Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Nå må vi først og fremst få gjort noe med midtstopperene. Vi har nå kun Vermaelen pluss en uprøvd Djourou. That's it.

 

"Keepere" har vi i søkk og kav i forhold. Slik er situasjonen blitt!!

 

Sett i forhold til kvaliteten på midtstopperplass er Djourou og Vermaelen langt bedre enn Almunia og Fabianski mener nå jeg.

 

Vi trenger en kvalitetsstopper og en keeper mener nå jeg, og egentlig en backup stopper til som kan bekle både DM og stopperplass..

Link to comment
Share on other sites

Vi kan vinne store pokaler uten innkjøp av nye midtstoppere, det kan vi neppe uten en ny keeper.....

 

Nå er vi linka til mange forskjellige keepere, f.eks. Green, Schwarzer, Hart, Buffon (men han har sagt nei) m. fl. Alle disse er gode nok forsterkninger. Dersom Gallas drar kommer Wenger til å kjøpe inn en ny midtstopper. Dersom Fab drar, er jeg derimot mer usikker på om han kjøper inn en ny midtbanespiller frykter jeg. Arteta har blitt linka, og dersom han hadde kommet inn som en erstatter hadde jeg vært fornøyd dersom de resterende pengene også hadde blitt brukt på nye klassespillere.

 

Dersom Fab blir (og såklart er motivert) og Gallas eventuelt blir erstattet, er jeg fornøyd hvis Wenger kun kjøper inn en ny keeper. En ekstra DM hadde også vært å foretrekke, men det er ikke det viktigste.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan vinne store pokaler uten innkjøp av nye midtstoppere, det kan vi neppe uten en ny keeper.....

 

Nå er vi linka til mange forskjellige keepere, f.eks. Green, Schwarzer, Hart, Buffon (men han har sagt nei) m. fl. Alle disse er gode nok forsterkninger. Dersom Gallas drar kommer Wenger til å kjøpe inn en ny midtstopper. Dersom Fab drar, er jeg derimot mer usikker på om han kjøper inn en ny midtbanespiller frykter jeg. Arteta har blitt linka, og dersom han hadde kommet inn som en erstatter hadde jeg vært fornøyd dersom de resterende pengene også hadde blitt brukt på nye klassespillere.

 

Dersom Fab blir (og såklart er motivert) og Gallas eventuelt blir erstattet, er jeg fornøyd hvis Wenger kun kjøper inn en ny keeper. En ekstra DM hadde også vært å foretrekke, men det er ikke det viktigste.

Helt enig. Keeper må være førsteprioritert!

Link to comment
Share on other sites

Om jeg skulle velge for neste sesong, så ville mine alternativer vært:

 

Ny keeper:

Joe Hart. (City)

Engelsk keeper som kun er 23 år gammel, og som tok store skritt sesongen 2009/10. Har godt potensiale, og absolutt ikke noe gambling slik jeg ser det. Vil vokse i et bedre lag, og jeg håper at Wenger punger ut for en keeper vi kan ha i 10år fremover. En keeper jeg har fått stor sans for sist sesong, og som ikke har mye igjen før han blir regnet som de aller beste.

 

Ny stopper:

Micah Richards. (City)

Engelsk stopper (kan også spille back), og som blir 22år neste mnd. Enorm fysikk, bra fart, og som jeg har stor tro på i fremtiden. Har ikke fått mere enn 19kamper denne sesongen i PL, og er ikke Mancini sitt valg i backrekka. (ikke stort nok navn?)

Spilt noe back i City dette året, men er absolutt best som stopper.

Vermaeean og Richards som stoppere, da mangler det ikke på kraft/fysikk, fart, innsats, og en duo man kan bygge på videre i mange sesonger.

For meg er Richards en kjempespiller, og vil bli enda bedre i et lag som har stabilitet (på trenerfronten, spillesystem, og der spillerene blir løftet)

 

Ny rettvendt spiss:

Huntelaar. (Milan)

Blir 27år i august, og har hatt et tungt år på benken til Milan (7 kamper er alt). Jeg tror Huntelaar kunne vokst seg tilbake i form i Arsenal sitt system, for han er på sitt beste en skikkelig "fox in the box".

