal kommer til å gå den motsatte veien i takt med de manglende resultatene.

 

Det er alltid herlig å være Spurs-fan pga det fantastiske engasjementet og kameraderiet vi har. Har du noensinne møtt en Ars***l-"fan" som faktisk følger med på hva som skjer i PL utenfor topp-4? Har du møtt en Ars***l-"fan" som skjønner at det å "vinne" fjerdeplass ikke er en prestasjon? Har du noensinne møtt en Ars***l-"fan" som har skaffet seg 50 nye venner (som han/hun faktisk har møtt) kun gjennom å holde med laget sitt?

 

Jeg har møtt tonnevis av slike mennesker, alle er Spurs-fans.

 

 

MANNEN MÅ HA ALVORLIGE SINNSLIDELSER !! utrolig hvor mye han "vet" om Arsenalfansen.

Link to comment
Share on other sites

Tja, det øverste han nevner er jo i og for seg riktig. Det med fansen er ganske enkelt feil. Han drar alle under en kam og det er typisk "jeg er 15 år og bedreviter". Selvfølgelig, noen heier på pga. resultater og medgang - det betyr ikke at alle gjør det. Det blir det samme som å si at alle islamister er selvmordsbombere. Vesle Solaar kan kose seg på TV-forumet og motgangen til Tottene, mens vi koser oss her inne med motgangen til vårt kjære lag som i alle fall innehar et håp.

 

Edit: medgang i stedet for motgang.

Link to comment
Share on other sites

Det er mye sant i det han sier, selv om det er presentert på en overdrivende og tildels humoristisk måte. Selvfølgelighetene og generaliseringen gjør desverre for Solaar at innlegget hans blir direkte useriøst. Jeg synes også det er ganske morsomt at han klager over at vi (alle) synes det er en prestasjon å komme på fjerdeplass. Det ville vel i så fall være en styrke fra vår side? Det er iallfall ikke mulig å ha slike skyhøye forventnigner til laget sitt slik han beskriver - og samtidig være fornøyd med en fjerdeplass. Vi skjønner vel allikevel hva han mener selv om dette ble litt motsigende.

 

Jeg har ikke lest noen innlegg av Solaar tidligere. Han virker ikke å være stokk dum. Jeg tror ikke han var helt seriøs i hele innlegget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ikke helt hva som er problemet med det han skriver.

 

Det er ingen tvil om at vi har fått mange nye fans iløpet av Wengers tid som manager. Mye av dette kommer pga feiende flott fotball og relativt bra med suksess.

 

At mange av disse nå møter døren i form av at vi nå er inne i en tyngre periode, er det absolutt ingen tvil om. Nivået på dette forumet er ett godt eksempel på det. Nivået har sunket i takt med Arsenals prestasjoner de siste årene. Unitedsupportere har i mange år blitt brandet som medgangssupportere, grunnet at de begynte å holde med United i den tiden United ble en stormakt i engelsk fotball. Hvorfor skulle det være noe annerledes med Arsenalsupportere? Det finnes som sagt mange her inne som stort sett aldri har møtt motgang når det kommer til Arsenal.

 

Hvis man ser det hele i ett stort perspektiv, så er det faktisk ingen krise at vi har gått 4 sesonger uten å vinne noe. Det viser bare at nivået på PL har blitt jevnere. Det er enkelt å være supporter i medgang. Ikke alle er like flinke til å takle motgang desverre.

Link to comment
Share on other sites

Problemet med det han skriver er at han mener yngre fans (medgangsfans er vel ofte det) som kanskje ikke har holdt med Arsenal så lenge er en gjeng tullinger som ikke er skikkelige hardcore fans som han.... alle fans starter ett sted.... jeg har selv to yngre brødre (13 og 14 år) som holder med Arsenal, og de er vel like gode fans selv om de feks sikkert ikke vet like mye om bakgrunnen for hatet mellom Arsenal og Spudz som Solaar, selv om de kanskje føler like mye "hat" for United som for Spudz. Selvfølgelig faller noen av lasset litt om det butter litt imot, men at 50 % av Arsenalfansen i Norge "faller" fra i motgang er bare latterlig.

