Jump to content

2005.08.14 Newcastle United H


Andain

Recommended Posts

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

PAUSE.

 

Må kommentere utvisningen til Jenas. Jeg irriterer meg litt over kommentatoren på C+, som etter denne utvisningen klager over det røde kortet.

 

HVILKE nedsparkinger (taklinger) kvalifiserer til Rødt kort, hvis ikke dette overfallet gjør det?

Jeg bare undrer?

 

Det er mulig at det er strengt etter regelboka, ikke vet jeg, men da bør vel det meste gå an etter Hr. Kommentators regelbok.

 

Beklager utbruddet, skal sette meg tilbake i godstolen og se 2. omgang.

Link to comment
Share on other sites

Når du har lastet ned, så må du gå på program list. Så dukker det opp noen kanaler, under disse står det 1,2,3,4,5. Der er jeg på side 3, trykket på play som står ved football der og da kommer den opp...

 

By the way, utvisningen var stygg, men syns allikevel at dommeren kunne klart seg med et gult kort.

Kan uansett også skjønne det røde kortet, men for oss er det synd at vi spiller mot 10-mann. Ikke noe enklere det, har ikke skapt så masse selv om vi har hatt ballen fryktelig mye. Tror vi kan slite med å score i dag. Virker nesten litt sånn. Imponert over Cole som løper og jobber som en hest!!

 

En annen ting er at jeg syns dommeren har blåst fryktelig mye i denne kampen! Ødelegger kampen med så utrolig med avblåsning hele tiden... Irriterte meg over det, mye som han kunne latt passert.

Link to comment
Share on other sites

Når du har lastet ned, så må du gå på program list. Så dukker det opp noen kanaler, under disse står det 1,2,3,4,5. Der er jeg på side 3, trykket på play som står ved football der og da kommer den opp...

 

 

17652[/snapback]

 

 

Har dessverre ikke orginal CD-tuner, men Viasat med CD-cam, så jeg har dessverre ikke denne muligheten...................Regner med at det var repetisjoner av situasjonen du mente. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest espenstoele

Yesss! Seier

 

Vi klarte å jobbe inn seieren. Fabregas og Gilberto var solide på midten, og Hleb var flott krydder når han kom inn. Thierry og VP scorer. Konge!

Link to comment
Share on other sites

Vi må fortsatt heve oss MANGE hakk, men det var godt å se at vi klarte å hale i land seieren!!

Den sentrale midtbanen klarte seg bra, det eneste som var litt bekymrende var at vi ikke klarte å skape de største sjansene, selv om vi hadde ballen klart mest.

 

Kjempeangrep når van Persie scoret! Og veldig bra at Henry har åpnet målkontoen!! :)

Link to comment
Share on other sites

Detta var en bra kamp...jeg trodde på forhånd att detta kom til å bli en jobbe seier...det røde kortet til jenas var helt riktig...Helt enig med mee&bertie att hleb og rvp skal starte mot chelski neste søndag...Hleb spilte glimerende når han komm inn...SÅ DERE OVERSTEGSFINTENE....BEDRE EN C.RONALDO

Link to comment
Share on other sites

Jeg fryktet det verste da det drøyde og drøyde uten at scoringen kom. Det er på ingen måte noen automatikk i at det er lettere å score mot 10 mann som legger seg lavt enn 11. Godt å se at man klarte å holde trykket selv om scoringen uteble, og var skjerpet defensivt når Newcastle en sjelden gang forsøkte seg. Er lett å falle litt "i dvale" når det blir enveiskjøring.

 

2-0 scoringen var Arsenal på sitt beste. Kontringsspillet fungerer bra også uten Vieira.

 

Synes i grunn ingen stakk seg spesielt frem i dag. Det var jevnt over gode prestasjoner. Kanskje litt skuffet over Pires. Han var ikke så mye involvert som jeg vi er vant med. Ljungberg på motsatt side var bedre. Gilberto og Cesc gjorde jobben. Sistnevnte hadde vel knapt en feilpasning, ikke så merkelig med tanke på at det meste var kortpasninger.

 

Alt i alt er jeg fornøyd. Viktig å få tre poeng i serieåpningen, spesielt med tanke på neste kamp. Viktig å starte sesongen med en clean sheet. Stort sett full kontroll på de dødballene som kom i mot. Det var betryggende å se. Får håpe ikke minst Senderos har gjenvunnet litt av selvtilliten nå. At han til og med forsøker å ta ansvar ved å gå på langskudd likte jeg.

Link to comment
Share on other sites

Guest tretten06

Meget fortjent seier, men litt skuffet over at vi måtte slite såpass mot ti mann.

Gledelig debut av Hleb, som bør starte nestegang. Synes han drev midtbanen meget godt etter innhoppet. :)

 

Bring on the blues!

Link to comment
Share on other sites

Guest Willer

Godt å være i gang!!! 2-0 og 3 poeng er en god start.,,,og slik skal det være for et topplag!