I Real Madrid og Milan har han ikke fått muligheten over tid til å finne seg til rette, så her er det sikkert mulighet til å få kjøpt han ganske billig-

Vært noe rykter om uteliv de siste årene, men jeg tror han hadde tatt seg i nakken om Wenger gav han et ultimatum.

Med spillere som Persie, Arshavin, Chamakh, Nasri, Walcott, og Fabregas, ville han hatt nok av muligheter til å jakte rom for å havne i scoringsposisjoner.

 

Ut:

Fabianski/Almunia

Gallas, Silvestre

Rosicky

Eduardo

 

Om vi kunne fått penger for Rosicky, så kunne også det være en fornuftig avtale denne sommeren. Har vel 1år igjen av kontrakta?

Jeg synes Rosicky er en meget sympatisk spiller både på og utenfor banen, og mesterlig spiller på sitt beste. Desverre har det for ofte vært både små og store perioder med skader, og han har mistet en del av det vidunderet han var.

Er nok bedre for laget om vi fikk en som kanskje var litt mindre plaget, og som kunne være litt mer stabil i laget/troppen fra neste sesong. Wilshere er for meg da et meget godt alternativ.

 

Håper også Bartley/Nordtveit kunne fått muligheten, i Silvestre sin rolle i laget. (5.valg) Nå er Djourou skadefri, og vil være et 4.valg om vi får hentet inn en stopper som skal gå rett inn i forsvarsrekka.

 

Med disse tre (i tillegg til allerede Chamakh), da vil jeg ha hatt en ypperlig sommer med tanke på det fotballmessige :)

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med det du skriver her. Skulle ønsket du stod for innkjøp og salg av spillere denne sommeren. :)

 

hehe, takk takk!

Kunne sikkert vært bomkjøp, så man veit jo aldri. Likevel føler jeg at disse tre, har de kvalitetene i de leddene som jeg kunne tenkt meg å sett i laget.

Skulle gjerne brukt noen pund på disse, men er vel tvilsomt om City lar to gå til en rival uten at de krever £150mill ;)

Link to comment
Share on other sites

hehe, takk takk!

Kunne sikkert vært bomkjøp, så man veit jo aldri. Likevel føler jeg at disse tre, har de kvalitetene i de leddene som jeg kunne tenkt meg å sett i laget.

Skulle gjerne brukt noen pund på disse, men er vel tvilsomt om City lar to gå til en rival uten at de krever £150mill ;)

Tror ikke det skal så mye til, Huntelaar er jeg direkte uenig i, samme spillertype som Eduardo som ikke får til en ting i 4-3-3, samme med Rosicky som jeg syns er en fantastisk lagspiller(Og med skadesesongene våre trenger vi slike reserver), Hart og Richards høres hvertfall meget bra ut :)

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det skal så mye til, Huntelaar er jeg direkte uenig i, samme spillertype som Eduardo som ikke får til en ting i 4-3-3, samme med Rosicky som jeg syns er en fantastisk lagspiller(Og med skadesesongene våre trenger vi slike reserver), Hart og Richards høres hvertfall meget bra ut :)

 

Meget mulig, men jeg tror at Huntelaar kan finne formen med Persie og Arshavin på hver sin kant, mens en Fabregas legger pasninger som få andre. Man kan selvfølgelig si at Eduardo er samme spilletype, men det er vel ikke dermed sagt at andre ikke kan fungere og prestere bedre i samme rolle?

Jeg mener at en rettvendt spiss som jakter på mål, på returer, på rom/åpninger, på innleggsmuligheter, er det man trenger i 4-3-3. Man kan selvfølgelig i kamper hvor det er mer duellspill sette inn en av kantspillerene mer sentralt, og spille med en skjev 4-3-3. (evt bruke Chamakh som midtspiss)

 

Eduardo har for meg ikke vært den samme etter sin skade, og er ikke til å kjenne igjen på det han var kjent for.

Han trekker stadig lenger bakover i banen, og trekker seg ut på kant istedenfor å jakte på rom som kan gi en åpning i neste trekk. Rykket, tempoet, og manglende selvtillitt/spilleforståelse er langt unna det den var.

