Jump to content

2005.09.14 FC Thun H


Andain

Recommended Posts

fcthun.gif

Arsenal - FC Thun

Highbury, Onsdag 14 September klokken 20:45

 

Lagoppstilling :

Arsenal : Almunia, Lauren, Toure, Campbell, Cole, Ljungberg, Gilberto, Fabregas, Pires, Reyes, Van Persie. Innbyttere : Quincy, Bergkamp, Song, Hleb, Senderos, Clichy, Poom

 

FC Thun : Jakupovic, Orman, Hodzic, Milicevic, Goncalves, Gerber, Bernardi, Adriano, Aegerter, Ferreira, Lustrinelli. Innbyttere : Faye, Spadoto, GElson, Duruz, Leandro, Portmann.

 

Dommer:

Grzegroz Gilewski

 

TV kanaler:

SuperSport1 SA

SKY Sports Xtra

SKY Sports Xtra MS

C+ Deporte 2

Kiosque 2

Prem Sport Portal

SF-2

Sky Calcio

TSR / TSi 2

Viasat Sport 2

TV3 (Norge) viser kampen i opptak på kvelden

 

Radio/TV streams via nett:

PPLive: Guangdong Sports (TV Live stream)

SopCast: ESPN (TV Live stream)

PPStream : ESPN (TV Live stream)

 

Skader/suspendert:

Jens Lehmann (suspendert)

Thierry Henry (skadet)

Robin van Persie (usikker)

 

Tidligere møter:

Ingen

 

Før avspark:

Vi starter kanskje ikke med det aller beste utgangspunktet ser vi kampen i forkant av Champions League oppgjøret mot sveitsiske FC Thun. Vi leverte så absolutt ikke varene i Premier League kampen mot Middlesbrough i helgen og laget trenger å reise seg nå. Kun sier mot FC Thun vil være godt nok skal vi henge med i Champions League denne sesongen. Fredrik Ljungberg er tilbake etter at Wenger valgte å hvile han mot Boro. Wenger kommer nok også til å vurdere å ta med Sol Campbell i troppen. Når det gjelder Campbell er det nok mer usikkerhet om han blir med i troppen eller ikke da han sålangt kun har 2 reservelagskamper etter skadeoppholdet.

 

Wenger har desverre også uttalt at Thierry Henry ikke blir klar til denne kampen hvilket vil si at vi mest sannsynlig vil få se Reyes og Van Persie på topp, dersom Wenger ikke velger å gå for Dennis Bergkamp igjen.

 

Arsene Wenger sa nettopp "we can be kings of europe" og la oss inderlig håpe at dette blir sesongen hvor vi slår ann i Europa og Champions League. Selv om vi møter motgang i Premier League for tiden har vi så absolut potensiale til å nå langt her.

 

Wenger advarer også mot å undervurdere FC Thun:

 

"We are super-favourites but don't forget they have already created huge upsets in knocking out Malmo and Dynamo Kiev,"

 

"Don't forget that it will be the game of the century for them. It will be important for us to have a high tempo and not think we will automatically win.

 

"They have six Brazilian players, one or two Yugoslavs, two good Swiss players and they are top of the league with Basel, who have had good results in Europe.

 

"I admire them, although I don't understand how they have done it. They must have good scouts as Thun is nearly a village!"

 

Fakta opplysninger før avspark:

- Ingen av våre spillere står i fare for å bli suspendert dersom de får gult kort i denne kampen

- Dette er første gang FC Thun spiller i noen Europeisk cup

- Arsenal har 2 ganger tidligere spilt mot sveitsiske lag

- Arsenal har scoret 97 mål i Champions League, blir det jubileum med 100 etter denne kampen ?

- Thierry Henry ligger på 3 plass over flest scoret mål i Champions League

- Ingen FC Thun spiller har noensinne scoret i Champions League

- Thierry Henry har flest Champions League kamper for Arsenal med 68

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 168
  • Created
  • Last Reply

Må bare starte å skrive litt her.. Vil ha denne Boro-kampen ut av hue! :angry:

 

Litt dårlig nyhet angående denne kampen også.

Ifølge Wenger må visst Henry visst stå over pga. skaden igjen.

http://www.eurosport.com/home/pages/v4/l0/...sto764129.shtml

 

Det er nettopp dette jeg har frykta hele tiden. Vi klarer jo knapt å prestere uten Henry, så hvordan skal dette gå.. Lyskeskader gir seg ikke så fort.. :angry:

 

Jaja, må bare være positiv og se framover og det er på tide at Van Persie, Clichy og Quincy får prøve seg nå!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri hørt om Thun før jeg... :angry:

Hvor spiller de? Er de gode? Har de non' kjente spillere?

