Jump to content

2005.08.14 Newcastle United H


Andain

Recommended Posts

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Jeg har sett videoklippet flere ganger og er ikke i tvil om at utvisningen er helt riktig.

 

Jenas kommer inn i tacklingen med en fot på hver side av beinet til Gilberto og klipper ham ned.

 

 

17723[/snapback]

Dette har eg og sett - og eg er enig i at det kan, og kanskje BØR vere en regel om at dette gir automatisk rødt. Det er det vel forsåvidt også - i teorien. I praksis har det vert ei heilt anna historie. Dersom alle slike taklinger utover i sesongen gir rødt kort, så applauderar eg det. Inntil då er det synd at kva slags dommar du har, betyr så mykje.

Link to comment
Share on other sites

Dommerne har fått beskjed om å slå hardere ned på harde taklinger! Etter det jeg har sett har det blitt fulgt konsekvent i kampene til nå i PL. Jenas sin takling fortjener derfor rødt kort. Ikke mindre rødt enn Dickov og Ambrose sine utvisninger! Veldig godt sånne taklinger blir så hardt slått ned på! Etter min mening er det på tide!

Link to comment
Share on other sites

trur Henry signaliserte en "T" etter scoringa......

17690[/snapback]

T-en står nok for den ca 2 måneder gamle dattera!

Thea Henry, eller no sånt heter hun!

17716[/snapback]

 

 

Jeg skjønte ikke hva han mente med det, men takk for opplysningen. Var en fin sesong start, hvor Newcastle forsvarte seg det de var kar om, og det holdt nesten helt inn. Fryktet det værste da Gilberto gikk ned, men det gikk heldigvis bra. Ser virkelig fram til neste helg. Det blir forhåpentligvis en skikkelig rysare av en kamp!

Link to comment
Share on other sites

Det røde kortet var så klart at det ikke skulle gå an asså...! Fy søren, så klager han der på Canal+ også, det er så dårlig! Irriterende!

Da dommeren trakk opp kortet så holdt jeg på å le men ihjel! :P

....Helt til det gikk opp for meg at det kunne være det siste vi så til Gilberto i denne sesongen iallefall, men til alt hell fortsatte han som om han aldri var blitt takla bakfra sånn at foten hans nesten bøyde seg...! :(

 

Men kampen endte bra den!

Kan vel ikke klage på så veldig mye, solide bakover og jobber bra fremover med mange mann...skaper store målsjangser! Men merkelig nok; idag så fikk "vi" bare ikke ballen inn i det forbaskede nettet! Utenom i de 10 siste minuttene da.. ;)

 

Jeg synes at Hleb hadde et veeldig bra innhopp der på slutten! Hadde jeg vært Wenger så hadde han spilt fra det første minutt i hver kamp fremover!!! ;)

Link to comment
Share on other sites

I rute!

 

Greit å komme i gang med en seier, selv om den satt langt inne. Var veldig redd for at kampen skulle ebbe ut i poengdeling jo lengere uti 2. omgang vi kom.

 

Newcastle slapp seg naturlig nok langt tilbake etter utvisningen (som var var i strengeste laget) og det gjorde det vanskelig for oss å skape spesielt mye. Men det er nok et kampbilde vi komme til å se mye av utover i sesongen. Det gjelder bare å holde hodet kaldt, for motstanderlaget vil bli slitne og vi vil få minst en mulighet til å avgjøre kampen.

 

Hleb imponerte etter at han kom inn og jeg håper vi får se han fra start neste helg. Kanskje til fordel for Pires som virket noe slapp og umotivert i dag.

Ellers virker den sentrale midtbanen i orden; Gilberto ryddet som vanlig opp i stor stil, mens Fabregas var veldig sikker med sine passninger.

 

Forsvaret virker samspilte og Lauren var med mye mer offensivt i dag enn han hadde til vane å gjøre forrige sesong.

 

Dette lover godt med tanke på fortsettelsen, spesielt siden Chelsea også viste seg som vanlig dødelige!

Link to comment
Share on other sites

Det meste er sagt og diskutert ang straffe og utvisning. Jeg syns begge er greie, men skjønner at det er delte meninger.

 

Har noen funnet kampstatistikker for oppgjøret? Ballbesittelse og hvor på banen spillet foregikk?

