Jump to content

2005.08.14 Newcastle United H


Andain

Recommended Posts

newcastle.gif

Arsenal - Newcastle United

Highbury, Søndag 14 August klokken 14:30

 

Lagoppstilling :

Arsenal : Lehmann, Lauren, Toure, Senderos, Cole, Ljungberg, Gilberto, Fabregas, Pires, Bergkamp, Henry. Innbyttere : Van Persie, Flamini, Hleb, Cygan, Almunia.

 

Newcastle United : Given, Carr, Boumsong, Babayaro, Taylor, Dyer, Jenas, Parker, Emre, Bowyer, Shearer. Innbyttere : Milner, Faye, N'Zogbia, Elliott, Harper.

 

Dommer:

Steve Bennett

 

TV kanaler:

UBC ESPN

SuperSport 6 SA

SKY Sports 1

PW Sport Portal

Sport 1 HU

Digit Alb 5

Alfa TV

ART Sport 4

C+ Sport (Poland)

TPS Star

Canal+ D/F/N/S

ART Sport 4

Sport TV

 

Radio/TV streams via nett:

Guangdong PPLive - Shanghai sports

 

Skader/suspendert:

Sol Campbell skadet, Reyes suspendert

 

Før avspark:

Søndag 14 august sparkes Premier League sesongen 2005/2006 igang på Highbury og på motsatt banehalvdel venter Graham Souness med sitt Newcastle United. Sesongforberedelsene våre startet veldig bra med kun seirer i pre-season kampene, før tapet mot Chelsea i Community Shield kampen. Dette blir nok starten på en lang og forhåpentligvis innholdsrik sesong for vår del, skal vi denne sesong kunne kjempe mot tittelholderene Chelsea, Champions League vinnerene Liverpool og et Manchester United lag i angrepsposisjon er vi avhengig av å få en god start på sesongen. Kun 3 poeng hjemme på Highbury vil nok være godt nok skal vi henge med fra første runde og frem til 7 may når vi avslutter sesongen med vår aller siste kamp på Highbury mot Wigan.

 

Graham Souness har i sommer forsterket midtbanen med Belozoglu Emre, Scott Parker og Lee Clark, samt forsvarsspilleren Craig Moore.

 

Det var lenge usikkert om Alan Shearer ble friskmeldt, men han er nå med i troppen til Newcastle som lider av en aldri så liten spiss krise. Shola Ameobi er suspendert, mens Michael Chopra skadet seg i en reservekamp mot Chelsea og er forventet ute inntil 1 måned. Mest sannsynlig kommer Souness til flytte Kieron Dyer opp som angriper sammens med Shearer. Forsvarsspiller Titus Bramble er også ute med skade, noe som mest sannsynlig vil gi nyinnkjøpte Craig Moore plassen i midtforsvaret sammens med Jean-Alain Bourmsong

 

Sesongen 2004/2005 tok vi alle 6 poengene i møtene med Newcastle. Første kamp var borte mot Newcastle, en kamp hvor Patrick Vieira sørget for en 1-0 seier. Hjemme på Highbury ble det også en 1-0 seier etter et mål av Dennis Bergkamp.

 

Mitt tips : Arsenal 3 Newcastle 1

 

** denne tråden oppdateres frem mot avspark

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Detta blir en kul kamp..Mot et bra forsterka Newcastle.Jeg tror vi vinner denna kampen. fordi vi har ett mye bedre lag..Vi har verdensklasse spiller omtrendt på alle posisjoner..Vi må passe godt på emre han er sinnsykt god..Jeg håper wenger velger en start oppstiling med gilberto,Reyes og hleb er med i...Jeg vil ha rvp og henry i spisspar,så vil jeg ha hleb i en offensiv midbane rolle og gilberto bak...forsvaret håper jeg att wengerfinner på ett eller annet lurt..Jeg syns kolo spilte VELDIG bra mot Chelsea,men Senderos hadde ikke helt dagen..Men en ting som skal sies er att Senderos glei på den første scoringatil Drogba så da kom han på etterskudd... ARSENAL VINNER DENNA

Link to comment
Share on other sites

Guest tretten06

bare godt å vite at Chelsea og N'castle er to vidt forskjellige ting. Ingen i nord komme i nærheten av Drogba eller andre på Stamford. Og selv om Souness har forsterket stallen aldri så mye, er han en dårlig manager, lite motiverende, og derfor ikke en trussel for os på søndag.

 

At Drogba kjørte litt karusell med Senderos i går, kommer han lett over, og jeg tror vi greit holder nullen mot Magpies. Håper også å få se Hleb fra start. Han har gjort mye bra i sommer, og tror hans offensive kvaliteter kan åpne et hvilket som helst forsvar.

