Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

Jeg vet at det er å banne i kirka, men jeg syns VAR er et skritt i riktig retning. Vi fotballfans er en konservativ gjeng. Jeg husker godt at folk var så skeptiske til at keeper ikke kunne ta ballen hvis den ble spilt til hen fra en medspiller. Det var en riktig avgjørelse det også.

Link to comment
Share on other sites

ideen med VAR er god, gjennomføringen til nå står til stryk. De har en veldig lang vei å gå før dette er å betrakte som et fremskritt for fotballen.

Den mest hårreisende var målet West Ham fikk godkjent mot oss. Vi ser ikke ballen, den er skjult bak spilleren, men spilleren som ballen er bak befinner seg i sin helhet utenfor linjen. Da må ballen også være utenfor linjen. Noe annet er logisk/fysisk umulig. VAR-rommet ville strøket i geometri hele gjengen!  

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 100% for videodømming, men måten VAR har blitt brukt i Premier League er ikke annet enn hårreisende - når det gjelder "blå kort" så syntes jeg dette virker rart, men f.eks. i situasjoner hvor en spiller får direkte rødt kort (David Luiz) for å forårsake en straffe ved at han såvidt toucher en spiller uten vilje så hadde det vært bedre med 10 minutter av banen før han fikk lov å komme på igjen.

Dessverre er jeg redd for at spillere og managere vil utnytte dette til det groveste, i tillegg til at vi får se en veldig variabel bruk av nettopp blått-/rødt kort.

Link to comment
Share on other sites

Test det ut i mikkemus cupen om de absolutt må. Kommer nok raskt til konklusjon at dette blir kaos/utnyttet. Skal man teste noe må det gjøres over tid og nedover i systemene før man tar toppligaen. 

Link to comment
Share on other sites

VAR har vist seg like inkonsekvent som når ein domar ser det ein gong i augneblinken, men det kan ein forstå. Ikkje når VAR-bussen brukar uendeleg mange kameravinklar, spoling att og fram i fleire minutt men komme fram til ulike konklusjonar frå match til match. 
Blått kort synes eg høyres merkeleg ut og slik eg ser det for meg blir det vel rot i systemet og diskusjonar på blått vs gult kort? 

Link to comment
Share on other sites

Hele problemet med VAR er jo ikke systemet.. Hele problemet ligger i folkene som sitter bak, som ikke klarer å ha en KLAR definisjon på hva som er lov å ikke lov. Er like inkonsekvent som en dommer, hva er da vitsen å bruke tid på VAR?

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

Noen andre som har sett Bendtner dokumentaren? Tråden hans var stengt, så da får man ta det her i stedet.

Virker som om han endelig har modnet litt, og at egoet endelig er nede på jorden. Synd at det gikk som det gikk for han karrieremessig - for han var utvilsomt en eksepsjonelt talentfull spiller. Moro at han tar trenerutdanning, men nesten mer moro er reaksjonene når han forteller at han har holder på med trenerutdanning 😂😂

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Stefanb said:

Noen andre som har sett Bendtner dokumentaren? Tråden hans var stengt, så da får man ta det her i stedet.

Virker som om han endelig har modnet litt, og at egoet endelig er nede på jorden. Synd at det gikk som det gikk for han karrieremessig - for han var utvilsomt en eksepsjonelt talentfull spiller. Moro at han tar trenerutdanning, men nesten mer moro er reaksjonene når han forteller at han har holder på med trenerutdanning 😂😂

Jeg fikk biografien hans i julegave. Gleder meg til å få mer innsyn i hans historie. Men skal se dokumentaren først. Har dere sett Pål-André Hellands beskrivelse av Bendtner som lagkamerat?

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Tapapa said:

Håper folket at Mbappe skal komme til Arsenal i sommer?

Personlig kan jeg ikke utstå den sjølopptatte gjøken, men han er vanvittig god da.

 

 

Arsenal har vært tydelige på å være edruelige i forhold til de økonomiske rammene. Det stopper allerede der , når det gjelder å signere han.

Mbappe er en meget god spiller, men selvopptatt som få og vet å forlange det han vil ha. 

Styr unna han 😁

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, elx said:

Jeg vil ha Mbappe.. 

Jeg vet alle problemene med han, men vil fortsatt ha..

Men.... Vi kommer aldri til å få han grunnet lønn.

 

Havertz tener vel 350 000 pund i veka. Ødegård noko meir som den best betalte ? Skal Mbappe ha då mykje meir då? For ein galopp hvis ikkje signèr!

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Ulfagrafr said:

Havertz tener vel 350 000 pund i veka. Ødegård noko meir som den best betalte ? Skal Mbappe ha då mykje meir då? For ein galopp hvis ikkje signèr!

Rimelig sikker på at Mbappe vil ha dobbelt av det? Om ikke mer...

At Havertz tjener 350k pund i uka er forsåvidt hinsides.

Link to comment
Share on other sites

https://onefootball.com/en/news/david-ornstein-confirms-how-much-kai-havertz-is-making-at-arsenal-fans-wont-believe-the-huge-figure-he-makes-as-clubs-highest-earner-38963567

The Athletic’s David Ornstein has now confirmed how much Havertz earns per week and Premier League fans will be shocked to hear that it is a basic salary of £275,000 per week.

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Stefanb said:

Kan dere tenke dere hvis vi faktisk fikk Benzema..

 

Tenk om vi fikk Suarez når vi la inn bud mens han var i Lpool...

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, elx said:

 

Tenk om vi fikk Suarez når vi la inn bud mens han var i Lpool...

Tror Benzema hadde vært en bedre investering. Hadde vært en helt perfekt spiller for oss som i tillegg holdt et skyhøyt nivå lenge.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Stefanb said:

Tror Benzema hadde vært en bedre investering. Hadde vært en helt perfekt spiller for oss som i tillegg holdt et skyhøyt nivå lenge.

Tror begge hadde vært en sinnsyk signering, uansett hvem det var.

Jeg synes dog Suarez hadde mer ekstrem ferdigheter enn Benzema - Derfor ville jeg helst hatt Suarez av de 2, i tillegg så vet man aldri med nye ligaer.. Benzema har ikke vært i PL, mens Suarez var svært god i PL i 3-4 sesonger

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
50 minutes ago, Gunners68 said:

I dag ble det kjent at Everton sin anke har medført at straffen deres har blitt redusert til 6 poeng i stedet for 10.

Saken mot City derimot lar vente på seg. 

Det lønner seg å ikke samarbeide. Det er det man blir belønnet for her når man ser dette i sammenheng med f.eks. Everton. Det ene laget har vært samarbeidsvillig, men har fått trekk i poeng og andre sanksjoner - Shitty derimot gjør alt de kan for å motarbeide FA, og så langt har det fått null konsekvenser.

Gi det et par år så har disse 116 forskjellige "anklagene" sikkert forsvunnet på "mystisk vis".

Link to comment
Share on other sites

Anklagene forsvant på FA faste julebord, lagt i inneværende sesong til Dubai 😁

Har lenge vært klar over hvor korrupt det er feks i Spania og Italia , og jeg har hele tiden trodd det har vært stuerent i England . Så naiv kan man bli.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...