 

Eduardo er en sympatisk spiller, men jeg tror han trenger en ny start et annet sted enn PL. Kan aldri se for meg Eduardo slik han var, men jeg håper selvsagt at jeg tar feil.

 

Ut med Rosicky, og inn med Wilshere betyr ikke mindre tropp ;)

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det skal så mye til, Huntelaar er jeg direkte uenig i, samme spillertype som Eduardo som ikke får til en ting i 4-3-3, samme med Rosicky som jeg syns er en fantastisk lagspiller(Og med skadesesongene våre trenger vi slike reserver), Hart og Richards høres hvertfall meget bra ut :)

 

Må også jeg si meg direkte uenig i Huntelaar. Han har ikke beviste noe utenfor Nederland, og landslag da ala Kezman. Og er han ikke god nok for Milan som bruker Borellio og Inzaghi før han er han ikke i nærheten av Arsenal. Richard, syntes jeg har alt for mange steg og ta før han er ferdig som midtstopper. Han har en utrolig dårlig pososjoneringsevne. Men for all del han kan bli god. Men føler vi ikke trenger en midtstopper som enda ikke er i verdensklasse.

 

Hart er jeg helt enig i.

Link to comment
Share on other sites

Må også jeg si meg direkte uenig i Huntelaar. Han har ikke beviste noe utenfor Nederland, og landslag da ala Kezman. Og er han ikke god nok for Milan som bruker Borellio og Inzaghi før han er han ikke i nærheten av Arsenal. Richard, syntes jeg har alt for mange steg og ta før han er ferdig som midtstopper. Han har en utrolig dårlig pososjoneringsevne. Men for all del han kan bli god. Men føler vi ikke trenger en midtstopper som enda ikke er i verdensklasse.

 

Hart er jeg helt enig i.

 

Meget mulig, men jeg tror at potensiale og ferdigheter kan utvikles og blomstre i et gitt system. Med det mener jeg, at spillere får tid, tillitt, og spille i en stabil fotmasjon til å vise sine prestasjoner.

Real Madrid har vel ikke alltid vært den smarteste klubben i skuffen (forøvrig er jeg meget fornøyd med det ordtaket), når det gjelder å kjøpe spillere. De har hatt en tendens å kjøpe dyrt, og gjerne for at ingen andre klubber skal ha tak i spillerne. Så at Huntelaar ble kjøpt uten spesiell plan i systemet, tror jeg kan være en mulighet. Det er iallefall ikke første gang det har skjedd i Real.

 

Milan var neste stopp, og der har han heller ikke fått spesiell tillitt. Er han for dårlig, eller får han for lite sjanser over tid til å venne seg til ny spillestil, nye lagkamerater, ny kultur, nytt språk, osv osv?

Pato, Borriello, Ronaldinho, og Inzaghi har vel fått mer tid på banen..... Og; en yndling med fantastiske ferdigheter som Pato ,er vanskelig å sette ut av laget uten skader.

 

Jeg har mer tro på at klubber/managere som har en plan med hva de skal med nye spillere. Hvilke ferdigheter spilleren innehar, og hva det kan gi av resultater i spillesystemet, sammen med de andre spillertypene i laget. Selvfølgelig har Wenger også vært uheldig med enkelte kjøp, men han ligger nok godt ann på treffsikkerheten i forhold til mange andre.

 

Sier ikke at Huntelaar er en garanti for godt spill, men man må ikke dømme ut ifra den situasjonen han har vært i de siste par årene. Det behøver ikke bare være spilleren sin feil, at ting ikke har blitt som det har blitt.

 

Men men, vi får være uenige om Huntelaar og muligheten for klasse i Arsenal :)

Link to comment
Share on other sites

Meget mulig, men jeg tror at potensiale og ferdigheter kan utvikles og blomstre i et gitt system. Med det mener jeg, at spillere får tid, tillitt, og spille i en stabil fotmasjon til å vise sine prestasjoner.

Real Madrid har vel ikke alltid vært den smarteste klubben i skuffen (forøvrig er jeg meget fornøyd med det ordtaket), når det gjelder å kjøpe spillere. De har hatt en tendens å kjøpe dyrt, og gjerne for at ingen andre klubber skal ha tak i spillerne. Så at Huntelaar ble kjøpt uten spesiell plan i systemet, tror jeg kan være en mulighet. Det er iallefall ikke første gang det har skjedd i Real.