 

Og angående tv-sendingen; er det noen i bergen som skal ut og se den? I så fall, er det fotballpuben da? Eller finnes det andre steder å finne Goonerstemning?

Link to comment
Share on other sites

Hvis situasjonen er slik at Reyes ikke kan spille på søndag, så håper jeg på følgende lagoppstilling.

 

Lehmann

 

Lauren, Toure, Senderos, Cole

 

Ljungberg, Gilberto, Fabregas, Hleb

 

van Persie, Henry

 

Subs: Howard, Cygan, Flamini, Pires, Bergkamp

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Hvis situasjonen er slik at Reyes ikke kan spille på søndag, så håper jeg på følgende lagoppstilling.

 

Lehmann

 

Lauren, Toure, Senderos, Cole

 

Ljungberg, Gilberto, Fabregas, Hleb

 

van Persie, Henry

 

Subs: Howard, Cygan, Flamini, Pires, Bergkamp

17201[/snapback]

 

 

Tror du har helt rett med ett unntak, DB10 spiller på bekostning av RvP

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius

Først honnør til trådstarter. Flott med et skikkelig innlegg som start på tråden.

 

Tror på samme lag som Kim.

 

Pleier å være jevne oppgjør mellom Arsenal og Newcastle. Veldig spent på Scott Parker. Han var magisk fra tiden i Charlton, selv nevnte jeg han som en mann for Arsenal før Chelsea betalte skjorten for han.

 

Tror vi tar 3 poeng her etter en jevn kamp.

 

2-1 Henry og Ljungberg

 

Forøvrig kommer jeg til å satse penger på Souness som førstemann til å få sparken.

Link to comment
Share on other sites

Hvis situasjonen er slik at Reyes ikke kan spille på søndag, så håper jeg på følgende lagoppstilling.

 

Lehmann

 

Lauren, Toure, Senderos, Cole

 

Ljungberg, Gilberto, Fabregas, Hleb

 

van Persie, Henry

 

Subs: Howard, Cygan, Flamini, Pires, Bergkamp

17201[/snapback]

 

 

Tror du har helt rett med ett unntak, DB10 spiller på bekostning av RvP

17204[/snapback]

 

Jeg også tror at Bergkamp kommer til å starte, men etter det jeg så mot Chelsea, så håper jeg på van Persie

Link to comment
Share on other sites

Hvis situasjonen er slik at Reyes ikke kan spille på søndag, så håper jeg på følgende lagoppstilling.

 

Lehmann

 

Lauren, Toure, Senderos, Cole

 

Ljungberg, Gilberto, Fabregas, Hleb

 

van Persie, Henry

 

Subs: Howard, Cygan, Flamini, Pires, Bergkamp

17201[/snapback]

 

 

Tror du har helt rett med ett unntak, DB10 spiller på bekostning av RvP

17204[/snapback]

 

Jeg også tror at Bergkamp kommer til å starte, men etter det jeg så mot Chelsea, så håper jeg på van Persie

17238[/snapback]

 

Kjøper laget ditt Kim. Tror det blir Ljungen som

avgjør denne kampen for oss som vi vinner 2-1.

Link to comment
Share on other sites

Tror vi stiller:

 

Jens

Ralph - Toure - Senderos - cAshley

Ljungberg - Cesc - Gilberto - Pires

Bergkamp - Henry ©

 

Almunia - Hoyte - Flamini - Hleb - van Persie

 

5-0

 

Henry

Henry

Pires

Ljungberg

van Persie

 

 

--- Ashburton Grove is going to be our new home. ---

Link to comment
Share on other sites

Tror vi stiller:

 

Jens

Ralph - Toure - Senderos - cAshley

Ljungberg - Cesc - Gilberto - Pires

Bergkamp - Henry ©

 

Almunia - Hoyte - Flamini - Hleb - van Persie

 

17490[/snapback]

 

Helt enig i lagoppstilling da rutine og viktigheten av å komme godt i gang er stor. Resultatet ditt er jeg langt fra sikker på. NUFC er ikke et lag vi bruker å slå med mange mål. Ofte spennende kamper med bra spill på Highbury, drepende kjedelig i nord. Tipper 2-1 eller 3-1 til Arsenal, første målscorer Pires. Resten får dere tippe selv ;)

Link to comment
Share on other sites

Tror på det samme laget som Sir John har satt opp. Tror Wenger gir Hleb og van Perise en myk start ved å plassere de på benken. Kommer helt sikkert inn som innbyttere.

 

Måtte laget vårt gi fantastiske Graeme Souness en sjokkstart på sesong. 2-0 til Arsenal ved Ljungberg og Henry.

