Jump to content

2005.09.14 FC Thun H


Andain

Recommended Posts

  • Replies 168
  • Created
  • Last Reply
Reyes og van persie på topp, takk. Og la oss håpe thun er så dårlige som eg trur.

20446[/snapback]

 

Hmm... Det spørs hvor dårlig du tror de er da... Thun er et lag uten de store stjernene, men med en utrolig fighterevne og innsatsvilje og Arsenal har en tendens til å slite mot slike lag! Sist nå mot Boro... Ingen kamper i CL er enkle, vi husker vel da Shaktar Donetsk gjestet Highbury :huh:

Link to comment
Share on other sites

Guest ArsenalBaben

Det er vel en grunn til at de har kommet seg til CL, så helt ræva kan de jo ikke være. Om vi bare klarer å utnytte sjansene, og kanskje heller prøve å få ballen igjennom på siden, istedenfor at hver eneste ball skal krangles igjennom på midten, hvilket viste seg gang på gang å ikke funke, skulle vi klare dette bra.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel en grunn til at de har kommet seg til CL, så helt ræva kan de jo ikke være. Om vi bare klarer å utnytte sjansene, og kanskje heller prøve å få ballen igjennom på siden, istedenfor at hver eneste ball skal krangles igjennom på midten, hvilket viste seg gang på gang å ikke funke, skulle vi klare dette bra.

20463[/snapback]

 

Fullstendig enig med deg på dette. Thun bør ikke undervurderes, slik som det tydeligvis ble gjort mot boro og i mange CL kamper tideligere. Husker spesielt Dinamo Kiev og "gråsteinene" der som vi alle vet hvordan utviklet seg. Ikke det at jeg TROR Thun har spillere av det kaliberet i laget, men de har tross alt klart å kvalifisere seg for gruppespillet.

 

Det å få ballen igjennom på siden har blitt nedprioritert av Wenger, da det ikke passer med hans fotballfilosofi å gå rundt på kanten og slå et innlegg. Vi har lenge hatt Bergkamp sine stikkballer som en sovepute for å bryte igjennom forsvar, men nå fungerer det ikke lengre. Da burde vi hatt en fysisk- og hodesterk spiss som kunne ta imot slike innlegg som den plan-b vi lenge har etterlyst.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel en grunn til at de har kommet seg til CL, så helt ræva kan de jo ikke være. Om vi bare klarer å utnytte sjansene, og kanskje heller prøve å få ballen igjennom på siden, istedenfor at hver eneste ball skal krangles igjennom på midten, hvilket viste seg gang på gang å ikke funke, skulle vi klare dette bra.

20463[/snapback]

 

Det vil være enda viktigere at vi kommer rundt på sidene på Highbury, der motstanderen stort sett er overbefolket i midten...

Link to comment
Share on other sites

Det er vel en grunn til at de har kommet seg til CL, så helt ræva kan de jo ikke være. Om vi bare klarer å utnytte sjansene, og kanskje heller prøve å få ballen igjennom på siden, istedenfor at hver eneste ball skal krangles igjennom på midten, hvilket viste seg gang på gang å ikke funke, skulle vi klare dette bra.

20463[/snapback]

 

Det vil være enda viktigere at vi kommer rundt på sidene på Highbury, der motstanderen stort sett er overbefolket i midten...

20465[/snapback]

 

Det er jo akkurat det som ArsenalBaben skrev. Ikke nødvendig å krangle på det.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel en grunn til at de har kommet seg til CL, så helt ræva kan de jo ikke være. Om vi bare klarer å utnytte sjansene, og kanskje heller prøve å få ballen igjennom på siden, istedenfor at hver eneste ball skal krangles igjennom på midten, hvilket viste seg gang på gang å ikke funke, skulle vi klare dette bra.

20463[/snapback]

 

Det vil være enda viktigere at vi kommer rundt på sidene på Highbury, der motstanderen stort sett er overbefolket i midten...

