Jump to content

2005.08.14 Newcastle United H


Andain

Recommended Posts

Helt greit at det røde kortet blir omgjort. Taklingen så styggere ut enn den var. Den var helt klart gul, men ikke mer. Han gikkd a tross alt på ballen, selv om det ikke betyr alt.

 

Er enig i de fleste spillervurderingene. Synes Cole var litt bedre enn mange mener her, jobbet veldig bra. Synes også Dennis var positiv i 1 omgang. Hadde endel geniale passninger og var faktisk den av spissene våre som jobbet hardest. tenker da på press og ballgjenvinning.

 

Enkelte på forumet her er så opptatt av å rakke ned på vår nederlandske maestro at de ikke ser når han faktisk gjør gode prestasjoner lenger.

 

Synes dog han fallt av noe i 2 omgang og ble byttet korrekt ut med Van Persie.

17790[/snapback]

 

 

Enig med det du sier om Bergkamp her. Tror noen er litt for opptatt med å rakke ned på han (ikke deg mmaelan).

I førsteomgang så hadde han et par skikkelig geniale pasninger, og han var så vidt jeg husker den første av våre med avslutning på mål! Hans "usynlige" men geniale løp uten ball er også noe folk ikke legger merke til!

Bergkamp er etter min mening tidenes beste Arsenal-spiller, og mine innlegg bærer kanskje litt preg av det, men det skal sies at han er litt undervurdert på dette forumet og i Norge generelt.

Tror ikke jeg er den eneste som har lagt merke til at Bergkamp av en eller annen merkelig grunn er bedre likt i England enn hjemme i Norge!

17795[/snapback]

 

Enig med deg på mye her. Jeg synes ikke DB hadde en stor kamp. En grei 1. omgang,

men en heller usynlig 2. omgang.

Men når det er sagt så var Henry den som skuffet meg mest av alle.

Ingen har sagt et negativt ord om Henry, men etter å ha sett han i Amsterdam

og Chelsea og Newcastle er det liten tvil om at han spiller langt under pari.

Bedrer ikke han seg ville jeg heller hatt DB/VP eller VP/Reyes på topp.

Henry har ikke spilt opp mot sitt beste han, langt ifra.

Eller syns forumet at Henry har spilt godt i de siste kamper?

 

Og jeg syns det er en stor skam at kortet ble omgjort. Slike tacklinger bør

være rødt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Henry hadde ingen god kamp igår han heller. Han hadde en straffe som såvidt trillet i mål via Given.Han virket mer opptatt av å være kaptein enn å spille fotball i perioder av kampen. Gikk rundt å pratet med alt og alle. greit at man har noe mer ansvar som kaptein, men man trenger ikke å satse på Nobels fredspris utpå der.

 

Jeg står på mitt at Bergkamp ikke var noe svakere enn Henry, spesielt ikke i 1 omgang igår. Vg ga forøvrig Berglamp en 8'er. Fullstendig klar over at man ikke skal stole blindt på de børsene, men de hentes vel fra en eller annen engelsk avis.

Link to comment
Share on other sites

For de av dere som gikk glipp av hele kampen, kan dere laste ned hele kampen med Torrent via linken nedenfor :

 

Arsenal 2-0 Newcastle - hele kampen

 

Post Match

17717[/snapback]

 

Ingen av linkene virker Adrian.

17807[/snapback]

Du må vel ha bittorrent for at det skal fungere..

Link to comment
Share on other sites

Ser at det gule kortet til Jenas er redusert til gult.. Det synes jeg er en veldig feil avgjørelse. En hårreisende tackling som er av typen "karriereødeleggende". Tviler sterkt på om dommeren hadde gjort om og beklaget sin avgjørelse dersom Gilbertro hadde røket alt i kneet - som veldig fort kunne skjedd i den aktuelle situasjonen. Jeg synes det er riktig at dommerne slår ned på den type hasard-tacklinger, derfor er det som nå har skjedd veldig skuffende.

Link to comment
Share on other sites

Ser at det gule kortet til Jenas er redusert til gult.. Det synes jeg er en veldig feil avgjørelse. En hårreisende tackling som er av typen "karriereødeleggende". Tviler sterkt på om dommeren hadde gjort om og beklaget sin avgjørelse dersom Gilbertro hadde røket alt i kneet - som veldig fort kunne skjedd i den aktuelle situasjonen. Jeg synes det er riktig at dommerne slår ned på den type hasard-tacklinger, derfor er det som nå har skjedd veldig skuffende.

17813[/snapback]

 

Må si meg absolutt enig med deg. Hvis slike taklinger ikke kvalifiserer til rødt kort, så kan har jeg problemer med å forstå hvilke taklinger som kvalifiserer til rødt kort.

