Jump to content

2018.09.02 Cardiff City (B)


Polljen

Recommended Posts

2 hours ago, RP7 said:

Jeg gjør mitt beste; det er dog tidlig i sesongen og mulig jeg blir litt mer negativ etterhvert..;-)

Jeg tror det er mange her som har evnen til å bli mer negative etterhvert (inkludert undertegnede) ? .  Forhåpenligvis så klarer Emery å få oss mer positive etter hvert. 

Hvis utviklingen skulle gå slik at jeg nærmer meg den negativiteten jeg følte utover vinteren og våren -18, så er det ikke usannsynlig at godeste Ben E. må se seg om etter en ny kamptrådstarter, for blir jeg like deprimert/frustrert/negativ/oppgitt vinteren/våren -19 som det jeg var foregående sesong da er faren stor for at jeg (brått) tar en lenger pause fra Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply
4 hours ago, Polljen said:

@RP7

Ditt forslag mot WH og som jeg satte opp i posten tidligere i diskusjonen er min "ideelle" formasjon med de offensive spillerne vi har. Om de spillerne som dekker resten av plassene i denne formasjonen pr dato er sikre nok i sitt spill til at en slik formasjon vil kunne fungere er det vanskelig for meg å være like skråsikker på, men jeg ser for meg at mot en motstander som  f.eks. Cardiff så mener jeg at vi burde være gode nok til å teste en slik formasjon. Problemet er selvsagt at det er lett å si det for meg, det betyr ikke at det er like lett for en som sitter mitt i heksegryta og skal få et lag som er nedkjørt over flere år til å fungere perfekt på kort tid.

 

--------------------------------

 

PS!!! Det er tydelig at det ikke er så mange som leser min "førstepost" i starttråden siden ingen ser ut til å ha fått med seg at gamle (senile?)  Polljen hadde kommet med et forslag som betydde 12 mann  (1-4-3-3-1) fra start i denne kampen ? (dette er dog nå korrigert). Enkelte her bruker normalt sett å være raske med korreksjoner på slike åpenbare feil ?

 

 

 

For meg er det ikke bare en ideell formasjon ut i fra de offensive spillerne, men også muligheten til å få ut det beste i laget. Med et slikt utgangspunkt kan man skjule noen svakheter ved å bygge opp under egne styrker:

- Det er ikke noe vits i å ha en spiller som Bellerin på banen hvis han ikke skal angripe.

- Øzil kan ikke ha hovedansvaret for høyt press, han må spilles god i sin offensive posisjon og gjøre et press i mellomrommet. Der har han vært god før. Han kan til og med finne på å tackle motspillere på en god dag:-)

- Ramsey kan få brukt løpskapasiteten mer fornuftig og det samme kan Iwobi. Sistnevnte går som regel tom etter 75 minutter, i denne rollen så kan han holde i 90. I en litt mer tilbaketrukket rolle med 3 stk foran seg kan han ta løpene inn i boks som motsatt indreløper og slipper å gå på løp i hvert angrep.

- Ved balltap kan man pushe opp med 2-3 spillere på siden balltapet er (indreløper eller back, spiss på samme side samt mellomromsspiller) for å gjenvinne ballen. Samtidig kan man falle av samt låse midten ved å senke motsatt spiss til mellomrommet, forskyve defensiv midtbane i hullet som er forlatt etter indreløper eller back, og motsatt indreløper faller inn sentralt. Da er 4 backslinjen intakt, midten er stabilisert og muligheten for å vinne ballen høyt absolutt tilstede. Skal motstander spille seg raskt ut av dette så må det gå et pass diagonalt fra balltapet og mot motsatt vingback/ving. Det er ikke mange som kan slå ballen presist 50-60 meter under et hardt press. Vanligste løsning vil være å trille ballen bakover eller sideveis i egen backrekke og da er faren for en rask kontring i mot over. Laget gjenvinner balanse og kan reetablere rekkene.