 

Milan var neste stopp, og der har han heller ikke fått spesiell tillitt. Er han for dårlig, eller får han for lite sjanser over tid til å venne seg til ny spillestil, nye lagkamerater, ny kultur, nytt språk, osv osv?

Pato, Borriello, Ronaldinho, og Inzaghi har vel fått mer tid på banen..... Og; en yndling med fantastiske ferdigheter som Pato ,er vanskelig å sette ut av laget uten skader.

 

Jeg har mer tro på at klubber/managere som har en plan med hva de skal med nye spillere. Hvilke ferdigheter spilleren innehar, og hva det kan gi av resultater i spillesystemet, sammen med de andre spillertypene i laget. Selvfølgelig har Wenger også vært uheldig med enkelte kjøp, men han ligger nok godt ann på treffsikkerheten i forhold til mange andre.

 

Sier ikke at Huntelaar er en garanti for godt spill, men man må ikke dømme ut ifra den situasjonen han har vært i de siste par årene. Det behøver ikke bare være spilleren sin feil, at ting ikke har blitt som det har blitt.

 

Men men, vi får være uenige om Huntelaar og muligheten for klasse i Arsenal :)

 

Hehe, ser godt dine argumenter for at du vil han skal komme til klubbe. Så får vi heller være uenige om den saken. En sak er sikkert og det er at alle arsenal-supportere vil ha ny keeper. Og det ser jeg gjerne skje snart!

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som om Richards forlater City i sommer, og jeg håper Wenger punger ut. Ryktene sier at Spurs er klare for å forhandle med City, samtidig som flere andre klubber begynner å vise interesse.......

 

Kom igjen Wenger!

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som om Richards forlater City i sommer, og jeg håper Wenger punger ut. Ryktene sier at Spurs er klare for å forhandle med City, samtidig som flere andre klubber begynner å vise interesse.......

 

Kom igjen Wenger!

 

 

JA, kom igjen Wenger!! :P

Link to comment
Share on other sites

Richards er 1,80 og Vermaelen er 1,83. Vil dere virkelig ha et så lavt stopperpar? Nei, kjøp heller Gary Cahill.

 

8 cm behøver ikke å bety så mye (forskjellen mellom Richards og Cahill), når det gjelder duellspill. Gallas med 1,83 og Vermaelen på 1,83 klarte seg mesterlig denne sesongen, så hvorfor ikke. Får vi en keeper med stor sikkerhet i feltet, så veier det mer opp enn noen få cm på strømpelista på en av stopperene.

 

Timing, fysikk, og forståelse i duellspillet er vel så viktig som høyden.

Link to comment
Share on other sites

De klarte seg ikke mesterlig mot de store og fysiske lagene, eller mot topplagene. 8 cm har faktisk veldig mye å si. Kjøper vi Cahill nå, kommer han og Vermaelen til å danne et fantastisk stopperpar som kan spille sammen i mange år fremover.

Link to comment
Share on other sites

De klarte seg ikke mesterlig mot de store og fysiske lagene, eller mot topplagene. 8 cm har faktisk veldig mye å si. Kjøper vi Cahill nå, kommer han og Vermaelen til å danne et fantastisk stopperpar som kan spille sammen i mange år fremover.

 

Vi får si vi er uenige Le Professeur :P

Jeg synes Gallas og Vermaelen spilte stort sammen sist sesong, og tryggheten hadde vært enda bedre om det var en sikker og stabil keeper i det bakerste ledd. Tenkte ikke på at de var noen cm for korte begge to, for å være helt ærlig.

Kommunikasjon, trygghet, og stabilitet er noe som påvirker resultater.

Jeg ser helt klart poenget med høyde som stopper, men jeg tror fysikk i duellene (som gjør at angriperen ikke kan få en halvmeter å ta sats på), timing i opphoppet (Vermaelen er meget dyktig på dette punktet), og forståelsen sammen kan være vel så viktig som 8cm.

