Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Scott Parker er en herremann jeg gjerne skulle sett inn dørene på Emirates i januar. En god boks-til-boks spiller som kan starte ved siden av Song, frem til Wilshere blir tørr bak ørene. 30 år, spiller for en het nedrykkskandidat og kan garantert skaffes for en billig penge. Han har sikkert ikke ett krav om å være førstevalg heller.

 

Da kunne vi stilt med dette laget når alle er friske og raske:

 

Fabianski

 

Sagna-Squillaci-Vermaelen-Clichy

 

Song-Parker

 

Nasri-Fabregas-RvP/Arsahvin

 

Chamakh

Link to comment
Share on other sites

Enig i at Parker kunne vært en bra mann å få inn. Selv om jeg ikke tåler trynet på han. Men det endrer seg nok hvis han ikler seg rødt og hvitt! :P

 

Apropo billigsalg. Han er nevnt før.. Hva med Anthony Annan? Leser på nettavisen at Sevilla vil hente han for 20 mill. Vanvittig god til å ligge som et skjold foran forsvaret. Jada, det er stor forskjell mellom Tippeligaen og PL, men Annan er en smart spiller som gjør det enkelt med sine helt ok basisferdigheter. Imponerte i VM og skjønner lite av at han ikke ble kjøpt i sommer...

Link to comment
Share on other sites

Hva med denne karen? Jeg mener at han ville vært gull verdt som back up!!

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11676_6606885,00.html

Han har jeg snakket om før, men hvorfor skulle han være backup? Han er mye bedre enn våre midtstoppere i lufta, både offensivt og defensivt, samt at han er en mye sterkere. Muskler trenger vi alltids mer av.

Det er noen spillere på svakere lag i PL, som er for gode for de lagene, og som kunne vært noe for oss.

 

Blackburn: Samba

Wigan: N´Zogbia

Fulham: Dempsey

West Ham: Parker (men er kanskje litt gammel?)

Wolves: Jarvis

West Brom: Mulumbu

Link to comment
Share on other sites

Han har jeg snakket om før, men hvorfor skulle han være backup? Han er mye bedre enn våre midtstoppere i lufta, både offensivt og defensivt, samt at han er en mye sterkere. Muskler trenger vi alltids mer av.

Det er noen spillere på svakere lag i PL, som er for gode for de lagene, og som kunne vært noe for oss.

 

Blackburn: Samba

Wigan: N´Zogbia

Fulham: Dempsey

West Ham: Parker (men er kanskje litt gammel?)

Wolves: Jarvis

West Brom: Mulumbu

 

Tror ikke akkurat Dempsey ville vært en spiller som hadde startet for oss, men han hadde jo vært en god backup spiller.

 

Ellers er det jo en del andre spillere du ikke har nevnt:

 

Birmingham: Roger Johnson

Blackburn: N'Zonzi og Phil Jones

Bolton: Gary Cahill og Lee Chung-Yong

Fulham: Brede Hangeland

Newcastle: Jose Enrique, Andy Carroll og Cheik Tiote (eller hvordan man skriver navnet hans) trolig den spilleren i Premier League som ikke ligger helt i toppen som har imponert meg mest.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 22 2010, 02:09 PM) 212324[/snapback]

Tror ikke akkurat Dempsey ville vært en spiller som hadde startet for oss, men han hadde jo vært en god backup spiller.

 

Ellers er det jo en del andre spillere du ikke har nevnt:

 

Birmingham: Roger Johnson

Blackburn: N'Zonzi og Phil Jones

Bolton: Gary Cahill og Lee Chung-Yong

Fulham: Brede Hangeland

Newcastle: Jose Enrique, Andy Carroll og Cheik Tiote (eller hvordan man skriver navnet hans) trolig den spilleren i Premier League som ikke ligger helt i toppen som har imponert meg mest.

Uansett er sjansen for at Wenger kjøper en av disse, så og si null. Kan ikke huske sist Wenger kjøpte en spiller fra et annet PL-lag. Ingen av spillerne våre nå ble kjøpt fra et PL-lag! Kan det ha vært Diarra?

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 22 2010, 02:09 PM) 212324[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Tror ikke akkurat Dempsey ville vært en spiller som hadde startet for oss, men han hadde jo vært en god backup spiller.

