Jump to content

Arsenal Quiz


Bergkamp88

Recommended Posts

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply
  • 1 year later...

Etter ei deprimerande helg hjelper det kanskje på humøret med ein ny quiz? Altfor lenge sidan sist, særleg når ein tenkjer på at dette er eit hyperinteressant tema.

 

Eg gjer merksam på at for somme spørsmål har eg berre funne ei kjelde, og det er difor ikkje 100 % sikkert at alle svara er rett--. Det får våge seg. Nokon av spørsmåla er med vilje gjort vanskelege, og dei som ynskjer det må gjerne leite rundt på nettet.

 

"Here we go":

 

1. Kva heitte politikaren som etter sigande var involvert i Liam Brady's overgang til Juventus?

 

 

2. Kva heitte spelaren som i ein periode var ansatt i eit av London's større varehus, og kva heitte det?

 

 

3. Kven forbind du med uttrykket "Ambassador of football"?

 

 

4. George Graham var visstnok overtruisk, og brukte å ta på seg eit spesielt plagg. Kva var det, og i kva

farge?

 

 

5. Kven "fekk sparken" på grunn av overtru?

 

 

 

Om det er interesse for det, kjem eg attende med fleire spørsmål når og viss det føreligg rette svar.

Link to comment
Share on other sites

4. George Graham var visstnok overtruisk, og brukte å ta på seg eit spesielt plagg. Kva var det, og i kva

farge?

 

svar: En svart kappe som han alltid gikk rundt med..

 

 

5. Kven "fekk sparken" på grunn av overtru?

 

svar: ren tipping dette, men Bertie Mee?

Link to comment
Share on other sites

4. George Graham var visstnok overtruisk, og brukte å ta på seg eit spesielt plagg. Kva var det, og i kva

farge?

 

svar: En svart kappe som han alltid gikk rundt med..

Omtrent som Dracula, meiner du? Beklagar, feil.

 

 

5. Kven "fekk sparken" på grunn av overtru?

 

svar: ren tipping dette, men Bertie Mee?

Nei, Bertie hadde ikkje trua på overtru.

Link to comment
Share on other sites

Etter ei deprimerande helg hjelper det kanskje på humøret med ein ny quiz? Altfor lenge sidan sist, særleg når ein tenkjer på at dette er eit hyperinteressant tema.

 

Eg gjer merksam på at for somme spørsmål har eg berre funne ei kjelde, og det er difor ikkje 100 % sikkert at alle svara er rett--. Det får våge seg. Nokon av spørsmåla er med vilje gjort vanskelege, og dei som ynskjer det må gjerne leite rundt på nettet.

 

"Here we go":

 

1. Kva heitte politikaren som etter sigande var involvert i Liam Brady's overgang til Juventus?

 

 

2. Kva heitte spelaren som i ein periode var ansatt i eit av London's større varehus, og kva heitte det?

 

 

3. Kven forbind du med uttrykket "Ambassador of football"?

 

 

4. George Graham var visstnok overtruisk, og brukte å ta på seg eit spesielt plagg. Kva var det, og i kva

farge?

 

 

5. Kven "fekk sparken" på grunn av overtru?

 

 

 

Om det er interesse for det, kjem eg attende med fleire spørsmål når og viss det føreligg rette svar.

 

 

Dette vart visst for tøft---.

Her kjem hjelpa i form av fleire stikkord.

 

1. Amerikanar. Nobelprisvinnnar. 85 år gammal

 

2. Legende med fortid i Preston North End. Varehuset har adresse Oxford Street.

 

3. Legende på venstrebacken. Vart kjøpt frå Kettering Town.

 

4. Løysinga finst i dette anagrammet: FRED SKJØRT

 

5. Eit av Arsenal-historias kortaste namn. Bertie Mee var involvert.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte det kunne være morsomt å kjøre en quiz. Dette er litt utradisjonelle spørsmål jeg har henta fram bak i hukommelsen, og gøy å se om dere husker det samme som meg. Ikke sjekk div internett-sider, blader osv, da finner alle svarene! Da blir poenget borte.

 

Første man til å få alle rett :)

 

Alle spørsmålene er "under Wenger sin tid" av den enkle grunn at siden jeg som 7 år gammel ble en gooner, kun har opplevd

Rioch og sjefen sjøl som managere og kan derfor mest fra denne perioden.

 

 

 

1) I debuten til Reyes scoret han selvmål. Hvem var det mot?

 

2) Til hvem solgte vi Steve Bould?

Sunderland

 

3) Nevn tre klubber Cashley Cole scora mot (alle cuper inkl)

 

4) Vi tapte UEFA-cup finalen i Parken mot Galatasaray på straffer. Nevn en som bomma.

