Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

2 minutes ago, Gunners68 said:

Leser at vi skal ha kommet til enighet med Rugani  fra Juventus. Noen som vet noe mer om det ?

Slik jeg forstår ryktene så er Rugani enig med Arsenal. Juve og Arsenal er foreløpig ikke enige.

Når det gjelder Iwobi så er jeg fristet til å være enig med de som sier selg! Iwobi har fått sine sjanser, nå er det på tide å satse på andre unge og lovende spillere.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår behovet for å selge spillere for å få penger inn, men kjøpsmulighetene stanser om 26 1/2 time. Vi har flere uker på oss for å bli kvitt daukjøttet. 

Det eneste som er av interesse nå (for meg) er den der jævla midtstopperen inn, uansett hva han måtte hete. Er vedkommende en bedre stopper enn Mustafi og Chambers så er jeg fornøyd. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Verminator5 said:

Nå skal visstnok David Luiz prøve å presse igjennom en overgang til Arsenal, i kjent Cockcielny-stil. Plasserer den i useriøse rykter ja. Han er vel en litt for løs kanon for vår del?

Tviler på at han er en upgrade for Mustafi

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, sas2002 said:

Få bekrefta luiz nå!!

Jeg antar at det er papirarbeidet som ikke er ferdig.  Klubbene må være enige og spilleren må ha signert innen vinduet stengte, men resten av papirarbeidet har de fremdeles en god time på seg til å fullføre. Hvis handelen var gått i vasken så hadde vi nok helt sikkert sett noen tweeter om det nå.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Går visst litt rykter om at vi skal være interessert i å resignere Donyell Malen som en mulig erstatter for Auba. Hadde vært spennende. Kan spille både som spiss og på begge vingene. Er en god avslutter og har bra med fart og teknikk. Har 11 mål og 2 assist på 14 kamper for PSV så langt denne sesongen og har spilt mest som spiss. I 2017 solgte vi ham for £500 000.

I dag skal han være verdt mellom £45 og £50 mill.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Simbad said:

Går visst litt rykter om at vi skal være interessert i å resignere Donyell Malen som en mulig erstatter for Auba. Hadde vært spennende. Kan spille både som spiss og på begge vingene. Er en god avslutter og har bra med fart og teknikk. Har 11 mål og 2 assist på 14 kamper for PSV så langt denne sesongen og har spilt mest som spiss. I 2017 solgte vi ham for £500 000.

I dag skal han være verdt mellom £45 og £50 mill.

Hvis vi solgte han for 0.5 og han nå er verdt såpass må det ha vært nok en dårlig bussines. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ja, det er silly season og man skal ikke ta altfor mye ut av youtubeklipp når det kommer til spillere. Men det har gått noen rykter om Espanyols Marc Roca. Og utifra det lille jeg har sett nå kan han se ut som en oppgradering av Xhaka. Venstrebeint sentral midtbanespiller som ofte mottar ballen dypt, har et fantastisk overblikk og en veldig god pasningsfot. I tillegg ser han ut til å være en god takler og har god nærteknikk.

'96-modell, 184 høy og virker relativt sterk i kroppen. Uredd og virker å være flink til å veksle mellom å være aggressiv og når han skal falle av. 

Link to comment
Share on other sites

Til sommervinduet ønsker jeg primært salg av spillere. Jeg er redd mange klubber kommer til å gå dukken i året som kommer og det beste vi kan gjøre er å spare på ressursene og komme oss trygt gjennom denne perioden. Selg alt av dyre stjerner, hvis mulig. Sats på ungdommen.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Følgende kan selges:

1. Leno

2. Luiz

3. Mustafi

4. Sokratis

5. Kolasinac

6. Øzil

7. Lacazette

8. Auba

9. Bellerin

10. Torreira

11. Elneney

12. Mkhitaryan

Jeg er litt usikker på Leno.

Hva har leno gjort galt? Hvordan skal han oppgraderes? 

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen av dem som har gjort noe galt. Jeg ser for meg at veldig mange klubber kommer til å slite stort økonomisk og vi bør selge spillere som er verdt mye og/eller er dyre i drift. Jeg ønsker at klubben kutter drastisk ned på kostnader nå.

Link to comment
Share on other sites

@Tapapa

Hvis alle de spillerne blir solgt, sitter vi igjen med:

Keeper: Martinez, Macey

Forsvarsspillere: Chambers, Holding, Mari(?), Tierney, Cedric(?), Saliba, Mavropanos(?) 

Midtbanespillere: Xhaka, Guendouzi, Ceballos(?), Willock, Niles. 

Angrepsspillere: Nketiah, Pepe, Martinelli, Nelson, Saka, Smith-Rowe(?) 

Kan være jeg glemmer noen? 

Oppsummering: vi sitter igjen med to keepere som ikke er gode nok. Macey er født i '94 og Martinez i' 92. Relativt unge keepere, men de har vist lite som skal tilsi at de er gode nok for annet enn reserve. 