 

Ellers er det jo en del andre spillere du ikke har nevnt:

 

Birmingham: Roger Johnson

Blackburn: N'Zonzi og Phil Jones

Bolton: Gary Cahill og Lee Chung-Yong

Fulham: Brede Hangeland

Newcastle: Jose Enrique, Andy Carroll og Cheik Tiote (eller hvordan man skriver navnet hans) trolig den spilleren i Premier League som ikke ligger helt i toppen som har imponert meg mest.

 

Uansett er sjansen for at Wenger kjøper en av disse, så og si null. Kan ikke huske sist Wenger kjøpte en spiller fra et annet PL-lag. Ingen av spillerne våre nå ble kjøpt fra et PL-lag! Kan det ha vært Diarra?

 

Jepp Diarra var vel den siste spilleren vi kjøpte fra et annet PL lag, men dessverre så var han utålmodig og forsvant etter knappe 5 måneder.

 

Samba, Parker, Hangeland, Johnson, Tiote og Cahill er vel alle spillere som pdd. ville gått rett inn på vårt lag hadde bare Wenger vært villig til å kjøpe spillere som har bevist seg selv i PL..

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt hvordan man kan mene at Samba skulle gå rett inn på laget i Arsenal. Arsenal spiller på en helt annen måte enn Blackburn. Arsenal ligger mye høyere i banen, og med større avstand mellom leddene. Samba ville trengt lang tilvendingstid før han kunne vært regnet som ett førstevalg. Greit, han er sterk, og en meget god duellspiller, men han er som sagt vant med en helt annen struktur rundt seg. Det hjelper ikke å hente en spiller som Samba, dersom vi ikke endrer strukturen i laget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt hvordan man kan mene at Samba skulle gå rett inn på laget i Arsenal. Arsenal spiller på en helt annen måte enn Blackburn. Arsenal ligger mye høyere i banen, og med større avstand mellom leddene. Samba ville trengt lang tilvendingstid før han kunne vært regnet som ett førstevalg. Greit, han er sterk, og en meget god duellspiller, men han er som sagt vant med en helt annen struktur rundt seg. Det hjelper ikke å hente en spiller som Samba, dersom vi ikke endrer strukturen i laget.

 

Med Samba så måtte vi selvfølgelig ha lagt om strukturen litt ja. Dog har jeg følt at det er noe vi burde ha gjort for lenge siden.

 

F.eks. når lag kommer til Ashburton så spiller vi vanligvis så overlegen fotball at disse lagene blir presset tilbake mot eget mål og ender opp med å parkere bussen. Ser man på lag som Manchester United og Barcelona (for å bruke de som eksempel) så er de vanvittig flinke til å bruke midtstopperne, keeperen og backene til å snu spillet og holde ballen i laget. Deretter må motstander laget sende spillere i press og flytte opp laget. Noe som gjør at de får større rom å spille ballen i. Samtidig bidrar dette til at de ikke blir kontret i senk som oss.

 

Hvor ofte har vi ikke sett at vi står med 8 mann inne på motstanderens banehalvdel og triller ballen utenfor 16 meteren uten at vi kommer noe sted? Tror Samba - Vermaelen kunne vært en temmelig god duo såfremt vi endret strukturen i laget for å tilpasse oss til et litt annet type spill..

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 22 2010, 05:07 PM) 212341[/snapback]

Tror Samba - Vermaelen kunne vært en temmelig god duo såfremt vi endret strukturen i laget for å tilpasse oss til et litt annet type spill..

 

Kan godt være at det hadde blitt ett meget godt stopperpar med en annen struktur på den deffensive organiseringen. Spørsmålet blir da, hva er oddsen for at Wenger endrer på strukturen? Når han ikke engang evner/ønsker å endre struktur i enkeltkamper, er det tvilsomt at han gjør dette for lengre sikt

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 22 2010, 05:07 PM) 212341[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Tror Samba - Vermaelen kunne vært en temmelig god duo såfremt vi endret strukturen i laget for å tilpasse oss til et litt annet type spill..

Kan godt være at det hadde blitt ett meget godt stopperpar med en annen struktur på den deffensive organiseringen. Spørsmålet blir da, hva er oddsen for at Wenger endrer på strukturen? Når han ikke engang evner/ønsker å endre struktur i enkeltkamper, er det tvilsomt at han gjør dette for lengre sikt

 

Dessverre er det som du sier lite sannsynlig.. noe jeg ærlig talt kan si jeg har brukt mange mange timer på å irritere meg over..