Link to comment
Share on other sites

On 8/29/2018 at 1:21 PM, Guest Gunners68 said:

Vet ikke helt jeg folkens - uansett taktikk som måtte bli brukt - det er jo noe som må være fullstendig galt - når vi ikke klarer å få  Øzil i gang. Dette  skjedde over tid med Wenger og nå med vår nye manager.Noe galt er det når han gang etter gang drar på seg ekspertenes vrede - supportere blir oppgitt - og han går rundt med et kroppsspråk som ingen er tjent med. Kvalitetene han besitter kjenner alle til. Han kunne ha fungert hos The Invincibles i 2003/04. Da hadde han hatt folk rundt seg som skremte vannet av de som kom over midtstreken . De typene er det lenge siden vi har hatt.  Fotballen i PL / CL er sånn nå at man kan ikke tillate seg å ha en mann som bare skal kunne fungere i et lite område av banen. Mange av lagene har bedre spillere enn  oss , de er mer gjenvinnings hissige og da er det til tider sånn at vi har nesten bare 10 mann på banen. Emery prøver nå å gjøre noe med gjenvinning og det funker ikke med Øzil. Sånn har det vært lenge og da spørs det til slutt hva laget  er tjent med. 

Få inn Liechtensteiner, hvis du savner spillere som går i krigen . Fatter ikke at han ikke spiller istedet for bloggeren Bellerin. Er sikker på at han hadde fått orden på forsvaret og han er fan med god framover og. Øzil, Leno og Torreira må og med og nå må det fan med vises litt innsats av alle mann. Og få guds skyld få vekk den tullingen S Bould, fatter ikke hva han har tilført laget. Hvis de ikke knuser Cardiff så er det bare å gi opp. Knallharde ord men nå må det skje noe.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Marius- said:

Xhaka og bellerin ? Trist

 

Bellerin hadde to assist i forrige runde. Syns det gir mening å la han bygge videre på det. Har noe bra på gang med Mikhi, offensivt vel og merke.

Jeg stiller meg mer forundrende til at Xhaka starter, uten Torreira. GX var en helt annen spiller etter at Torreira kom innpå mot West Ham.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Polljen said:

AubaLaca starter men nok en gang så starter Torreira på benk. Det siste er skuffende sett fra mitt synspunkt.DmFgxDBX4AAUt4b.jpg

Skulle likt å se Torreira fra start selv, på bekostning av Xhaka. Så kan det likevel hende at denne forsiktige innfasingen til livet i Premier League er et klokt valg av Emery. Uansett har han åpenbart ikke hatt denne tilnærmingen vedrørende Guendouzi, som kanskje var klarere enn Torreira ved sesongstart, og kanskje anså Emery det som en for stor risiko å starte med to nye på sentral midt allerede i august. 

 

Dette blir spekulasjoner, men skulle som sagt sett Torreira (og Guendouzi) fra start i dag slik som du, Polljen.

 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Verminator5 said:

Bellerin hadde to assist i forrige runde. Syns det gir mening å la han bygge videre på det. Har noe bra på gang med Mikhi, offensivt vel og merke.

Jeg stiller meg mer forundrende til at Xhaka starter, uten Torreira. GX var en helt annen spiller etter at Torreira kom innpå mot West Ham.

Helt enig angående Bellerin, men det er mulig han bare fikk kreditert for den ene? 

Uansett hadde jeg ønsket å sett Lichtsteiner også, herlig type!

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, antonius_blok said:

Helt enig angående Bellerin, men det er mulig han bare fikk kreditert for den ene? 

Uansett hadde jeg ønsket å sett Lichtsteiner også, herlig type!

Lichtsteiner er en herlig type og en meget god spiller. Vi løper mest og sprinter mest i PL for øyeblikket, så han vil få nok av kamper igjennom sesongen.

Link to comment
Share on other sites

At Torreira kunne trenge noen kamper på å fases inn aksepterer jeg, men med tre innhopp så burde innfasing vært lang nok. 