Link to comment
Share on other sites

Vermaelen er et unikum med tanke på hodestyrken hans i forhold til den beskjedne høyden. Gallas er ikke i nærheten av å være like god i lufta. Jeg har mange ganger tenkt at stopperne våre er alt for lave, spesielt når vi spiller mot spisser som Drogba og Zlatan. Da er de sjanseløse. Jeg er helt enig med deg angående keepere, jeg hadde følt meg enda tryggere med en solid keeper mellom stengene, men jeg hadde også følt meg tryggere med en høy, svær, autoritær stopper ved siden av Vermaelen. Se på de stopperne til de andre topplagene, se på stopperne som er legender i klubben vår. Det store flertallet er opp mot 190 eller mer, og det er ikke tilfeldig.

 

Kjøper vi en svær stopper og en rutinert keeper blir jeg en veldig lykkelig mann.

Link to comment
Share on other sites

Vi får si vi er uenige Le Professeur :P

Jeg synes Gallas og Vermaelen spilte stort sammen sist sesong, og tryggheten hadde vært enda bedre om det var en sikker og stabil keeper i det bakerste ledd. Tenkte ikke på at de var noen cm for korte begge to, for å være helt ærlig.

Kommunikasjon, trygghet, og stabilitet er noe som påvirker resultater.

Jeg ser helt klart poenget med høyde som stopper, men jeg tror fysikk i duellene (som gjør at angriperen ikke kan få en halvmeter å ta sats på), timing i opphoppet (Vermaelen er meget dyktig på dette punktet), og forståelsen sammen kan være vel så viktig som 8cm.

 

Og at vi tapte mot topplagene, skyldes ikke hodestyrken i de kampene. Vi ble overkjørt på midtbanen med store rom, få hjalp backene (spesielt Clichy fikk ingen hjelp mot Utd), vi hadde et fantastisk selvmål med Diaby og få marginer med oss på OT, osv osv) Har ikke tid til en analyse på de kampene nå, men kan ikke huske at høyden der betydde 0poeng.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange ganger har vi ikke blitt kontret i senk mot de andre topplagene? Jeg syntes midtbanen gjør en god jobb, men så sniker motstanderne seg ut på kanten, slår inn, og stopperne våre er hjelpeløse. Mange av spissene i PL er såpass fysiske at man må ha like store og sterke stoppere for å kunne holde tett bakover. Det sier seg selv at et stopperpar på 180 og 183 ikke kan hamle opp mot Drogba, Crouch, Anelka, Torres, Carlton Cole, Adebayor osv.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange ganger har vi ikke blitt kontret i senk mot de andre topplagene? Jeg syntes midtbanen gjør en god jobb, men så sniker motstanderne seg ut på kanten, slår inn, og stopperne våre er hjelpeløse. Mange av spissene i PL er såpass fysiske at man må ha like store og sterke stoppere for å kunne holde tett bakover. Det sier seg selv at et stopperpar på 180 og 183 ikke kan hamle opp mot Drogba, Crouch, Anelka, Torres, Carlton Cole, Adebayor osv.

 

Hadde vært artig med en statistikk på dette mot topplagene, for jeg kan ikke huske at vi slapp inn så mange mål på hodet, når både Gallas og Vermaelen spilte sammen.

Mulig du har rett, men jeg kan ikke si at jeg føler meg sikker :P

Link to comment
Share on other sites

Tenker egentlig ikke bare mot topplagene, men mot alle lag som har fysikk. Tenk på Stoke-kampene for eksempel.

 

Vi vant 2-0 hjemme mot Stoke, da spilte Gallas og Vermaelen.

Vi tapte 3-1 i FA cup, da spilte Sol og Silvestre.

Vi vant 3-1 borte, da spilte Vermaelen og Sol.

 

Om det er noen som har en stats på antall baklengs på hodet, med Vermaelen og Gallas som stopperpar tar jeg gjerne imot dette. Føler at det ikke er så ille, og at vi langt ifra er så dårlige på denne biten av spillet. Selvfølgelig sliter vi mot lag som fokuserer på kick and run, men det gjør også andre lag som er byggd opp som oss. Offensivt fra forsvarsleddet til angrepsrekka, og som gjør at vi tar sjanser (sender frem backer, flere midtbanespillere, osv) og som gjør at vi kan skape mye rom i kontringer imot.

 

Stor, trygg, og stabil keeper, da har vi "større overtak" på dødballer imot :)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...