Jump to content

2005.08.14 Newcastle United H


Andain

Recommended Posts

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply
Det vil kun tiden vise. Fotballen blir både bedre, og mer underholdende hvis dommerne er konsekvente på sånne grisetacklinger.

17681[/snapback]

Mulig det. Tida før dette har vist at dette ikkje er et rødt kort...

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke forstå at det er noe å si på utvisninga. Hadde Gilberto stått med venstrebenet planta i bakken, hadde det blitt et benbrudd, og en midtbanespiller mindre for Arsenal. Heldigvis skjedde ikke det, men bare det at taklinga hadde et så tydelig potensiale til å brekke benet til Gilberto bør kvalifisere til rødt kort. Det hører ikke hjemme på fotballbanen (ikke andre steder heller forsoget :P )

 

Straffa: helt grei den og. Ljungberg kommer i stor fart, og får ikke ballen skikkelig foran seg. Da må han bremse litt opp, og blir da tatt av N'Zogbia. Bra initiativ av Ljungberg :)

 

Det ble 2-0-seier, men håper på litt mer tempo utover i sesongene, det ble av og til veldig stillestående, noe som jo også har vært tilfelle når vi har spilt mot så til de grader etablerte forsvar. Hleb og van Persie var friske vindpust, særlig sistnevnte. Flott scoring :)

 

Til slutt: Var det noen som så kampen på Sky Sports? Det var en bitter Jamie Redknapp (såkalt ekspertkommentator i studio) som ikke klarte å si mye positivt om Arsenal ihvertfall. Det var overhodet ikke straffe, og det røde kortet var fullstendig meningsløst. Den ene gangen han sa at Arsenal var "good", hørtes det ut som om det smertet han å si det :P Så bitter, så bitter ;)

Link to comment
Share on other sites

Godt å vere i gong, me er i rute. Byttene gjorde susen. Hleb og van persie fortjener å starte mot chelski.

Kva var det henry signaliserte etter scoringa si?

 

..nettene i måla er forresten forferdelige, kva var det som fekk dei til å bytte? :)

Link to comment
Share on other sites

Hleb er spennende!! Trur han blir årets hit i PL. Wenger ser ut til å ha gjort det igjen..... jeg stoler 100 prosent på den mannen.

 

hmm... ser nu at nicket mitt er en smule utdatert.... hvem nr er hleb? :-)

Link to comment
Share on other sites

Ikkje rødt kort til Jenas. Gult ja. Rødt nei. Straffa er soleklar.

 

 

17670[/snapback]

 

IKKJE RØDT, neivel. Hvis det skal kunne gis direkte rødt i stygge taklinger, kan du sjå noken særlig bedre eksempel?

Såvidt eg har forstått, med min "minimale" kunnskap, så skal dommerne slå ned på farefullt spill. Eg ville gitt rødt kort til og med om det hadde vore en arsenalspiller som hadde foretatt en slik nedklipping av en motstander. :( (får vel pepper no!!!!)

 

Hvis en dommer ikke kan gi direkte rødt kort på stygge taklinger, så blir det bare Roy Keane som får slike kort når han bruker albuen eller trakker på motspillere.

 

Nei eg er med på at situasjoner kan diskuteres, men den eneste muligheten å få vekk stygge taklinger er at dommerne slår ned på slike situasjoner.

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste var 3 poeng og en god start.

Bra at dommeren slår til på disse saksetacklingene.

Soleklart rødt kort.

Straffen og var helt grei.

Ellers ble det mer fart i Arsenal når Hleb og VP kom

innpå.

Ljungberg og Toure var 2 av Arsenals beste i dag.

Link to comment
Share on other sites

Utvisningen er helt grei, Paddy!

17679[/snapback]

If you say so... :( Hadde det vert praktisert konsekvent hadde den vert heilt grei ja.

17680[/snapback]

 

Dommerne har fått beskjed om skjerpings akkurat i slike tilfelle, derfor røyk også Dickov igår. Du skal se det blir mange røde kort utover sesongen pga slike tacklinger.

