Jump to content

2005.09.14 FC Thun H


Andain

Recommended Posts

Men nå må vi klare oss uten Thierry Henry og Robin van Persie i Champions League for noen kamper, da blir det nok Reyes og Berkamp i de neste kampene..

20689[/snapback]

Tviler på det blir Bergkamp i Praha i alle fall. Lang bil/togtur det. Frykter det blir Pires saman med Reyes på topp. Håper på Quincy eller Hleb.

 

Fargen på kortet var "feil". Forseelsen kvalifiserte til gult kort, men ikke rødt. Repetisjonen viser at RvP hadde blikket på ballen og derfor ikke oppdaget motspileren før det var for seint.

 

Heilt korrekt. I tillegg bøygde også Thun spelaren seg ned.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 168
  • Created
  • Last Reply

For en nærvetortur av en kamp. Var i den syvende himmel da Bergkamp kjempet inn målet på slutten...

 

Tror foresten det var riktig å vise ut van Persie, etter regelboka. Spark mot hodet er livsfarlig..... Det som irriterte meg mest er egentli at han var den eneste som gikk på et offaansivt løp i den situvasjonen. Det var 2-3 spillere som bare står å ser på at pasningen blir slått. Alt for lite agrisivitet i hele 1. omgang, litt bedre i 2. Men fortsatt ikke godt nok. Alt i alt en heldig seier.

Link to comment
Share on other sites

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!

 

Rettferdigheten seiret til slutt. Det eneste som hadde manglet i denne kampen, var at dommeren hadde funnet en eller annen grunn til å annulere målet til Bergkamp. Makan til dårlig dømming tror jeg aldri jeg har sett makan til. Det røde kortet var i beste fall gult. Vi blir snytt for et par straffespark. Nr. 3 på Thun (husker ikke navnet på jævelen) skulle vært utvist for albuen på Gilberto. Den dommeren der kan ikke ha dømt mange kamper på så høyt nivå før. Nå er det bare å håpe på at Uefa viser seg voksne, og trekker tilbake det røde kortet. Selv om jeg har mine sterke tvil om akkurat det.

 

Ellers er det skuffende å se at vi fortsatt mangler en plan b i kamper der vi sliter med å trenge gjennom i midten. Er enig med Paddy med Pires skulle vært byttet ut istedet for Ljungberg.

 

Uansett så var det godt med 3 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Nr. 3 på Thun (husker ikke navnet på jævelen) skulle vært utvist for albuen på Gilberto. Den dommeren der kan ikke ha dømt mange kamper på så høyt nivå før.

20705[/snapback]

 

Nå var det vel streng talt assistent dommern som burde slått ned på den hendelsen. han sto jo nesten i duellen... Men jeg er enig, han skulle vært sendt rett ut!

 

Pires skulle vært byttet ut istedet for Pires.

 

20705[/snapback]

????

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig i det Paddy skriver ovenfor! Vi viste glød og vinnervilje i dag, men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke trodde vi kom til å vinne i dag.

 

En ting jeg savner og det er en ordentlig goalgetter som kan stå og pøse inn mål inni boksen. van Persie, Reyes og Bergkamp blir for like, de vandrer mye og er mer tilretteleggere. Scorer noen viktige mål iblandt, men syns Wenger burde kikke seg om etter en spiss som vi kan stole på at leverer når vi ikke har med Henry. Med og uten Henry er to forskjellige ting og det må vi snart få gjort noe med. Vi er altfor avhengig av Henry og det er ikke bra!

Link to comment
Share on other sites

Høydepunktene fra Arsenal - FC Thun kan lastes ned her :

http://s33.yousendit.com/d.aspx?id=1CKU14K...HB2AUS4U7G51JLP

 

Høydepunktene fra alle dagens kamper kan lastes ned her :

http://s32.yousendit.com/d.aspx?id=049FR0R...JG0JMDQOL3PY8KW

 

Høydepunktene fra gårsdagens CL kamper finnes her :

http://s28.yousendit.com/d.aspx?id=0BZVHD4...JH2GJN1FHQM5GM6

 

Målene fra Arsenal kampen blir lagt ut senere i tråden Highlights og scoringer 2005/06

Link to comment
Share on other sites

herlig av DB10 !!! ellers kan eg rekke ut en strak knyttneve til dommeren , som gjorde alt for hjelpe dei sveitsiske. Synes utvisningen er på trynet, Persie ser ikke motspilleren, og går etter ballen, motspilleren ser han, og bøyer seg ned, gult ikke mer. Reyes minst snytt for ei straffe, og den h*ra av en linjedommer som står 2 meter ifra og ser Gilberto få en albue i tryne (110% gjort med vilje), burde fått det j*vla flagget sitt kjørt langt opp i endetar*en. FY !!