Link to comment
Share on other sites

Endelig er ventetiden over, og årets første seriekamp er kun en hard dag på puben unna.

 

Jeg tror dette kan bli en meget tøff kamp, om vi ikke får et tidlig mål. Newcastle har kanskje tidenes dårligste manager for å sette det litt på spissen, men laget har flere gode spillere som KAN lage en liten "bombe" i åpningskampen.

 

Hva med motstanderen, og hva har skjedd i løpet av sommeren?

Souness har nok engang vært aktiv på transfer-fronten, og det skal bli spennende å se om han kan få en god start med dette laget.

 

INN: Craig Moore (Borussia Monchengladbach) Emre (Inter), Lee Clark (Fulham) Scott Parker (Chelsea), Tim Krul (ADO Den Haag)

UT: Nicky Butt (Birmingham), Richard Offiong (Doncaster), Darren Ambrose (Charlton), Craig Bellamy (Blackburn), Laurent Robert (Portsmouth), Andy O'Brien (Portsmouth), Patrick Kluivert (Valencia), Aaron Hughes (Aston Villa), Jamie McClen (Carlisle) (skysports)

 

Newcastle har en fysisk og god midtbane-del som jobber hardt når laget har "dagen", og det er her selve kampen kan bli avgjort.

Bowyer, Faye, Jenas, Parker, Emre, Milner, N'Zogbia, Clark og Dyer har nok av kvaliteter og bredde. Hvem Souness velger er det kun han selv som veit. Om han vil kjøre fem på midtbanen med få spisser tilgjengelige til denne kampen, skal vi ikke se bort ifra.

 

Jeg personlig tror Arsenal skal slite med å vinne midtbane-leddet mot fem godt plasserte Newcastle spillere, og det skal bli en tøff nøtt for et Arsenal lag uten Vieira på Highbury. Det er nå testen starter med livet uten Vieira.

 

Hvordan skal vi vinne denne kampen?

Her tror jeg Wenger må satse på spillere som tør å kjøre fremover når de har sjansen, men han må også passe på at vi ikke selger oss defensivt.

Pires og Ljungberg på kantene kan bli nøkkelspillere på den offensive delen, og kanskje Hleb kommer inn når en av disse begynner å bli slitene utover kampen.

Sentralt tror jeg nok at Gilberto blir kastet inn, selv med lite kamper i sommer for Arsenal og at super Fab tar den andre sentrale plassen.

 

Hvem vil bli partneren til Henry?

Tror det blir Dennis som vil starte kampen, selv om jeg håper Persie får sjansen. Føler at Persie jobber på et større område enn det Dennis gjør, og vi trenger å ha en spiller som trekker med seg forsvaret slik at Henry ikke KUN må stå med ryggen mot målet.

Dette var noe som ble et typisk trekk mot Chelsea for en uke siden, men det var et lag med veldig god forsvars-organisering også...så kanskje vanskelig å trekke en besluttning?

Uansett, Newcastle kommer ikke til Highbury for å spille samba fotball med KUN offensive tanker.

 

I de bakre rekkene blir det vel: Lauren-Toure-Senderos-Cole, med Jens stående helt bakerst.

Mot Chelsea åpnet de seg kraftig i de bakre leddene, og jeg tviler vel på at det blir noe sånt denne kampen. Likevel MÅ presisjonene på pasningspillet fra forsvaret NØDT til å være bedre enn det som ble visst forrige søndag. Skapte flere farlige kontringsmuligheter om Chelsea hadde vært mere våkne på disse, men det har vel Wenger fått terpet på i løpet av uka.....

 

Hva med statistikken på Highbury mot Newcastle?

På 77kamper har vi:

Vunnet: 39

Uavgjort: 16

Tap: 22

 

Vi har 3-strake seiere i ligaen hjemme mot Newcastle, så vi får håpe på et 4-tall i rekken på søndag ettermiddag.

Uansett jeg er litt skeptisk til kampen, men får håpe magefølelsen tar feil. Får vi en tidlig ledelse vinner vi (2-0), men klarer Newcastle å vinne duellen på midtbanen er jeg redd for en 0-0 kamp.

 

Håper det ikke ble for langt og kjedelig innlegg, ha en god PL START ;)

Link to comment
Share on other sites

Etter 0-3 i serieåpningen mot Coventry for noen år siden og hat-trick av en fyr med kulemage, har jeg et anstrengt forhold til sesongens første kamp.

Mot Newcastle har vi for vane å slite, men "flakse" oss til en knepen seier. En gang må det snu; tror på 1-1 og overskrifter som "Arsenal sliter uten Vieira". Gleder meg til tabloidavisenes oppslag på mandag med helsidesbilder av sexgudene Roooooney og Riiiise.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...