20465[/snapback]

 

Det er jo akkurat det som ArsenalBaben skrev. Ikke nødvendig å krangle på det.

20466[/snapback]

 

Krangler ikke, sa meg bare enig jeg... :huh:

Link to comment
Share on other sites

Guest ArsenalBaben

Bare glad folk er enige jeg!! hehe. (hadde litt nerver før det innlegget, var mitt første!! :huh:)

 

Men jeg mente generellt, at det er sjelden de prøver komme igjennom på sidene.. Og selv om det er Wengers fortballfilosofi, bør han være god nok til å se at det ikke funker, og ydmyk nok til å tørre prøve noe annet....

 

Vil ikke komme her å påatå jeg vet mer enn han, men det er RIMELIG frustrerende å sitte å se på at de prøver å trenge seg gjennom!

Link to comment
Share on other sites

henry er ute i tre fire uker så vi får nå se hvordan det går..blodslit!!!!!

 

bergkamp må ut samme faen...quincy eller persie ved siden av reyes...

 

skal vi begynne og tape mot MB og så begynner denne sesongen og se håpløs ut før den er begynt..

 

eneste lyspunktet i kampen var reyes, hadde han spilt ved siden av henry hadde vi vunnet kampen..

 

gi quincy sjansen det fortjener han..

 

rekkefølgen på spissplass burde hvert sånn: henry-reyes-quincy-persie-lupoli- bergkamp

Link to comment
Share on other sites

Snakket akkurat med en kamerat i Sveits, han mener Thun er heldig hvis de slipper unna med 5-0 tap. Og sku vi tape mot dem så vil være som å tape mot Færøyene. Hmm, vi får nå se da. Tviler på at det blir så lett som man skulle tro det vil bli...

 

Dette er i alle fall mannen å se opp for:

http://www.fcthun.ch/d/mannschaft/mannscha....html?nummer=20

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie
Jeg har aldri hørt om Thun før jeg... :huh:

Hvor spiller de? Er de gode? Har de non' kjente spillere?

 

De spiller i den øverste ligaen i Sveits. Imponerte alle ifjor når de ble nr to etter Basel. Thun er en veldig liten klubb, som har vunnet hjertet til alle sveitsere etter at de kvalifiserte seg til CL. Klubben har ingen kjente navn, de er kun et lag med god arbeidsmoral som jobber for hverandre. Skal denne klubben skape noen som helst trøbbel for Arsenal, så blir det hjemme i Sveits. Til uken så skal dette være plankekjøring for oss, selv om vi spiller uten Henry.

 

Thun spilte i dag 0-0 borte mot Young Boys. Sterkt resultat, men Young Boys hadde jo ikke akkurat hatt så mye mer å stille opp med mot oss de heller.

20349[/snapback]

De har mange små, raske spillere. Spesielt blant angriperne.

I forsvar har de faktisk en brasilianer som heter Leandro Vieira :( .

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Håper dette:

 

Almunia

 

Lauren - Kolo - Campbell - Cole

 

Freddie - Gilberto - Fabregas - Reyes

 

Hleb (Bergkamp rollen) - van Persie

20411[/snapback]

 

 

Bytt Hleb og Reyes så har du laget på onsdag!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Laget mot Thun må bli slik:

 

lehmann

lauren toure campbell cole

ljungberg fabregas gilberto hleb

persie reyes

20486[/snapback]

 

Jens har desverre karantene i de to første kampene i CL, ellers helt enig.

Link to comment
Share on other sites

Dette kan vere en kamp hvor vi får en selvtilits boost, selv om motstanderen ikke er på høyde.

Å få en flying start i champ lge er viktig og eg har en følelse av at dette kan vere året vi gjør det skarpt i denne turneringa..