 

Flott å se at vi sto på til siste minutt, og viste en enorm glød. Greit at det er en dårlig motstander (men de er jo i champ.lge), men vi spiller 10-11(10-12) i en helomgang og kjører fullstendig over dem, målet deres er vell så flaks som det er overhode mulig..

Link to comment
Share on other sites

Kampen mot Thun velger jeg å se på som et slags vendepunkt.

Hadde det blittuavgjort vil all fokus være på oss og manglende suksess. Folk ville snakke om et Arsenal i fritt fall, noe som helt silkkert ville påvirket gutta. Og kampen mot Everton kunne bli mye vanskeligere enn den kanskje blir nå.

Det har vært snakket om power og killing instinct. Det så vi i denne kampen. La begge målene stå som gode eksempler på dette. Se på feiringa. Jeg glemmer ikke de dyriske uttrykk til ruud og rooney når de skåret mot oss sist. Nå så vi det samme hos gilberto og de andre og så så vi en vanvittig glede ved målet til bergkamp. Jeg tror denne seieren var viktigere for oss enn vi kanskje tror. Det mentale kan komme på plass.

 

 

Ellers så vi at vi kom frem på kantene. Forsvarsmessig hadde vi ingen problemer. Kanskje Almunia skulle tatt målet. Pires som har fått mye kritikk her inne gjorde en god kamp og jobbet som en helt. Banens beste var etter min mening i dag Toure, etterfulgt av pires og gilberto.

 

Jeg synes det er tullete å snakke om dommeren. Vi skulle kunne avgjort dette lenge før, men det er vi som mangler instinktet helt på topp. Dommeren har ingen ting med det å gjøre. Min tillit til dommerstanden er stor. Heldigvis. Synes det er høyt nivå. Han hadde sikkert utvist en fra thun også hvis det var han som hadde gjort det. Avgjørelsen hadde ikke vært noe mer gal eller riktig av den grunn.

 

Og slutt å snakke om at man skal feie over lag som Thun. Så enkelt er det ikke. Dette er et lag som har kvalifisert seg ved å slå kiev og malmø. Og kan sikkert gjøre det vanskelig for noen og enhver i gruppespillet.

 

Tror dette var viktig mine damer og herrer. Tror vi er på sporet. Og tror vi alle for betalt for tålmodigheten vi viser laget. Det er i motgang et lag trenger sine supportere.

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg syns det er rart at folk blir skuffet når vi vinner 2-1 i åpningskampen i CL. Og det med bare 10 mann på banen i oer en omgang.

Hva er det folk tror? At ett lag som har slått ut Dynamo Kiev er så dårlig at det er bare å spasere over de? Sånn er det ikke i europeisk toppfotball lenger.

Syns denne kampen bar preg av stor innsatsvilje og tolmodighet. Noe som er nødvendig når vi blir en mann mindre.

Link to comment
Share on other sites

Guest espenstoele
Kampen mot Thun velger jeg å se på som et slags vendepunkt.

Hadde det blittuavgjort vil all fokus være på oss og manglende suksess. Folk ville snakke om et Arsenal i fritt fall, noe som helt silkkert ville påvirket gutta. Og kampen mot Everton kunne bli mye vanskeligere enn den kanskje blir nå.

Det har vært snakket om power og killing instinct. Det så vi i denne kampen. La begge målene stå som gode eksempler på dette. Se på feiringa. Jeg glemmer ikke de dyriske uttrykk til ruud og rooney når de skåret mot oss sist. Nå så vi det samme hos gilberto og de andre og så så vi en vanvittig glede ved målet til bergkamp. Jeg tror denne seieren var viktigere for oss enn vi kanskje tror. Det mentale kan komme på plass.

 

20717[/snapback]

 

Yes! Helt herlig å se gleden til Gilberto Silva ved scoringen. Det samme med Bergkamp. Vitner om at de ikke er mangel på vilje. Tror også vi trenger en typisk box player, dvs en sterk spiss som er god i dueller og på hodet. Wenger vet jo også dette - det viser forsøket på å hente Baptista - men han finner ingen som er gode nok til en akseptabel pris. Tipper han forsøker seg på nytt i januar-vinduet.

 

Hva med å prøve Lupoli? Han har fått er år til på baken, og han har bevist på reservelaget at han er en dødelig avslutter.

Link to comment
Share on other sites

Synes det var mye positivt i denne kampen. Vi har BIG SOL tilbake, Pires spiller etter min mening sin beste kamp for året. Vi mister ikke hodet selv om vi får dommeravgjørelser mot oss. Og sit men ikke minst det var glød og fightervilje ute på banen. tror vi bare må høre på Wenger som sier at vi må gi laget tid og støtte, så bygger de seg opp utover sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg syns det er rart at folk blir skuffet når vi vinner 2-1 i åpningskampen i CL. Og det med bare 10 mann på banen i oer en omgang.

Hva er det folk tror? At ett lag som har slått ut Dynamo Kiev er så dårlig at det er bare å spasere over de? Sånn er det ikke i europeisk toppfotball lenger.