Nå tror jeg ikke at vi med Torreira automatisk får en ugjennomtrengelig mur i våre bakre rekker, men våre fire bak kunne trengt en best mulig backup. Jeg tror heller ikke at Torreira ville være feilfri, men jeg er overbevist om at ville hjulpet laget mer defensivt enn Xhaka. 

Om det var Xhaka eller Matteo som måtte vike plass for Torreira er jeg mer fleksibel på. En Xhaka som spiller foran en DM tror jeg vil fungere bedre enn en Xhaka som har DM-ansvaret. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Polljen said:

At Torreira kunne trenge noen kamper på å fases inn aksepterer jeg, men med tre innhopp så burde innfasing vært lang nok. 

Nå tror jeg ikke at vi med Torreira automatisk får en ugjennomtrengelig mur i våre bakre rekker, men våre fire bak kunne trengt en best mulig backup. Jeg tror heller ikke at Torreira ville være feilfri, men jeg er overbevist om at ville hjulpet laget mer defensivt enn Xhaka. 

Om det var Xhaka eller Matteo som måtte vike plass for Torreira er jeg mer fleksibel på. En Xhaka som spiller foran en DM tror jeg vil fungere bedre enn en Xhaka som har DM-ansvaret. 

Enig i den, men synes Guendouzi har vært såpass frisk at å sette ham ut av laget nå ville vært å gi helt feil signaler.

Uansett gledelig å ha litt rulleringsalternativer med ulike spillertyper på sentral midt igjen. Vi hadde vel bare en halv defensive midtbanespillere til sammen under hele post-Gilberto Wenger-eraen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Godt å se at vi har et knippe med folk her som mange meninger om start ellver og taktikk . I dag møter vi et lag som vi i manges øyer skal knuse , men noen av oss har lært det at det er slutt på de tider. Håper som enkelte sier over her at Emery nå får sving på sakene og at vi en gang for alle snart kan bli kvitt alle barne sykdommer. Det er det samme hvem som spiller fra start hvis ikke vi er skrudd på. Det har vært et problem som vi så for ofte i de siste av Wengers sesonger. Nok en gang får Bellerin og Xhaka starte. Hvis oss hvorfor dere skal få være i Arsenals start ellver. Mr Øzil , i dag er dags å vise oss hvorfor du signerte for oss. Vis oss det vi vet du har i deg. Mr Cech - du er vår  mest erfarne spiller og etter 1 minutt er det grunn til å bli nervøs her. Skjerpings gutter.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder den "halve" DM'en post Gilberto så er jeg delvis enig. Vi kunne hatt det bedre enn det. Song viste gode tendenser, men ble etterhvert for offensiv i sin DM-rolle. Coq etter comebacket viste også en del bra, men med Xhaka på laget så måtte han uforståelig nok være den mest offensive av de to

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Marius- said:

Håper Leno er bedre enn Cech med ball. Dette kommer til å ende som Alison med Cech en kamp. Og Cech er jo milevis fra hans ballevner. 

Det jeg har sett så er Leno mange mange mil foran Cech med beina. Men latterlig hvordan Unai har lagt opp til at vi skal legge ball til Cech så ofte, når _alle_ vet han ikke er god med beina.

 

Hvorfor de buer på Ramsey forstår jeg ikke.. Var vel ikke noe surt der ved overgangen ?

Link to comment
Share on other sites

Denne type måte å spille seg ut på vil ganske snart få meg til å tenke "Emery out". Vi har alle snakket om at du må få tid, men hvis du Emery ikke forstår at småspill og Cech ikke fungerer sammen så bye-bye. 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, elx said:

Det jeg har sett så er Leno mange mange mil foran Cech med beina. Men latterlig hvordan Unai har lagt opp til at vi skal legge ball til Cech så ofte, når _alle_ vet han ikke er god med beina.

Lurer på hvor lenge keepere kommer til å spille sånn egentlig. Til og med Ederson holdt jo på å drite seg ut ved to anledninger mot oss.

Og vi har 0-1 Mustafi!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...