 

At Jenas toucher ballen i taklingen bør ikke bety noe, i såfall burde Fa ha redusert det fra rødt til ikke kort.

Link to comment
Share on other sites

Angående det rød/gule kortet:

Merkelig signal å gi. Først skal det strammes inn i følge gitte retningslinjer. Så følges det tilsynelatende opp. Det blir litt kritikk (naturlig nok når praksis endres) og man går tilbake på det. Ikke rart det blir inkonsekvent, og ikke rart nedsparkinger, holdinger, filming og annet slår rot spør dere meg.

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Angående det rød/gule kortet:

Merkelig signal å gi. Først skal det strammes inn i følge gitte retningslinjer. Så følges det tilsynelatende opp. Det blir litt kritikk (naturlig nok når praksis endres) og man går tilbake på det. Ikke rart det blir inkonsekvent, og ikke rart nedsparkinger, holdinger, filming og annet slår rot spør dere meg.

17824[/snapback]

 

FA har hvertfall satt standarden for hvordan den "nye regelen" skal tolkes. Konklusjonen må vel være at det ikke skal slås hardere ned på slike tacklinger enn tidligere?

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Det meste er sagt og diskutert ang straffe og utvisning. Jeg syns begge er greie, men skjønner at det er delte meninger.

 

Har noen funnet kampstatistikker for oppgjøret? Ballbesittelse og hvor på banen spillet foregikk?

-Tror aldri jeg har sett en kamp hvor et lag eier ballen like mye som Arsenal i 2. omgang.

Alt i alt fornøyd. 3 poeng, ingen kort, ingen skader og ikke minst clean sheet. Godt jobbet av alle i en vanskelig kamp.

17742[/snapback]

 

Arsenal---------Team Statistics--------- Newcastle United

2 -------------Goals--------------------------- 0

0 -----------1st Half Goals-------------------- 0

8 ---------Shots on Target------------------- 0

4 ---------Shots off Target------------------- 1

6 --------- Blocked Shots-------------------- 1

8 -------------Corners------------------------ 3

16 --------------Fouls------------------------ 17

5 -------------Offsides------------------------ 9

0 -----------Yellow Cards--------------------- 1

0 ------------Red Cards----------------------- 1

85 --------Passing Success------------------ 68

22 -------------Tackles----------------------- 37

95.5 -------Tackles Success----------------- 64.9

67.9 ----------Possession-------------------- 32.1

55.9 ----Territorial Advantage--------------- 44.1

 

Kilde:

http://skysports.planetfootball.com/list.a...l=football_home

Link to comment
Share on other sites

Det meste er sagt og diskutert ang straffe og utvisning. Jeg syns begge er greie, men skjønner at det er delte meninger.

 

Har noen funnet kampstatistikker for oppgjøret? Ballbesittelse og hvor på banen spillet foregikk?

-Tror aldri jeg har sett en kamp hvor et lag eier ballen like mye som Arsenal i 2. omgang.

Alt i alt fornøyd. 3 poeng, ingen kort, ingen skader og ikke minst clean sheet. Godt jobbet av alle i en vanskelig kamp.

17742[/snapback]

 

Arsenal---------Team Statistics--------- Newcastle United

2 -------------Goals--------------------------- 0

0 -----------1st Half Goals-------------------- 0

8 ---------Shots on Target------------------- 0

4 ---------Shots off Target------------------- 1

6 --------- Blocked Shots-------------------- 1

8 -------------Corners------------------------ 3

16 --------------Fouls------------------------ 17

5 -------------Offsides------------------------ 9

0 -----------Yellow Cards--------------------- 1

0 ------------Red Cards----------------------- 1

85 --------Passing Success------------------ 68

22 -------------Tackles----------------------- 37

95.5 -------Tackles Success----------------- 64.9

67.9 ----------Possession-------------------- 32.1

55.9 ----Territorial Advantage--------------- 44.1

 

Kilde:

http://skysports.planetfootball.com/list.a...l=football_home

17829[/snapback]

 

Woooohoow! ;) ;)

Det var overlegent!! B)

Link to comment
Share on other sites

Verdt å nevne er vel også at dommer Bennett nå har "nedgradert" det røde kortet til et gult for Jenas..

17787[/snapback]

 

Totalt uenig i den avgjørelsen asså!!! ;)

Trodde ikke det kom til å skje etter det! Kan det kanskje være fordi Gilberto ikke ble særlig skadet, eller hørtes det teorien heilt tull ut?? ;)

 

Det var dårlig!

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever
Da har jeg fått en bekreftelse på det jeg trodde!

T-en Henry lagde etter målet, står for datteren hans Tea! ;)

17909[/snapback]

 

Hei noen som vet hvor jeg finner bilder eller "info" om henne. Må jo få med hu oxo, på hjemmesia mi!! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...