 

Laget: 4-4-1-1

 

Almunia

Lauren-Toure-Campbell(hvis frisk)-Cole

Ljungberg-Fab-Gilberto-Reyes

Hleb

Van Persie

 

benken:

Poom

Clichy

Flamini

Quincy

bergkamp

Link to comment
Share on other sites

Så i kampen mot Palace i går at hverken Quincy eller Lupoli var med i troppen. Betyr kanskje at de er med i troppen i morgen. Så mitt tips blir

 

Poom

Lauren Toure Campbell Cole

Ljungberg Gilberto Fabregas Pires

van Perdie Reyes

 

 

almunia, clichy, hleb, flamini, begakmp, quincy, lupoli, senderos

 

Vet forresten ikke hvor mange det er lov å ha på benken.

Link to comment
Share on other sites

En ting er sikkert..Hleb spiller. Vi trenger fart og løpsstyrke

mot Thun. Det var mangelvare på lørdag.

Drister meg til dette laget:

 

Alumunia(dessverre)

 

Lauren Toure Campbell Cole

 

Ljungberg Gilberto Fabregas Hleb

 

Van Persie Reyes

 

Res: DB,Cygan,Pires,Flamini og Poom

Link to comment
Share on other sites

Las følgende på arsenal.com fra den siste reservekampen:

on Giorgis Efrem...

"It was his first start, he’s done well for Steve [bould] in the youth team. With the Champions League we’ve had to give him a game and he’s done ever so well for us."

Mye kan tyde på at det blir noen nye fjes mot thun i champions lge..Quincy??

Håpe håpe håpe.......

Link to comment
Share on other sites

Las følgende på arsenal.com fra den siste reservekampen:

on Giorgis Efrem...

"It was his first start, he’s done well for Steve [bould] in the youth team. With the Champions League we’ve had to give him a game and he’s done ever so well for us."

Mye kan tyde på at det blir noen nye fjes mot thun i champions lge..Quincy??

Håpe håpe håpe.......

20539[/snapback]

Dei er nok med i troppen, det betyr ikkje at dei får spele.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok Wenger starter med Bergkamp siden han trolig blir kaptein.

 

Vil heller se Van Persie fra start, men vet ikke om det blir sånn.

Hleb har spilt 3 x 90 min. på 1 uke, så jeg tror han starter på benken..desverre.

Ellers tipper jeg Senderos inn for Cygan.

 

Jeg tror det blir dette laget:

 

Almunia

Lauren-Toure-Senderos-Cole

Freddie-Fabregas-Gilberto-Pires

Bergkamp-Reyes

 

SÅ håper jeg inderlig vi får se Quincy i løpet av kampen.

Link to comment
Share on other sites

BBC og andre nyhetskilder legger idag ut informasjon om at Robin van Persie og Emmanuel Eboue skal ha støtt sammen på trening etter at van Persie ble taklet av nevnte Aboue.

 

Arsene Wenger er sitert med følgende kommentar:

 

"I've never seen someone happy when they've been kicked but it was a minor incident. There is no problem between them. He's okay. He got a kick but that's all."

 

Det kan i værste fall bety at Robin van Persie er ute med skade til kampen i morgen, men det er forventet at han rekker den. Han fikk et vistnok kraftig spark i høyre legg av Eboue. Ingenting å si på intensiteten på treningen våre kanskje ?

 

Wenger tilføyde også: "Eboue apologised. I told the players to be well focused and motivated in training as we are not happy because we lost the game at Middlesbrough last weekend."

 

Angående Sol Campell og om han evt. spiller i morgen sier Wenger følgende: "Sol is back to normal fitness. He's working hard, focused and motivated, but come to the game and you will see whether he plays,"

 

Teamtalk oppgir denne troppen til FC Thun kampen: Almunia, Poom, Lauren, Eboue, Cole, Clichy, Senderos, Cygan, Campbell, Toure, Gilberto, Flamini, Fabregas, Song, Pires, Hleb, Ljungberg, Van Persie, Reyes, Bergkamp, Owusu-Abeyie.

 

Kilder

BBC Wenger plays down Van Persie spat

TeamTalk Van to shake off knock

Evening Echo Wenger expects van Persie to recover

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...