Syns denne kampen bar preg av stor innsatsvilje og tolmodighet. Noe som er nødvendig når vi blir en mann mindre.

20726[/snapback]

 

Helt enig med deg. Det var en glimrende dag for oss. Der er ikke dårlige lag i CL, og

det er jevnt. Imponerende å vinne med en mann mindre over en omgang.

Hvis jeg ikke har sagt det TUSEN TAKK DENNIS!!! Det var hærlig!

Ellers litt om kampen:

 

Dommeren en fiasko etter min mening. Rt feilaktig rødt kort på VP som burde

hatt gult for farefullt spill.Det han gjorde var et hendelig uhell.

Reyes ble måkt ned i 2. omgang og skulle hatt et soleklart straffe.

Gilberto ble slått med albue som burde gitt utvisning.

Kolo burde vel strengt tatt også gjerne hat rødt, men det overkompenserte

dommeren for resten av kampen.

 

Spillerene som imponerte meg var musklene i laget. Sol var god i sitt comeback, men

Gilberto var konge på midtbanen. Syns det viser klasse at vi står på og vinner kampen

2 min. på overtid.

Takk!

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett oppsummering på TV3 i går kveld, synes jeg det er mye positivt å trekke ut. Synes laget fikk til mye, men manglet dessverre en del på effektiviteten.

 

Veldig fornøyd med at Campbell viser gode takter. Han blir en viktig brikke å tiden som kommer. Det som gledet aller mest i går, var viljen til å stå på helt til slutt. Laget ble ikke satt ut av spill da utvisningen kom. Det vitner om god vilje!

Link to comment
Share on other sites

Herlig å se Gilberto sjefe på midten. Bob var bedre enn på lenge. Cole jobbet og slet femover som bakover. Campbell tilbake som kaptein. Kolo er seg selv og vil mye foran mål. Lauren villig offensivt og shaky bakover som vanlig. Fab begynte bra, men falt av. Reyes er aktiv og skulle hatt straffe. VP på hugget, men feilaktig utvist. Ljungberg jager og jager, både seg selv og andre. Almunia hadde lite å gjøre og ble tatt på senga. Hleb viser potensiale og er glad i kula. Quincy like så. Dennis scorer!!

 

Mine intrykk av kampen..

Link to comment
Share on other sites

The Sun har følgende overskrift angående Robin van Persie: "It's kung fu Persie" og FC Thuns forsvarsspiller Ljubo Milicevic som fikk fotavtrykket til Persie sier at Bruce Lee ville ha vært stolt over et slikt spark.

 

"It was pretty brutal. "Obviously Van Persie didn't see the boy but what was he doing with a kung fu kick like that? "It was very dangerous. I don't know how it looked on camera, but Bruce Lee would have been proud of it." Orman, left with a black eye, added: "I went to head the ball and I saw the boot in front of my face. "Then I saw blood on my hand. I didn't know the player had been given the red card. "But I didn't know what he was trying to do with his boot so high. "It was the right decision by the referee. It was dangerous play."

 

Les hele artikkelen her

 

Arsene Wenger ga følgende kommentar etter kampen :

 

The sending-off was an unpleasant surprise and the wrong decision," said Wenger.

 

"It was not Robin's fault - there was no purpose. He wanted to play the ball. He got a high ball, and never saw the opponent, never looked somewhere else than at the ball - it was an accident. For me, it is never a red card."

 

"I feel the team needed a win, but I would not have panicked if it had been 1-1 because I feel we are capable of winning in Thun.

 

"It was not easy, because we played for an hour with 10 against 11, against a team who defends well, and stays at the back - it was difficult. If you look at the number of chances we created, there were not so many because we lacked a man and they did not come out.

 

"I can understand that, because we are super-favourites. But maybe they missed an opportunity to make a big upset."

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie
Nr. 3 på Thun (husker ikke navnet på jævelen) skulle vært utvist for albuen på Gilberto. Den dommeren der kan ikke ha dømt mange kamper på så høyt nivå før.

20705[/snapback]

 

Nå var det vel streng talt assistent dommern som burde slått ned på den hendelsen. han sto jo nesten i duellen... Men jeg er enig, han skulle vært sendt rett ut!

 

Pires skulle vært byttet ut istedet for Pires.

 

20705[/snapback]

????

20709[/snapback]

Han mente vel at Pires skulle vært byttet ut istedet for Reyes.

 

Arsenal må bare overtale Bergkamp til å være med til Amsterdam til kampen mot Ajax. Det er bare et par timer med tog eller bil, Dennis! Du er nødt til å være med!

Link to comment
Share on other sites

Pirs hadde heller ikke denne gangen noen særlig god kamp.

20736[/snapback]

 

Kampen i går var det beste me har sett av pires denne sesongen. Men det seier kanskje litt om formen til pires om dagen. Håper det snur snart.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...