 

5) Mot hvem spilte vi omkamp i FA-cupen grunnet usportslighet av Arsenal?

Sheff wedensday?

6) Nevn en klubb Dennis Bergkamp har fått rødt kort mot

 

7) Nevn en argentiner som har spilt under Wenger

Nelson vivas

8) Nevn en greker som har spilt under Wenger

Stathis Thavlardis

9) Under Wenger har vi hatt spillere fra mange afrikanske land. Nevn 5 land. (dagens spillere regnes med)

(Vieira er ikke senegalesisk)

Elfenbenskysten(Toure og Eboue)

Nigeria(Kanu)

Kamerun(Song)

Togo(Adebayor)

Gir opp denna ass, det var vanskelig :wub:

 

10) På hvilke baner scoret Henry sitt første og siste mål for oss?

 

11) Hvilket draktnummer hadde Petit?

 

12) Hvem scora i FA-cup finalen for oss i 98?

 

13) Nevn 4 spillere vi har solgt/gitt fra oss til West Ham

Ian Wright

 

14) Gilles Grimandi scoret ikke mange under sin tid på Highbury, men rakk å scora hvertfall 1 (som jeg

husker) Nevn minimum èn klubb han scoret mot

 

15) Fullfør navnet : Remi ..... (gammel arsenal spiller)

Garde

16) Hvem serieåpner vi mot kommende sesong? Denne burde alle kunne! :)

WBA

 

Håper på god respons. Ha en fortsatt avslappende silly season!

Link to comment
Share on other sites

1. Kanskje det var Jimmy Carter

2. Vet at Bobby Charlton spilte i Preston

3. Eddie Hapgood, kaptein på Arsenal og England

4. Rødt Skjerf

5. Ian Ure

 

Du har rett på dei tre siste. "3 down, 2 to go!"

Litt meir hjelp:

 

1: Fødd i Tyskland

 

2: Kjend for sin snåle dialekt

 

 

PS Sidan når vart Bobby Charlton Arsenal-spelar? :)

Link to comment
Share on other sites

1. Kanskje det var Jimmy Carter

2. Vet at Bobby Charlton spilte i Preston

3. Eddie Hapgood, kaptein på Arsenal og England

4. Rødt Skjerf

5. Ian Ure

 

Du har rett på dei tre siste. "3 down, 2 to go!"

Litt meir hjelp:

 

1: Fødd i Tyskland

 

2: Kjend for sin snåle dialekt

 

 

PS Sidan når vart Bobby Charlton Arsenal-spelar? :)

Det har han heller ikke vært, men hadde vel ikke nok fokus på at det var en Arsenal Quiz.

Men tre av fem er ikke så verst.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ett spørsmål. Dog vet jeg ikke svaret. Lurte på ved hvilken anledning og for hvilket landslag Arsenal har hatt flest startende spillere i en kamp? Og hvilke spilere!

Da må man gå i historiebøkene.

Må vel enten være en kamp for England en gang på 30-tallet eller en Frankrikekamp med Thierry Henry og Vieira i spissen. Da kan Petit, Wiltord og Pires ha spilt også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ett spørsmål. Dog vet jeg ikke svaret. Lurte på ved hvilken anledning og for hvilket landslag Arsenal har hatt flest startende spillere i en kamp? Og hvilke spilere!

Da må man gå i historiebøkene.

Må vel enten være en kamp for England en gang på 30-tallet eller en Frankrikekamp med Thierry Henry og Vieira i spissen. Da kan Petit, Wiltord og Pires ha spilt også.

 

Tja, har ikke undersøkt jeg heller, men på tidlig 90tall må det ha vært en god del på det engelske landslaget?

 

Seaman hadde 75 kamper '88-'02

Adams hadde 66 kamper '87-'00

Dixon hadde 22 kamper '90-'98

Wright hadde 33 kamper '91-98

Smith hadde 13 kamper '88-'92

Merson hadde 21 kamper '91-'98

Rocastle hadde 14 kamper '88-'92

 

I tillegg fikk vel både Winterburn, Thomas og Bould et par kamper?

 

Men jeg setter nok pengene mine på England på 30tallet.

 

 

 

 

Men jeg setter nok pengene mine på England på 30tallet.

 

Hvor mye fikk jeg i odds? :)

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/s...he-england-team

Link to comment
Share on other sites

Etter ei deprimerande helg hjelper det kanskje på humøret med ein ny quiz? Altfor lenge sidan sist, særleg når ein tenkjer på at dette er eit hyperinteressant tema.

 

Eg gjer merksam på at for somme spørsmål har eg berre funne ei kjelde, og det er difor ikkje 100 % sikkert at alle svara er rett--. Det får våge seg. Nokon av spørsmåla er med vilje gjort vanskelege, og dei som ynskjer det må gjerne leite rundt på nettet.