-Tror aldri jeg har sett en kamp hvor et lag eier ballen like mye som Arsenal i 2. omgang.

Alt i alt fornøyd. 3 poeng, ingen kort, ingen skader og ikke minst clean sheet. Godt jobbet av alle i en vanskelig kamp.

Link to comment
Share on other sites

Kødde du eller?

Saksetacklinger som dette hører ikke hjemme i

fotballen. De er livsfarlige og kan ødelegge mang en karriere.

At dommerene endelig har begynt å slå ned på dette

er meget positivt.

17713[/snapback]

Eg trur, hadde det vert en arsenal-spelar som hadde blitt vist ut, hadde vi hylt på at det ikkje var rødt. Har sett mange slike taklingar dei seinare åra, som ikkje har blitt gitt rødt kort på. Det er i stygg takling, men langt i frå det verste eg har sett. Dersom alle slike taklingar frå no av, konsekvent, gir rødt kort - så er det greit. Basert på det eg har sett blitt dømt før, meiner eg det ikkje er rødt.

17719[/snapback]

 

Kan være enig med deg at dommerne ikke har vært helt konekvente på dette.

Men håper de er det nå. Dette er tacklinger som kan ende spillerkarriere.

Om det er en Arsenalspiller som hadde hatt en slik tackling, og blitt utvist,

hadde jeg ikke grint for det.

Ser en på videobildene som er lagt inn ser en hvordan beinet til Gilberto

ikke er langt fra å knekke.

Nei håper alle slike tacklinger blir automatisk rødt konsekvent, men om

det skjer er en annen sak.

Link to comment
Share on other sites

Hleb var fantstisk. Han viser vilj og tæl. Og det er kanskje det viktigste for å vinne titler. Se på Wigan, selv om det dessverre ikke holdt helt inn.

Tror dette var en viktigere seier enn vi kan forestille oss. Med tap eller uavgjort ville nervene kunne komme til å ødelegge mye. Tenk dere null poeng og sekse etter de verste motstanderen. Det ville vært vanskelig å ta inn. Spesielt fordi det ville skapt nerver i et ungt mannskap.

Jeg synes forsvaret i går gjorde en kjempejobb, selv om det ikke var så mye å gjøre overbeviste denne lagdelen meg, bortsett fra en manøver av Senderos var det veldig bra. Synes også Jens Lehman virket sikrere på fotarbeidet.

Mitt tips er at vi slippert inn færre mål i år. Og det er vel kanskje den største utfordringen vi har.

 

Ellers håper jeg min gode venn gladegla kommer inn i forumet. Han påstår han følger med.

Og til slutt i denne omgang:

TAKK til Viggo Viking for å ha lagt inn snuttene på forumet. Det setter jeg veldig stor pris på.

Link to comment
Share on other sites

Deilig å innkassere 3 poeng i seriestarten for femte år på rad! ;)

Alltid viktig å få en kick-start på sesongen, og det mener jeg at vi fikk da vi greide å slå et såpass sterkt lag som Newcastle 2-0!

Det var vel kanskje ikke den beste kampen spilemessig av oss, men det skal sies at Newcastle anført av en glitrende Boumsong gjorde det usannsynlig vanskelig med 10 mann, skal si de har blitt bedre defensivt!

Det mest negative synes jeg var at savnet av Vieira ble tydelig. Drivet på midtbanen og evnen til å bryte gjennom midten med stor kraft synes jeg var noe manglende. Fabregas hadde ikke helt dagen, og vi ble derfor litt veike i duellspillet.

Det røde kortet kunne vippet begge veier uten at jeg ville himle med øynene. Synes dessuten det er positivt at dommeren var såpass prinsippfast at han valgte å vise ut for nedklipping bakfra, det skal jo tross alt bety rødt kort!

Straffesituasjonen synes jeg var klar, da Freddie ble hindret i avslutningsøyeblikket!

 

 

Lehmann 6: Har egentlig ikke noe grunnlag å basere på

 

Lauren 8: Beste jeg har sett av Lauren på veldig lenge, behovet for ny høyreback er ikke

tilstede!

 

Cole 5: Anonym og en av de svakeste i dag.