I forsvar har vi da Chambers, Holding og Tierney som er veldig skadeutsatte. Vi vet ikke om Mari og/eller Cedric blir signert permanent, men vi får Saliba inn i troppen i løpet av sommeren. Saliba er et uskrevet kort, og det er vanskelig å si hvor god han er/kan bli.. Mavropanos kommer tilbake fra lån, men det er vanskelig å si om Arteta vil satse på ham. Ingen høyrebacker i førstelagsstallen om Cedric ikke blir hentet permanent. 

På midtbanen har vi da Xhaka og Guendouzi, som ofte har vist at de ikke kan spille sammen. Jeg står fortsatt på at Xhaka ikke er god nok, og Guendouzi er heller ikke god nok enda. Matteo har dog alderen på sin side og kan bli en ekstremt god midtbanespiller med tiden hvis han holder beina godt plantet på jorda. Ceballos vet vi ikke om blir værende og Willock er fortsatt et godt stykke unna å skulle være fast. Niles virker å ha falt ut av fremtidsplanene til Arteta. Enkelte rykter skal ha det til at han ikke vil det nok selv. 

I angrep har vi Nketiah som er målfarlig, men tilfører dessverre litt for lite ellers. Pepe kan kanskje bli den stjernespilleren vi håper på og Martinelli er et ekstremt talent. Men vil det være for tidlig å legge så mye ansvar på hans skuldre? Og vil evt ansvaret så tidlig hjelpe ham med å utvikle seg, eller vil han stagnere? Saka er også et ekstremt spennende talent og er kanskje den største favoritten til å ta venstrevingen med Martinelli som spiss? Nelson er en spennende spiller, også ung, som kan gi kamp om plassene på vingene. Smith-Rowe er enda en spennende spiller, som kan inneha flere roller, men er litt mer uprøvd enn de andre nevnte. 

Så vi vil altså fortsatt ha en spennende angrepsrekke, men ingen utpreget stabil målscorer som Auba. Mange store talenter, men lite rutine. Behovet av en mer rutinert angrepsspiller vil mest sannsynlig bli sårt savnet. 

Midtbanen for dårlig, selv om Ceballos skulle bli værende.

I forsvaret er behovet for en høyreback stort hvis Bellerin skulle bli solgt. Samme med en reserve for Tierney. Minst én rutinert stopper som ikke er skadeutsatt ville vært ønskelig og også en bedre keeper. 

Dette gjelder selvsagt hvis målet er å kjempe om CL-spill og/eller et evt seriemesterskap etterhvert. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Tapapa said:

Det er ingen av dem som har gjort noe galt. Jeg ser for meg at veldig mange klubber kommer til å slite stort økonomisk og vi bør selge spillere som er verdt mye og/eller er dyre i drift. Jeg ønsker at klubben kutter drastisk ned på kostnader nå.

Tror du overdriver kraftig konsekvensene. Hvis det er så ille vil ingen handle de nevnte spillerne heller. Skal vi fristille dem da, uten å få noe igjen? 

Link to comment
Share on other sites

Nå er det vel flere spillere etter hvert som har forlatt oss uten at vi har fått så mye igjen. De kommer til Arsenal og får fete lønninger. Så går de gratis til andre klubber eller gjør det så dårlig at vi omtrent ikke får solgt de. Business as usual 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke uenig med Tapapa i at det fremover er viktig å ha kontroll på de økonomiske ressursene til klubben, men det viktigste er å ikke overdrive og da mener jeg overdrive i begge retninger.

Arsenal var ikke pre-corona en klubb som kunne pøse ut med penger for å kjøpe spillere. Arsenal "in-corona" eller "post-corona" vil ikke være en klubb som kan pøse ut med penger. Men selv om klubben ikke kan pøse ut med penger så hjelper det ikke å fjerne det meste av de kvaliteter som tross alt er i klubben. Er målet å skape et lag som må ta seg en tur nedover i divisjonene, mens man håper på at de andre "topplagene" som ikke kvitter seg med kvalitetene, skal gå falitt slik at Arsenal om noen sesonger skal komme seg opp på toppen siden det var det "ene" laget som sparte penger under coronakrisen? Jeg ser rett og slett ikke poenget med å skal kvitte seg med alle med erfaring og kun satse på unge lovende.

Ikke misforstå meg, som nevnt så er jeg enig med deg Tapapa i at mange klubber inkludert Arsenal kan komme til å møte en solid blåmandag hvis denne krisen vedvarer over tid, men det er noe som heter den "gyldne middelvei". Hva som er denne middelveien, kan jeg dessverre ikke gi noen fasit på, men jeg er sikker på at den ikke er å kvitte seg med de tolv spillerne du nevner uten å hente inn noen kvalitativt gode/bedre erstattere. Det er ingen av de tolv du nevner som jeg mener ikke kan selges, men flere av de må i så fall erstattes med spillere som pr dato ikke er i klubben.

PS!! Hvis klubbenes økonomi generelt sett kommer til å gå til h***ete, er det noen som har råd til å kjøpe disse spillerne? eller skal de gå gratis? Hvis de skal fristilles, hvem vil da ta over lønnsutgiftene til f.eks. en spiller som Özil?

PS!! PS!! Det å spå fremtiden er umulig, og jeg forstår ditt utgangspunkt, jeg forstår den problemstillingen du kommer med, jeg sliter bare med å forstå din løsning på dette potensielle problemet.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...