En middels kamp spillemessig synes jeg...synes vi har bra kontroll defensivt, men litt lite bevegelse offensivt. Har stor tro på RvP ig Hleb...

 

Generelt synes jeg vi skal litt for langt inn før vi avslutter. Synes vi burde variere litt med avslutninger fra 16 meter...synes veldig mye skal inn på 5 meter før vi avslutter...

Link to comment
Share on other sites

A very good day at the office. Byttene til Wenger gjorde utvilsomt susen. Både Hleb og vanPersie gjorde rett og sjel for seg. Man of the match etter min vurdering var utvilsomt Freddie. Han var god i dag.

 

Denne negative fotballen som Newcastle presterer må vi regne med fortsetter i de fleste kamper på Highbury. Det er viktig å være tålmodig og "møre opp" motstanderne. Dette gjorde Arsenal på en utmerket måte, forøvrig.

 

Dømmingen til Bennet var bra. Straffen var klar, og det er godt og se en dommer som er streng på tacklinger som er skadetruende. Det var nemlig tacklingen på Gilberto.

 

Summa sumarum; en god sesongstart. :)

Link to comment
Share on other sites

Ikkje rødt kort til Jenas. Gult ja. Rødt nei. Straffa er soleklar.

 

Ellers var dette ei god generalprøve før Chelski. Newcastle spelte akkurat som Chelski vil gjere. 4-5-1, lavt press, god sammenheng, avstand osv mellom ledda og prøve på raske overgangar. Chelsea er sjølvsagt bedre, men likefullt er det same stil. Newcastle imponerte meg med deira defensive trygghet og organiseringa deira.

 

Vi maler dei til slutt i stykker. Hleb skal ha mykje av æra for det. Tar virkelig tak i kampen og snur den når han kjem inn. Ljungberg er god dei siste 40 minutta av kampen og er involvert i det viktigaste! God når det gjeld og sørger for at vi får uttelling. Dei første 50 minutta var det mykje på måfå. Han var dog langt bedre enn Pires på motsatt side, som virker til å vere en slow starter.

 

Blir ikkje mange starter på Bergkamp i år trur eg. RvP er virkelig god. Hleb får derimot mange starter. Kanonkjøp. Ellers var det på det jevne - ikkje fantastisk, men godt nok.

Link to comment
Share on other sites

A very good day at the office. Byttene til Wenger gjorde utvilsomt susen. Både Hleb og vanPersie gjorde rett og sjel for seg. Man of the match etter min vurdering var utvilsomt Freddie. Han var god i dag.

 

Denne negative fotballen som Newcastle presterer må vi regne med fortsetter i de fleste kamper på Highbury. Det er viktig å være tålmodig og "møre opp" motstanderne. Dette gjorde Arsenal på en utmerket måte, forøvrig.

 

Dømmingen til Bennet var bra. Straffen var klar, og det er godt og se en dommer som er streng på tacklinger som er skadetruende. Det var nemlig tacklingen på Gilberto.

 

Summa sumarum; en god sesongstart. :)

17662[/snapback]

 

 

En noenlunde grei oppsummering. Det er annonsert innstramming på tacklinger bakfra og Bennet fulgte opp. Rett eller galt, det er i alle fall i tråd med retningslinjene som er gitt. 4-5-1 opplegget har vi sett så mange ganger før, og utvisningen av Jenas gjorde det ikke lettere. 10 mann bak ballen, lavt og tett mellom leddene. Da trenger vi bevegelse og vilje til å løsne skudd fra distanse. Hleb og van Persie har disse egenskapene, og de ble da også tungen på vektskålen til slutt.

 

3 poeng i boks.

Link to comment
Share on other sites

Ikkje rødt kort til Jenas. Gult ja. Rødt nei.

17670[/snapback]

 

Det røde kortet var nok korrekt idømt. Slike grisetaklinger har ingenting på en fotballbane å gjøre, så jeg var enig med at dommer Bennett gjorde det rette der. Jeg har sett slike taklinger belønnet med røde kort tideligere, selv om tackleren tok ballen. Mener det var Ashley Cole mot Leichester for et par år siden.

Link to comment
Share on other sites

Guest John Cena

dette var en bra "prøve" før che£$ea kampen. Men jeg vil helst se at Hleb starter fra start neste gang! :). Che£$ea ja,som ble til tider rundspilt i førsteomgang av nyopprykkede Wigan :) Som jeg tror kan overraske i år

Link to comment
Share on other sites

Ikkje rødt kort til Jenas. Gult ja. Rødt nei. Straffa er soleklar.

17670[/snapback]

 

Faktisk er kortet mer klar enn straffa. Angrep bakfra skal gi RØDTkort etter regelboka!

Straffa derimot....vel....Freddie i farta er vanskelig å mestre både for motspillere og dommere... :)

17677[/snapback]

Og den regelen har vert praktisert? Det er heilt klart ei stygg takling, men har sett verre taklingar.

Straffa er soleklar. Deter jo bakfrå det også. Freddie skal til å skyte, og N'zogbia er bort i beinet hans. Klar hindring.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...