Link to comment
Share on other sites

Fant en artikkel fra Caughtoffside.com der de skriver om 5 stoppere de anser som gode nok for Arsenal.

Mange gode navn, men det jeg leser om Jan Vertonghen høres veldig spennende ut. En meget god midtstopper, 23 år og danner midtstopperpar med Vermaelen på det belgiske landslaget. Kan også spille DM og venstre back. Dersom spillet hans matcher skryten hadde dette vært en veldig god signering.

 

http://www.caughtoffside.com/2010/12/22/ar...defensive-woes/

 

Edit: og her nevnes Simon Kjær http://www.caughtoffside.com/2010/12/21/ar...ng-centre-back/

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 22 2010, 03:20 PM) 212332[/snapback]

Jepp Diarra var vel den siste spilleren vi kjøpte fra et annet PL lag, men dessverre så var han utålmodig og forsvant etter knappe 5 måneder.

 

Samba, Parker, Hangeland, Johnson, Tiote og Cahill er vel alle spillere som pdd. ville gått rett inn på vårt lag hadde bare Wenger vært villig til å kjøpe spillere som har bevist seg selv i PL..

Ikke en av de du nevner er, i mine øyne, i stand til å gå inn i dagens lag med fotballen vil spiller. Gitt en annen type fotball, en annen måte å komponere laget på og med andre medspillere så ja.

Det å se på hva en spiller har gjort i en annen klubb er langt i fra nok til å si at han vil bli god i en ny klubb. Det er summen av ferdigheter hos en spiller og hans nye lagkamerater som tilsier om han kan tilføre noe til en ny klubb. En spiller som er veldig bra på en eller to ting kan ikke høyne nivået til et lag som spiller en så krevende form for fotball som Arsenal gjør.

 

Mascherano er et godt eksempel på en spiller som har for få strenger å spille på når kompleksiteten og tempoet i spillet blir så høyt som det gjør i Barcelona og Arsenal. Parker var helt utrolig god i Charlton før han gikk til Chelsea. Der fikk han plutselig andre arbeidsforhold og var i en klubb som skulle føre kamper. Da falt han igjennom umiddelbart.

Det kreves så ekstremt mye mer enn å spille i klubber som West Ham, Blackburn, Fulham, Newcastle osv.

 

Slik er det for mange av de spillerene som presterer godt i mindre klubber. Der kan de rendyrke sine sterke sider og de svake blir skjult av måten laget spiller på. Ingen forventer at Fulham skal vinne mot United eller oss. Taper de så greit, Hangeland kan få skryt for at de holdt seg inne i kampen lenge. Vinner de blir samme spiller hauset opp i skyene. De kan deretter spille uavgjort i neste kamp mot Wigan og Hangeland vil igjen få skryt for at han holdt nullen. Men, slik er det ikke i en toppklubb. Der er det ikke godt nok med tilfeldige poeng her og der. Man kan ikke ligge kompakt, få god hjelp av midtbanen, en krigekamp i egen 16 og håpe på en uavgjort borte mot de mindre lagene. Man må opp, føre og forsøke å vinne alle kamper. Alle spillerne må ha samme type ferdigheter for at laget skal kunne gjøre dette. De samme resultatene som nevnt over vil for en toppklubb føre til ramaskrik og slakt av spillere. Forventninger og prestasjoner blir bedømt på en helt annen måte. Det holder ikke å være god til å krige i egen 16, banke ballen avgårde og forhindre motstander i å spille fotball. Spillerne må ha langt flere ferdigheter for å kunne forsvare en plass i et lag som vårt.

 

Det er ikke bare prisen eller manglende vilje fra Wenger som hindrer han i å kjøpe disse spillerne, det er nok heller mangel på totale ferdigheter som er avgjørende.

Link to comment
Share on other sites

:)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 22 2010, 03:20 PM) 212332[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Jepp Diarra var vel den siste spilleren vi kjøpte fra et annet PL lag, men dessverre så var han utålmodig og forsvant etter knappe 5 måneder.

 

Samba, Parker, Hangeland, Johnson, Tiote og Cahill er vel alle spillere som pdd. ville gått rett inn på vårt lag hadde bare Wenger vært villig til å kjøpe spillere som har bevist seg selv i PL..

 

Ikke en av de du nevner er, i mine øyne, i stand til å gå inn i dagens lag med fotballen vil spiller. Gitt en annen type fotball, en annen måte å komponere laget på og med andre medspillere så ja.