 

Men jeg tror at Henry kommer til å spille...! Ljungberg også, og Campbell! Det blir nok mer en topping mot Thun tipper jeg. Wenger er nok sulten på å vise hva laget hans er gode for. Og han verker nok etter å få vise seg fem i Europa også!

 

Mitt tips blir:

 

Resultat:

Arsenal 5-1 Thun

 

Lag:

-----------------Poom----------------

-Lauren---Toure--Campbell--Cole-

Ljungberg------Gilberto------Reyes

------------------Hleb-----------------

-----------v.Persie----Henry---------

 

Subs: Almunia-Cygan-Clichy-Fabregas-Bergkamp

 

Nå hadde jeg lagd meg et "drømmelag" her og håpta et det kunne bli sånn...men da oppdaga jeg dette:

"Skader/suspendert:

Jens Lehmann (suspendert)

Thierry Henry (skadet)"

 

Jeg tar ikke bort Henry enda, men det er jo bare en edit det så er han borte!

Men jeg tror at Wenger gir Poom sjangsen mot Thun, ellers så blir det jo Almunia....!

 

LYKKE TIL I STARTEN AV CL OGSÅ DA! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri hørt om Thun før jeg... :angry:

Hvor spiller de? Er de gode? Har de non' kjente spillere?

 

De spiller i den øverste ligaen i Sveits. Imponerte alle ifjor når de ble nr to etter Basel. Thun er en veldig liten klubb, som har vunnet hjertet til alle sveitsere etter at de kvalifiserte seg til CL. Klubben har ingen kjente navn, de er kun et lag med god arbeidsmoral som jobber for hverandre. Skal denne klubben skape noen som helst trøbbel for Arsenal, så blir det hjemme i Sveits. Til uken så skal dette være plankekjøring for oss, selv om vi spiller uten Henry.

 

Thun spilte i dag 0-0 borte mot Young Boys. Sterkt resultat, men Young Boys hadde jo ikke akkurat hatt så mye mer å stille opp med mot oss de heller.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri hørt om Thun før jeg... :angry:

Hvor spiller de? Er de gode? Har de non' kjente spillere?

 

De spiller i den øverste ligaen i Sveits. Imponerte alle ifjor når de ble nr to etter Basel. Thun er en veldig liten klubb, som har vunnet hjertet til alle sveitsere etter at de kvalifiserte seg til CL. Klubben har ingen kjente navn, de er kun et lag med god arbeidsmoral som jobber for hverandre. Skal denne klubben skape noen som helst trøbbel for Arsenal, så blir det hjemme i Sveits. Til uken så skal dette være plankekjøring for oss, selv om vi spiller uten Henry.

 

Thun spilte i dag 0-0 borte mot Young Boys. Sterkt resultat, men Young Boys hadde jo ikke akkurat hatt så mye mer å stille opp med mot oss de heller.

20349[/snapback]

 

Blir gøy å se hvordan vi kommer til å reagere på en ny spillestil mot oss liksom!

Men er dere fast bestemte på at der ER uten Henry...eller ligger det sånn helt på vippen?

 

Edit: Jeg fant akkurat på Arsenal.com at Henry og Ljungberg vil bli klare, men ikke Campbell...(?)

Så det blir spennende å se! :angry:

 

Forresten så oppdateres den siden der hele tiden, så hvis dere lurer på om det er noen skader eller noe sånt så er det bare til å gå innpå der og se... :(

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri hørt om Thun før jeg... :angry:

Hvor spiller de? Er de gode? Har de non' kjente spillere?

 

De spiller i den øverste ligaen i Sveits. Imponerte alle ifjor når de ble nr to etter Basel. Thun er en veldig liten klubb, som har vunnet hjertet til alle sveitsere etter at de kvalifiserte seg til CL. Klubben har ingen kjente navn, de er kun et lag med god arbeidsmoral som jobber for hverandre. Skal denne klubben skape noen som helst trøbbel for Arsenal, så blir det hjemme i Sveits. Til uken så skal dette være plankekjøring for oss, selv om vi spiller uten Henry.

 

Thun spilte i dag 0-0 borte mot Young Boys. Sterkt resultat, men Young Boys hadde jo ikke akkurat hatt så mye mer å stille opp med mot oss de heller.

20349[/snapback]

 

Blir gøy å se hvordan vi kommer til å reagere på en ny spillestil mot oss liksom!

Men er dere fast bestemte på at der ER uten Henry...eller ligger det sånn helt på vippen?

