Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

  • 1 month later...

Mens vi venter på.......

kampen mot West Ham, så kikket jeg litt innom arsenal.com og kampoppsettet. Der fant jeg følgende "kuriøse" melding:

 

Sat 11th Apr 17.30 Burnley A Barclays Premier League

(This fixture may move to April 12 due to Premier League clubs' possible participation in the Champions League)

 

14/15 Quarter-Final 1L N UEFA Champions League

 

Er det virkelig slik at klubben "ønsker" mindre "hviletid" hvis de kvalifiserer seg videre i CL? :shy: ;D

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mens vi venter på at en ny ligasesong skal starte på Sumoen (TV2) så er det vel enkelte kommentatorer som kunne trengt seg et liknende kurs i uttale, og da ikke minst den kommentatoren (husker ikke navn) som hardnakket mener at polakken heter "stensjny" (noe i den dur) :proud:

Link to comment
Share on other sites

Kjempevideo! haha. Var vel Morten Langli og Alexander Schau som hardnakket påsto Stensjny.... Kan jo selvsagt hende at en polakk ville sagt det annerledes enn en engelskmann men....

Til Schau og Langlis forsvar skal sies at jeg så et klipp på arsenal.com hvor mange Cher pluss kne presenterte seg selv. For meg hørtes det ut som om han sa Stenshny. Jeg spurte en polsk kollega og hun uttalte navnet likedant...

Edited by Tapapa
Link to comment
Share on other sites

Til Schau og Langlis forsvar skal sies at jeg så et klipp på arsenal.com hvor mange Cher pluss kne presenterte seg selv. For meg hørtes det ut som om han sa Stenshny. Jeg spurte en polsk kollega og hun uttalte navnet likedant...

 

 

Hvor mange Cher pluss kne?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Til Schau og Langlis forsvar skal sies at jeg så et klipp på arsenal.com hvor mange Cher pluss kne presenterte seg selv. For meg hørtes det ut som om han sa Stenshny. Jeg spurte en polsk kollega og hun uttalte navnet likedant...

 

Ja jeg husker også den videoen, derfor jeg føyde på min siste setning om at kanskje en polakk uttaler det annerledes særlig hvis polakken befinner seg i hjemlandet også..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fin promo for Arsenal-Chelsea i Charity Shield.

 

Litt mange klipp på litt for kort tid og litt for "treig" musikk i forhold til videoen, men var såpass bra at det gav meg ytterligere sommerfugler hvertfall. Sitter nå med en kombo av at jeg gleder meg og gruer meg samtidig. (Slik det skal være før en vanskelig kamp)

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mens vi venter på.........

 

...............seriestarten, så går jo tankene litt på hva som må til for å ta de siste nødvendige stegene for å være en klar kandidat til ligatittelen.

 

Vi har jo mange av oss hatt våre meninger om posisjoner i laget som må forsterkes og det er jo et viktig moment, men i mitt tankespinn i dag så er det to klare områder der vi kan ta dette siste steget opp til igjen å kalle oss englands beste fottballklubb.

 

1. Mestre kampene mot de andre toppklubbene bedre og da ikke minst på bortebane.

I siste halvdel av den foregående sesongen så startet denne transformasjonen. Vi banket City på "Sjeikearenaen". Vi viste at vi også er på vei til å mestre "Old Trafford"-komplekset da vi slo de ut av cupen. Denne sesongen så skal motstanderen "frykte" Arsenal når de tar i mot oss på deres hjemmebaner.

 

2. Slutte å rote bort poeng mot "enkle motstandere".

Nei, det finnes kanskje ikke enkle motstandere og jeg forventer ikke at vi skal ta tre poeng i alle disse kampene. Men de siste sesongene så har vi tapt unødvendig mange poeng mot slike motstandere, Av og til er det fortjent sett ut fra banespill, men litt for ofte så starter vi kampen fantastisk for så å spille motstanderen inn i kampene etter hvert som den skrider frem. Ett av mine ankepunkt har vært mangel på bredde i angrep og en "sammenklumpning" av offensive spillere rett fremfor motstanders sekstenmeter. Noe som mange motstandere har funnet det lett å forsvare seg mot.

Men her er jeg litt optimist, hvis Wenger også bruker litt (bare litt) av den "kynismen" (spille etter motstanders styrke/svakheter), som han har vist mot de bedre motstanderne i 2015, også når han møter enkelte "svakere" lag så kan det blir betraktelig mange flere "plusspoeng".

 

Selvsagt er min fremstilling ganske forenklet, men egentlig så er det vel likevel så enkelt ;D

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Heftig september måned. 6 kamper hvor 5 av de er bortebane. Mikkimus mot tott borte.

For å "pirke" så kan det bli 2 eller 3 av seks kamper hjemme ;D

 

To av kampene som spilles i september er i CL og om de blir hjemme eller borte vites ikke pr. dato (trekning i morgen kl 17.45) , men det er vel sannsynlig at en av de er hjemme (I tillegg til Stoke-kampen)

 

Det er vel verdt å merke seg at første kamp i september ikke er før den 12, og at det da blir seks kamper i løpet av atten dager

 

EDIT: I tillegg er det også slik i år at Arsenal er "degradert" til "pot 2", men det er også Real Madrid, Atletico Madrid og Man City

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Med fasit i hånd ble det 2 hjemme og 4 borte. Det inkl tur til Ukraina, brua og til noen spurver.

Jeg beklager hvis jeg fremstår som en kverulant (noe jeg sikker er ;D ) når jeg driver og "retter" på enkelte småting, men.......

 

Ukraina???? Du mener vel Kroatia ?

Link to comment
Share on other sites

Ukraina Kroatia, same shit diffrent names :) Neida vettu hva? Jeg har tenkt vi møter dynamo kiev hele veien! Sånn kan det gå

 

Forøvrig ser jeg frem til capital mot spurvene, da ligger jeg på Corfu og slikker sol før kampen. Pleier gå bra de kampene der!

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...