 

....og så må du ikke gi deg så lett overfor Jørn. Selv om han er mye eldre enn oss så..... :P

17696[/snapback]

 

Er Jørn så mye eldre enn hva du er da, Oskar? ;)

Link to comment
Share on other sites

Ikkje rødt kort til Jenas. Gult ja. Rødt nei. Straffa er soleklar.

 

 

17670[/snapback]

 

IKKJE RØDT, neivel. Hvis det skal kunne gis direkte rødt i stygge taklinger, kan du sjå noken særlig bedre eksempel?

Såvidt eg har forstått, med min "minimale" kunnskap, så skal dommerne slå ned på farefullt spill. Eg ville gitt rødt kort til og med om det hadde vore en arsenalspiller som hadde foretatt en slik nedklipping av en motstander. :( (får vel pepper no!!!!)

 

Hvis en dommer ikke kan gi direkte rødt kort på stygge taklinger, så blir det bare Roy Keane som får slike kort når han bruker albuen eller trakker på motspillere.

 

Nei eg er med på at situasjoner kan diskuteres, men den eneste muligheten å få vekk stygge taklinger er at dommerne slår ned på slike situasjoner.

17691[/snapback]

 

Helr enig i at det var et soleklart rødt kort. Det er slike taklinger som kan langtidsskade spillere og må ( og ble i dag) lukes bort. Straffen synes no jeg var ganske klar. Klønete takling/nedspringing bakfra, sansynligvis ikke med vilje, men likefult straffe.

 

Synes både vi og dommeren gjore en bra kamp. Spessielt synes jeg van Persie og Hleb løftet laget da de kom inn. Bergkamp hadde ikke noen spessielt god dag i dag, Newcastle la seg langt tilbake og det ble veldig trangt vær gang han var involvert i spillet.

 

NB. Roy Keane finner finner alltid en måte å få seg et rødt kort på....

Link to comment
Share on other sites

Må innrømme at jeg ble ganske urolig etter hvert som kampen gikk. Satt med en ekkel følelse av at Graeme Souness skulle lykkes i sine forsøk på å ødelegge sesongstarten for oss.

 

Kampen er absolutt godkjent. Tre poeng, ingen baklengs og ingen kort. Van Persie og Hleb viste gode takter og bør trolig spille fra start i neste kamp. Ellers viser Ljungberg at han hører hjemme på Highbury. Svensken var sentral!

Link to comment
Share on other sites

Guest tretten06
trur Henry signaliserte en "T" etter scoringa......

17690[/snapback]

 

 

En hver superhelt har sitt merke vet du! :( Supermann sin S, Thierry sin T!

Link to comment
Share on other sites

Utvisningen er helt grei, Paddy!

17679[/snapback]

If you say so... :( Hadde det vert praktisert konsekvent hadde den vert heilt grei ja.

17680[/snapback]

 

Dommerne har fått beskjed om skjerpings akkurat i slike tilfelle, derfor røyk også Dickov igår. Du skal se det blir mange røde kort utover sesongen pga slike tacklinger.

 

....og så må du ikke gi deg så lett overfor Jørn. Selv om han er mye eldre enn oss så..... :P

17696[/snapback]

Ga eg meg? Eg meiner fortsatt det er ei feilaktig utvisning.

 

Eg brukte eit krafitg virkemiddel ved navn ironi - noko som også smileyen skulle vise.

Link to comment
Share on other sites

Lovely Gjermund, priceless!!!! :(

17701[/snapback]

 

Når Alex James er favoritten da er man gammel... :P

Det blir liksom noe annet med Pat Rice.... ;)

 

Nei vi tilhører begge den gyldne årgang som mange andre store idrettsstjerner.

Den årgangen som fant Marinello som det mest playboyaktige på en fotballbanen,,,

 

Vel vi skal ikke miste fokus....

 

At Wenger til neste kamp gir gutta beskjed om at tacklinger bakfra er ensbetydende med rødt kort må være selvsagt.

 

I tillegg kaster han Bergkamp og Pires ut av laget.