 

Toure 8.5: Bunnsolid kamp av Kolo, ser ut til å ha fått tilbake gleden og entusiasmen.

 

Senderos 7: Grei skuring av vår sveitser som passer utrolig godt sammen med Toure.

Utfyller hverandre på en mesterlig måte.

 

Ljungberg 8,5: MoM. Uten Ljungbergs fantastiske innsats i dag så tror jeg Newcastle ville

reist hjem med 1 poeng i bagasjen.

 

Pires 4: Arsenals desidert dårligste i dag. Virker som han er bitter for et eller annet.

Det aner meg hva det er.

 

Gilberto 7: Forholdsvis usynlig som vanlig, men det er jo tross alt det han er kjent for.

Ingen stor forestilling men vaktmesteren gjør det han skal.

 

Fabregas 5: Litt skuffende av vårt stjerneskudd. Var lite innblandet, bar kanskje preg av

at det ble mye stygt og hardt spill.

 

Bergkamp 7: Glimtvis viser han fortsatt sin klasse, og vi ser at pasningsfoten fortsatt er

genial. Ikke alt for mye innblandet.

 

Henry 5.5: Ingen spesielt god dag på jobben for vår kaptein, men han skal ha honnør for

straffen!

 

Ellers så ble jeg meget imponert over Hleb, virker utrolig teknisk god og er allerede en stor del av Arsenals angrepsfilosofi. Er med på en-touch spillet fra første minutt. La denne gutten starte mot Chelski.

Van Persie var også positiv og har i likhet med Henry allrede åpnet scoringskontoen! Tror også det ville være rett å foretrekke han foran Bergkamp mot Chelsea!

Link to comment
Share on other sites

Deilig å innkassere 3 poeng i seriestarten for femte år på rad!  ;)

Alltid viktig å få en kick-start på sesongen, og det mener jeg at vi fikk da vi greide å slå et såpass sterkt lag som Newcastle 2-0!

Det var vel kanskje ikke den beste kampen spilemessig av oss, men det skal sies at Newcastle anført av en glitrende Boumsong gjorde det usannsynlig vanskelig med 10 mann, skal si de har blitt bedre defensivt!

Det mest negative synes jeg var at savnet av Vieira ble tydelig. Drivet på midtbanen og evnen til å bryte gjennom midten med stor kraft synes jeg var noe manglende. Fabregas hadde ikke helt dagen, og vi ble derfor litt veike i duellspillet.

Det røde kortet kunne vippet begge veier uten at jeg ville himle med øynene. Synes dessuten det er positivt at dommeren var såpass prinsippfast at han valgte å vise ut for nedklipping bakfra, det skal jo tross alt bety rødt kort!

Straffesituasjonen synes jeg var klar, da Freddie ble hindret i avslutningsøyeblikket!

 

 

Cole  5:  Anonym og en av de svakeste i dag.

 

 

Bergkamp  7: Glimtvis viser han fortsatt sin klasse, og vi ser at pasningsfoten fortsatt er

                    genial. Ikke alt for mye innblandet.

 

 

 

Van Persie var også positiv og har i likhet med Henry allrede åpnet scoringskontoen! Tror også det ville være rett å foretrekke han foran Bergkamp mot Chelsea!

17768[/snapback]

 

Må nesten svare her. Enig med poengene dine bortsett fra Cole og DB.

Som en stor tilhenger av Bergkamp hadde han dessverre en svak forestilling.

Noen 7'er var han langt fra. Snarere en 5'er .

Cole hadde en grei kamp men hadde ikke mye hjelp fra Pires og

da blir det vanskelig. 6.

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt, en god gjenomkjøring foran kjellsi kampen.

Søndag møter vi også et lag som ligger kompakt med 10 mann bak ballen og venter til anledningen byr seg. Jeg tror også det er godt for spillerene å "slite" litt for poengene nå i starten.

I fjor lekte vi oss til 4 strake seiere i de fire første kampene, noe som jeg tror ikke var sunt. Wenger uttalte seg også om dette tidligere og sa det ble nesten "too easy" og spillerene mistet konsentrasjonen.

 

Jeg mener at de fleste spillerene fortjener godkjent etter gårsdagens kamp. Bergkamp og Pires var de som skuffet meg mest og jeg tror disse to kommer til å slite med å få starte regelmessig denne sesongen. Jeg tror vi kommer til å få mye glede av Hleb, han virker ekstremt talentfull.