 

Edit: Jeg fant akkurat på Arsenal.com at Henry og Ljungberg vil bli klare, men ikke Campbell...(?)

Så det blir spennende å se! :angry:

 

Forresten så oppdateres den siden der hele tiden, så hvis dere lurer på om det er noen skader eller noe sånt så er det bare til å gå innpå der og se... :(

20353[/snapback]

Det høres bra ut!! ;)

Jeg håper at Wenger topper laget så vi får en god start i CL!! :(

Link to comment
Share on other sites

Informasjonen på www.arsenal.com ble oppdatert 9 september, mens Arsene Wenger ble sitert etter kampen igår 10 september; "Thierry's health is improving, but he won't be ready for Wednesday,"

 

Det tyder desverre på at Thierry ikke blir klar Onsdag, men vi bør uansett ikke ha noen problem med å sette inn noen mål hjemme mot FC Thun.

Link to comment
Share on other sites

Cygan, Bergkamp, Pires og Flamini må ut av laget som startet mot Boro.

Bergkamp må faktisk ut av troppen, han er ikke på nivået som kreves.

 

Inn kommer Campbell, Henry, Ljungberg og Fabregas.

 

Da er vi et topplag!!!!

 

(Det er derfor bare å konstatere at Arsenal pr dato ikke har gode nok reserver).

20379[/snapback]

 

Tror ikke Wenger vil risikere Sol allerede nå. Men at Cygan, Bergkamp, Pires og Flamini bør ut av start-elleveren er det liten tvil om... DB og Pires er milevis unna go'formen!

 

Håper også at vi slutter med at vi på død og liv må spille oss helt inn til 5-meteren før vi avslutter! Det går faktisk an å score mål utenfor den også.... :angry:

Link to comment
Share on other sites

her skal det vanligvis bli overkjøring. Thun kan ikke få ett være sted å starte CL. nå må det for en gangs skyld være vår tur til å få visst hvor gode vi er.

 

håper vi også har litt flaks i år. det har vi ikke hatt et seneste årene. i fjor var det søren meg Liverpool som hadde flaks, så i år er det vår tur.

 

synes at ungtalentene burde få prøve seg tror de kan gjøre det bedre en førstelagspillerne, for vært eneste år så går det rett ned. tror også at talentene er hissige på å få visst seg frem. førstelagspillerne kommer sikkert til å gi mer på banen også fordi de må hjelpe talentene.

Link to comment
Share on other sites

Cygan, Bergkamp, Pires og Flamini må ut av laget som startet mot Boro.

Bergkamp må faktisk ut av troppen, han er ikke på nivået som kreves.

 

Inn kommer Campbell, Henry, Ljungberg og Fabregas.

 

Da er vi et topplag!!!!

 

(Det er derfor bare å konstatere at Arsenal pr dato ikke har gode nok reserver).

20379[/snapback]

Må si meg enig der!!!

Link to comment
Share on other sites

Håper dette:

 

Almunia

 

Lauren - Kolo - Campbell - Cole

 

Freddie - Gilberto - Fabregas - Reyes

 

Hleb (Bergkamp rollen) - van Persie

20411[/snapback]

 

Håper også på noe slikt, men tror nok Pires starter, Bergkamp også, siden det er på hjemmebane.. Så laget blir nok ganske likt det som tapte mot Boro.. Håper bare Wenger bytter inn van Persie eller Quincy FØR det har gått 70 min, hvis det stokker seg i angrep.

Link to comment
Share on other sites

Guest Livet for Arsenal
Jeg har aldri hørt om Thun før jeg... :angry:

Hvor spiller de? Er de gode? Har de non' kjente spillere?

 

Men jeg tror at Henry kommer til å spille...! Ljungberg også, og Campbell! Det blir nok mer en topping mot Thun tipper jeg. Wenger er nok sulten på å vise hva laget hans er gode for. Og han verker nok etter å få vise seg fem i Europa også!

 

Mitt tips blir:

 

Resultat:

Arsenal 5-1 Thun

 

Lag:

-----------------Poom----------------

-Lauren---Toure--Campbell--Cole-

Ljungberg------Gilberto------Reyes

------------------Hleb-----------------

-----------v.Persie----Henry---------

 

Subs: Almunia-Cygan-Clichy-Fabregas-Bergkamp

 

Nå hadde jeg lagd meg et "drømmelag" her og håpta et det kunne bli sånn...men da oppdaga jeg dette:

"Skader/suspendert:

Jens Lehmann (suspendert)

Thierry Henry (skadet)"

 

Jeg tar ikke bort Henry enda, men det er jo bare en edit det så er han borte!