Inn må Persie/Reyes og Hleb.

En annen ting er hvem blir vraket fra benken når Reyes kommer tilbake.....???

17704[/snapback]

 

Utrolig nok er jeg helt enig med deg. ;)

Syns også Wenger bør spille inn VP eller Reyes med

Henry så kan DB komme inn som supersub.

Hleb virker meget bra. Trodde du ville ha svensken ut

og ikke Pires? Eller..?? ;)

Link to comment
Share on other sites

Utvisningen er helt grei, Paddy!

17679[/snapback]

If you say so... :( Hadde det vert praktisert konsekvent hadde den vert heilt grei ja.

17680[/snapback]

 

Dommerne har fått beskjed om skjerpings akkurat i slike tilfelle, derfor røyk også Dickov igår. Du skal se det blir mange røde kort utover sesongen pga slike tacklinger.

 

....og så må du ikke gi deg så lett overfor Jørn. Selv om han er mye eldre enn oss så..... :P

17696[/snapback]

Ga eg meg? Eg meiner fortsatt det er ei feilaktig utvisning.

17711[/snapback]

 

Kødde du eller?

Saksetacklinger som dette hører ikke hjemme i

fotballen. De er livsfarlige og kan ødelegge mang en karriere.

At dommerene endelig har begynt å slå ned på dette

er meget positivt.

Link to comment
Share on other sites

Kødde du eller?

Saksetacklinger som dette hører ikke hjemme i

fotballen. De er livsfarlige og kan ødelegge mang en karriere.

At dommerene endelig har begynt å slå ned på dette

er meget positivt.

17713[/snapback]

Eg trur, hadde det vert en arsenal-spelar som hadde blitt vist ut, hadde vi hylt på at det ikkje var rødt. Har sett mange slike taklingar dei seinare åra, som ikkje har blitt gitt rødt kort på. Det er i stygg takling, men langt i frå det verste eg har sett. Dersom alle slike taklingar frå no av, konsekvent, gir rødt kort - så er det greit. Basert på det eg har sett blitt dømt før, meiner eg det ikkje er rødt.

Link to comment
Share on other sites

Synes kortet var helt klart. Typisk "karrierestopper" takling som det sto på VG.

 

Ellers er jeg godt fornøyd meg kampen. Fabregas levere varene nok engang og det er utrolig viktig at han fortsetter på den måten. 18 år gammel - Fantastisk!

 

Ellers er jeg helt enig med de som sier at RvP og Hleb må starte neste kamp.. Gode innhopp av begge i dag...

 

Synes det lover bra for sesongen dette jeg... Newcastle er ikke til å skimmse av..

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Kødde du eller?

Saksetacklinger som dette hører ikke hjemme i

fotballen. De er livsfarlige og kan ødelegge mang en karriere.

At dommerene endelig har begynt å slå ned på dette

er meget positivt.

17713[/snapback]

Eg trur, hadde det vert en arsenal-spelar som hadde blitt vist ut, hadde vi hylt på at det ikkje var rødt. Har sett mange slike taklingar dei seinare åra, som ikkje har blitt gitt rødt kort på. Det er i stygg takling, men langt i frå det verste eg har sett. Dersom alle slike taklingar frå no av, konsekvent, gir rødt kort - så er det greit. Basert på det eg har sett blitt dømt før, meiner eg det ikkje er rødt.

17719[/snapback]

 

Jeg har sett videoklippet flere ganger og er ikke i tvil om at utvisningen er helt riktig.

 

Jenas kommer inn i tacklingen med en fot på hver side av beinet til Gilberto og klipper ham ned.

 

red%20jenas.gif

 

Det er mulig (Les: sikkert) at mange Arsenaltilhengere ville ment at utvisningen var uriktig dersom det var en Arsenalspiller som hadde blitt sendt av banen, men det gjør ikke utvisningen mindre riktig av den grunn.

 

Dommerenes utfordring fremover er å følge denne linja konsekvent, slik at spillerene ikke er prisgitt hvilken dommer som dømmer kampen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...