 

Til helgen er også Reyes tilbake. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie
Verdt å nevne er vel også at dommer Bennett nå har "nedgradert" det røde kortet til et gult for Jenas..

17787[/snapback]

Noe som jeg synes er merkelig...

Link to comment
Share on other sites

Helt greit at det røde kortet blir omgjort. Taklingen så styggere ut enn den var. Den var helt klart gul, men ikke mer. Han gikkd a tross alt på ballen, selv om det ikke betyr alt.

 

Er enig i de fleste spillervurderingene. Synes Cole var litt bedre enn mange mener her, jobbet veldig bra. Synes også Dennis var positiv i 1 omgang. Hadde endel geniale passninger og var faktisk den av spissene våre som jobbet hardest. tenker da på press og ballgjenvinning.

 

Enkelte på forumet her er så opptatt av å rakke ned på vår nederlandske maestro at de ikke ser når han faktisk gjør gode prestasjoner lenger.

 

Synes dog han fallt av noe i 2 omgang og ble byttet korrekt ut med Van Persie.

Link to comment
Share on other sites

Helt greit at det røde kortet blir omgjort. Taklingen så styggere ut enn den var. Den var helt klart gul, men ikke mer. Han gikkd a tross alt på ballen, selv om det ikke betyr alt.

 

Er enig i de fleste spillervurderingene. Synes Cole var litt bedre enn mange mener her, jobbet veldig bra. Synes også Dennis var positiv i 1 omgang. Hadde endel geniale passninger og var faktisk den av spissene våre som jobbet hardest. tenker da på press og ballgjenvinning.

 

Enkelte på forumet her er så opptatt av å rakke ned på vår nederlandske maestro at de ikke ser når han faktisk gjør gode prestasjoner lenger.

 

Synes dog han fallt av noe i 2 omgang og ble byttet korrekt ut med Van Persie.

17790[/snapback]

 

 

Enig med det du sier om Bergkamp her. Tror noen er litt for opptatt med å rakke ned på han (ikke deg mmaelan).

I førsteomgang så hadde han et par skikkelig geniale pasninger, og han var så vidt jeg husker den første av våre med avslutning på mål! Hans "usynlige" men geniale løp uten ball er også noe folk ikke legger merke til!

Bergkamp er etter min mening tidenes beste Arsenal-spiller, og mine innlegg bærer kanskje litt preg av det, men det skal sies at han er litt undervurdert på dette forumet og i Norge generelt.

Tror ikke jeg er den eneste som har lagt merke til at Bergkamp av en eller annen merkelig grunn er bedre likt i England enn hjemme i Norge!

Link to comment
Share on other sites

Blir kvalm av å lese Souness og andre si at Arsenal ikke fortjente å vinne. Hallo!?!? Arsenal hadde total dominans i 2. omgang og desidert flest sjanser totalt. Et lag som ligger med 10 mann i forsvar hele kampen , og knapt har et skudd på mål, fortjener f*** ikke et eneste poeng. Newcastle prøvde å kopiere Chelsea's taktikk men det gikk ikke...derfor så må de syte gjennom pressen om at de fortjente ditt og datt.

JJ's takling kan diskuteres i evigheter, men har sett mange slike situasjoner som ikke engang har gitt gult kort. Kampen på Old Trafford sist sesong finner vi mange gode eksempler.

 

Vi vant fortjent 2-0 mot Newcastle!

 

COME ON YOU GOONERS!

Link to comment
Share on other sites

Verdt å nevne er vel også at dommer Bennett nå har "nedgradert" det røde kortet til et gult for Jenas..

17787[/snapback]

Dette beviser vel det eg har sagt heile tida. Ingen konsekvent tråd i det. Derfor var det feil å gi rødt kort, og eg syns det er stort av Bennett å gå tilbake på det.

 

Når det gjelder diskusjonen om Bergkamp så hadde han ingen god kamp mot Newcastle. Er sterkt uenig i at han for eksempel var bedre enn Henry. Henry hadde ingen stor kamp han heller, og var langt unna hans standard, men var bedre enn Bergkamp, som heilt klart er på hell.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...