Det å se på hva en spiller har gjort i en annen klubb er langt i fra nok til å si at han vil bli god i en ny klubb. Det er summen av ferdigheter hos en spiller og hans nye lagkamerater som tilsier om han kan tilføre noe til en ny klubb. En spiller som er veldig bra på en eller to ting kan ikke høyne nivået til et lag som spiller en så krevende form for fotball som Arsenal gjør.

 

Mascherano er et godt eksempel på en spiller som har for få strenger å spille på når kompleksiteten og tempoet i spillet blir så høyt som det gjør i Barcelona og Arsenal. Parker var helt utrolig god i Charlton før han gikk til Chelsea. Der fikk han plutselig andre arbeidsforhold og var i en klubb som skulle føre kamper. Da falt han igjennom umiddelbart.

Det kreves så ekstremt mye mer enn å spille i klubber som West Ham, Blackburn, Fulham, Newcastle osv.

 

Slik er det for mange av de spillerene som presterer godt i mindre klubber. Der kan de rendyrke sine sterke sider og de svake blir skjult av måten laget spiller på. Ingen forventer at Fulham skal vinne mot United eller oss. Taper de så greit, Hangeland kan få skryt for at de holdt seg inne i kampen lenge. Vinner de blir samme spiller hauset opp i skyene. De kan deretter spille uavgjort i neste kamp mot Wigan og Hangeland vil igjen få skryt for at han holdt nullen. Men, slik er det ikke i en toppklubb. Der er det ikke godt nok med tilfeldige poeng her og der. Man kan ikke ligge kompakt, få god hjelp av midtbanen, en krigekamp i egen 16 og håpe på en uavgjort borte mot de mindre lagene. Man må opp, føre og forsøke å vinne alle kamper. Alle spillerne må ha samme type ferdigheter for at laget skal kunne gjøre dette. De samme resultatene som nevnt over vil for en toppklubb føre til ramaskrik og slakt av spillere. Forventninger og prestasjoner blir bedømt på en helt annen måte. Det holder ikke å være god til å krige i egen 16, banke ballen avgårde og forhindre motstander i å spille fotball. Spillerne må ha langt flere ferdigheter for å kunne forsvare en plass i et lag som vårt.

 

Det er ikke bare prisen eller manglende vilje fra Wenger som hindrer han i å kjøpe disse spillerne, det er nok heller mangel på totale ferdigheter som er avgjørende.

 

Slik jeg ser det er det kun Samba og Hangeland som ville slitt i vårt system. Grunnet tempo og høy forsvarslinje. Parker er definitvt en bedre spiller enn hva vi har i Denilson, hvertfall defensivt. Når det gjelder det offensive så tror jeg ikke akkurat vi mister noe særlig der. Så lenge han og Song hadde fått instrukser om å gjøre det defensive arbeidet fremfor det offensive så er jeg ikke i tvil om at Parker hadde vært et genialt kjøp. Joda, han falt igjennom hos Chelsea, men han var en mye yngre spiller da og fikk aldri helt sjansen til å vise seg frem der.

 

Cheik Tioté f.eks. har vært en av de aller beste midtbanespillerne i EPL i år. Har vist seg som et fantastisk kjøp med vanvittig arbeidsmoral, veldig god teknikk og en veldig god pasningsfot (han har forøvrig en pasningsprosent på 88%). Samtidig er han en spiller som går inn i dueller og som Essien nesten alltid kommer ut igjen med ballen. Har mine tvil om at han ville "falt igjennom" hos Arsenal. Greit nok at Newcastle sitt mål var å holde seg oppe, men Tioté har vist at han er en meget god spiller.

 

Gary Cahill mener jeg er en bedre midtstopper enn Squillaci, det samme mener jeg Samba og Hangeland også er, men med en av disse to inn i laget så måtte vi ha satt ned forsvarslinja. Noe jeg ikke mener er en dum ting uansett. Samba har kanskje ikke det tekniske aspektet som Vermaelen og Koscielny har f.eks., men han er alt de andre midtstopperne våre ikke er. Sol Campbell hadde heller ikke verdens beste teknikk, men i motsetning til Samba så var han raskere og en mester i å lese spillet.

 

Man kan også si som Wenger sa i går: “When a player plays under his normal real level he is never good. If you take any player who plays at Arsenal in the Premier League, put him down to Division One, you would be disappointed by him because it is a low mental key for him and he has to adapt to a different game."