Men jeg tror at Wenger gir Poom sjangsen mot Thun, ellers så blir det jo Almunia....!

 

LYKKE TIL I STARTEN AV CL OGSÅ DA! :(

20346[/snapback]

Er ikke Poom skadet då?

Link to comment
Share on other sites

Guest tretten06

Jeg må nesten bare spørre; Er det voldtektssaken som gjør at Wenger ikke kjører RvP? Gutten MÅ jo bare få plassen ved siden av Reyes mot Thun.

Dennis bør få "joker-rollen" men han starter vel her og, sin "gode" form til tross :angry:

Link to comment
Share on other sites

Tror laget blir ganske likt det som stilte i kampen mot Boro. Tror Bergkamp er med fra start, selv om jeg personlig ikke er helt enig i den saken.

 

Håper at van Persie og Campbell er med fra start og at og Ljungberg gjør comeback.

 

Uansett hvem de utvalgte blir, bør Arsenal dra dette i land. Det er ikke dermed sagt at dette blir noen form for walk-over. Tipper at Thun parkerer samtlige mann som en vegg på egen banehalvdel, noe som kanskje setter guttene våre på en aldri si liten tålmodighetsprøve.

 

Ellers håper jeg slik som mange andre har nevnt på forumet den siste tiden; Wenger kan med fordel sette inn sine innbyttere på et tidligere tidspunkt.

 

Tipper 3-0 til Arsenal. M.o.m. blir Hleb!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg må nesten bare spørre; Er det voldtektssaken som gjør at Wenger ikke kjører RvP? Gutten MÅ jo bare få plassen ved siden av Reyes mot Thun.

Dennis bør få "joker-rollen" men han starter vel her og, sin "gode" form til tross :angry:

20420[/snapback]

 

van Persie er vel for dårlig trent for øyeblikket antar jeg.. Han fikk jo ikke trent godt i sommer

Link to comment
Share on other sites

Guest 8ljungberg8

nå er henry er skadet og vi bruker reyes sammen med rvp på topp. Samtidig som pires spiller BAD(etter min mening). Er det ikke på tide å la Quincy Owusu-Abeyie få sjansen på kanten.....Der vil jeg gjerne se han mot FC Thun(som blir enkel kamp) Hva mener dere arsenalfans om denne saken???

Link to comment
Share on other sites

nå er henry er skadet og vi bruker reyes sammen med rvp på topp. Samtidig som pires spiller BAD(etter min mening). Er det ikke på tide å la Quincy Owusu-Abeyie få sjansen på kanten.....Der vil jeg gjerne se han mot FC Thun(som blir enkel kamp)  Hva mener dere arsenalfans om denne saken???

20430[/snapback]

 

enkel og enkel. skulle ikke tro at boro kampen skulle være så sinsykt vanskelig heller..

Da er vel Ljungberg tilbake, så da kan vel han og Hleb spille på kantene.

Link to comment
Share on other sites

Thierry Henry skal ha gitt følgende kommentar til The Sun (kanskje ikke verdens mest sikkre kilde når alt kommer til alt);

 

"I had some scans and was told to take at least three week's rest, although it could be a month,"

 

"The injury has come and gone since last season. When we were playing one match a week right at the start of the season it was not so bad.

 

"But now it is a game at the weekend and a game in the week. I have noticed the difference and the groin has become more painful.

 

"I knew my body was not right and I just have to rest. I do not want to copy what I did last season when I played on with an injury."

 

"I do not like missing any games but at least I will not be out for any of our really important matches - although I accept that, as we saw on Saturday, all our matches are difficult,"

 

En ting som nok er sikkert er at vi kommer ikke til å se noe til Thierry på Onsdag, og utifra denne artikkelen (såfremst den er pålitelig) heller ikke de neste 4 ukene heller. Det vil i realiteten si at vi blir uten Thierry i kampene mot: FC Thun, Everton, West Ham, Ajax, Birmingham, WBA og muligens Sparta Prague.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må nesten bare spørre; Er det voldtektssaken som gjør at Wenger ikke kjører RvP? Gutten MÅ jo bare få plassen ved siden av Reyes mot Thun.

Dennis bør få "joker-rollen" men han starter vel her og, sin "gode" form til tross :huh:

20420[/snapback]

 

van Persie er vel for dårlig trent for øyeblikket antar jeg.. Han fikk jo ikke trent godt i sommer

20428[/snapback]

 

Han spiller jo på landslaget.Tror ikke Van Basten tar ut dårlig

trente spillere.

Jeg kunne tenkt meg Reyes/VP på topp mot Thun.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...