 

"Here we go":

 

1. Kva heitte politikaren som etter sigande var involvert i Liam Brady's overgang til Juventus?

 

 

2. Kva heitte spelaren som i ein periode var ansatt i eit av London's større varehus, og kva heitte det?

 

 

Siste sjanse til å vise kva du kan.

 

1. Var utanriksminister under president Richard Nixon.

 

2. Ville ha fyllt 107 år 14. September. Kom til Preston frå Raith Rovers.

Dei som les boka "Official Arsenal History" vil finne løysinga på dette spørsmålet. Eit verk som bør være

pensum for ein kvar seriøs supportar. Med andre ord, dette er med respekt å melde ikkje særleg

imponerande---.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Sitter på jobb og kjeder meg litt så tenkte jeg, fort og gæli`, skulle snekre sammen en aldri så liten quiz. Spørsmålene er utradisjonelle, "tatt på sparket" og kun hentet fra topplokket. Vært morro å sett om hva dere husker av dette, hjelpemidler er derfor ikke tilatt ! ;)

 

1. Når scoret vi sist på direkte frispark i åpningskampen vår i PL ?

 

2. Hvem var vår siste spiller til å debutere med mål i åpningskampen vår i PL ? (litt klønete formulert!)

 

3. Hvem var motstander når Mozart dro på seg skaden som holdt han ute "ei god stund" ?

 

4. I kampen mot Liverpool for en del år sida driblet Henry seg gjennom et helt lag før han scoret. Ett av hans tre mål. Men vi scoret ett til denne dagen, hvem sto for det?

 

5. Hvilke 3 spillere kjøpte vi i januarvinduet 06 ?

 

6. I 04/05 vant vi 5-3 over Boro` i en høydramatisk match. Nevn to av målscorerne til Boro.

 

7. I neste kamp møter vi Newcastle. Hvem er siste nordmann som spilte for gutta fra nord? Og hvilke andre klubber har denne mannen spilt for i utlandet?

 

8. I hvilken tysk klubb spilte tidligere Newcastle-sjef Kevin Keegan?

 

9. En annen som tjente til livets opphold i Tyskland en periode var Myggen. Hvor spilte han?

 

9. Apropo kortvokste spillere. I hvilken utenlandsk klubb prøvde Mini seg en periode? (og hva heter hovedstaden i dette landet?)

Link to comment
Share on other sites

6. Har opptaket fortsatt, og det er en av de kampene eg har sett om igjen flest ganger trur eg. En fantastisk fotballkamp. Job, Hasselbaink og Quedrue scoret for Middlesbrough. Dette var også en kamp der vi fikk demonstrert hvor viktig det er å ha en spesiell spiller i laget. DB10 snudde denne kampen i vår favør igjen. Han scoret et mål på egenhånd som bare sa at ballen skal inn, han tok tak, fikk kort, gav gass og fikk med seg medspillerene. En fantastisk fotballspiller og den viktigste årsaken til suksessen under Wengers første periode!! Arsenals beste noensinne og hadde han vært i det forherligede manchesterlaget ville han vært sett på som tidenes spiller på øya. Cantona? Når ikke opp. Ikke i nærheten.

Link to comment
Share on other sites

8. I hvilken tysk klubb spilte tidligere Newcastle-sjef Kevin Keegan?

> HSV

9. En annen som tjente til livets opphold i Tyskland en periode var Myggen. Hvor spilte han?

>1860 München

9. Apropo kortvokste spillere. I hvilken utenlandsk klubb prøvde Mini seg en periode? (og hva heter hovedstaden i dette landet?)

>Young Boys og Bern

Link to comment
Share on other sites

7. I neste kamp møter vi Newcastle. Hvem er siste nordmann som spilte for gutta fra nord? Og hvilke andre klubber har denne mannen spilt for i utlandet?

 

1. Når scoret vi sist på direkte frispark i åpningskampen vår i PL ?

 

 

7. Ronny Johnsen (litt usikker der). Spilt for Lyn, Lillestrøm, Vålerenga, Besiktas, Man Utd og Aston Villa. Og sikkert noen ungdomslag jeg ikke vet om.

 

1.Henry scoret på et direkte frispark i åpningskampen mot Birmingham i 2002. Tror ikke vi har gjort det siden.

Link to comment
Share on other sites

Har fått korrekte svar på alle utenom nr 3

 

Sir J, har opptaket selv, på en god gammal VHS-kasett ! Fantastisk match

 

 

Ramsey vs Stoke

Diaby vs Sunderland

Rosicky vs Newcastle

 

Det er 3 skader jeg ikke glemmer!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...