 

Hvordan kan vi vite hvordan disse spillerne ville vært i Arsenal før vi faktisk har sett de spille her? Hvordan kan vi vite at disse spillerne som de fleste av oss allerede anerkjenner for å være veldig gode fotballspillere ikke blir fantastiske fotballspillere når de får spille i et lag spekket fullt av andre fotballspillere som er på deres nivå?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sikker på at Ibrahim Afellay, som gikk for småpenger til Barca, kunne gjort en god jobb på vingen. Arshavin presterer ikke.

 

Ingen tvil om at Afellay kunne gjort en god jobb, men personlig mener jeg at vi har spillere allerede i klubben som kunne gjort den posisjonen til sin egen. F.eks. Vela, JET eller Walcott.

Link to comment
Share on other sites

Stefan B:

Har klippet ut dette fra ditt siste innlegg:

Man kan også si som Wenger sa i går: “When a player plays under his normal real level he is never good. If you take any player who plays at Arsenal in the Premier League, put him down to Division One, you would be disappointed by him because it is a low mental key for him and he has to adapt to a different game."

 

Du bruker det dom argument for at spillere kan prestere bedre i en bedre klubb. Men, man kan ikke ta et slikt sitat og snu det rundt. Grunnene er at Arsenalspillerne er plukket ut i forhold til kvaliteter som man ønsker i klubben. Dermed er det et selektert utvalg spillere som man tror eller har trodd skulle passe i et etablert system. De kan dermed være veldig gode i dette systemet, men falle helt igjennom i Championship eller enda lavere divisjoner fordi de ikke har de kvalitetene som skal til for å spille der.

Link to comment
Share on other sites

Hadde hatt ønske om en ving av Robben og Bale kaliber i Arsenal har Theo og Arshavin som er alt for ustabile.

 

Theo hadde en bra kamp nå takket være mega tabbene til Chelsea bak der.

 

Men må si Theo og Arshavin har skuffa oss gang på gang i år og de blir liksom ikke de spilleren vi håpet.

 

Men så klart er lov å ha Ønsker husker da Overmasr og Pires det var vinger vi kunne være stolte av.

 

Nasri er ikke en ving han er mye bedre spiller da han for spille sentralt ;)

Link to comment
Share on other sites

Hadde hatt ønske om en ving av Robben og Bale kaliber i Arsenal har Theo og Arshavin som er alt for ustabile.

 

Theo hadde en bra kamp nå takket være mega tabbene til Chelsea bak der.

 

Men må si Theo og Arshavin har skuffa oss gang på gang i år og de blir liksom ikke de spilleren vi håpet.

 

Men så klart er lov å ha Ønsker husker da Overmasr og Pires det var vinger vi kunne være stolte av.

 

Nasri er ikke en ving han er mye bedre spiller da han for spille sentralt ;)

Mener du at Walcott har skuffet denne sesongen? Han er vel nesten lagets toppscorer og har vært ute med skade i lang tid. Jeg tror han kan bli akkurat den vingtypen du etterlyser, bare han får spille seg i toppform. Tror vi har mye å glede oss til fra Walcott i tiden fremover. Arshavin derimot må snart begynne å jobbe for lønna ja!

Link to comment
Share on other sites

Er forsåvidt enig med Danialldo, hvis Arshavin ikke skjerper seg må han nesten erstattes.. Greit nok, han har noen assister osv, men det endrer ikke faktor av at han bidrar sinnsykt lite defensivt og med feilpasningene hans og arbeidsinnsatset ødelegger det selve balansen på laget.

 

Walcott hadde en fin kamp mot Chelsea og jeg tror det er en mann for fremtiden så lenge han ikke blir skadeforfulgt. Har troen på denne mannen : )

Link to comment
Share on other sites

Personlig håper jeg snart Walcott blir spiss for oss, samt at Vela tar plassen til Arshavin. Arshavin passer ikke som ving og at han vært førstevalg der hele sesongen er for meg et sjokk. Arshavin burde spille sentralt i laget, men med Cesc tilbake så er det vel ikke akkurat så ofte dette skjer.

 

Forhåpentligvis hadde det blitt mot Wigan i kveld, men kjenner jeg Wenger rett så blir det Arshavin på kanten med Rosicky i Cesc rollen.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...