 

Han mener ikke Arsenalfans følger med på PL, utenfor topp4..... enda ett latterlig utsagn, han har vel snakka med en gooner som ikke var oppdatert på siste kampen til Swindon.. Min erfaring er at gooners er godt oppdatert på fotballen i England.

 

Arsenal fortsetter å selge ut kampene sine i disse "elendige" tider, vi har garantert en like stor "trofast" kjerne som Tottenham. General sale er ikke noe ukjent fenomen på White Hart Lane i år ser jeg på hjemmesida til Spurs. Men Solaar er sikker på de fyller de 60000 plassene på den nye stadionen som kanskje kommer en gang. Han er så latterlig i sitt hat til Arsenal at det bare blir sykt.

 

Nei det får være nok, kan legge til at jeg synes spurs generelt har lojale og gode supportere. (men det har faen meg vi også)

Link to comment
Share on other sites

Totalt sett var det jo et bra innlegg Solaar hadde, selv om ikke alt var like treffende eller presist. Såpass får man jo tåle; dette var jo tross alt ganske så saklig. Hans karakteristikk av ståa i Arsenal var i hvertfall rimelig presis; for det er liten tvil om at Wengers stahet og ensidighet har bidratt til at Arsenal har vunnet færre pokaler enn man burde, både ut fra spill og sjanser, og ut fra potensiale. Litt tabloid kan man si at Wenger har lagt et enormt grunnlag, men han er ikke i nærheten av å være en like god fullfører som for eksempel Alex Ferguson.

 

Når det gjelder karakteriseringen av supporterne så var den langt mindre presis, selv om Solaar også her har noen poenger. Det er jo klart at et lag som opplever sukess også opplever en langt større rekruttering enn andre klubber, særlig fra den yngre garde. Det er jo de som skal bli fans, de eldre har jo valg side for mange år siden. Og dette har alle opplevd i ulike perioder; Liverpool på 1970 og 80 tallet, ManU på 1990 og 2000 tallet, Arsenal i samme periode. Og Tottenham? Å nei, de har ikke hatt noen suksessfull periode de! :D :) Ihvertfall ikke på snart 50 år. Derfor har de kun rekruttert lokalt, fra sønner og døtre av fans som ble fans i gamledager, og fra de ulykksalige unge som nærmest av ren tilfeldighet velger denne tragikomiske klubben i dag.

 

Så medgangssupportere er noe enhver klubb med suksess må ta med på kjøpet. Men det betyr jo ikke at det er riktig å dra alle over en kam, som Solaar gjør. Denne generaliseringen er misvisende. For totalt sett har jo Arsenal langt færre medgangssupportere enn Pool og ManU. Faktisk er Arsenal antageligvis den klubben i tetsjiktet som har færrest medgangssupportere sett i forhold til hvor mye de har vunnet over tid. Og det skyldes nok at deres suksess i moderne tid har vært litt spredd utover, istedenfor å ha vært preget av en enkeltperiode med enorm dominans.

 

Og medgangssupportere eller ei, GENERELT er det vel liten tvil om at Spursfansen er mer aggressive og hatfulle overfor oss enn motsatt vei (ja det fins unntak), som vi har vært inne på i andre tråder. Våre karakteristikker av Tottenham er jo heller mer preget av humor og harselas enn angstbiterskhet og aggressivitet. Motsatt vei, synes jeg den kritikken som blir oss til del OFTE bærer preg av ynkelighet og mangel på humor.

Link to comment
Share on other sites

Sitter og ser på filmen In Bruges [2008] og holdt på å falle av stolen av følgende dialog mellom hovedpersonene mens de diskuterer et maleri.

 

Ken: [looking at a surreal Bosch painting] It's Judgment Day, you know?

Ray: No. What's that then?

Ken: Well, it's, you know, the final day on Earth, when mankind will be judged for the crimes they've committed and that.

Ray: Oh. And see who gets into heaven and who gets into hell and all that.

Ken: Yeah. And what's the other place?

Ray: Purgatory.

Ken: Purgatory... what's that?

Ray: Purgatory's kind of like the in-betweeny one. You weren't really shit, but you weren't all that great either. Like Tottenham.

[pause]

Ray: Do you believe in all that stuff, Ken?

Ken: About Tottenham?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...